Uitkering/bijstand een vetpot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:53

IMJ schreef:
Pubelia, dat heb ik eerder gehoord! Het opnieuw aanvragen van je rijbewijs, je laten keuren etc etc.. uit eigen zak betalen. Hoe raar is dat?

Is niet goedkoop je rijbewijs moeten verlengen voor medische gronden...

Voor mij nu
- eigen verklaring 25 euro
- Psychiater 150 euro
- Neuroloog (nog onbekend maar word waarschijnlijk meer als 150 euro)
- rijbewijs verlengen (+- 40 euro?)

En word dus niet vergoed...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:56

Vreselijk lijkt me dat Miepie! Maar denk dat er ook genoeg mensen zijn die dat wel zien hoor!
Probleem is simpelweg dat mensen zoals jij echt lijden onder de kwaden... (en alleen daarom al zou dus juist dat aangepakt moeten worden!)
Ik hoop voor jou dat ooit het tij keert.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:57

Miepie77 schreef:
Ik leef nu al 5 jaar van een WIA (vroeger WAO) ben 100 % afgekeurd en ik snap idd niet hoe sommige mensen het doen, dan lopen ze te klagen over dat ze zo weing geld krijgen , maar hebben wel een auto en gaan op vakantie, ik niet ik red het net om mijn huurwoning aan te houden en mijn 2 paarden heb ik helaas weg moeten doen, ik heb 40 euro in de week om boodschappen te doen en geen auto en ga nooit op vakantie, dus mensen die een uitkering hebben en toch van alles hebben moeten wel een op illegale manier aan geld komen.

Maar er staan ook reacties van mensen die zo`n 1300 euro in de maand krijgen aan uitkeringen en toeslagen, daar kun je als alleenstaande toch behoorlijk van rondkomen incl auto en af en toe een (goedkope) vakantie?

IMJ

Re: Uitkering/bijstand een vetpot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:58

Wao/WIA hanteert wee andere bedragen geloof ik?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:02

@Miepie77 in jou situatie is dit idd erg vervelend dat mensen zo denken maar er zijn wel degelijk mensen die hier misbruik van maken ik scheer echter niet iedereen over 1 kam mensen zoals jij zijn dit geld gewoon nodig en dit moet zeker blijven en mogen van mij zelfs wel wat meer krijgen..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:04

IMJ schreef:
Wao/WIA hanteert wee andere bedragen geloof ik?

idd dan moet je uitgaan van 60 % van je laatste basissalaris, komt voor mij neer op ongeveer de helft netto van wat ik kreeg toen ik wel nog werkte, 'gelukkig' ben ik 100 % afgekeurd anders gaat er nog een percentage af, dus bv 70 % afgekeurd dan gaat gaat er van die 60% nog eens 30% af, hakt er dus flink in.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:05

IMJ schreef:
Ja, vreselijk Ojajoh!
Jij wil dus echt wel, maar krijgt het niet.
Begrijp ergens wel dat ze een grens moeten trekken omdat er anders teveel zouden zijn die niet aan het werk gaan en het zo wel fijn vinden. Maar hier lijden dus de goeien onder.. echt heel rot voor je!
Hopelijk lukt het je uiteindelijk toch werk te vinden!

nou het banketstaaf is dat ik dus lichamelijk goedgekeurd ben maar geestelijk nog niet (trauma en stress) en ik een gat heb van 3 jaar op mijn CV
geen kip die mij wil hebben met mijn 32 jaar en niet flexibele uren ivm kleine baby
ik vraag om reintergratie maar ik krijg het niet want het "potje is op"
mijn man is op zoek naar een 2e baan voor erbij, dat gaat inhouden dat ik dan wel gewoon thuis kan blijven maar hij 50 uur per week moet gaan bloeden...en wij (mijn dochter en ik) paps, erg weinig gaan zien

en ja ik heb veel verdriet van het feit dat ik mijn paardje weg moet doen

en ja dan wordt ik heel boos als ik een uitkeringstrekker zie met zoveel dieren en auto en huis en ..en ..en..en...
wil heel graag aangeven maar kan helaas niet

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:06

@miepie: onvrijwillig thuis komen te zitten en het doel in je leven verliezen is iets dat bijna niemand ambieert. Vind het echt heel naar voor je dat dit nu met jou is gebeurd, heb er even aan moeten ruiken en de muren kwamen echt op me af, dacht dat ik gek werd van verveling en doelloosheid! Dus ja ik begrijp hoe het voelt.

Daarom kan ik mensen absoluut niet begrijpen die wél in staat zijn te werken maar het niet wíllen. Die mentaliteit gaat mijn verstand gewoonweg te boven. Wie wil er nu in godsnaam vrijwillig elke dag weer op die kelotebank zitten, tussen 4 muren?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:08

asjemenou schreef:
Miepie77 schreef:
Ik leef nu al 5 jaar van een WIA (vroeger WAO) ben 100 % afgekeurd en ik snap idd niet hoe sommige mensen het doen, dan lopen ze te klagen over dat ze zo weing geld krijgen , maar hebben wel een auto en gaan op vakantie, ik niet ik red het net om mijn huurwoning aan te houden en mijn 2 paarden heb ik helaas weg moeten doen, ik heb 40 euro in de week om boodschappen te doen en geen auto en ga nooit op vakantie, dus mensen die een uitkering hebben en toch van alles hebben moeten wel een op illegale manier aan geld komen.

Maar er staan ook reacties van mensen die zo`n 1300 euro in de maand krijgen aan uitkeringen en toeslagen, daar kun je als alleenstaande toch behoorlijk van rondkomen incl auto en af en toe een (goedkope) vakantie?

Dan heb je er wel een kind bij, want zonder kom je zeker 200 lager uit (afhankelijk van je huurtoeslag).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:14

@Ojajoh: maar mag je ook niet in de avonduren kantoren schoonmaken of ander werk met flexibele werktijden? Eventueel thuiswerk doen? Of is dat ook weer allemaal aan regels gebonden? Misschien denk ik te simpel hoor, ik zou allang op zoek zijn gegaan naar thuiswerk of een avondbaantje.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:14

Pfff dat is echt rot Ojajoh! Ik moet zeggen dat ik ook een auto heb en een paard en dieren. Maar als ik geen auto zou hebben, kom ik nergens meer. Kan ik geen eens weg voor een boodschapje. Paard is voor de sociale contacten en mijn caviastal is voor de hobby... Had ik dat niet gehad, was mijn leven echt niks meer waard... (heb overigens wel een leaser voor mijn pony..)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:18

laetitia schreef:
@Ojajoh: maar mag je ook niet in de avonduren kantoren schoonmaken of ander werk met flexibele werktijden? Eventueel thuiswerk doen? Of is dat ook weer allemaal aan regels gebonden? Misschien denk ik te simpel hoor, ik zou allang op zoek zijn gegaan naar thuiswerk of een avondbaantje.

nee want ik kan dus juist niet flexibel zijn
ik ben afhankelijk van de oppas oma's en dat zijn vaste dagen en vaste tijden, en man werkt dus al in wisseldiensten
thuiswerk heb ik zeker gezocht :j
maar veel is daar niet in :n en wat er in is wil ik zeker niet in mijn huis met mijn dochtertje erbij (dan snap je vast wat voor werk)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:20

pubelia schreef:
Pfff dat is echt rot Ojajoh! Ik moet zeggen dat ik ook een auto heb en een paard en dieren. Maar als ik geen auto zou hebben, kom ik nergens meer. Kan ik geen eens weg voor een boodschapje. Paard is voor de sociale contacten en mijn caviastal is voor de hobby... Had ik dat niet gehad, was mijn leven echt niks meer waard... (heb overigens wel een leaser voor mijn pony..)

ik kan mijn paard ook aanhouden hoor,maar dan moet ik hem op een waardeloze stal zetten, ook gaat het ten koste van de leuke extra's van mijn gezin en tevens kan ik geen DA dan betalen als die nodig is en het zou iets ernstigs zijn (bijv iets duurs zoals een operatie) en dat ga ik dus niet doen :n

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:24

@ ojajoh maar eventueel oproep werk in de schoonmaak op dagen dat je oppas hebt en als je man thuis is al zou je het geld voor onderhoud paard er mee verdienen ik ben ook oproeper en word regelmatig gebeld voor de avond uren en overdag zelf vind ik het erg leuk werken...of eventueel werkhuisjes (zwart) in tijden en dagen dat jou wel lukt...tis maar een sugestie...vind het naar dat om die reden dat iemand zijn liefde weg moet doen moet er zelf niet aan denken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:28

Dat dacht ik ook Ship, een huisje vinden waar je schoon kan maken op wisselende tijden (iom werkgever?)?
Is al gauw 30-40 euro in de week, kan je misschien je paard aanhouden. Tis dan zwart maar is het niet zo dat een schoonmaakhuisje is toegestaan (tot een bepaald max. uiteraard?)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:30

IMJ schreef:
Dat dacht ik ook Ship, een huisje vinden waar je schoon kan maken op wisselende tijden (iom werkgever?)?
Is al gauw 30-40 euro in de week, kan je misschien je paard aanhouden. Tis dan zwart maar is het niet zo dat een schoonmaakhuisje is toegestaan (tot een bepaald max. uiteraard?)

nou denk dat zwart schoonmaak huisje niet is toegestaan maar nood breekt wetten ik heb het ook erg lang erbijgedaan tja je moet wat als je geld nodig bent en idd ik kreeg 35 euro per 3 uur dat 2 x per week..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:32

Zwzrt huisje is natuurlihjk nooit toegestaan....

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:34

Ojajoh schreef:
pubelia schreef:

ik kan mijn paard ook aanhouden hoor,maar dan moet ik hem op een waardeloze stal zetten, ook gaat het ten koste van de leuke extra's van mijn gezin en tevens kan ik geen DA dan betalen als die nodig is en het zou iets ernstigs zijn (bijv iets duurs zoals een operatie) en dat ga ik dus niet doen :n

Moet ook wel zeggen dat die bij ons voor niet heel erg veel op pension staat...

Omdat wij nu een gezinnetje aan het stichten zijn (ben zwanger), heb ik er een leaser bij gehaald. Anders kunnen wij ook niet veel. Is niet dat wij ruim in de cash zitten... Dure operatie zouden wij ook niet kunnen. Maar bv een röntgenfoto ofzo laten maken wel...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:39

ship schreef:
@ ojajoh maar eventueel oproep werk in de schoonmaak op dagen dat je oppas hebt en als je man thuis is al zou je het geld voor onderhoud paard er mee verdienen ik ben ook oproeper en word regelmatig gebeld voor de avond uren en overdag zelf vind ik het erg leuk werken...of eventueel werkhuisjes (zwart) in tijden en dagen dat jou wel lukt...tis maar een sugestie...vind het naar dat om die reden dat iemand zijn liefde weg moet doen moet er zelf niet aan denken.

ik heb niks aan oproep, ik moet vaste dagen,vaste tijden,mijn man is straks amper thuis, dus helaas dan ook geen oppas zodat ik naar mijn paardje kan
zwart is leuk hoor, maar wat als ik nou gepakt wordt? dan raak ik de andere 50% ook kwijt, dan ga ik helemaal met een zinkend schip mee
en 30 euro per week,120 euro per maand
sorry maar hier vlakbij amsterdam sta je niet voor die prijs :n
het goedkoopste is 150 en dat is echt verpieteren in de winter en dat vertik ik voor mijn dier

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:42

Even een stukje gequote. Dit bedoelde ik.
Dit gaat dus over huishoudelijke werkzaamheden.

Citaat:
Moet ik belasting betalen?
Werkt je minder dan 3 dagen per week bij de opdrachtgever? Dan val je onder de regeling 'vrijgesteld huispersoneel'. Onder deze regeling vallen alle werkzaamheden die in en rondom de woning plaatsvinden. Bijvoorbeeld hulp in de huishouding, tuinonderhoud, kinderoppas en verzorging van huisdieren. Deze regeling houd in dat wanneer er tot maximaal 3 dagen per week voor de opdrachtgever wordt gewerkt, de opdrachtgever geen loonbelasting en premies hoeft af te dragen. Jij zelf hoeft geen BTW bij te dragen en er is geen inschrijving bij de KvK nodig, wel moet het inkomen worden opgegeven bij de belastingdienst.

Omdat je het weer wel op moet geven vraag ik me wel af hoe dat dan zit voor mensen met een uitkering.
Wrs worden die gekort..?

Bij iemand in huis is niet mogelijk voor je?
Zonder dit op te geven dan dus?

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:45

@ojajoh ja oke dat schiet idd niet op probeer ook alleen maar mee te denken jammer dat oproep niet handig is ik heb makkelijk praten natuurlijk ik heb het toch wel makkelijker dan jou zit in drenthe en is het stukken goedkoper (sta voor 125 euro) en echt een top plek ik had dan met 2 werkhuisjes 240 per maand extra dan is het leuk voor erbij..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:53

ship schreef:
@ojajoh ja oke dat schiet idd niet op probeer ook alleen maar mee te denken jammer dat oproep niet handig is ik heb makkelijk praten natuurlijk ik heb het toch wel makkelijker dan jou zit in drenthe en is het stukken goedkoper (sta voor 125 euro) en echt een top plek ik had dan met 2 werkhuisjes 240 per maand extra dan is het leuk voor erbij..

vind ik ook lief hoor :D

alleen hebben wij al duizend mogelijkheden doorlopen.....de oplossing is paard weg, 1 auto weg en man wat harder werken en dan kunnen wij gewoon prima leven :j
en zo gaan we dat ook doen.....

alleen blijft het wel een oneerlijk en woedend gevoel naar wat ik eerder noemde...

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:59

alleen blijft het wel een oneerlijk en woedend gevoel naar wat ik eerder noemde..

dit stukje begrijp ik volkomen van je maar het is en blijft een rot situatie voor jou en dat is je niet gegund

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:08

Pfft mijn vriend zit in de Wajong, nou daar word je ook niet goed van. Hij krijgt 850 geloof ik, omdat hij nog 20u in de week werkt, en als hij dat niet meer zou doen/kunnen krijgt hij nog maar 600 omdat hij 'wel zou kunnen werken blijkbaar'. Hij kan geen huis kopen, zelfs nauwelijks huren.. Hij is 24 en woont nog bij zijn moeder, dat klopt toch niet :\

Ts, ik denk dat jouw vriendin wat bijklust hoor.. Want wat jij schetst past volgens mij echt niet bij een uitkeringsgerechtigde. Blehg, vervelend dit..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 00:21

ja das wel vergelijk baar met mij zit er al 10 jaar in, had nooit paarden dus die heb ik gelukkig niet hoeven weg doen. mnn moeder zegt ook vaak jij gaat dit doen want je vriend is moe omdat hij gewerkt heeft ik slaap veel door mn medicijnen en ze zegt het iedere keer weer en niet een keer.
een rijbewijs op medische grond snap ik ff niet maar hoe komen zijn dan aan epileptie terwijl je dat niet hebt en dan ook nog zelf betalen , gestoord