Opvoeden: Taak van de ouders of van school?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:12

Tieneke schreef:
Maar het probleem is er net als ouders er vanuit gaan dat die basis ook maar op school bijgebracht moet worden, of als ze helemaal niks geven om die basis. Als de basis thuis stelen, misbruik en geweld is, tja, dan krijg je dat er op school echt niet uit. En dat is zo verschrikkelijk erg.

Dat lijkt me serieus verschrikkelijk voor een leerkracht!

Nu ga ik de kinderen uit school halen! :D

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:15

Idd. de ouders horen het kind op te voeden, dat is niet voor de school en de leraren.
Maar ik weet uit ervaring dat niet alles wat op school gebeurt ook thuis bekend is.
En dat er aan pesten bar weinig gedaan wordt.
Als je kind dus thuis niks zegt, moet je het al vernemen aan het veranderde gedrag, en moet je dan na lang doorvragen er achter komen wat er aan de hand is.
Vervolgens ga je er mee naar school en daar wordt dan gezegd, ach valt wel mee hoor, zoveel gebeurt er niet.
Je zit als ouders nu eenmaal niet bij je kind op school, dus wat daar gebeurt kun je alleen horen van de leraar of van je kind.
En de pesters vertellen natuurlijk niks thuis.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:30

Zo heb ik ook eens een meningverschil gehad met school waarin mijn kind iedere keer op de korrel werd genomen door een ander kind. Ik naar school en het viel wel mee... Kind had mijn kind een trap tegen het zaakje aan gegeven, dus had verschrikkelijke pijn. Aangezien mijn kind geen kind is wat snel naar een leerkracht gaat vertelde hij het thuis gelukkig wel, hij zat er erg mee en dat voor een niet-prater. ;)
Afijn, omdat mijn kind niet naar een leerkracht was gegaan zou het wel meevallen. Toen kwam het stoom een beetje uit mijn oren... Heb op school verteld dat mijn kind de volgende keer een trap terug mocht geven. Dat mocht natuurlijk niet van de leerkracht. Afijn, die keer was aangebroken, mijn zoon heeft dat kind een flinke trap terug verkocht en het was KLAAR! :D Nooit meer gebeurd. Ben ik voor slaan en schoppen en noem maar op? Nee, uiteraard niet maar als ik er niet bij ben en er geen zicht op heb en juf heeft het net niet gezien, want het gebeurt natuurlijk altijd als juf niet kijkt, en er wordt niets gedaan, dan grijp ik zelf in. Wat dat betreft is het niet altijd makkelijk samen werken maar over het algemeen ben ik daarover heel tevreden met deze school. :j