Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Blue_Eyes schreef:@Gini; oh ja hoor, het bestaat in het christelijk geloof en ik vind het nogal een uitspraak van jou om dan te zeggen dat die gemeenten sekten zijn
Kan jij mij dan zeggen waar ergens in bijbelse teksten vermeld staat hoe dikwijls je naar de kerk moet gaan? En welke straf eraan vast hangt wanneer je je daar niet aan houdt.
sek·te de; v(m) -s, -n geestelijke stroming die afwijkt ve grotere waaruit zij is voortgekomen
Zo en niet anders bedoelde ik sekte, de pejoratieve lading is er jammer genoeg achteraf bij gekomen. Ik ben nog altijd op zoek naar een woord met dezelfde definitie maar met een positievere lading.
Gini schreef:Kan jij mij dan zeggen waar ergens in bijbelse teksten vermeld staat hoe dikwijls je naar de kerk moet gaan? En welke straf eraan vast hangt wanneer je je daar niet aan houdt.
Blue_Eyes schreef:Ik heb nu niet veel tijd om te zoeken, maar er staat wel ergens 'verzuimt uw onderlinge samenkomsten niet'.
Babootje schreef:Klopt Blue Eyes: Hebreeen 10 : 24 en 25.![]()
![]()
Gini schreef:Ik heb het wel even opgezocht: "En laat ons onze onderlinge bijeenkomst niet nalaten"
Je zou kunnen zeggen dat samen bidden daar dan ook bij hoort? En bijeenkomst is enkelvoudig, toeval of met betekenis?
Bijbelstudie, het is een heel dubbelzinnig iets.
Hebreeën 10 schreef:19 Broeders en zusters, dankzij het bloed van Jezus kunnen we zonder schroom binnengaan in het heiligdom, 20 omdat hij voor ons met zijn lichaam een weg naar een nieuw leven gebaand heeft, door het voorhangsel heen. 21 We hebben nu een hogepriester die dienstdoet in het huis van God; 22 laten we God dan naderen met een oprecht hart en een vast geloof, nu ons hart gereinigd is, wij van een slecht geweten bevrijd zijn en ons lichaam met zuiver water is gewassen. 23 Laten we zonder te wankelen datgene blijven belijden waarop we hopen, want hij die de belofte heeft gedaan is trouw. 24 Laten we opmerkzaam blijven en elkaar ertoe aansporen lief te hebben en goed te doen, 25 en in plaats van weg te blijven van onze samenkomsten, zoals sommigen doen, elkaar juist bemoedigen, en dat des te meer naarmate u de dag van zijn komst ziet naderen.
Babootje schreef:@langcara: natuurlijk is dat jouw zaak. Maar on topic hadden we het hier volgens mij wel over gelovigen en heiligheid of schijnheiligheid met kerst.