Beeezel schreef:marleen_usar schreef:Ik denk dat je het op de 1 of andere manier wel kan verbieden hoor,mijn dochter krijgt ook nooit kinderen dat weet ik al.Ik hoop tenminste dat ze ze niet krijgt, maar zij zal daar wel anders over denken.
Ik werk met ouders met een verstandelijke beperking en wete dat je ze het niet kan/ mag verbieden volgens de wet. Bij ons hebben alle moeders al een kind en regelmatig worden er kinderen uit huis geplaatst. Mogen ze dan geen kinderen krijgen, omdat de meeste gevallen geen optimale opvoeding kunnen bieden? Lastig hoor... ik denk dat er geen eenduidig antwoord op te geven is.
Bij ons doen we wel aan een ontmoedigingsbeleid, en stimuleren anticonceptie. Liefst eentje die niet vergeten kan worden, zoals de prikpil of het spiraaltje.
Bah vreselijk zeg, natuurlijk mogen ze dan geen kind krijgen! Daarom zeg ik ook als ze niet normaal kan denken en ervoor kan zorgen dat een sterilisatie in dit soort gevallen wel op zijn plaats is. Het is niet zo'n ramp hoor want we zijn met genoeg mensen op de wereld. Zo kan de anticonceptie niet vergeten worden, want ze zijn immers geholpen.