Scheidsrechter geeft keeper AZ rood na aanval supporter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:34

xSiep schreef:
Mee eens! Dat Verbeek niet meer verder wil spelen omdat de spelers zich niet meer veilig voelen slaat echt nergens op. Ze werden pas echt boos na de rode kaart.
Ajax zal toch niet echt geschorst worden?? Die kunnen daar toch helemaal niks aan doen? Nalaten van veiligheid? Ze kunnen toch niet op elke supporter een mannetje zetten? Als je echt wil ren je zo dat veld op hoor, daar kunnen die paar mannetjes niet zoveel tegen doen.

Ja, waarschijnlijk worden ze echt geschorst. Dat is het erge van het verhaal. Niemand kan er wat aan doen, maar je bent toch als club verantwoordelijk.
Ik vind het een hele zware straf (als het doorgezet wordt) voor Ajax als club.

Edit: Maartje, van wat ik gezien heb, trapte Esteban aardig raak. In de Arena spelen ze met massieve noppen onder de schoen, dus zal die gek heus wel gevoeld hebben!
Laatst bijgewerkt door BoefJMouse op 22-12-11 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:34

Ik denk dat dit het beste past op NM, vandaar de verplaatsing:
ENT --> NM

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:35

Maartje; wat je aanhaalt wat betreft Mauro is zwaar offtopic.
En heeft ook geen toegevoegde waarde voor dit topic..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:36

Niet te geloven dat ik nu AZ verdedig hahaha _O-

Ik had als trainer ze ook van het veld geplukt, maar dit mag ook niet zomaar.. Heeft hij wel gedaan dus ook hij verdient consequenties.
Wat niet wegneemt dat deze wedstrijd door een Ajacied is verpest en de stewards hem niet heeft tegen kunnen houden in imo een bewijs aan laksheid voor de veiligheid!

Ze zitten daar met 10 man per vierkante meter zowat, hoe heeft hij zover kkunnen komen!

Dat Ajax hier een wijze les uit mag halen en ik zou het erg jammer vinden, maar niet heel verrassend, als deze wedstrijd niet over wordt gespeeld..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:36

niks zijn interperatie, het zijn gewoon de regels. Jullie willen dat dat anders gezien word omdat het ajax-az is ofzo, maar die regels zijn gewoon standvast.
Ruzie tussen mensen op het veld betekend beide rood (ja supporters en coach ect kunnen ook allemaal rood krijgen)
Supporter is onderdeel van het veld, dus het wangedrag op deze man is zeker rood.

Ik probeer al een aantal post uit te leggen waarom deze scheidsrechter zo goed heeft gehandeld en jij hebt duidelijk ten eerste die niet gelezen en ten tweede vind je dat dit geval ineens anders behandeld had moeten worden wat dus totaal niet tersprake is.

Er valt helemaal niks te discusseren :n regels zijn er om nageleeft te worden.

AZ als club heeft trouwens minder kans op concequenties, de keeper natuurlijk wel en vaak word die boete wel door de club betaald ja.
Maar dat Ajax een schorsing tegemoed gaat klopt. Die kunnen zeker wel wat doen aan de nalaten van de veiligheid: de beveiliging had deze man moeten stoppen. Het waren geen 10 man die het veld op wilde, maar 1 dronken man die ze niet tegen konden houden ;).
Zij hadden voor de veiligheid van de spelers moeten zorgen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:37

Mauro situatie erbij halen vind ik niet echt relevant. Is een compleet andere discussie.
Vind niet dat de keeper erg heftig natrapt en de man ligt dan wel op de grond maar ziet er nog niet uit alsof hij al is gekalmeerd/uitgeschakeld whatever.
Intrappen op iemand die geen bedreiging meer vormt is imo altijd fout, maar deze man ziet eruit alsof hij ieder moment op kan staan om weer de aanval in te zetten..

Gelukkig is het niet aan ons om hierover te beslissen en zullen ze vast goed in beraad gaan voor er eventuele sancties volgen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:38

Nee hoor, zeker toegevoegde waarde. Het ging daar ook om een onderwerp waarop veel mensen vonden dat daar de regels opeens verbogen moesten worden. En in dit geval zijn er mensen die vinden dat dat opeens niet kan (en ook wel) en wat ik me dus afvraag, is of die mensen vonden dat dáár wel de regels verbogen konden worden en hier niet. Zelfde 'soort' situatie met betrekking het verbuigen van de regels en dus ook toegevoegde waarde.

xSiep

Maar ze hadden het net op de tv over dat er eerst wat dingen onderzocht worden en het bestuur betaald voetbal pas volgende week of later een beslissing gaat maken.

Gulpje

roxiie schreef:
Maartje; wat je aanhaalt wat betreft Mauro is zwaar offtopic.
En heeft ook geen toegevoegde waarde voor dit topic..

Rare vergelijking.

Ik lees nu op Nu dat er ook nog rellen zijn uitgebroken, tussen Ajax supporters en de ME. Gaathetnog.nl? :roll:

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:41

BoefJMouse schreef:
Dat was ook mijn gedachte. Wat bezielt diegene om dit te doen? Je word toch gepakt en hebt er zoveel mensen mee.

Je eigen club wordt uit het Bekertoernooi geschopt. Bah, ben nog steeds kwaad dat ze 'm aflastte ook.

Was deze gast iemand die zich tot de 'harde kern' rekende??
Sommige nepsupporters hebben alles voor hun club over ( al vraag ik me af in hoeverre deze vebt daar over nagedacht heeft) maar het kan natuurlijk zomaar zijn dat deze nep suppprter zo gebrand was om te winnen en dit als 'middel' zag om de keeper uit te schakelen door m bijv te verwonden..

Maar aangezien er op de persconferentie aangegeven werd dat er drank ik het spel was en deze vent een hekel had aan de keeper, lijkt deze 'theorie' mij een beetje TE ver gezocht :=

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:42

Gulpje schreef:
Rare vergelijking.

Ik lees nu op Nu dat er ook nog rellen zijn uitgebroken, tussen Ajax supporters en de ME. Gaathetnog.nl? :roll:

Toen de Arena leegliep en ik ook wegging, bleven de Vak 410 supporters steevast zitten. Die gingen voorlopig nog niet weg.
Ook werden AZ supporters bewust in het uitvak gehouden.

Buiten stond ontzettend veel ME en Vak 410 is waarschijnlijk rond 11 uur ontruimd door ME. Dan ontstaan er sowieso rellen.
Ongelofelijk dit :n
Laatst bijgewerkt door BoefJMouse op 22-12-11 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:43

Maartje1990 schreef:
Nee hoor, zeker toegevoegde waarde. Het ging daar ook om een onderwerp waarop veel mensen vonden dat daar de regels opeens verbogen moesten worden. En in dit geval zijn er mensen die vinden dat dat opeens niet kan (en ook wel) en wat ik me dus afvraag, is of die mensen vonden dat dáár wel de regels verbogen konden worden en hier niet. Zelfde 'soort' situatie met betrekking het verbuigen van de regels en dus ook toegevoegde waarde.

Is geen zelfde "soort" situatie. De beslissingen die worden genomen over Mauro zijn van veel grotere invloed dan bij deze voetbalwedstrijd.
Daarnaast is bij de Mauro situatie de hele maatschappij in een zekere zin betrokken, deze wedstrijd reikt niet verder dan voetbalspelers/fans.
Ik vind niet dat het beslissingen over waar het leven van een persoon voortgezet moet worden in vergelijking staat met of een voetbalclub al dan niet geschorst moet worden. Er zijn totaal andere regels van toepassing met een totaal andere uitwerking.

Met jouw motivatie kan je dan ook zeggen dat dit opgaat voor losloopgebieden van honden, het te snel rijden, door rood rijden, de doodstraf etc. Dan kan je elke situatie -waarbij regels van toepassing zijn- wel in vergelijking gooien.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:43

Ik vind mensen die naar het stadion gaan om rottigheid uit te halen geen echte supporters. Zelfde geldt voor die idioten die op dit moment aan het vechten zijn met de ME.

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:44

roxiie schreef:
BoefJMouse schreef:
Dat was ook mijn gedachte. Wat bezielt diegene om dit te doen? Je word toch gepakt en hebt er zoveel mensen mee.

Je eigen club wordt uit het Bekertoernooi geschopt. Bah, ben nog steeds kwaad dat ze 'm aflastte ook.

Was deze gast iemand die zich tot de 'harde kern' rekende??
Sommige nepsupporters hebben alles voor hun club over ( al vraag ik me af in hoeverre deze vebt daar over nagedacht heeft) maar het kan natuurlijk zomaar zijn dat deze nep suppprter zo gebrand was om te winnen en dit als 'middel' zag om de keeper uit te schakelen door m bijv te verwonden..

Maar aangezien er op de persconferentie aangegeven werd dat er drank ik het spel was en deze vent een hekel had aan de keeper, lijkt deze 'theorie' mij een beetje TE ver gezocht :=

Volgens mij inzien behoorde deze supporter niet tot 'de harde kern'.
Vak 410, de vakken daarom heen en de F-side is de 'harde kern'. Deze gek kwam van de andere kant van het veld vanaf de tribune dóór het gehandicapten-platform het veld opstormen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:44

smurffie schreef:
niks zijn interperatie, het zijn gewoon de regels. Jullie willen dat dat anders gezien word omdat het ajax-az is ofzo, maar die regels zijn gewoon standvast.
Ruzie tussen mensen op het veld betekend beide rood (ja supporters en coach ect kunnen ook allemaal rood krijgen)
Supporter is onderdeel van het veld, dus het wangedrag op deze man is zeker rood.

Ik probeer al een aantal post uit te leggen waarom deze scheidsrechter zo goed heeft gehandeld en jij hebt duidelijk ten eerste die niet gelezen en ten tweede vind je dat dit geval ineens anders behandeld had moeten worden wat dus totaal niet tersprake is.

Er valt helemaal niks te discusseren :n regels zijn er om nageleeft te worden.

AZ als club heeft trouwens minder kans op concequenties, de keeper natuurlijk wel en vaak word die boete wel door de club betaald ja.
Maar dat Ajax een schorsing tegemoed gaat klopt. Die kunnen zeker wel wat doen aan de nalaten van de veiligheid: de beveiliging had deze man moeten stoppen. Het waren geen 10 man die het veld op wilde, maar 1 dronken man die ze niet tegen konden houden ;).
Zij hadden voor de veiligheid van de spelers moeten zorgen.

tegen wie heb je het nu?

Als je 't tegen mij hebt, jawel, ik heb wel jouw posts gelezen, ben het er alleen niet (geheel) mee eens. Ik zeg niet dat die scheids fout gehandelt heeft, maar wel dat in deze uitzonderlijke situatie wellicht anders gehandelt had kunnen/moeten worden.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:45

Nou daar kom ik aan met mijn scheidsrechtersdiplomaatje...
Mij is geleerd door de regels dat, 'buitensporig' geweld op het veld moet worden bestraft met een rode kaart.
Dus de scheidsrechter heeft keurig via de regels gehandeld.

Inderdaad een hele dubbele situatie,en herinner me ook een wedstrijd waarin er een stalker op het veld liep, die de beveiliging te snel af was, en waarbij een speler een perfecte tackle plaatste. (zelfs de tegenpartij stond gewoon te.klappen) Waarna hij rood kreeg.

Snap verbeek heel goed, en ook respect dat hij er zo mee om is gegaan.
Ik snap estaban wel, gewoon een schrik reactie. Of de tweede keer trappen ook zo slim was... Vind ik niet maar 1ste totaal begrijpelijk.
Maar wat als het die man agelukt was had het az misschien ook wel het kampioenschap kunnen kosten.

Ik denk moeilijke beslissing. Die iedereen op dat moment anders zou maken.

Benieuwd of estaban er nog voor word aanGeklaagd (tja ik vind het zelfverdediging maar de stalker?

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:46

xxrossiexx schreef:
Benieuwd of estaban er nog voor word aanGeklaagd (tja ik vind het zelfverdediging maar de stalker?

Esteban heeft in ieder geval aangifte gedaan tegen de 'supporter' (zo wil ik m niet noemen)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:48

BoefJMouse schreef:
xxrossiexx schreef:

Esteban heeft in ieder geval aangifte gedaan tegen de 'supporter' (zo wil ik m niet noemen)

hooligan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:48

Wat een gek joh! Dat die scheidsrechter de regels heeft gevolgd kan ik enigszins begrijpen en anderzijds ook niet. Die gek viel Esteban goed aan, viel en Esteban schopt nog 2 keer na. Tja, ik weet zelf niet wat ik had gedaan... Denk hetzelfde, zodat die gozer op de grond bleef en niet overeind kon komen. Dat Verbeek zijn jongens terug roept lijkt mij niet meer dan logisch en lijkt me ook niet dat daar consequenties aan verbonden zijn...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:49

nee niet tegen jou maartje1990 maar tegen roxiie, ik zal in het vervolg ook even quoten.

Helaas kun je regels niet variabel maken dus ze niet op de situatie aanpassen. De straf verbonden aan de kaarten kan dat overgens wel en daar zullen ze vast en zeker rekening mee houden.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:49

hetbommeke schreef:
Te gek voor woorden dat dit kan.... Lekkere makkelijke overwinning zo voor Ajax :(

Hoop dat dit nog een staartje krijgt en Ajax een aantal puntenaftrek oid krijgt

sorry hoor, maar wat kan ajax hieraan doen?

het is een SUPPORTER die het verknald, vind niet dat ajax erop hoeft afgerekend te worden.

die supporter moet een levenslang stadionverbod krijgen op ajax. :)

en die rode kaart van de scheidsrechter is ook onterecht ( en dat zegt een ajaxsupporter)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:50

Ketaki schreef:

Zorgen dat "supporters" niet het veld op komen :Y)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:54

Ketaki schreef:
hetbommeke schreef:
Te gek voor woorden dat dit kan.... Lekkere makkelijke overwinning zo voor Ajax :(

het is een SUPPORTER die het verknald, vind niet dat ajax erop hoeft afgerekend te worden.

die supporter moet een levenslang stadionverbod krijgen op ajax. :)

en die rode kaart van de scheidsrechter is ook onterecht ( en dat zegt een ajaxsupporter)

Oke komtie:
-Ajax zal geen puntenaftrek krijgen maar gewoon geschorst worden.
- Ajax hoort voor de veiligheid in en rond het stadion te zorgen en heeft dit niet gedaan
- de supporter zal dat zeker krijgen, had het misschien al eerder moeten krijgen gezien het al een bekende was (I)
-Ajax moet garant staan voor zijn supporters, dus ajax kan hier zeer zeker iets aan doen
- DE RODE KAART WAS GEHEEL TERRECHT en dat je een ajax-supporter bent is duidelijk gezien alle regels moeten gelden behalve degene die ajax benadelen :')

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:54

Ketaki schreef:
hetbommeke schreef:

Ja hoor, Ajax heeft dit helemaal gepland omdat ze bang waren dat AZ zou winnen :') :') :') :')

Ps: Je kan geen puntenaftrek krijgen in de KNVB beker ;) Je kan wel uit het toernooi gegooid worden. PSV is voor minder eruit geknikkerd door de KNVB, die stelden een speler op die geschorst was een jaar of 2 geleden.....

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:56

Bij lagere divisies is het trouwens zo dat als een partij de wedstrijd niet wil spelen (az nu dus)
De andere partij wint met 3-0. (ajax dus). Weet niet of deze regel ook hierbij van toepassing is (hoop niet)
Maar ajax kan sowieso een straf verwachten, x aantal wedstrijden zonder supporters, hoge geld boete of iets in die trant.

Dat estaban aangifte heeft gedaan is begrijpelijk, werkelijk waar gewoon een doodstrap.