het gegeven op zich is natuurlijk vreselijk,arm dier.........
maar om dan reacties te posten dat je hoopt dat die soldaten over een bermbom rijden of dat er een bom op het kamp gedropt wordt? dat getuigd ook niet van bijster hoge intelligentie hoor!
lekker om iedereen over een kam te scheren.........

Vjestagirl schreef:Ik keur niets goed en ik praat niets goed. Maar ik begrijp het wel.
Deze jongens hebben vaak helemaal niets meer als ze het leger in gaan. Uiteraard stapt een deel erin omdat ze het leuk vinden, net als hier, maar het leger in de USA heeft ronselaars, mannen die in foute barren rondhangen, die bij scholen in slechte wijken rondhangen etc. en die gouden bergen beloven aan iedereen die zich inschrijft. Lang niet iedereen die zich inschrijft is 100%, er zitten zát zwakbegaafde jongens tussen, mensen met psychische problemen.
Vervolgens krijgen ze een loodzware training, worden ze opgeleid tot niet-nadenkende moordmachine. Wat de commandant zegt doe je ook, no questions asked. Ze krijgen de 'eer' uitgezonden te worden, ze zijn helden.
En vervolgens worden ze in the middle of nowhere gedropt voor maanden en maanden, waar hun werk bestaat uit patrouilles, en als ze geluk hebben mogen ze een keertje schieten. Maar al die tijd moeten ze wel bang zijn, bang dat het kamp gebombardeerd wordt, bang dat ze over een bermbom rijden, bang dat ze afgezonderd raken van hun groep en vermoord worden. Dat doet wat met je, 24/7 bang zijn.
Combineer die angst met de achtergrond en de opleiding van deze jongens, en ik snap best dat het dan af en toe mis gaat. Ik keur het niet goed, en ik denk dat deze jongens absoluut hulp moeten krijgen, maar ik veroordeel ze ook niet zo hard als sommigen hier.
goed verwoord..........