Model poster Hema

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Model poster Hema

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:34

Ik had 't eerst ook helemaal niet door :+

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:42

Ik heb gister nog 5 minuten naar die poster gestaard en ik heb echt niks door gehad.
Tja androgyn is hip...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:16

Ik vind het echt wel een mooie vrouw ehh man.. :j

HEMA doet goed werk door dit te doen.
Misschien wordt het taboe dan ooit verbroken.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:21

Muurp schreef:
Ik vind het echt wel een mooie vrouw ehh man.. :j

HEMA doet goed werk door dit te doen.
Misschien wordt het taboe dan ooit verbroken.

Dat is iets waar ik op hoop, want als ik in mijn omgeving al hoor dat mensen het vervelend vinden als er vanuit gegaan wordt dat je op het andere geslacht valt en moeilijk moet doen om aan te geven dat dit niet zo is, dan is dit nog een flinke stap verder. De lijn tussen man en vrouw kan misschien biologisch bepaald zijn, maar in je hoofd en met je hart kan dat heel anders zijn. Je voelt je zoals je bent en niet alleen zoals je er van buiten uit ziet of wat er in je DNA zit. En wie zegt dat een man geen jurk kan dragen, lang haar kan hebben en make-up op kan hebben. Voor sommige is het dan een vrouw, maar het is gewoon een man met een eigen identiteit en gevoel. Je bent wie je voelt en je bent niet wat andere mensen vinden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:23

Serieus, dat had ik echt niet door.. :wow:
Ik vind "hem'' echt meer een vrouw.. :Y)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:30

Afbeelding

hier vind ik hem wel meer mannelijk, zoals slash van guns 'n roses.
Maar verder zie ik alleen maar een vrouw....

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:40

Mooi gesproken Anna :j
Ik heb er ook totaal geen problemen mee.
Ik kan eigenlijk alleen maar respect opbrengen voor de mensen die zich durven te tonen zoals ze zich voelen. :)

Helaas doet niet iedereen dit.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:26

Nog steeds denken veel mensen dat je voor modellenwerk harstikke knap moet zijn.. Maar als model moet je een aparte uitstraling hebben en hoe aparter je bent hoe beter.. Dit model is gewoon top ! Hij heeft het prima voor elkaar..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 17:27

Ik vind veel modellen niet knap of mooi. Bijv Gemma Ward, die ogen staan zo ver uit elkaar := apart is het zeker, maar mooi vind ik het allesbehalve. Het gaat er meer om dat je 'iets' hebt dan om het mooi zijn op zich :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:31

Laatst hoorde ik het Tyra Banks nog zeggen: "Model zijn is geen kwestie van knap zijn of een mooi gezicht hebben, maar van een aparte look te hebben." Dat is ook wel zo, veel modellen zien er gewoon niet uit zoals de meeste "mooie" mensen, maar hebben gewoon een aparte sterke look.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:58

Ik vind het een fantastische reclame, en ik vind hem inderdaad ook mooi maar niet aantrekkelijk. Ik vind dit model VELE malen beter dan de modellen die de Hema normaal gebruikt. Daar kreeg ik echt zo'n schapen-geiten-wollen-sokken gevoel van :\

Ilsemarie schreef:
Het wordt tijd dat de vrouw in de mode weer een normaal postuur krijgt en van zichzelf houdt zoals ze is, of dat nou dun/'normaal'/dik en met kleine/'normale'/grote borsten is. Té is gewoon nooit goed, alleen tevreden. Maar ik heb het idee dat we dat al een paar jaar vergeten zijn... Voorgevormd of een iniminibeetje vulling kan ik me best wat bij voorstellen maar waarom in vredesnaam 2 maten groter? Daarmee hou je anderen en vooral jezelf voor de gek, dan kan je beter eraan werken dat je jezelf accepteert zoals je bent, iedereen heeft andere plus en minpunten en met de juiste kleding kan je heel goed accenten leggen op wat je mooi vind aan jezelf.

Zal aan mij liggen, maar ik hoef echt geen vetrolletjes te zien op tv/ in de bladen :o Ik vind veel Dove reclames al op het randje. Op TV moet het er gewoon mooi uitzien, voor vetrolletjes kijk ik wel in de spiegel.
Daarnaast zullen er altijd mensen zijn die onzeker/ ontevreden over zichzelf zijn. Gaat het niet om het 'formaat', dan wel om die ene moedervlek/ wrat, de bovenbenen/armen, neus, oren etc etc.

En waarom zou je niet ergens over ontevreden mogen zijn? Iemand die ergens ontevreden is, is zich bewust van zichzelf. Misschien niet altijd realistisch in andermans ogen, maar het is altijd beter dan er helemaal niks om geven ;)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:04

Hele rare actie van de Hema. Hema staat voor degelijk, het gezin, de "gewone" Hollander maar bij mijn weten niet voor controversieel. Ik heb er zelf voor gewerkt en ze hebben een star, non-flexibel personeelsbeleid (wat ook weer haaks staat op de rest van hun uitstraling.)

Ik ga eens opzoeken wat het idee achter dit model was. Want begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen androgyne modellen of homoseksualiteit (voor mensen dat gaan roepen..) maar ik vind dit gewoon echt een vreemde zet van Hema en vraag me af wat ze er mee willen?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:13

dwaallicht schreef:
Hele rare actie van de Hema. Hema staat voor degelijk, het gezin, de "gewone" Hollander maar bij mijn weten niet voor controversieel. Ik heb er zelf voor gewerkt en ze hebben een star, non-flexibel personeelsbeleid (wat ook weer haaks staat op de rest van hun uitstraling.)

Ik ga eens opzoeken wat het idee achter dit model was. Want begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen androgyne modellen of homoseksualiteit (voor mensen dat gaan roepen..) maar ik vind dit gewoon echt een vreemde zet van Hema en vraag me af wat ze er mee willen?

Bewijzen dat de Bh zelfs zonder borsten zijn werk kan doen :+ .

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:59

Opvallen. Dat willen ze. Mooie reclamestunt als iedereen er over praat.
Dat is dan belangrijker dan het in stand houden van hun degelijke, doorsnee, gewone Hollander imago.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:04

dwaallicht schreef:

Ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat dit gewoon een noodsprong van de hema is, want wat ik mij kan herinneren was dat het niet allemaal gesmeerd liep.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:08

Ik blijf het vreemd vinden, maar ben ook niet de enige als ik zo eens rondkijk op internet wat reclamemensen er van vinden. Ik snap ook wel dat je zo een nieuwe doelgroep wilt aanboren, maar het moet toch wel enigzins een link hebben met waar je als bedrijf voor staat lijkt me.

De reclame schiet ook een beetje zn doel voorbij omdat ik niet had gezien dat het een man was, dus dan zou ik ook niet zo snel denken "heey wat een geweldig effect" eerder dat het resultaat wat magertjes was...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:11

Precies, maar ik snap de hema in nog een aantal dingen niet. Als ik bijvoorbeeld kijk naar het arsotiment dan vraag ik mij vaak af, hema, waarom doe je dit jezelf aan? De hema verkoopt zelfs condooms. Nou als ik naar de gemiddelde hema kwaliteit kijk, bedenkt ik mij wel 4 keer voordat ik daar condooms ga kopen. Of het gereedschaps arsortiment, werd nauwelijks verkocht. Iederen gaat natuulijk naar de gamma oid. Het raakt kant noch wal. Ze kunnen zich beter op een aantal dingen concentreren en de rest laten varen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:13

Ik denk dat je het kunt vergelijken met de advertenties in de jaren 80/90 van Benetton,
ook een niet heel erg high-fashion merk, maar hun campagnes brachten wel echt een boodschap over.
Dat Hema er zijn naam onder zet, wil wel zeggen dat ze het kenbaar willen maken wie dit is en
dat deze persoon een man is. Ze willen dus ook echt een boodschap overbrengen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:16

Maar waarom wil de hema opeens zijn imago zo veranderen?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:20

In feite valt dit wel mee, ze hebben altijd al een iedereen telt mee boodschap gehad.
Buidendat is de uitstraling typisch Hema.

Denk trouwens ook zeker niet dat Hema iets aan het assortiment moet doen, juist de Hema loopt nu goed.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:26

De hema goed lopen? Ik kan mij herinneren dat het landelijk slecht ging met de hema en er een aantal filialen waren die zeer slecht liepen (waaronder het filiaal waar ik werkte, daar was het echt een puinhoop)
De foto vind ik ook erg hema, ach ja, misschien is deze imago verandering ook wel goed voor de hema in de toekomst. Wie zal het zeggen....

Ook aan gereedschappen? Geen hond kocht dat, terwijl baby producten en afgeprijsde kinder kleding als een trein gingen. Ik vind dat wat dat betreft een V&D het bijvoorbeeld beter doet.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:30

Jup, de Hema en goed lopen. Sinds de crisis zijn er veel verschuivingen geweest tussen wat mensen waar kopen.
Waar eerst de Bijenkorf goed ging en de Hema matig, is dit nu omgedraaid. De bijenkorf gangers gaan nu
naar de Hema.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:38

Maar bij verdere imkrimping van de economie zal het ook bij hema weer dalen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:27

Ach, Zeeman had toen toch ook die actie op de catwalk. Heeft niets met hun imago te maken, maar wel een mooie stunt.

Dribbel schreef:
Dat is iets waar ik op hoop, want als ik in mijn omgeving al hoor dat mensen het vervelend vinden als er vanuit gegaan wordt dat je op het andere geslacht valt en moeilijk moet doen om aan te geven dat dit niet zo is, dan is dit nog een flinke stap verder. De lijn tussen man en vrouw kan misschien biologisch bepaald zijn, maar in je hoofd en met je hart kan dat heel anders zijn. Je voelt je zoals je bent en niet alleen zoals je er van buiten uit ziet of wat er in je DNA zit. En wie zegt dat een man geen jurk kan dragen, lang haar kan hebben en make-up op kan hebben. Voor sommige is het dan een vrouw, maar het is gewoon een man met een eigen identiteit en gevoel. Je bent wie je voelt en je bent niet wat andere mensen vinden.

_O_ Gelukkig maak ik dat niet zo mee in mijn omgeving, maar ik stoorde me als kind al aan de man/vrouw verdeling die de maatschappij oplegt, want waarom stond al het leuke speelgoed van de Intertoys in het blad bij het jongensspeelgoed? :( Man/vrouw is gewoon niet zo van belang imo, behalve bij seksualiteit :Y)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:34

als je goed kijkt, zie je dat hij een man is.. maar wat sjiek zeg.,, 2 persoonlijkheden..
tenminste zo zie ik het