Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:59

Nagini schreef:
Ik vind de hoogte van de boetes echt belachelijk hoor..

Rijden zonder rijbewijs: 260 euro... maar als ik per ongeluk?? iemand niet zie op een zebrapad of weet ik veel wat, dan ben ik 340 euro kwijt. Kom op,

Toch is het niet de bedoeling dat je per ongeluk iemand niet ziet op een zebrapad hoor.
Of hier nu een boete op staat of niet, je moet wel op de weg (waar onder zebra paden) blijven letten hoor *\o/* hahaha
:(:) Niet te agresief worden hoor hahahah

Cyntje

Re: Boetes fors hoger, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:05

Agenten zijn zelf ook niet gelukkig met deze boetes, dat is zelfs van de week ook meerdere malen op de TV geweest,... ;)

''Ga eens boeven vangen'' vind ik altijd zo kortzichtig hè :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:11

Hier in mijn stad mag je gewoon alles, door rooie licht, niet stoppen voor stop streep noem maar op.

Alleen staat er een boete op, geld is namelijk een soort van vergunning zolang je betaald mag je eigenlijk (bijna) alles.

Het liefste als de pilotie in de buurt is, want dan is het gelijk, "mag ik effe vangen." :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:14

russel schreef:
Misschien ben jij wel niet gelijk aan een agent en zou je wat sportiever moeten zijn in je mening daarover...niet alles gaat met toeters en bellen en ook als jij lekker in je bedje ligt en je hoort de kat van de buren in je tuin en je bent bang, bel je 112 en verwacht je dat ze zonder toeters en bellen door rood rijden.....

De kat van de buren kan een plens water over zijn kop krijgen die inbreker kan een momentje krijgen met de momentsleutel. Als ik sportief wegrij bij een verkeerslicht zonder daarbij verkeersregels te overtreden word ik al regelmatig door dat onsportieve volk aan de kant gezet.

Het gaat erom dat die strepen op de auto opvallen en je als agent een voorbeeldfunctie hebt. Als je niet onderweg bent naar een melding maar gewoon aan het cruisen bent door de stad hoort een agent zich daar heel erg bewust van te zijn. En daar hoort aansluiten achter een auto voor een roodverkeerslicht op een verlaten kruising zeker bij.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 01:16

Gerda20 schreef:
Nagini schreef:

Rijden zonder rijbewijs: 260 euro... maar als ik per ongeluk?? iemand niet zie op een zebrapad of weet ik veel wat, dan ben ik 340 euro kwijt. Kom op,

Toch is het niet de bedoeling dat je per ongeluk iemand niet ziet op een zebrapad hoor.
Of hier nu een boete op staat of niet, je moet wel op de weg (waar onder zebra paden) blijven letten hoor *\o/* hahaha

natuurlijk moet je opletten maar aan 't eind van de dag zijn we ook 'maar' mensen en kunnen we 't ook per ongeluk niet zien en je dus zelfs al een boete als die persoon dus nog op de stoep staat en 't zebrapad op wilt lopen.

Als je die persoon nu zo'n beetje schept is dat natuurlijk een compleet ander verhaal. Maar als die nog op de stoep staat?!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 03:31

Bij mijn ouders is er wat mij betreft vaak verwarring, omdat de hondenpoep prullenbak náást het zebrapad staat, staan veel mensen daar hun hond ook uit te laten zonder intentie om over te willen steken.

Ik vind het sowieso lastig, dat zebrapad gedoe. De boete vind ik buitensporig hoog. De overstekende persoon mag van mij ook nog steeds wel zijn of haar ogen open houden en niet blind hoppa de weg op rennen omdat er toevallig een zebrapad is.
Ik had liever gezien dat zebrapaden waren verdwenen en er desnoods stoplichten voor in de plaats kwamen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:38

In Finland heeft er wel eens iemand een boete gekregen van 115000 Euro, omdat hij 75 km per uur reed op zijn motor waar hij 50km per uur mocht.

Daar is hij overigens voor naar de rechter geweest, die de boete naar 5894 Euro verlaagde.

Met die verhoogde boetes kan je erop rekenen dat er meer mensen naar de rechter stappen of dat de boete wel terecht is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:49

Wat me opvalt is dat veel mensen stuikelen over boetes dat ze die dan plots moeten betalen. Maar die boetes zijn er al jaren en eigenlijk hoor ik nooit iemand die boetes noemen als zeggen dat ze een boete hebben gekregen. De boetes zijn verhoogd, niet net ontstaan.
Ook is het zo dat het kabinet duidelijk aangaf de aso te willen raken en ik ga er vanuit dat de meeste agenten dit soort boetes uitdelen als de situatie dan ook daadwerkelijk aso is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:34

Niemand is tegen boetes en lees dat ook nergens, maar iedereen is tegen de hoogte van de boetes.

Ik heb onlangs een boete gekregen, ging van de snelweg af, draaide industrieweg op, de weg die afdraaide van de snelweg met 1 stoplicht is ook een doorgaande weg en daar stond een bord 60, bocht om na stoplicht kennelijk 50, maar nergens een bord en als je dan geklokt wordt op 62 en moet rond de 90 euro betalen....en op die zelfde weg een week later, is wist toen nog niet van die 50, want er hangt een laser nu sinds kort....reed ik even mee met een auto, is nl een lange en brede weg en in dit buitengebied is veel tussen de 60 en 80 km wegen...reed ik hoe stom ook een moment 74, deze kost mij 177 euro....
Dat ik beboet word, is eigen schuld, is verdiend, maar wel met een vraagteken, want 60 in een woonwijk met zebra's, mensen, kinderen, fietsers is heel erg verdiend en dat mag best duur zijn...maar een doorgaande weg in het buitengebied op een wijd opgezet industriegebied???

Deze 2 boetes zijn voor mij heel erg veel geld en een verhoging, lach niet wordt eerst dubbele en dan 500 euro, dat kunnen sommige mensen niet opbrengen...je zal maar het minimum hebben...dat zaait haat en haat, jaloesie, agressie en oneerlijkheid wordt er altijd gezaaid in tijden dat mensen het financieel krap hebben.....is niet goed voor het Nederlandse klimaat.

Ga snelheidsduivels op snelwegen pakken, die links inhalen en je afsnijden en plakken, hang daar camera's voor op en spoor die op, beboet die met hele dikke boetes, boetes die gewoon boven de 1000 euro liggen, dat is straffen voor gedrag, maar even meerijden op een lege weg waar je met zijn 2en rond het middag uur rijdt??????niks geen wandelaars, fietsers...die wonen daar niet....

maar dat is niet de politie, dat is justitie die dat bepaald in opdracht van het kabinet die verzint hoe ze geld van de burgerij kunnen krijgen...door allerlei dingen te verzinnen die geld opbrengen, en dit is er 1 van.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:42

gekvanfleur schreef:
als die pino´s van jouw namen en adressen weten en niets doen is er iets niet goed en kun je gewoon een klacht indienen..toch?
hoe kom jij erbij dat ze van mij de namen en adressen hebben, je moet niet je eigen invulling eraan geven he ;)

Op bokt een grote mond hebben over pino´s kunnen we allemaal...als je een beetje lef hebt (en je bent mondig genoeg zeg je), ga hier dan achteraan..want dit klopt natuurlijk van geen kanten.
hoe weet jij dat het niet klopt dan? ben je ook een pino en heb je in de computer gekeken? want dan zou je zien dat wij er allang achteraan geweest zijn, en wij mogen volgens hun geen eigen rechter spelen, dus er valt nergens achteraan te gaan

Buiten het feit dat ik er niets van geloof, of dat het verhaal in ieder geval een tikkeltje anders is als jij hier spiegelt. Misschien is de bewijsvoering niet rond, al hebben ze vermoedens met een grote mate van waarschijnlijkheid.
wat jij gelooft moet jij lekker weten ;) intresseert mij ook weinig als ik maar weet dat het de waarheid is. Ze hebben zelf gezegd: we willen ze pakken op heterdaad,oftewel ze gaan wachten tot ze weer een fout begaan. Als ze nou gewoon zeggen dat ze bang zijn voor de marokaanse gemeenschap dan zijn ze eerlijker...........nee ze draaien altijd overal omheen

Je tweede voorbeeld is het toppunt van zieligheid..buiten dat iedereen zijn beroep moet leren en gewoon een baas heeft in het normale leven, zijn je ervaringen uit tweede hand en dus helemaal niet zeker. Als je kennissen net zo tegen de politie aankijken als jij ben ik bang dat ze dat ook weer van de wind hebben vernomen.
jij leest echt niet he? mijn ervaringen zijn niet uit 2e hand , heb zelf met ze samen gewerkt en mijn vriendin is een agent
niet goed lezen en dan een berg commentaar geven is pas de toppunt van ....

je derde voorbeeld over de hufters is een mooi sluitstuk over waar je post eigenlijk om gaat...je hebt om wat voor reden dan ook een hekel aan de politie en gebruikt elk dom iets om eens lekker te spuien. Je hebt geen enkel idee waarom oom agent aan het bellen was en kunt dat ook helemaal niet beoordelen. Buiten dat is de politie een verzamelnaam voor een hele organisatie en kan er altijd iemand tussen zitten die iets fout doet...heeft verder niets met het functioneren van de politie te maken. Als een slager iemand vermoord zijn toch ook niet alle slagers gevaarlijke gekken?
ow die reden staat toch wel duidelijk vermeld......en ik gebruik idd elke dom iets van de politie om daarover te vallen ja
en ome agent dient net als ons gewoon handsfree te bellen, het is vast iets prive geweest want anders kan het gewoon via hun systeem en dat is handsfree
en er kan altijd iemand tussen zitten die iets fouts doet :') dat is dus duidelijk dat jij ook niet weet waarover je praat want weet jij hoeveel fouten agenten maken? en weet je hoeveel er corrupt zijn? :') en ja je zal er vast goede agenten tussen hebben, maar ze zijn met weinig of niet te bekennen in amsterdam denk ik ,want daar heb ik alleen maar slechte ervaringen met ze

Ik vind het nogal triest dat een volwassen iemand zo kortzichtig kan reageren. Jou uitgesproken mening slaat gewoon kant nog wal en is nergens op feiten gebaseerd...en bovendien gign het helemaal niet om de politie in dit topic. Maargoed..de een helpt graag slachtoffers, en de ander speelt het graag.... :)

je mag vinden wat je vindt, ik heb een mening jij de jouwe.......en het is jouw mening dat het nergens op gebaseerd is, net als jouw mening over mij. Nergens kan je het hard maken dus als je zo groots wil doen,maak het maar hard dan.
het gaat om de boetes hier in het topic en dat is de vrijwillige keuze van de agenten om die uit te delen of niet dus het gaat ook wel degelijk over hun, politie en hun boetes staan verbonden met elkaar hoe je het ook wendt of keert
en nogmaals, lezen is een vak want ik speel nergens slachtoffer, zou het niet eens willen zijn want van de politie hoef je daarin echt geen hulp te verwachten,dat voorbeeld heb ik wel duidelijk gezien bij mijn schoonvader
maar goed, je hebt idd altijd figuren die graag een grote mond over de jouwe willen geven met teksten die niet kloppen omdat ze zelf niet goed lezen :roll:
zouden ze dat wel doen dan hebben ze toch andere stof nodig en die ontbreekt ze..... :Y)

btw is Pino idd een afkorting wat ik gebruik voor Politie
en ik vind gewoon dat de politie wel degelijk bepaalde dingen in de hand heeft kwa de boetes en hun werk
prioriteiten stellen noem ik dat, maar dat doen ze niet ,want ze halen liever een witvoet op een andere manier
als jij per ongeluk bij dat zebrapad staat dan heeft een agent 2 keuze's of hij doet relaxed, hij geeft je een waarschuwing, of hij doet nors en hij schrijft per direct de bon
en ik zie om mij heen alleen maar het laatste gebeuren.

en ja ook ik raak enigzins geirriteerd als mensen misbruik maken van hun functie, en zeg niet dat het niet gebeurd want dat doet het wel en ik ga omwille van mijn vriendschap dat niet hier neer kwakken
maar dat het gebeurd is 100% zeker.....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:49

Er is veel onduidelijk,iemand voert de vogels dat werd gevraagd door verschiilende instanties vanwege de kou.Krijgt daar voor een boete,want meneer gooit iets op straat.Een winkel dief betaald 50 euro boete, dat klopt toch niet, das veel te weinig.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:57

Ik heb ook wel eens wat verkeerds gedaan ohjajoh, en die oom agent was reuze aardig tegen mij en ik mocht mijn weg vervolgen en kreeg geen bekeuring. Zal mijn charme wel zijn geweest dan...

_O- _O- _O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:59

dan heb je waarschijnlijk gewoon mazzel gehad.....
snap de lol er alleen niet zo van :?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:03

Dat is het verschil tussen ons denk ik! :)

Mazzel gehad? Ik zei dat ze gelijk hadden en dat het mijn fout was, ik had echt niet gezien dat ik een weg in ging waar ik niet in mocht omdat ik druk bezig was iets te zoeken in de stad maargoed, een boete bleef uit. Wellicht is dat ook een punt? Ik scheld ze niet direct uit dat ze zich met andere zaken bezig moeten houden. En als jij zo veel van de politie weet, dan weet je ook dat zij de mensen zijn die vaak 'slecht nieuwsgesprekken' moeten voeren met bepaalde zaken... Een beetje makkelijk om zo te denken over de politie...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:07

Precies, iemand die een overtreding begaat en tegen mij zou gaan schelden dat ik een luie pino ben die boeven moet gaan vangen, zou ik ook een boete geven :+.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:09

MamboBeach schreef:
Dat is het verschil tussen ons denk ik! :)

Mazzel gehad? Ik zei dat ze gelijk hadden en dat het mijn fout was, ik had echt niet gezien dat ik een weg in ging waar ik niet in mocht omdat ik druk bezig was iets te zoeken in de stad maargoed, een boete bleef uit. Wellicht is dat ook een punt? Ik scheld ze niet direct uit dat ze zich met andere zaken bezig moeten houden. En als jij zo veel van de politie weet, dan weet je ook dat zij de mensen zijn die vaak 'slecht nieuwsgesprekken' moeten voeren met bepaalde zaken... Een beetje makkelijk om zo te denken over de politie...

ok....en waar staat dat ik dat meteen wel doe dan? :?
want net als gekopfleur , staat dit nergens beschreven en geef jij je eigen invulling eraan

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:10

Tiggs schreef:
Precies, iemand die een overtreding begaat en tegen mij zou gaan schelden dat ik een luie pino ben die boeven moet gaan vangen, zou ik ook een boete geven :+.

graag een quote waar ik zeg dat wel te doen.........
je wil een grote mond erover mee hebben....prima....quote het dan maar :Y)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:11

Je zegt met misschien niet letterlijk, maar als je IRL net zo aanvallend en bevooroordeeld overkomt als in je berichten dan kan ik begrijpen dat een agent niet staat te springen om je te helpen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:13

Tiggs schreef:
Je zegt met misschien niet letterlijk, maar als je IRL net zo aanvallend overkomt als in je berichten...

maar.........goed gezegd ;)
maar dat weet je dus niet :D want jij kan niet over mijn gemoedstoestand beoordelen achter je scherm
het is tekst.....en je leest het zoals je wil
dat kan met een boze ondertoon zijn of met sarcastische lachende ondertoon :Y)

en die 2 zijn toch heel verschillend :j
dus kan jij ook nooit weten hoe dat IRL zou zijn ;)
oftewel je doet maar een aanname

dus nomaals, qoute het....en dan heb je gelijk....

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:18

Quellian schreef:
Wij namen ze in ons vorige huis altijd mee en lieten ze buiten staan; succes ermee :evaw: :D Waren kinderen altijd erg blij mee hoor, hadden ze 50ct als ze naar de supermarkt liepen.

Zo zie je maar weer dat wat ik asociaal vind een ander grappig kan vinden. :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:22

Ze zijn inderdaad echt zo hoog, en het is niet de bedoeling dat je iemand niet ziet op het zebrapad. Maar ik kan hier nu vijf plaatsen aanwijzen waar het echt gevaarlijk is om het zebra pad te nemen en dat is niet de schuld van de automobilisten en ook niet van de voetgangers maar van de gemeente zelf.
En soms door het rood licht rijden, hier is een licht waar je maar met twee tegelijk doorkan. Goed voor de bewoners, maar als je er niet mee gekend bent rij je één van de twee keer door het rood zonder dat je het verwacht omdat het net oranje is.

Plus dat er in belgië vorige week nog een heel ding was dat er een quota ligt op hoeveel boetes van die soort en die soort politiemensen moeten geven.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:02

de enige die toch echt niet kan lezen ben jij hoor :)
Je bent zo in de verdediging aan het gaan dat je vergeet te lezen geloof ik...
Ik heb het nergens over dat ze de adressen van jou hebben, maar over jouw pino´s...feit...kun je teruglezen. :)
Zoals ik al zei is dan waarschijnlijk gewoon de bewijsvoering niet rond en krijgen ze geen bevel tot aanhouding, want dat bevel kotm ook weer niet van hen...als dat namelijk niet zo was, had je allang een klacht in kunnen dienen en was daar echt wel werk van gemaakt. (oh, nee...dat weet ik niet..maar dat weet ik stiekum wel,want ik ik weet wel zeker dat ik op dat gebied meer ervaring heb dan jou)

In je tweede voorbeeld had je het zelf gehoord van kennissen..geschreven door jezelf hoop ik...dus ook hier spreek je jezelf tegen.

´vast iets prive´ is ook weer niet zeker en daar probeer je mij nu op te pakken...je maakt zelf wel die fout die ik volgens mij niet maak.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:05

Gerda20 schreef:
Nagini schreef:

Ik bedoel dan uiteraard de mensen die nog niet op het zebrapad staan en niet over aan het lopen zijn. :') Kan best wel eens zijn dat er iemand staat en je die te laat ziet en dus moet doorrijden. Ja, heel vervelend als je wilt oversteken, maar dat kan gebeuren.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:12

Lusitana schreef:
Ik vind het terecht dat boetes verhoofd worden als blijkt dat bestaande boetes niet werken om bepaald gedrag te stoppen.
Ik ken mensen die gewoon een potje hebben om boetes mee te betalen en zich totaal niet aanpassen aan de regels, altijd veel te hard rijden en telefoneren tegelijkertijd. Van mij mogen die de gevangenis in. Dan kunnen ze niet meer van hot naar her sjezen en dingen regelen, dan pak je ze pas echt.

Ik ben 50, nog nooit een boete gehad. Zo moeilijk is het niet om je aan de regels te houden, hoor.

Ben weleens op vakantie geweest in Portugal.(waar jij dus woont) Daar reden ze als gekken, negeerden stoplichten en taxichauffeurs waren ook niet altijd nuchter. Maar in Nederland houdt het verkeer zich beter aan de regels. Als dan een enkeling zich niet aan de regels houdt , lijkt het minder gevaarlijk. Dan komt het naar de gevangenis gaan voor een overtreding inderdaad hard over.
Maar als je ooit aangereden wordt door een %$#@ die zich niet aan de verkeersregels houdt, is eigenlijk 300 euro nog niet genoeg.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:14

Maar ik geloof dat niemand hier echt tegen boetes is als ik het goed begrijp. Het is gewoon de verhouding. Iemand dronken aanrijden is minder erg (kost veel minder) dan dat je iemand per ongeluk niet voorlaat op het zebrapad (om wat voor reden dan ook).