Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nanne schreef:Stuur aub de mensen terug die er hier een zooitje van maken en totaal niet bereid zijn om te mee te werken of in te burgeren.
Niet iemand die hier oprecht een bestaan probeert op te bouwen.
Maartje1990 schreef:ps. iris82: no offence, maar van een teamie zou je toch denken dat ze geen msn taal gebruiken of wel?: m... zn... neej...
Maartje1990 schreef:maar hij was minderjarig en dan mag hij niet alleen uit gezet worden.
Nanne schreef:Gipsylover schreef:@nanne: Zijn ouders wisten dit heel goed, en zij bepaalden op dat moment over zijn situatie.
Ja ik zou hem inderdaad terugsturen, vergeet niet dat zijn echte moeder gewoon nog in Angola woont...en hoort een kind gewoon niet thuis bij zijn moeder? Kon ze niet voor hem zorgen, dan had ze hem desnoods af moeten staan voor adoptie...
Ja, dat is dan waar. Maar zeg eens heerlijk, zou jij een hummeltje van een jaar of 8 zo op het vliegtuig naar Angola kunnen zetten?
Ik heb zelf helemaal niks met kinderen, maar ik denk dat zelfs ik dat niet zou kunnen wetende dat het kind daar totaal geen toekomst heeft.
Lisann__ schreef:Ik vind het vreselijk. Ik vind écht dat er veel buitenlanders in Nederland zijn, maar ze zetten de verkeerde buiten!
Hoeveel buitenlandse gezinnen zijn er die leven op uitkeringen? Die niet de moeite nemen om ook maar 1 woord Nederlands te leren? Die weigeren zich aan te passen.
Mauro heeft zich helemaal aangepast en houdt van de Nederlandse cultuur. Natuurlijk, er moet een lijn getrokken worden. Maar je zet nu een nederlander buiten.
Nanne schreef:Ja, dat is dan waar. Maar zeg eens heerlijk, zou jij een hummeltje van een jaar of 8 zo op het vliegtuig naar Angola kunnen zetten?
Ik heb zelf helemaal niks met kinderen, maar ik denk dat zelfs ik dat niet zou kunnen wetende dat het kind daar totaal geen toekomst heeft.
DaniBanani schreef:Wat een gezeik over 'regels zijn regels, anders moeten al die kinderen straks nog blijven!'
OH JEETJE! Net of dat zo vreselijk veel kinderen zijn..
Claudia de Breij heeft er een nummer over geschreven, met onder andere de zin "Dit land is wel beloofd, maar niet aan jou." Is dat nou echt hoe we allemaal denken? "Dit is mijn land, jij Angolees, rot op!" Echt? Voel je je nu zóveel beter dan een Mauro of Sahar of wiedanook, puur en alleen omdat jij hier geboren bent en zij niet?
En geld vind ik al helemaal zo'n onzinargument, dat wij voor hen moeten betalen. Ja, we betalen ons ook blauw aan alle Nederlanders die de wet overtreden, liegen omtrent uitkeringen, en ga zo maar door. Dat hele kleine beetje extra voor de immigranten die hier komen kan er best bij, hoor.
Overigens; de groep 'buitenlanders' die de taal slecht spreken en niet actief deelnemen aan de maatschappij zijn volgens mij ook veel Nederlands geboren mensen..
DaniBanani schreef:Wat een gezeik over 'regels zijn regels, anders moeten al die kinderen straks nog blijven!'
OH JEETJE! Net of dat zo vreselijk veel kinderen zijn..
Claudia de Breij heeft er een nummer over geschreven, met onder andere de zin "Dit land is wel beloofd, maar niet aan jou." Is dat nou echt hoe we allemaal denken? "Dit is mijn land, jij Angolees, rot op!" Echt? Voel je je nu zóveel beter dan een Mauro of Sahar of wiedanook, puur en alleen omdat jij hier geboren bent en zij niet?
En geld vind ik al helemaal zo'n onzinargument, dat wij voor hen moeten betalen. Ja, we betalen ons ook blauw aan alle Nederlanders die de wet overtreden, liegen omtrent uitkeringen, en ga zo maar door. Dat hele kleine beetje extra voor de immigranten die hier komen kan er best bij, hoor.
Overigens; de groep 'buitenlanders' die de taal slecht spreken en niet actief deelnemen aan de maatschappij zijn volgens mij ook veel Nederlands geboren mensen..
Silvia schreef:Waarom laten ze Mauro niet op een studentenvisum een vak leren wat hij uit kan oefenen in Angola en daarmee een bestaan kan opbouwen? En misschien zelfs een stuk ontwikkelingswerk doen.
Iedereen die vindt dat hij moet blijven stort een euro in een fonds voor zijn studie en iedereen die vindt dat hij weg moet een euro voor het opstarten van een eigen bedrijf in Angola.
Dan zijn die 9 jaren die hij in NL heeft gewoond tenminste niet weggegooid.