Japan investeert hulpgeld tsunami in walvisjacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

valk1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:06

SeaShepherd, sorry hoor maar volgensmij is dat weer zo'n mooi opgeklopte docusoap. Wat bereiken ze nou werkelijk? Kom op zeg ze doen dan wel leuke dingen maar die acties van hun is dwijlen met de kraan open.

T enige wat ze doen is er wat achteraan varen met hun supersoaker 2000. En dan een uur lang een verhaal ophouden hoe goed ze wel niet bezig zijn terwijl 50 mijl verder weer tig visserboten aan het walvisvangen zijn.

Wat ik wil zien zijn torpedo's, anti tank grenade, mine's, etc. Dan is het pas echt doeltreffend :D
Goed werk wat ze doen maar realistisch is het niet. Zij kunnen dit gewoon niet stoppen met 1 a 2 bootjes.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:17

3 bootjes ook goed :D

Voor hun is het wel doeltreffend om achter de verwerkingsboot te blijven varen met hun supersoaker 2000 omdat
er dan geen dode walvis naar binnen gehaald kan worden.. dus minder wordt gevangen..

Dus dan tast je de Japaners in hun portemonee.. kan geen geweer of tank tegen op ;)

Lusitana

Re: Japan investeert hulpgeld tsunami in walvisjacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:25

En dan gaan ze dus fonsen gebruiken dat ze voor andere doeleinden binnenkrijgen.... Cirkeltje weer rond.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:30

Daarom snap ik niet dat niet in de al die jaren dat ze tig miljoenen ophaalden met de walvisjacht geen
budget achter de hand hebben en nu van het geld van mensen moet afpakken die het echt meer nodig hebben
dan een stel walvis jagers. ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:40

De mensen die het nodig hebben zijn de visserdorpen, die krijgen het ook!!!!
Jullie doen net of al het geld besteed wordt aan walvisvaart. Een DEEL van het fonds gaat naar BEWAPENING die onnodig was geweest als de Sea Shepherd niet lastig was.
De Sea Shepherd is de OORZAAK dat het geld daar heen gaat.

Nogmaals ik ben niet voor walvisvangst, integendeel, maar je houdt het net tegen met een schip dat ligt te pesten. Er moet gezorgd worden dat Japanners geen walvis meer willen eten. Er moet op een heel ander front gevochten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:37

Sea Shepherd is daar de oorzaak niet van! Als Japan zich gewoon aan het verbod op walvisjacht had gehouden was een bewapening op boten ook niet nodig. Dan kon het geld aan andere doeleinden besteed worden. Geef Sea Shepherd niet de schuld dat de vissers bewapening nodig hebben om hun werk te kunnen doen. Vissen ze maar op wat anders, er zwemt genoeg rond.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:39

Dan hebben ze vast gouden bewapening op hun boten bevestigd voor dat geld..

Waar gaat de rest van het geld naar toe.. ?

Ik denk Japan zelf de oorzaak van deze elende is begonnen dus moeten ze het
niet over de rug van onschuldige burgers in nood gaan spelen en hun geld waar het echt
hard nodig is gaan gebruiken voor afweer geschut of iets dergelijks. ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:26

aikon schreef:
Sea Shepherd is daar de oorzaak niet van! Als Japan zich gewoon aan het verbod op walvisjacht had gehouden was een bewapening op boten ook niet nodig. Dan kon het geld aan andere doeleinden besteed worden. Geef Sea Shepherd niet de schuld dat de vissers bewapening nodig hebben om hun werk te kunnen doen. Vissen ze maar op wat anders, er zwemt genoeg rond.

Het is de Sea Shepherd die ze dwars zit en waar ze tegen verzetten. Als die er niet is, geen verzet nodig.

Wat dacht je van actie voeren op een ander front? De hele wereld japanse auto's boycotten tot ze zich aan het quotum houden, bv, maar nee, die zijn zo lekker goedkoop....
en actievoerders komen zo graag met hun kop op TV en op internet...VEEEEL leuker dan gewoon echt de hele wereld optrommelen en wat voor elkaar krijgen....

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-16064002
Citaat:
activists say
Citaat:
Greenpeace says
Citaat:
Critics say

ze kunnen wel zoveel beweren

Citaat:
Earlier this year, the Japanese Fisheries Agency applied to the government for extra funding for its programme from the emergency budget aimed at helping communities recover from the devastating tsunami and earthquake.

The agency argued that some of the towns and villages affected relied on whaling for their livelihoods.

Activists say the agency's funding request was approved and it has spent the money on extra security and covering its debts.

Junichi Sato, from Greenpeace Japan, told Australia's ABC that there was no link between the whaling programme and the tsunami recovery.

Vertaling: Eerder dit jaar heeft het Japanse Visserij agentschap extra fonds aangevraagd van het noodbudget dat gericht was op het helpen van de gemeenschappen die de tsunami en aardbeving getroffen waren te helpen.
Het agentschap bracht het punt naar voren dat enkele plaatsen en dorpen die getroffen waren van de walvisvangst afhankelijk waren.
Activisten zeggen dat het is toegewezen en dat het geld is besteed aan extra beveiliging en schuldendekking.
Junichi Sato van Greenpeace Japan zei tegen de ABC van Australie dan er geen link was tussen het walvisvangstprogramma en de tsunami hulp.

Met andere woorden, laat je maar lekker ophitsen door actievoerders die iets brengen gebaseerd op wat ze denken dat er is gebeurd.

Waar zijn de bewijzen?

Walvisvangst moet gestopt,echt, ik ben er niet voor, maar ik ben tegen dit soort opruierij.

Aniek2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:20

[/quote]
Dat meen je toch niet Lusitana? De HELE wereld is tegen de walvisjacht die Japan uitoefend. Nu onder het mom van wetenschappelijk onderzoek, bla,bla, bla...Japan heeft zich nooit gehouden aan de afspraak dat er niet op walvissen gejaagd zou worden. En al is er misschien een bioloog (of 2) die zegt dat het best kan, dat er op de walvissen gejaagd wordt, het merendeel wil het niet!! Het is een KEUS van de Japanse regering om geld wat gedoneerd is om de mensen die getroffen zijn door de tsunamie, op deze walgelijke manier te helpen. Zou Japan verbaasd zijn als er ooit weer een actie komt en er stroomt geen geld binnen? Want dat vloeit er toch uit voort?
Japan had ook kunnen investeren in de huizenbouw en iedereen te vriend kunnen houden? Dat ondezoek in walvisjacht had ook anders gefinancierd kunnen worden. Dan zijn nog heel veel mensen niet blij, maar nu zijn mensen die gedoneert hebben en dit lezen waar het geld naar toe is gegaan, woedend.
Overigens. Ik doneer ook geen geld meer, al jaren niet, omdat geld heel vaak anders uitgegeven wordt dan bedoelt. Maar ik wil me wel inzetten...misschien voor Sea Shepherd???[/quote]

_/-\o_

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:22

Die stomme vlooienbalen,daar in japan.
Iedereen zegt ah zielig en intussen gaan ze op die arme walvissen jagen,dat ze de volgende keer maar gelijk wegspoelen. {:)-:(
Daarom doneer ik nooit want je weet niet of het wel juist terecht komt he.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:29

Het is niet de schuld van sea sheperd dat Japan nog steeds op walvissen jaagt. Dat is de schuld van de laffe opstelling van de landen die nog steeds oogluikend toestaan dat er onder het mom van wetenschappelijk onderzoek gejaagd wordt. Terwijl het verboden is door die zelfde landen... Maarja, je zal toch eens een handelspartner voor het hoofd stoten met je principes...

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:38

picobello schreef:
Het is niet de schuld van sea sheperd dat Japan nog steeds op walvissen jaagt. Dat is de schuld van de laffe opstelling van de landen die nog steeds oogluikend toestaan dat er onder het mom van wetenschappelijk onderzoek gejaagd wordt. Terwijl het verboden is door die zelfde landen... Maarja, je zal toch eens een handelspartner voor het hoofd stoten met je principes...

Ik denk niet dat het een laffe opstelling is van alle andere landen. Zij kunnen het zich niet veroorloven zich zo op te stellen als de mensen van Sea Sheperd. Maar vrijwel elk werelddeel en land heeft zich uitgesproken over de houding van Japan. Helaas, meer kunnen ze niet doen.
Ik ben het geheel met je eens, dat het niet de schuld is van Sea Sheperd dat Japan het gedoneerde geld aan de walvisjacht besteed.

Dat ik het geheel niet eens ben met Lusitana op dit punt, blijkt uit voorgaande reacties.
Want al is het maar een gedeelte wat besteed wordt. Het is genoeg om te vermelden!
Van de reactie , dat als Sea Sheperd er niet was geweest, dan had het geld ook niet besteed voor het bewapenen tegen Sea Sheperd, vind ik dat het omgedraaid hoort te worden.
Als Japan zich aan de regels had gehouden, had Sea Sheperd zich niet geroepen gevoeld om de walvisjacht in Japan in het oog te houden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:28

Ik denk niet dat we het op dit punt eens zullen worden met Lusitana. Actie geeft reactie, alles heeft daarin een begin. Dit begin ligt bij Japan zelf. Vissers kunnen makkelijker overschakelen naar andere niet bedreigde vissen, een boer kan niet makkelijk ergens anders weer een bedrijf opbouwen. Deze groep heeft meer aan financiële steun dan die vissers.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:01

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:07

Citaat:
Whaling is not an easy practice to defend these days, particularly when recent polls have shown that 95% of Japanese eat whale meat rarely, if at all.

Waar gaat het dan heen?

Ik zeg nergens dat het de schuld van de Sea Shepherd is dat ze op walvissen jagen, ik zeg dat het hun schuld is dat er geld gaat naar bewapening van de walvisvangstvloot.

Ik ben niet voor walvisvangst (diverse malen genoemd), ik ben ook niet voor gebruiken van fondsen op een manier zoals hij niet bedoel is, maar ik kan het wel begrijpen en daarbij, het nieuws komt uitsluitend bij activisten vandaan. Het wordt met name verspreid op activisten sites en blogs. Mag ik daar dan aan twijfelen? Daarbij, nogmaals, als we allemaal maar roepen hoe schandalig het is, onstaat er toch ook geen discussie? Vandaar dat ik even een andere insteek heb gekozen, een andere kant heb belicht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:47

Ik kan me ergens toch wel vinden in wat lusitana zegt. Even emoties uitschakelen en dan de berichten lezen. Zit best wat in :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:03

De Sea Sheperd heeft als doel om de walvisvaart te stoppen, maar NIET om dat zelf te doen. Waarom denk je dat ze die tv-serie wilden? Aandacht voor hun zaak.

En dát is gelukt, kijk maar naar de reacties hier - mensen winden zich er behoorlijk over op, omdat ze nu (denken te) weten hoe het eraan toegaat. En de Sea Sheperd bereikt zelf ook iets door achter de verwerkingsboot te blijven varen, maar volgens mij is hun prioriteit aandacht genereren voor deze zaak zodat regeringen er iets aan gaan doen - en hopelijk zorgen dat die Japanners geen walvis meer op hun bordje willen.

Ze hebben toen ook eens zo'n man aan boord van een Japans schip gestuurd in de halve hoop dat-ie vastgehouden zou worden, want dan moest de Australische regering zich er mee gaan bemoeien. Japanners wisten dat ook en lieten die man dus weer gaan, om problemen te voorkomen.

Denk niet dat het zo simpel ligt als 'beetje dom actie voeren op het verkeerde front.' Ook niet zo simpel als 'al het geld gaat naar walvisvaart = vreselijk slecht en je moet nooit meer doneren', overigens.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:52

Het blijkt dat er helemaal niet zoveel Japanners zij die walvisvlees eten:
Citaat:
Whaling is not an easy practice to defend these days, particularly when recent polls have shown that 95% of Japanese eat whale meat rarely, if at all.

Dus 95% van de Japanners eet het zelden of nooit.
Dat vind ik dus opmerkelijk. Ze schijnen het helemaal niet zoveel te eten, dus waar gaat het heen? Waarom is het nog zo lucratief?
Wat weten de activisten op dat gebied?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 07:04

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:55

Lusitana schreef:
Het blijkt dat er helemaal niet zoveel Japanners zij die walvisvlees eten:

Dus 95% van de Japanners eet het zelden of nooit.

Dat vind ik dus opmerkelijk. Ze schijnen het helemaal niet zoveel te eten, dus waar gaat het heen? Waarom is het nog zo lucratief?
Wat weten de activisten op dat gebied?

Slechts een kleine meerderheid van de Japanners is vóór de walvisjacht. Ik heb de vraag bij activisten nooit neergelegd. Dit, omdat ik me er niet in wil verdiepen. Als ik op t.v gezien heb, hoe walvissen afgeschoten worden, ben ik dagen van streek. En je mag het best weten. Ik ben bang voor het antwoord. Het zou zo maar kunnen, dat ze het leuk vinden om erop te jagen, dat ze kunnen laten zien hoe ze zo'n machtig dier kunnen breken. Ik weet het, geheel eigen interpretatie, maar niet op niks gebaseerd. Een logica die bij mij boven komt, als ik weet dat er koelhuizen vol vlees ligt, als ik lees dat Japanners het vlees vrijwel niet eten.
Maar misschien dat ik nu andere ideëen krijg te lezen. Kom A.U.B niet aan met onderzoek, want wat willen ze van al die walvissen die geslacht leggen in koelhuizen weten???
Er is niets mis met emotie, ben ook niet van plan deze uit te schakelen en het goed te vinden dat Japan 22 miljoen heeft besteed aan deze gruwelijke jacht. En zoals ik heb gelezen op een dierenforum...."een gemiste kans, want het geld had ook besteed kunnen worden aan huizenbouw." 18 organisaties (dus niet alleen Sea Shepperd)hebben een brief geschreven aan premier Noda. Ik hoop dat deze organisaties hun doel bereikt hebben...te laten weten dat er nog steeds onnodig op walvissen gejaagd wordt door Japan! En dat het in de toekomst nog moeilijker gemaakt gaat worden, om dit goed te praten.