Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adriana schreef:Citaat:14.24 uur: Friesland stelt boerderijen open
De provincie Friesland biedt getroffen melkveehouders uit Woltersum onderdak aan voor hun vee. In een viertal boerderijen bij Buitenpost kunnen de boeren hun vee onderbrengen. Er is plaats voor 2000 dieren en is zijn melkinstallaties aanwezig. De boerderijen worden zo snel mogelijk bedrijfsklaar gemaakt.
Ook plaats ik het hier! Komt van de NOS site!
xlovelove schreef:Ik kom even binnen vallen hoor..
Maar iemand die weet waarom ze lang niet alle polders onder laten lopen?
Vorig jaar, of zo'n 2 jaar geleden, hebben ze hier in Onnen de dijken etc. helemaal nieuw gemaakt, heeft weet ik veel hoeveel geld gekost.. En nu doen ze er niks mee.
Of houden ze dit achter de hand voor als er nog meer overlast in Groningen komt?
Of zeg ik nu iets heel doms?
WendyBZ schreef:De andere gebieden worden pas ingezet als de eerste niet genoeg zijn geweest. Er was sprake van dat de polder Lappevoort ook onder water gezet zou worden, maar blijkbaar heeft het zoveel geholpen dat de Westerbroekstermadepolder en de Kropswolderbuitenpolder wel zijn gebruikt, dat dat niet hoeft. Kan me voorstellen dat ze niet meer gebruiken dan nodig, want het levert natuurlijk ook overlast op.
xlovelove schreef:Ik kom even binnen vallen hoor..
Vorig jaar, of zo'n 2 jaar geleden, hebben ze hier in Onnen de dijken etc. helemaal nieuw gemaakt, heeft weet ik veel hoeveel geld gekost.. En nu doen ze er niks mee.
Of houden ze dit achter de hand voor als er nog meer overlast in Groningen komt?
maura schreef:xlovelove schreef:Ik kom even binnen vallen hoor..
Ik kom niet uit die buurt, maar volgens Googlemaps ligt Onnen ten zuidoosten van Groningen. Noodbergingsgebieden daar lijken mij bedoeld om te gebruiken als er niet kan worden afgevoerd naar het Zuidlaardermeer en het Foxholstermeer. Het Eemskanaal bij Woltersum krijg je niet leeg door de Onnerpolder vol te zetten.