russel schreef:Je praat nu over je schoonpa die hier als gastarbeider heeft geleefd, is dat niet wat anders? Natuurlijk moest hij hard werken hier en zijn belastingen betalen...daar hebben wij het ook niet over.
Enne, jammer maar ik val niet op griekse mannen, ben niet zo op de wandelende zoa's en zeker niet als je van dichtbij al de problemen hebt meegemaakt van een jonge meid die met een griek trouwde en daar is gaan wonen......en al die verhalen dan hoort hoe dat daar toe ging....en ik vertel ook in mijn verhaal dat het op het platte land was en op de eilanden...Athene bv is een totaal andere cultuur...maar Athene is meer een druppel van Griekenland.
Ok , alle eilanden ken ik dus, mijn moeder werkte voor KLM en ik heb van de regeling gebruik kunnen maken om voor 50 gulden in Athene te kunnen komen. Op Aegina hadden we dus kennissen die daar een pension hadden en vandaar uit gingen we dan naar alle eilanden, ik met mijn broer of met mijn moeder en die moeder van dat meisje dat daar is getrouwd. Die moeder was alleen en is daar ook gaan wonen en werkte in het pension....ach zie nog op mijn netvlies hoe het daar er uit zag. Ik praat dan over een periode van 10 jaar met grote regelmaat naar Griekenland, toen vond ik het een leuk land voor vakantie, nu helemaal niet meer. Jaren later ben ik naar Rhodos geweest en vond het meer dan verschrikkelijk.....en Kos was helemaal om te kotsen...de mentaliteit van de aardige Griek was helemaal weg.
Jij daar en tegen gaat naar aangetrouwde familie, is een andere wereld..en jij als famililid van een Griekse familie wordt ook anders behandeld, dat weet jij ook wel..maar wij gingen ook met Grieken om, en juist omdat wij kennissen waren van bekenden, konden wij zonder zorgen desnoods nog laat op straat rondlopen...dat geluk hadden wij ook weer....maar de verhalen bespaar ik je....die weet jij zelf ook wel als je jong bent of jong daar bent geweest...dat zal niet veranderd zijn.
Haha, mijn schoonvader was geen gastarbeider. Hij is gewoon met zijn Nederlandse liefde getrouwd, die hij ontmoet had toen hij in Nederland was voor zijn werk.
En Athene is niet een druppel van Griekenland, maar Athene IS Griekenland, in Athene en omstreken woont het grootste deel van de Griekse bevolking.
Ik ben heel veel met vriendinnen alleen op vakantie geweest naar Griekenland (mijn dochters later ook) en ik heb me nog nooit onveilig gevoeld laat op straat. Ik kan je totaal niet volgen.
Maar dit gaat allemaal heel erg off-topic en te persoonlijk, maar IMO klopt er niet veel van.