KWF stopt samenwerking met Pink Ribbon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ifever

Re: KWF stopt samenwerking met Pink Ribbon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:36

Oef dat zijn op dit moment wel schrikbarende cijfers! Wat ik niet snap als en ieder ander bedrijf hoor je je boekhouding tot op de cent nauwkeurig te hebben anders komen er vragen.. Waarom moeten de goede doelen dit niet en of is het niet duidelijk? Wanneer je toch eerlijke goede doelen hebt en zegt wat je doet en doet wat je zegt zou een overzicht helemaal geen probleem moeten zijn.

Dat de hoge piefen en productie geld moet krijgen prima, maar houd dat wel realistisch!

Maar wat ik gelijk denk hoe zit het met blue ribbon?

Ik vind dat pink ribbon echt wel goede dingen heeft los gemaakt maar hoop wel dat ze eerlijker met geld om gaan en er ook mee doen wat ze er zeggen mee te doen.. ik kan me namelijk goed voorstellen dat mensen steun en vertrouwen hebben aan de armbandjes en frutsels het is namelijk iets tastbaars en aan de andere kant het zien bij een ander is ook weer reclame/aandacht ervoor.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:43

Sinds ik een aantal jaren geleden van dichtbij mensen met borstkanker in mijn omgeving heb gehad (en het worden er steeds meer sinds die tijd) heb ik de stichting een warm hart toegedragen. Ook ik heb geld uitgegeven aan de merchandise zoals baghangers, tassen, armbanden en afgelopen jaar nog de sjaal. Ik heb de Agenda van Pink Ribbon en ik had die van het komende jaar ook willen kopen....en ik denk daar nu zomaar heel anders over.

Toch jammer Pink Ribbon, een goede naam is sneller stukgemaakt dan opgebouwd. En of dit ooit weer goedkomt? De tijd zal het leren. Jullie moeten heel veel doen om het bij mij igg weer goed te maken.

Mijn geld gaat in het vervolg weer naar Brooke.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:09

Na dit artikel te hebben gelezen krijg ik er toch een naar gevoel over.
In feite is het geld verdienen over andermans ruggen heen, verschrikkelijk.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:49

Al het geld hebben ze (nog) niet uitgegeven. Het staat op de rekening. Als ze het zouden hebben uitgegeven aan andere zaken dan waarvoor de stichting is opgericht, dan is het geld verdienen over de ruggen van een ander heen. Het is geen winst die ze hebben gemaakt. Een stichting mag geen winst maken. Dus in welke post ze het hebben staan in de boekhouding, geen idee. En daar mogen ze dus best meer inzage in geven. Rente erover trekken kan ook niet, is nl winst. Het geld zal op termijn echt wel besteed gaan worden, hopelijk in onderzoek/begeleiding van patiënten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:04

Omdat ik in het verleden toch weleens wat van Pink Ribbon heb gekocht via de webshop, kreeg ik een berichtje van het die naar de website verwijst met een duidelijke vraag&antwoord lijst en een opsomming hoe de middelen worden verdeeld en wat de doelstelling is van de Pink Ribbon organisatie.

Voor degene die daar nu nog interesse in hebben, zie:

http://www.pinkribbon.nl/index.php

http://www.pinkribbon.nl/index.php?id=1337&t=3&l=1&pp=8

In de Q&A sectie staat ook duidelijk dat het KWF de samenwerking met Pink Ribbon niet gestopt is, maar dat er apart fondsen geworven worden...

Titel van dit topic klopt dus niet.