"Griekenland heeft meer geld nodig"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:30

russel schreef:
Je praat nu over je schoonpa die hier als gastarbeider heeft geleefd, is dat niet wat anders? Natuurlijk moest hij hard werken hier en zijn belastingen betalen...daar hebben wij het ook niet over.

Enne, jammer maar ik val niet op griekse mannen, ben niet zo op de wandelende zoa's en zeker niet als je van dichtbij al de problemen hebt meegemaakt van een jonge meid die met een griek trouwde en daar is gaan wonen......en al die verhalen dan hoort hoe dat daar toe ging....en ik vertel ook in mijn verhaal dat het op het platte land was en op de eilanden...Athene bv is een totaal andere cultuur...maar Athene is meer een druppel van Griekenland.

Ok , alle eilanden ken ik dus, mijn moeder werkte voor KLM en ik heb van de regeling gebruik kunnen maken om voor 50 gulden in Athene te kunnen komen. Op Aegina hadden we dus kennissen die daar een pension hadden en vandaar uit gingen we dan naar alle eilanden, ik met mijn broer of met mijn moeder en die moeder van dat meisje dat daar is getrouwd. Die moeder was alleen en is daar ook gaan wonen en werkte in het pension....ach zie nog op mijn netvlies hoe het daar er uit zag. Ik praat dan over een periode van 10 jaar met grote regelmaat naar Griekenland, toen vond ik het een leuk land voor vakantie, nu helemaal niet meer. Jaren later ben ik naar Rhodos geweest en vond het meer dan verschrikkelijk.....en Kos was helemaal om te kotsen...de mentaliteit van de aardige Griek was helemaal weg.

Jij daar en tegen gaat naar aangetrouwde familie, is een andere wereld..en jij als famililid van een Griekse familie wordt ook anders behandeld, dat weet jij ook wel..maar wij gingen ook met Grieken om, en juist omdat wij kennissen waren van bekenden, konden wij zonder zorgen desnoods nog laat op straat rondlopen...dat geluk hadden wij ook weer....maar de verhalen bespaar ik je....die weet jij zelf ook wel als je jong bent of jong daar bent geweest...dat zal niet veranderd zijn.

Haha, mijn schoonvader was geen gastarbeider. Hij is gewoon met zijn Nederlandse liefde getrouwd, die hij ontmoet had toen hij in Nederland was voor zijn werk.

En Athene is niet een druppel van Griekenland, maar Athene IS Griekenland, in Athene en omstreken woont het grootste deel van de Griekse bevolking.

Ik ben heel veel met vriendinnen alleen op vakantie geweest naar Griekenland (mijn dochters later ook) en ik heb me nog nooit onveilig gevoeld laat op straat. Ik kan je totaal niet volgen.
Maar dit gaat allemaal heel erg off-topic en te persoonlijk, maar IMO klopt er niet veel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:32

We praten lekker langs elkaar heen :P En als jij Griekenland Athene vind, dan heb je niet het vaste land gezien, want Athene is een vieze stad, vol smog....en als Griekenland Athene is die het moeten gaan oplossen dan zal het dus een totaal verloren zaak zijn, want het echte geld zit op de toeristische eilanden...daar wordt grof geld verdiend en daar kan een leuke belastingcent geheven worden...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:33

HolyPope schreef:
Citaat:
.......ben niet zo op de wandelende zoa's......

Zexueel overdraagbare aandoeningen ?

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:33

Zja

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:40

russel schreef:
We praten lekker langs elkaar heen :P En als jij Griekenland Athene vind, dan heb je niet het vaste land gezien, want Athene is een vieze stad, vol smog....en als Griekenland Athene is die het moeten gaan oplossen dan zal het dus een totaal verloren zaak zijn, want het echte geld zit op de toeristische eilanden...daar wordt grof geld verdiend en daar kan een leuke belastingcent geheven worden...

Ik denk dat je je toch iets meer moet verdiepen in Griekenland. :D
Ik heb meer gezien van Griekenland dan de gemiddelde Nederlander. Ik ben regelmatig op vakantie met de auto gegaan. En mijn man doet zaken met Griekse reders.
De meeste inwoners van Griekenland wonen in Athene en omstreken.
Het echte geld zit vooral bij de rijke Griekse reders en wat eigenaren van luxe hotels. Al zijn die vaak in handen van ketens, vaak van buitenlandse eigenaren.
De eilanden zijn 's winters leeg, op wat bejaarden na. Het grootste gedeelte woont op het vaste land en verblijven vaak alleen 's zomers op de eilanden.
Op de eilanden heerst vooral armoe. Huizen zijn onverkoopbaar en onbetaalbaar. In de resorts werken veel buitenlanders, vooral Albanezen. De werkeloosheid is groot en de meeste Grieken hebben veel schulden, omdat ook daar de mensen gemakkelijk een hypotheek of krediet konden krijgen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:47

Electra63 schreef:
russel schreef:

Ik denk dat je je toch iets meer moet verdiepen in Griekenland. :D
Ik heb meer gezien van Griekenland dan de gemiddelde Nederlander. Ik ben regelmatig op vakantie met de auto gegaan. En mijn man doet zaken met Griekse reders.
De meeste inwoners van Griekenland wonen in Athene en omstreken.
Het echte geld zit vooral bij de rijke Griekse reders en wat eigenaren van luxe hotels. Al zijn die vaak in handen van ketens, vaak van buitenlandse eigenaren.
De eilanden zijn 's winters leeg, op wat bejaarden na. Het grootste gedeelte woont op het vaste land en verblijven vaak alleen 's zomers op de eilanden.
Op de eilanden heerst vooral armoe. Huizen zijn onverkoopbaar en onbetaalbaar. In de resorts werken veel buitenlanders, vooral Albanezen. De werkeloosheid is groot en de meeste Grieken hebben veel schulden, omdat ook daar de mensen gemakkelijk een hypotheek of krediet konden krijgen.

Kijk dit is info waar we wat mee kunnen :-)

Jammer dat het referendum niet doorgaat. Had wel willen zien wat er was gebeurd }>

Dit is trouwens alleen maar utistel van executie, nu gaat de bevolking in opstand komen omdat hun mond gesnoerd is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:57

Bedankt Arabesk :D

Ik weet dat heel veel Grieken bang zijn, dat de banken ineens geen geld meer geven uit de muur, dus Grieken zijn al geld aan het hamsteren. Ook wordt er veel aan ruilhandel gedaan. Olijven ruilen voor tomaten e.d.
Ik hoop niet dat er een burgeropstand komt, want ik ben bang, dat dan toch de militairen de macht proberen te grijpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:36

Electra63 schreef:
Olijven ruilen voor tomaten e.d.

Dat doen wij ook.
De reden is dat je er geen geld voor nodig hebt.
Dat hoef je dan niet eerst te verdienen en dat is een pák goedkoper.
Ook komt er geen vervoer bij aan te pas wat je dan én niet hoeft te betalen én ecologisch beter is.
Als bonus hebben zowel de olijven als de tomaten echte olijven- en tomatensmaak :9

Maar goed, de situatie in Griekenland verschilt op zich niet veel van die in Spanje. In Griekenland is het wel veel nijpender.
De mensen op het platte land zijn daarbij nog het minst slecht af. Er is altijd wel een oom waar een gezin bij onder dak kan en ze kunnen hun eigen eten verbouwen.
In de steden werkt het zonder geld niet.

Op zich is een échte crisis mogelijk een vingerwijzing aan de westerse maatschappij mbt wat nu eigenlijk existentieel is.
Maar ja, dat is tegen beter weten in want de geldschuivers hebben daar lak aan. Zo lang de massa maar rijkdom voor hen genereert en het nét goed genoeg heeft om dat niet te willen verliezen en geen revolutie te riskeren.
Dat laatste is in Griekenland in zicht en ook in de VS niet meer ondenkbaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:45

Goh HC, we zijn het redelijk met elkaar eens :D .
Maar die ruilhandel is niet voor iedereen mogelijk.

Voor geïnteresseerden in de echte situatie in Griekenland:

http://nelpuntnl.nl/?page_id=663

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:51

Electra63 schreef:

Verexcuseer jij je eerst maar eens in het openbaar voor jouw valsewijverij voor ik jou als volwassen mens kan zien.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:02

Herstel: daar gaan we weer..............

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:06

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Verexcuseer jij je eerst maar eens in het openbaar voor jouw valsewijverij voor ik jou als volwassen mens kan zien.

Ben jij altijd zo grappig? Reageer je lekker op je vrouw af, dan is zij misschien ook eens tevreden :D

Sorry Gummy

papagroom

Re: "Griekenland heeft meer geld nodig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:15

Kijk en dan mis ik dus een popcorn emoticon......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:19

papagroom schreef:

Dramaqueen :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:23

_O- _O-

Ja, dan ben ik toch blij dat ik in mijn warme huiskamer op internet hiervan kan genieten ipv in een tentje kapot te moeten vriezen op een plein waar de stank van rasta-kapsels niet te harden is.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:24

Electra63 schreef:
papagroom schreef:

Dramaqueen :D

He we gaan niet persoonlijk worde he` pas maar op dat ik niet ga temmen.. _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:28

Ik ga weer serieus verder met het onderwerp (gekken kom ik heel de dag al tegen op mijn werk :D )

http://nelpuntnl.nl/?page_id=663

Deze journaliste is vanavond bij P&W en zij vertelt leuk over het "echte" leven in Griekenland.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:18

papagroom schreef:
He we gaan niet persoonlijk worde he` pas maar op dat ik niet ga temmen.. _O-

Geen zorgen, heb ik al gedaan..
Interessant topic is dit, maar dat er steeds van dat zielig racistisch gebeuk door moet komen stoort me echt mateloos.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:19

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Dat doen wij ook.
Dat hoef je dan niet eerst te verdienen en dat is een pák goedkoper.
Ook komt er geen vervoer bij aan te pas wat je dan én niet hoeft te betalen én ecologisch beter is................

Oooh ja, en natuurlijk de belasting afschaffen. WOW! Wat een super idee! Geen politie, alleen nog maar super rijke reders, geen straatverlichting en weet ik veel allemaal, niet....!

Goed plan! _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:24

Ik vraag me altijd bij die ruilhandel af, of ook de mannen en vrouwen af en toe geruild worden? :D
En heb je dan nog een keuze?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:34

Electra63 schreef:
Ik vraag me altijd bij die ruilhandel af, of ook de mannen en vrouwen af en toe geruild worden? :D

TUURLIJK!!

Partnerruil stamt nog uit de tijd van ''de oude Grieken!" :(:) :(:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:37

HolyPope schreef:
Electra63 schreef:

TUURLIJK!!

Partnerruil stamt nog uit de tijd van ''de oude Grieken!" :(:) :(:)

Ach, je weet toch: de beschaving komt van de Grieken, al is dat niet altijd doorgedrongen tot sommigen op Bokt. :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:54

Huertecilla schreef:
Electra63 schreef:

Dat doen wij ook.

Je draagt er toch wel netjes belasting over af? Op die manier zorg je er namelijk wel voor dat de staat armlastig wordt. Spanje is toch al zo'n belastingparadijs, ik ken mensen die er zijn gaan wonen om de belastingen in noord europa te ontduiken...

natuurlijk is anarchisme mogelijk. Kijk maar eens naar het experiment in Barcelona in het begin van de vorige eeuw. zonder politie wordt het leven wel heel hard en open je deuren voor frisse jongens zoals Franco. Daarbij vergeleken is Geert Wilders nog gewoon een heel braaf jongetje..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:13

Joost,
Belasting ontduiken doen alleen de Grieken, als ik iedereen moet geloven. :D
En Franco was erg, maar ten tijde van de Griekse Kolonels wilde je ook niet in Griekenland wonen horen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:43

Electra63 schreef:
Joost,
Belasting ontduiken doen alleen de Grieken, als ik iedereen moet geloven. :D
En Franco was erg, maar ten tijde van de Griekse Kolonels wilde je ook niet in Griekenland wonen horen.

Belasting ontduiking?????da kan nie hoor.....