Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaula schreef:Maar wat had je dan gewild dat ze er aan deden? En dat is een oprechte vraag.
Had jij een demo gewild op het station? Een brief met pictogrammen?
Bovendien is dit zo simpel, iemand die een treinkaartje kan halen die kan dit ook.
Het is gewoon lezen en toetsen wat je wilt.
Kaula schreef:Maar wat had je dan gewild dat ze er aan deden? En dat is een oprechte vraag.
Bovendien is dit zo simpel, iemand die een treinkaartje kan halen die kan dit ook.
Liezel1 schreef:Nou dames... Daar issie dan... Vers van de pers... Net in de bus...
En boete van het DUO van € 272,- voor het door blijven reizen op mijn studentenOV terwijl ik daar geen recht meer op had.
Euhhhh, even ter verduidelijking: die verliep op 31 oktober. Ik heb toen geprobeerd dat stop te zetten via zo'n automaat. Ervanuitgaande dat dat goed was gegaan, ga ik de volgende dag weer met de bus, op 1 november dus. Saldo opgeladen en bij het inchecken, staat er ineens alsnog "Week student ov". Niet goed dus... meteen bij het CS naar het loket gelopen. Wat blijkt? De studentenOV was níet stopgezet door dat apparaat. 1 dag later krijg ik inderdaad van de OV chipkaart organisatie een brief in de bus, dat ik geprobeerd heb mijn studentenreisproduct stop te zetten, maar dat dat door een technische fout niet gelukt is. Is dat mijn schuld????? Dacht het niet.....
Daarbij: in de brief staat dat het automatisch wordt stopgezet, nou niet dus....
Vanavond gaat er meteen een bezwaar de deur uit, ik ga die boete niet betalen....
Sizzle schreef:Kaula schreef:Maar wat had je dan gewild dat ze er aan deden? En dat is een oprechte vraag.
Misschien dat het aan mijn kaart ligt, maar toen ik hem erop legde gebeurde er helemaal niets, noppes, nada. De enige optie die ik zag was: saldo ophalen
Daar drukte ik dus op en dan staat er: functie niet beschikbaar.
Dit was op 2 stations bij meerdere apparaten.
Dus Ja, ik had dus graag een klein puntenlijstje gezien met wat je moet doen.
En dan bij voorkeur ook in het engels voor de grote stations.
miss_nadine schreef:Voor mij heeft de OV-chipkaart voordelen en nadelen.
Ik vind het niet tof dat die deurtjes eens in de zoveel dichtklappen.Zie hier geregeld mensen die inchecken en dan doorlopen en dan klapt zo deurtje dicht!!
Verder hebben die automaten eens in de zoveel tijd storing, waardoor ik laatst op zowel mijn begin als eindpunt niet kon inchecken. Is wel balen als je nauwelijks tegoed meer hebt en anders gewoon niet thuis kan komen. Ja je kon wel bij ze inchecken maar niet opladen.
Of als ik wilt uitchecken in de bus, het apparaat werkt totaal niet mee (stinksmerig scherm) en de buschauffeur gooit zijn deuren dicht. Sta je dan (niet uitgecheckt), alles dicht en je kan nergens meer inchecken of iemand om advies vragen.
Was blij dat mijn vriendin al met de auto onderweg was.
En dan die grote poortjes. Hier zijn ze regelmatig verrot. Leuk als je in een rolstoel zit of met de fiets bent.
Verder heb ik hem eigenlijk altijd wel in mijn tas zitten dus in dat opzicht wel ideaal!
Hij is nel opgeladen en als alles goed makkelijk in gebruik. Gebruik hem nu wat langer en het went wel.
happyhorse schreef:Ik moet volgende week verplicht met het openbaar vervoer.
Dit is maar tijdelijk. En heb geluk dat van me pa zijn ov- chipkaart kan lenen.
Maar vind nu al onhandig. Ik ga nooit met openbaar vervoer.
Dit is misschien de eerste keer is 5jaar tijd?
Wat ik enorm het nadeel vind je heb verplicht zon ov-kaart moet kopen.
Je kan nu niet even zeggen neem even keer de bus en betaal contant.
Donkerblauw schreef:Liezel1 schreef:Nou dames... Daar issie dan... Vers van de pers... Net in de bus...
En boete van het DUO van € 272,- voor het door blijven reizen op mijn studentenOV terwijl ik daar geen recht meer op had.
Euhhhh, even ter verduidelijking: die verliep op 31 oktober. Ik heb toen geprobeerd dat stop te zetten via zo'n automaat. Ervanuitgaande dat dat goed was gegaan, ga ik de volgende dag weer met de bus, op 1 november dus. Saldo opgeladen en bij het inchecken, staat er ineens alsnog "Week student ov". Niet goed dus... meteen bij het CS naar het loket gelopen. Wat blijkt? De studentenOV was níet stopgezet door dat apparaat. 1 dag later krijg ik inderdaad van de OV chipkaart organisatie een brief in de bus, dat ik geprobeerd heb mijn studentenreisproduct stop te zetten, maar dat dat door een technische fout niet gelukt is. Is dat mijn schuld????? Dacht het niet.....
Daarbij: in de brief staat dat het automatisch wordt stopgezet, nou niet dus....
Vanavond gaat er meteen een bezwaar de deur uit, ik ga die boete niet betalen....
Ongelofelijk. Soms (nou ja, eigenlijk altijd) wordt je echt doodmoe van die mensen.. Jouw een beetje boetes sturen terwijl het overduidelijk hun fout is.
En behalve dat, DUO en die chipkaart-organisatie werken vaak ook zó langs elkaar heen, dat het echt volslagen onduidelijk is voor 'de normale mens' wat er nou precies van je verwacht wordt.
Nicolletje schreef:Er is nog iets wat ik behoorlijk dom vind. Totaal niet over nagedacht.
Station Bijlmer. Alle winkeltjes zitten NA de poortjes. Dus je kan daar alleen een broodje ofzo kopen als je ook echt incheckt en dus een chipkaart hébt.
Ik snap wel dat ze niet allemaal idioten op het station willen hebben die daar niets te zoeken hebben, maar toch.