Auto rijden zonder rijbewijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

Re: Auto rijden zonder rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:22

Dat klopt idd.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:47

Vjestagirl schreef:
Ik snap niet dat mensen dat doen, zomaar in de auto gaan zitten zonder rijbewijs, omdat ze zelf denken er wel klaar voor te zijn. Kleine stukjes, echt de auto nodig, waarom laten staan als hij toch voor de deur staat, 'hier zitten alleen maar brave mensen'... Stuk voor stuk banketstaaf om te doen wat niet mag.

Ik baal soms van bokt, waar je aan de regels houden is weggelegd voor 'de watjes' en 'de brave lui'. Mensen stoken elkaar hier vaak op om domme dingen te doen, er wordt vanalles goedgepraat onder het motto 'dat hebben we allemaal gedaan toen we jong waren'.

Ik vind dit een super topic, mag iedereen maar goed in zijn oren knopen wat de risico's zijn

Het gaat er helemaal niet om dat je er klaar voor bent of niet??? Zelfs de beste piloot kan in een ongelukkig ongeval terechtkomen. Je bent gewoon niet verzekerd, punt.
Ik ken meer dan een handvol mensen die absoluut NIET kunnen rijden en toch netjes hun rijbewijs hebben gehaald!!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:25

Joolien schreef:
Ik ben ook in 1 keer geslaagd maar dat heeft een reden. Als je niet slaagt, ben je gewoon niet goed genoeg.

Nooit van faalangst gehoord? Dat is geen fabeltje. Ik kan alleen voor jouw hopen dat het jouzelf nooit overkomt.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:46

Vienna2007 schreef:
Joolien schreef:
Ik ben ook in 1 keer geslaagd maar dat heeft een reden. Als je niet slaagt, ben je gewoon niet goed genoeg.

Nooit van faalangst gehoord? Dat is geen fabeltje. Ik kan alleen voor jouw hopen dat het jouzelf nooit overkomt.

noou dat slaat nergis op he dat je gewoon niet goed bent
ik kan zeker rijden maar ben door een ongeluk (niet terwijl het rijden heel onzeker geworden)
en moet hier door meer lezen nemen en weet dus ook niet of ik in een keer slaag
dus kijk naar je zelf en laat andere ook in hun waarden aub

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:13

Ja maar zelfs de beste reden is nog geen vrijbrief dat je goed genoeg bent om alleen de weg op te gaan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:19

Vienna2007 schreef:
Joolien schreef:

Jawel hoor, ik heb zelf namelijk faalangst. Heb daarom vanaf het begin af aan een speciale instructeur gehad, die expert was op dat gebied.
Ben ook in 1 keer geslaagd. Als je niet slaagt, heeft de examinator zich niet veilig gevoeld bij je in de auto en ben je dus op dat moment niet goed genoeg. Om welke reden dan ook.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:23

Faalangst heeft niets met je lessen te maken, maar met presteren op het moment dat het echt moet. Dus met bv examens op school, wedstrijden, maar dus ook afrijden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:25

Nee hoor :) ook met een goede voorbereiding :) Ik heb echt een extreme vorm van faalangst. En er zijn veel verschillende vormen :) Ik heb het met examens, wedstrijden en presentaties en belangrijke gesprekken. Je hoeft mij niet te vertellen wat faalangst inhoud hoor. Het heeft effect op elk deel van mijn leven.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:31

Okee, wat jij wilt.
Laatst bijgewerkt door Vienna2007 op 15-11-11 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:31

Joolien schreef:

Ben ik ook niet mee akkoord.
Ik ben de eerste keer gezakt. Eén vd redenen was omdat ik "te hard' (lees: minder dan 50km/u in bebouwde kom want het wegdek was nat) door een plas reed en hierdoor een vrouw heb nat gemaakt. Ik en mijn passagier hebben hier NIETS van gezien!
De examinator kan dus eigenlijk zeggen wat hij wil. Eén en al oplichterij is het.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:33

ik vind het asociaal om zonder rijbewijs te rijden en zo moedwillig een ander in gevaar te brengen.
Maar ik begrijp niet dat zo iemand geen CBR examen mag doen: zo werk je toch juist in de hand dat iemand zonder rijbewijs gaat rijden?
Hij moet juist verplicht zijn rijbewijs halen en een heleboel taakstraf..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:48

Ik heb ook faalangst en in 1x geslaagd. Veel rijscholen laten mensen veelste snel afrijden waardoor ze zakken en onzeker gaan worden over hun rijden.

vind het ook erg kwalijk dat mensen dat doen hoor, zonder rijbewijs in de auto stappen...
heb ook nooit gedaan voordat ik mijn rijbewijs had,

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:49

Citaat:
Ok, misschien kort door de bocht, het is natuurlijk een momentopname, maar als je 5 keer zakt is er wel iets mis met je rij-inzicht...

Onzin, je hebt ook geluk nodig. Ik heb voor m'n B het 4 keer moeten doen. E na 6 lessen in 1 keer gehaald. Dus het zegt soms niets.

Maar zonder rijbewijs rijden of met drank op achter het stuur vind ik niet kunnen. Ik drink zelfs nog geen wijntje als ik moet rijden. Mocht ik een ongeluk veroorzaken, dan weet ik in ieder geval zeker dat het niet aan dat ene glaasje gelegen heeft. Als ik wel gedronken zou hebben, dan zou ik altijd blijven denken van 'was dit niet gebeurd als ik dat ene glaasje niet genomen had?'. Dat wil ik gewoon niet.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:01

Toen ik begon met rijden vroeg mijn instructeur ook 'maar je hebt vast wel een aantal keer in jullie bedrijfwagen gereden' Euhm... nee. Ik vind het echt te bizar voor woorden dat je de openbare weg opgaat zonder rijbewijs.

Wat een triest verhaal TS.

Ik ben ook in 1x geslaagd. Geen faalangst, wel zenuwen want die heeft iedereen met rijexamen. En ik moet heel eerlijk zeggen ik stap niet zo graag in bij een vriend die pas bij de 4de keer geslaagd is (ook geen faalangst) Hij mag dan zenuwachtig geweest zijn, maar hij rijdt nog steeds zenuwachtig.

Aan de andere kant ben ik er ook van overtuigd dat er een reden is waarom de meeste niet in 1x slagen. Ik geloof niet dat dat alleen ligt aan degene die afrijdt maar ook aan de examenafnemer die je op dat moment treft. Daarnaast denk ik ook dat veel mensen nog niet toe zijn aan afrijden, maar wel die toestemming omdat te doen krijgen.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:44

Vienna2007 schreef:
Faalangst heeft niets met je lessen te maken, maar met presteren op het moment dat het echt moet. Dus met bv examens op school, wedstrijden, maar dus ook afrijden.

ik vind van wel
ik ben heel onzeker in de auto met lesen
en ben ook bang dat ik faal