Wateroverlast Woltersum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Wateroverlast Woltersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:26

Hmmm. Ik denk dat ik morgen dus een flink eind om kan rijden als ik naar de andere kant van het Eemskanaal moet. Ik rij dan altijd via Woltersum. Over de stad is toch 10-15km enkele reis om. En laat ik nu net aan de andere kant van het Eemskanaal moeten zijn.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:27

Adriana schreef:
Citaat:
14.24 uur: Friesland stelt boerderijen open
De provincie Friesland biedt getroffen melkveehouders uit Woltersum onderdak aan voor hun vee. In een viertal boerderijen bij Buitenpost kunnen de boeren hun vee onderbrengen. Er is plaats voor 2000 dieren en is zijn melkinstallaties aanwezig. De boerderijen worden zo snel mogelijk bedrijfsklaar gemaakt.

Ook plaats ik het hier! Komt van de NOS site!

Super van die Friezen! 8-)

Heel mooi dat het water dalende is maar vanaf morgen wordt er weer regen en wind verwacht, hopelijk blijft het de goede kant gaan...

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:35

De F16 vliegt hier net over!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:40

HIER OOK......BRRRRR ROT GELUID. dOET ME DENKEN AAN DE TREINKAPING BIJ DE PUNT VAN VROEGER.......

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:41

En hij vliegt weer over . :=

Edit : Zo wat gaat dat ding snel zeg! :wow:

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:43

Ik zal het straks wel horen. Het is donker als ik thuiskom, dus ik zal er wel niets van zien.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-01-12 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:44

Ik wou er ook wel een foto van maken, maar dat ding vliegt zo snel en hoog! Hij is haast niet te zien.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:46

ik hoorde nu net op noord dat de asfalt weg die naast het eemskanaal loopt op hoog wil komen. ze zijn daar nu bezig om bigbags met zand er op te zetten.
zodat de weg niet zo makkelijk meer omhoog zou kunne komen. laten we hopen dat het werkt.

al met al denken ze nu dat de mensen as over een dag of 2 dagen misschien weer naar hun huis terug kunnnen.
ohohoh wat een drama voor deze mensen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:47

xMonsterrr, Dat gaat mij denk ik ook niet lukken met m'n teleconvertor met 49 keer optische zoom (is bedoeld voor vogeltjes in bomen e.d.).
Bij daglicht zou ik wel vanaf m'n huis Woltersum op de foto kunnen zetten. Heb dat andersom ook wel eens gedaan (vanaf de duik die nu dus verzwakt is) de molen van Ten boer op de foto zetten.

De weg naast het Eemskanaal tussen Wittewierum en Woltersum was al heel slecht, hebben ze straks een goede reden om die gewoon eens aan te pakken.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:02

weg komt omhoog??? dat klinkt niet echt goed....

er staat een huis bij waar het lek zit en daar wonen de ouders van een vriend van ons....vreselijk....

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:05

Ik woon in Ten Boer en zelf hier zijn mensen geëvacueert. Aan de andere kant van het dorp worden paarden, koeien, schapen opgevangen die door de politie zijn gebracht..

Het enige waar ik beetje last van krijg zijn die helikopters :')

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:12

Kan door dit alles groningen helemaal overstromen ? Of zeg ik nu iets heel doms ? :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:14

Ik zal zo eens de trein pakken. Over 2 uurtjes zie ik er dan wel wat van denk ik. Het is dan wel donker overigens.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-01-12 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 17:14

Heel Groningen niet maar zo'n 100 hectare..

Kom net bij een stalling hier uit het dorp vandaan die al een paar jaar niet meer gebruikt wordt, behalve de binnenbak. Daar stonden nu ook weer een aantal paarden uit het gebied dat geëvacueerd is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:15

Ik zit er ook een paar km vanaf, en alles word op de voet gevolgd doordat er een aantal bekenden zijn die met de hele boel een andere plek moeten zoeken.
Een paar kilometer verder de dijk langs en wij zouden ook haast natte voeten hebben. De grote weg zit er nog tussen, familie zou pech hebben als de dijk een paar kilometer deze kant op door gaat breken.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:25

Wij hebben 7 loges gekregen :P, 3 geiten en nog 5 schapen, die kunnen nu lekker droog staan...
We zijn ook nog even in de gymzaal in ten boer geweest (men zusje was daar nog), en hoorde heel wat verhalen.

Zo zijn sommige mensen niet eens wakker gemaakt en moesten er om 9 uur achter komen dat iedereen geëvacueerd is/was.
Bij Lalkens lagen er nog een heel stel mensen in het stro te kijken wat er allemaal gebeurd..
En bij de mensen waar we de 3 geiten vandaan gehaald hebben zitten nog een paar duizend eenden in de schuur, want die kunnen nergens heen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:40

5 en 3 is toch 8? ;)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:43

Ik kom even binnen vallen hoor :=..
Maar iemand die weet waarom ze lang niet alle polders onder laten lopen?
Vorig jaar, of zo'n 2 jaar geleden, hebben ze hier in Onnen de dijken etc. helemaal nieuw gemaakt, heeft weet ik veel hoeveel geld gekost.. En nu doen ze er niks mee.
Of houden ze dit achter de hand voor als er nog meer overlast in Groningen komt?

Of zeg ik nu iets heel doms? :o

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:44

yvonnedv schreef:
5 en 3 is toch 8? ;)

whahaha typ foutje :o

3 geiten en 4 schapen

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:46

xlovelove schreef:
Vorig jaar, of zo'n 2 jaar geleden, hebben ze hier in Onnen de dijken etc. helemaal nieuw gemaakt, heeft weet ik veel hoeveel geld gekost.. En nu doen ze er niks mee.
Of houden ze dit achter de hand voor als er nog meer overlast in Groningen komt?

I dun knuw :')

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:49

De andere gebieden worden pas ingezet als de eerste niet genoeg zijn geweest. Er was sprake van dat de polder Lappevoort ook onder water gezet zou worden, maar blijkbaar heeft het zoveel geholpen dat de Westerbroekstermadepolder en de Kropswolderbuitenpolder wel zijn gebruikt, dat dat niet hoeft. Kan me voorstellen dat ze niet meer gebruiken dan nodig, want het levert natuurlijk ook overlast op.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:53

WendyBZ schreef:
De andere gebieden worden pas ingezet als de eerste niet genoeg zijn geweest. Er was sprake van dat de polder Lappevoort ook onder water gezet zou worden, maar blijkbaar heeft het zoveel geholpen dat de Westerbroekstermadepolder en de Kropswolderbuitenpolder wel zijn gebruikt, dat dat niet hoeft. Kan me voorstellen dat ze niet meer gebruiken dan nodig, want het levert natuurlijk ook overlast op.

Aah kijk hier heb ik wat aan! :D
Dankjewel!

Gelukkig hebben wij hier geen last van wateroverlast verder! :D
Ons huis staat op de hondsrug, dus dat scheelt helemaal.
En waar mijn paard staat is het 3.5 m boven NAP :) Waar ik woon trouwens ook zoiets.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:06

xlovelove schreef:

Ik kom niet uit die buurt, maar volgens Googlemaps ligt Onnen ten zuidoosten van Groningen. Noodbergingsgebieden daar lijken mij bedoeld om te gebruiken als er niet kan worden afgevoerd naar het Zuidlaardermeer en het Foxholstermeer. Het Eemskanaal bij Woltersum krijg je niet leeg door de Onnerpolder vol te zetten.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:08

Nee, maar bij Eelde/Glimmen en omgeving was er een paar dagen geleden sprake van dat de boel onder water gezet zou worden. Peizermade was de eerste.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:09

maura schreef:
xlovelove schreef:

Ik kom niet uit die buurt, maar volgens Googlemaps ligt Onnen ten zuidoosten van Groningen. Noodbergingsgebieden daar lijken mij bedoeld om te gebruiken als er niet kan worden afgevoerd naar het Zuidlaardermeer en het Foxholstermeer. Het Eemskanaal bij Woltersum krijg je niet leeg door de Onnerpolder vol te zetten.

Ja dat klopt wel.
Nee zo bedoel ik het ook niet. Uit het winschoterdiep bijvoorbeeld. Want die stond vanmorgen ook ontzettend hoog, is al wel gedaald inmiddels. Want daar konden ze immers wel de Onnerpolde voor gebruiken.