Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marit schreef:Ja dat is opzich wel zo, maar met alle bezuinigingen en weetikwat, dan wel duizenden euro's aan vuurwerk de lucht in schieten. Is een beetje krom toch?
Vjestagirl schreef:Marit schreef:Ja dat is opzich wel zo, maar met alle bezuinigingen en weetikwat, dan wel duizenden euro's aan vuurwerk de lucht in schieten. Is een beetje krom toch?
De bezuinigingen zijn van de overheid. Het geld wat de lucht in gaat is van mensen zelf, daar heeft de overheid niets mee te maken. Sterker nog, die vangen 19% van alles wat verkocht wordt.
Marit schreef:Console games vind ik nog wat anders, want die gebruik je meerdere malen. Vuurwerk schiet je de lucht in, en het is klaar.
picobello schreef:Ik zou het niet erg vinden als het wordt afgeschaft. Scheelt een hoop dierenleed en belastingcentjes die naar de oogcentra moeten. En anders moet er een leeftijdsgrens aan gesteld worden, want ik kan me niet voorstellen dat de dieren die worden verminkt met rotjes en strijkers worden veroorzaakt door volwassenen.
Nee, vuurwerk is mooi als het professioneel wordt verzorgd, dat geknal kan me gestolen worden.
Marit schreef:Ja dat is opzich wel zo, maar met alle bezuinigingen en weetikwat, dan wel duizenden euro's aan vuurwerk de lucht in schieten. Is een beetje krom toch?
Vjestagirl schreef:Om de dood simpele reden dat je niet 100% van de mensen naar de zin moet maken. Moeten miljoenen Nederlanders dan maar geen vuurwerk afsteken, omdat er een paar 'zeikerds' hun poelewoele diertjes zo zielewielig vinden?
nowornever schreef:Vjestagirl schreef:Om de dood simpele reden dat je niet 100% van de mensen naar de zin moet maken. Moeten miljoenen Nederlanders dan maar geen vuurwerk afsteken, omdat er een paar 'zeikerds' hun poelewoele diertjes zo zielewielig vinden?
Ik denk dat jij werkelijk geen idee hebt hoe bang een dier kan zijn voor vuurwerk. Wij doen alles om onze hond te laten wennen aan vuurwerk samen met twee gedragstherapeuten, maar hij is sinds begin november al vreselijk bang, hij gaat met trillende poten naar buiten. Hij heeft zoveel stress dat hij gewoon 24 uur per dag strak staat van de spanning in zijn lijf. Dus om nou poelewoele diertjes te zeggen en bestaat ook nog iets als een trauma door idioten die perse vuurwerk willen afsteken.
Vjestagirl schreef:Dat was als reactie op de bokker die het over macho's had die vuurwerk afsteken, maar ik zal het er voortaan bij zetten als iets sarcasme is.
En ja, het is zielig voor je hond, maar ik vind een bange hond (of meerdere bange honden) geen reden om vuurwerk af te schaffen.
nowornever schreef:Vjestagirl schreef:Dat was als reactie op de bokker die het over macho's had die vuurwerk afsteken, maar ik zal het er voortaan bij zetten als iets sarcasme is.
En ja, het is zielig voor je hond, maar ik vind een bange hond (of meerdere bange honden) geen reden om vuurwerk af te schaffen.
Oh oke ik zat alzo achter de computer
sflj schreef:En @Pascal; de mens heeft wel aangetoond dat ze die vrijheid niet aankan. Er moeten wel (helaas) overal regeltjes voor komen. 80% of meer is nou eenmaal a-sociaal en heeft wetten en regels nodig. Anders wordt het een nog grotere puinhoop.