Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renee schreef:lieziej schreef:Misschien moeten ze stufie gaan maken voor studies die écht nodig zijn, en dat studies als sociologie en vrije tijdswetenschappen waar al een overschot aan studenten is, dat niet meer hebben waardoor alleen mensen die het écht willen dat gaan studeren.
Ik denk wel dat elke studie een functie heeft in een samenleving, dus ik denk niet dat je zo maar studies zonder stufi kan zetten. Maar ik snap wel wat je bedoelt investeren in iets waar je zekerheid hebt om er iets terug voor te krijgen.
Renee schreef:Nu krijgt een MBO-er op 16 jarige leeftijd geen stufi of ov dat komt pas op de 18e
Rintah schreef:dat lost zich vanzelf op omdat al die 16-jarigen eerst moeten gaan werken voordat ze kunnen lenen en dus studeren.
MarvanTom schreef:Renee schreef:Nu krijgt een MBO-er op 16 jarige leeftijd geen stufi of ov dat komt pas op de 18e
Het gaat niet om nu, maar om straks, als de stufi wordt geschrapt.
Blijven ze vallen onder de leerplicht of gaan ze vallen onder het nieuwe studeer-beleid?
Lekker vage plannen zo of niet?
joyce_eddy schreef:LATEN WIJ SAMEN PROTESTEREN!!!! HUP OP NAAR DEN HAAG MET ZIJN ALLEN!!
MarvanTom schreef:Renee schreef:Nu krijgt een MBO-er op 16 jarige leeftijd geen stufi of ov dat komt pas op de 18e
Wildgirl schreef:@Tessa vandaar mijn nuancering; het IS ook een lastig iets.
Helemaal afschaffen hoeven ze van mij niet te doen; ik help graag mensen die echt willen studeren maar imo mogen al deze ''staatsgiften'' wel veeeel meer aan banden worden gelegd!
En, mbt kinderen krijgen, ik verbied niemand om kinderen te krijgen maar als ik hier in het dorp een meisje net zo oud als ik hoor terwijl ze zwanger is van de 2e "Pffff ik ben blij dat we kinderopvang toeslag krijgen'' anders zou mijn auto eruit moeten of anders zouden we het niet redden...ja, dan begint het bij mij wel te kriebelen...
@lieziej, ik heb er ook wel eens over nagedacht om bij de MBO studies de stufi af te schaffen; en wellicht de kosten voor dit onderwijs naar beneden te brengen.
Sheran schreef:Ik zou het nog wel enigszins kunnen begrijpen als er iets gekort wordt op de stufi van opleidingen die in vrijwel elke stad zitten... niet dat ik het een goed idee vind hoor!
Naar mijn idee is dat zo bij MBO maar ook bij HBO, maar ik kan het ook finaal mis hebben hoor! Bijna elke stad heeft wel een HBO in de buurt maar universiteiten zijn schaars...
Renee schreef:Sheran schreef:Renee: ik snap wat je bedoelt, maar het komt een beetje aanvallend over denk ik.
Ik vind het ook ongelooflijk wat Wildgirl heeft gedaan en mij lukt dat ook echt niet, hoewel ik ook heb gewerkt. In het onderwijs.
Dat was ook precies de bedoeling, het was ook een aanval, heel simpel wanneer ik me aangevallen voel val ik ook aan