Is radio 538 duivels?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:43

HolyPope schreef:
Ik ben ZEKER voor Vrijheid van Godsdienst, daarom is het ook zo fijn om in mezelf te geloven.

Ik kan luisteren en doen wat IK wil! O:)

Oh, bravo amen wat ben je goed.

:roll: Kun je eens ophouden met jezelf boven anderen zetten, triest hoor. :n

Er staat trouwens nergens in de Bijbel dat cremeren niet mag, begraven deden ze in de Bijbel als eerbied voor de personen.
Het verbranden van een lichaam heeft in de Bijbel met schande en straf te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:45

Tja, als de visser bv in Zeeland zijn visjes moet zoeken en van een bepaalde orde is, dan is het hebben van een radio al een doodszonde, laat staan er naar luisteren en wie luistert er dan?????Juist zijn medeordegangers die hem vervoorts verlinkt bij bij zijn baas...... :P

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:03

H_Nalanta schreef:
Er staat trouwens nergens in de Bijbel dat cremeren niet mag, begraven deden ze in de Bijbel als eerbied voor de personen.
Het verbranden van een lichaam heeft in de Bijbel met schande en straf te maken.

Dat van dat cremeren en de urnenmuur was een voorbeeld.
Er is in ons land een groep orthodoxe Christenen.
Dat kun je eigenlijk niet vergelijken met de 'gewone, gemiddelde' kerk in Nederland, zoals de PKN.

Ik denk dat de schipper ook een orthodox Christen is.
Zelf ben ik hier in een gemeente opgegroeid waar in verhouding veel orthodoxe kerken zijn.
Daarom snap ik zo'n beetje hoe de schipper denkt.
Het lijkt voor ons allemaal heel zwartwit en niet te begrijpen.
Maar van het zondige/het kwaad moet je je afkeren en daar wil je niet mee omgaan.
Dus dan stond hij in zijn recht om de werknemer te ontslaan. (volgens de gedachtengang van de schipper dan)

Over de urnenmuur nog een keer. Als voorbeeld van het 'orthodoxe'.
Hier nog een stukje van een intervieuw wat hier in onze gemeente dus speelt:

De discussie over de nog immer ontbrekende urnenmuur in de Gemeente Elburg werd deze week weer nieuw leven ingeblazen met een interview dat Algemeen Belang-raadslid Freek van der H. heeft gegeven in de regiokrant Veluweland.

"Wij houden hem tegen, omdat we weten dat een gedeelte van de Elburgse bevolking moeite heeft met zo'n muur. Zij worden dan met iets geconfronteerd wat zo veraf staat van hun eigen geloofsbeleving. De gevolgen van een urnenmuur kunnen voor sommige mensen groot zijn. Voor sommige Christenen is het moeilijk om de muur te zien omdat ze tegen cremeren zijn. Het is dan telkens weer pijnlijk voor die mensen om de muur te zien als ze op de begraafplaats komen. Daarom hebben we acht jaar geleden een compromis voorgesteld. Waarin wel plaats is voor urnen, maar op een manier dat niemand er op een voor hem pijnlijke wijze mee wordt geconfronteerd."

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:01

Blue_Eyes schreef:
saskiakefie schreef:
Ach HolyPope als er een god bestond dan had ie een hele hoop domme dingen gedaan.. :') Wel lekker makkelijk als je iemand de schuld wil geven, dat wel :')

Zullen we het een klein beetje respectvol naar elkaar houden? Bedankt.

Voor iemand die niet in god gelooft is dit niet onrespectvol hoor. Daarnaast wordt jij niet beledigt in bovenstaande quote dus wat is het probleem?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:08

H_Nalanta schreef:
HolyPope schreef:
Ik ben ZEKER voor Vrijheid van Godsdienst, daarom is het ook zo fijn om in mezelf te geloven.

Ik kan luisteren en doen wat IK wil! O:)

Oh, bravo amen wat ben je goed.

:roll: Kun je eens ophouden met jezelf boven anderen zetten, triest hoor. :n

Ha ha, Dank je wel! Ik sta trouwens ver onder iedere andere God dan wel Godin.

May your God go with you. <:) O:) _O-
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 20-11-11 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Re: Is radio 538 duivels?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:14

Ik vind het interessanter om de onderbouwing voor dit ontslag te lezen en of dit wordt geaccepteerd door de kantonrechter. Of is deze man niet in loondienst, maar werkzaam als ZZP-er? Is er dan geen sprake van contractbreuk?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:18

sflj schreef:
Voor iemand die niet in god gelooft is dit niet onrespectvol hoor. Daarnaast wordt jij niet beledigt in bovenstaande quote dus wat is het probleem?

Daat hebben betreffende Bokker en ik het via pb allang over gehad en zijn daar met wederzijds begrip uitgekomen. Feit blijft dat er hier mensen zijn die het ook zien, dat er in dit topic respectloos wordt omgegaan met andersdenkenden (en die niet eens allemaal ook christen zijn). Typisch gevalletje van de splinter in het oog van een ander wel zien, maar niet de balk in je eigen oog....

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:11

Nee, ik ben dan ook geen Grristen (meer).

Maar dit gaat niet over balken in je oog, dit heeft meer te maken met je oor, en muziek op de boot. :)ddd

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:19

Papagroom hoe kom je aan die achtergrondinformatie?
Of ken je betreffende visser?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:20

_O- :(:) Mijn god dat dit nog bestaat, normaal zou ik zeggen vecht het aan, maar denk dat ie blij mag zijn dat ie verlost is van deze baas.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 18:07

annastasia schreef:
Papagroom hoe kom je aan die achtergrondinformatie?
Of ken je betreffende visser?

in de papieren krant stondc een uitgebreider artikel
plus dat ik uit ervaring weet hoe het er op de visserij aan toe gaat

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:23

:+

En natuurlijk moet het wel een 'theory' heten! ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:50

Ja hoor, eerst was er niets en ineens ontplofte dat... Sure... :')
Maar je punt met dit filmpje in de discussie is..........?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:17

Hee!! H_Nalanta ben je d'r ook weer ??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:28

Ik tem nu gaat het erg offtopic.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:10

Wat een situatie weer... als de goeie man nou "Sympathy for the devil" had aangevraagd ofzo :=

Nouja er zal voor t gerecht wel korte metten mee gemaakt worden denk ik en hoop ik dan maar..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:43

H_Nalanta schreef:
Ja hoor, eerst was er niets en ineens ontplofte dat... Sure... :')
Citaat:
De oerknal is de kosmologische theorie die op basis van de algemene relativiteitstheorie veronderstelt dat 13,7 miljard jaar geleden het heelal ontstond uit een enorm heet punt (ca. 1028°C), met een oneindig grote dichtheid, ofwel een singulariteit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerknal

"Er was niets" wordt en is nooit beweert met de oerknal.

De term big bang theory is trouwens ooit spottend verzonnen door iemand die het een belachelijke theorie vond, maar de naam is wel blijven hangen. Naast de oerknal zijn er inmiddels diverse andere theorieën, waarvoor (evenals the voor de big bang) bewijzen zijn, maar 100% sluitend zijn ze (nog) geen van allen.

Wat het filmpje toe moet voegen aan dit topic ontgaat mij ook. Ik zie het verband niet tussen het filmpje en een visser die ontslagen is omdat hij tijdens het werk bedrijfsapparatuur gebruikte om een nummer aan te vragen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:04

De connectie gaat er over dat de wereld ontstaan is, dus niet geschapen. Als dat zo zou zijn zou de werknemer totaal voor niets ontslagen zijn. Immers, zijn baas heeft de overtuiging dat onze/jullie lieve Heer liever niet heeft dat hij naar een radio station luisterd.
Tenmiste.... dat haal ik er uit.

May your God go with you!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:06

"God is a DJ"

:')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:21

HolyPope schreef:
Immers, zijn baas heeft de overtuiging dat onze/jullie lieve Heer liever niet heeft dat hij naar een radio station luisterd.

Volgens mij was inmiddels al duidelijk dat er meer achter het verhaal steekt dan dat er in de OP staat. Kun je nagaan hoe de Telegraaf je met zo'n summier en subjectief stukje je in een bepaalde richting duwt. Want feitelijk weten we helemaal niet zeker wat de daadwerkelijke reden is. De telegraaf suggereert nl. iets heel anders en kortzichter dan dat je met kennis van meer informatie zou denken. Nogmaals; De beste man kan nl. ook gewoon puur ontslagen zijn omdat hij bedrijfsappartuur voor privé doeleinden gebruikte.

Ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter in deze, als we die ooit te horen krijgen :=

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:44

Sammie schreef:
HolyPope schreef:
Immers, zijn baas heeft de overtuiging dat onze/jullie lieve Heer liever niet heeft dat hij naar een radio station luisterd.

Volgens mij was inmiddels al duidelijk dat er meer achter het verhaal steekt dan dat er in de OP staat. Kun je nagaan hoe de Telegraaf je met zo'n summier en subjectief stukje je in een bepaalde richting duwt. Want feitelijk weten we helemaal niet zeker wat de daadwerkelijke reden is. De telegraaf suggereert nl. iets heel anders en kortzichter dan dat je met kennis van meer informatie zou denken. Nogmaals; De beste man kan nl. ook gewoon puur ontslagen zijn omdat hij bedrijfsappartuur voor privé doeleinden gebruikte.

Ben benieuwd naar de uitspraak van de rechter in deze, als we die ooit te horen krijgen :=

Ik reageer niet op de telegraaf, mijn reactie komt voort uit de OP van papagroom. :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:43

Juist ja....
papagroom schreef:
Dit is toch te gek voor woorden....na 20 jaar trouwe dienst........

bron:de telegraaf.
Visser ontslagen om verzoeknummer (...)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:50

Holeypope, heb je teveel blijheid-pilletjes op of zit je in een manische periode ofzo? Ik begrijp je punt maar er iets minder op hameren mag ook wel hoor!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:36

Nee, bij mij is er maar één ding: Ik ben niet in den Heer. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:38

Grappig. Dat zou mij nou helemaal in mineur douwen :=