Met z'n tienen én zwanger in caravan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:17

Share schreef:
Maar als deze man door alle ''ellende'' (die hij/ze wellicht dan zelf heeft/hebben veroorzaakt) een familie drama creeeerd dan roepen 'we' met zn alle dat 'we' dit hadden moeten voorkomen..En dat we ze (psychische) hulp hadden moeten bieden.

[edit] Ze hoeven ook niet beloond te worden.. Wel geholpen..

In mijn ogen moeten de kinderen geholpen in een fijne warme stabiele omgeving bij mensen die in staat zijn om ze emotionele ondersteuning te bieden en mogen de ouders hun eigen problemen oplossen en hoef je daarvoor de hulp niet kant en klaar aan te dragen. Van voorgekauwde hulpverlening worden ze niets beter en wijzer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:23

Wat ik eerder verwacht is dat deze mensen het mentale vermogen niet hebben om verder te denken over de consequenties. Daar doet hulpverlening niets aan en misschien willen deze mensen zichzelf niet eens helpen.... (want alleen geld geven lost het probleem niet op)
De kinderen moeten zeker geholpen worden, die hebben een goed voorbeeld nodig :j Dat maakt het inderdaad vreselijk schrijnend.

Maar weer een huurhuis geven maakt het onderliggende probleem niet kleiner, ze zijn nu wel erg afhankelijk van iedereen en ik hoop van harte dat dat ze zich daar niet gemakkelijk bij voelen....
Zij hebben voor al die kids gekozen, niet de here, niet de kerk, niet de gemeente, niet de woningcoorperatie. Dus moet je ook de verantwoordelijk nemen voor die kinderen door ze te laten zien dat zo afhankelijk worden niet gezond is en ook niet wenselijk. Handje ophouden werkt niet op langetermijn...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-10-11 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:25

Ik heb even wat reacties op de site gelezen, ook van mensen die deze personen van nabij kennen en die reacties zijn nu niet bepaald positief te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:28

odetteke schreef:
[naam] schreef:
Maar als deze man door alle ''ellende'' (die hij/ze wellicht dan zelf heeft/hebben veroorzaakt) een familie drama creeeerd dan roepen 'we' met zn alle dat 'we' dit hadden moeten voorkomen..En dat we ze (psychische) hulp hadden moeten bieden.

[edit] Ze hoeven ook niet beloond te worden.. Wel geholpen..

In mijn ogen moeten de kinderen geholpen in een fijne warme stabiele omgeving bij mensen die in staat zijn om ze emotionele ondersteuning te bieden en mogen de ouders hun eigen problemen oplossen en hoef je daarvoor de hulp niet kant en klaar aan te dragen. Van voorgekauwde hulpverlening worden ze niets beter en wijzer.

Ik heb het geloof ik nergens over voorgekauwde hulpverlening??

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:38

gr_roos schreef:
Ik heb even wat reacties op de site gelezen, ook van mensen die deze personen van nabij kennen en die reacties zijn nu niet bepaald positief te noemen.

ik ook en ik krijg toch echt het tokkie/flodder idee bij deze mensen :o ook een schade van 9000 euro voor vernielingen in het huurhuis.
Citaat:
Nou, dat waren een kapot wandje en een paar gaten.
:=

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:43

Share schreef:
Ik heb het geloof ik nergens over voorgekauwde hulpverlening??

Maar niet voorgekauwde hulpverlening kan en gaat vaak heel lang duren.... En die tijd hebben de kinderen niet. Die kan je niet nog een maand in de caravan laten zitten omdat alles nog niet rond is. In mijn ogen liggen de belangen van ouders en kinderen te ver uit elkaar om een gezamenlijk traject te kunnen volgen. In mijn ogen is de enige oplossing de kinderen daar weg te halen, de ouders een paar handvaten en adressen te geven en ze het dan zelf laten oplossen, dus zelf hulp inschakelen, zelf overzichten van de schulden opvragen,, zelf psychische hulp regelen.... Kortom, bewijzen dat ze.wel verantwoord en verstandig genoeg zijn om echt ouders te zijn.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:53

Ik vind het vooral zielig voor de kinderen, ik snap dat mensen het recht hebben zoveel kinderen te krijgen als ze willen maar dit is niet te doen.. Hoe zorg je ervoor dat ze allemaal genoeg aandacht krijgen, hoe zorg je ervoor dat ze allemaal goede educatie krijgen?
Ik vind het best dat mensen voor het geloof kiezen maar ik snap niet zo goed waarom dat vooral op de bible belt zo vaak gepaard gaat met een volledig onvermogen om zelf na te denken.

Als ik een kind wil als student doe ik dat ook niet, ik weet dat ik het niet kan onderhouden dus dan begin je er niet (vrijwillig) aan. Doe je het wel dan is dat egoistisch vind ik (of een ongelukje).

Voor de kinderen hoop ik dat het goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:06

Odetteke,

opzich kan ik me vinden in wat je zegt hoor. Maar het ligt er een beetje aan in wat voor toestand die kinderen verkeren en of het die kinderen dan wel goed doet om hen de ouders af te nemen..
En mochten die kinderen wél uit huis geplaatst worden dan vraag ik me af of die ouders niet té psychisch ziek zijn om gèèn helpende hand uit te steken..
Ik bedoel zieke mensen.. hebben zorg nodig.. die kan je het niet even zelf uit laten zoeken..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-11 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:07

Share schreef:

Sterk argument.

Hoe zou reële hulp er uit kunnen zien? Volgens mij is verplichte sterilisatie juridisch niet mogelijk. De ouders zijn (nog) niet uit de ouderlijke macht ontheven, dus kennelijk staat (nog) niet vast dat de kinderen verwaarloosd worden. Is het mogelijk om het mensen onmogelijk te maken fincanciële handelingen uit te voeren? Als je de bijstand en de kinderbijslag door een instantie laat beheren, is dat dan voldoende om nieuwe of verder oplopende schulden te voorkomen? Kun je mensen dwingen hun geld uit te geven aan goedkope boodschappen of moet je elke dag een maatschappelijk werker meesturen om te controleren of iemand z'n leefgeld werkelijk besteed aan voedsel? En als zo'n intensieve begeleiding nodig is, uit welk potje wordt dat dan betaald?

Overigens ben ik er helemaal voor om deze mensen te helpen. Als iedereen zulke domme dingen zou doen zouden we dat met z'n allen niet kunnen betalen, maar niet iedereen doet zulke domme dingen. Sterker nog: zo weinig mensen doen zulke domme dingen dat als het dan een keer gebeurt, de mensen in kwestie er de krant mee halen. Ik heb geen zin om mijn eigen tijd en huis beschikbaar te stellen voor mensen die het minder hebben, dus ik betaal graag belasting aan een overheid die de zorg voor die mensen overneemt. Puur uit nieuwsgierigheid (of interesse, volgens mij verschilt dat weinig) ben ik benieuwd hoe een geval als dit kan worden aangepakt.

Minder on-topic: omdat ik een taaltic heb en een paar pagina's terug kippevel op m'n kromgetrokken tenen kreeg van het 'woord' de-evolutie wil ik ook graag nog even kwijt dat al geruime tijd het woord 'degeneratie' bestaat. En als ik dan toch bezig ben wil ik ook nog wel even kwijt dat een derde van de wereldbevolking minderjarig is dus met die vergrijzing valt het hard mee hoor. 't Is maar net hoe breed je blik is.

zonnebloem18

Re: Met z'n tienen én zwanger in caravan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 16:13

Ik denk dat je in dit geval al zou moeten kijken naar iets als beschermingsbewind, dat wordt sowieso alles betaald wat betaald moet worden en geld apart gezet voor school, kleding enz. en dan is het aan de ouders wat ze met het boodschappengeld doen.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:14

F_Orumster schreef:
Uit zeer nabije kring weet ik wel dat het op zich makkelijk kan uitlopen.
Die woning kostte ook €1800 om weer op te knappen (stuckwerk en tuin).
Plus wat maand achterstallige huur... Ja is wel te doen hoor.
Dit soort mensen rennen weg van hun sores (ik kon tassenvol post openen, ze duwen het gewoon weg).
Goedkeuren nee, maar dit type mensen heeft woonbegeleiding en financiele begeleiding nodig.

Ben het hier mee eens.. Zo'n schuld is voor dit soort mensen zo gemaakt.
Ze maken geen post open en kijken tot hoever ze kunnen gaan.

Je kan het niet goedkeuren, maar deze mensen hebben geen verstand van het regelen van financiele zaken. Op kantoor heb ik dit vaak gezien bij ontruimingen en bij het dagvaarden. Het gebeurt helaas veel te vaak. Niet in deze mate, maar het komt voor dat mensen zich op alle gebieden verwaarlozen..

In deze situatie zou er een bewindvoerder aan te pas moeten komen om de schade e beperken en op te lossen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:17

Dank voor de bijval. Als je een dergelijke situatie van dichtbij meemaakt weet je dat onze verstandige redenaties niet echt op hun te verhalen valt. Ze hebben niet door dat ze hun situatie alleen maar verslechteren, ze zien de dingen als slachtoffer van de maatschappij en dralen alleen maar verder af.

Ja ik voel mee met de morele verharding maar ik weet ook hoe machteloos je toe staat te kijken als iets dergelijks onder je neus gebeurd.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:24

Een huurschuld van 5000 euro is niet uitzonderlijk hoog, als je twee maanden je huur niet betaalt (zeg 600 per maand) dan komt er een deurwaarder aan te pas en lopen de kosten snel op. Een juridische procedure volgt ben je weer een maand verder (1800), voor je het weet is de schuld verdubbeld. (3600)
Na de juridische procedure, komt de betekening van het vonnis, de uitzetting en de ontruiming van de woning en de opslag van de inboedel erbij. Dat is werk van een door de deurwaarder ingeschakeld verhuisbedrijf kost als snel 1000 euro (4600) De afvoer van inboedel zonder waarde met een vuilcontainer en je bent aan de 5000 euro.

Wat betreft de schade aan een woning, dat hoeft niet perse een uitgeleefde woning te zijn. Een doorgebroken muur tussen woonkamer en keuken, een plavuizen vloer die verwijdert moet worden, een vijver die uit de tuin verwijdert moet worden, allemaal zaken die het woongenot verhogen maar wel weer verwijderd/terug gedraaid moeten worden als je de woning Heeft niks met Tokkies te maken.
Hij geeft zelf al aan dat hij het graag zelf gedaan had, die kans heeft hij (terecht, je kan hem moeilijk de sleutel teruggeven na een uitzetting) niet gekregen.

Als je al 8 kinderen hebt, dan is het i.d.d. niet slim om nog een keer zwanger te worden. Als ik de reacties op de Stentor goed gelezen heb dan gaat het om een samengesteld gezin, heb je ieder al een paar kinderen dan ontstaat zo in eens een groot gezin.

Deze mensen hebben snel een fatsoenlijk dak boven hun hoofd nodig (niet luxe, maar wel droog en warm), met daarbij een hulppakket op maat. In het belang van de kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:25

Ik snap helemaal wat je bedoelt F_Orumster..
Ik heb zoiets dergelijks dan wel niet onder mijn neus zien gebeuren maar kan me zo goed inleven hoe moeilijk het is als je op een gegeven moment niet meer weet waar je aan moet kloppen en je steeds verder afglij.. zo ver afglij, dat je psychisch ziek word en dat op alle gebieden alles raakt verwaarloosd..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:28

Dit is door een familielid gepost op de site van De Stentor:
Citaat:
ik wil ff zeggen als je zon man bent die je vrouw die dood ziek is ook nog bedonderd dan ben je gewoon triest echt en hier heb ik geen woorden voor een schande voor de helle familie echt ik hoop voor de kindjes dat ze een goed thuis krijgen maar hans en zijn vrouw mogen van mij nog wel op straat slapen een caravan is nog te luxe voor hem en ja waarom de familie hem niet helpt is omdat hij die ook al heeft belazerd ze eigen broers en zussen dus ja het houd een keer op (wij hebben onze eigen levens) dus hans doe niet zo triets en neem je verantwoordelijkheid en laat de krant er buiten want zo viezerd ben je wel dat je er dan komt maar hoop echt dat je het verkeerd heb en volgend jaar daar nog staat

Dan denk ik... verschrikkelijk voor de kinderen, maar er zal vást meer achter steken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:33

Share schreef:
opzich kan ik me vinden in wat je zegt hoor. Maar het ligt er een beetje aan in wat voor toestand die kinderen verkeren en of het die kinderen dan wel goed doet om hen de ouders af te nemen..
En mochten die kinderen wél uit huis geplaatst worden dan vraag ik me af of die ouders niet té psychisch ziek zijn om gèèn helpende hand uit te steken..
Ik bedoel zieke mensen.. hebben zorg nodig.. die kan je het niet even zelf uit laten zoeken..
Ze wonen in een caravan :') dat alleen al in combinatie met het feit dat er geen uitzicht is op een korte termijn oplossing en het seizoen is in mijn ogen al een teken dat je niet in staat bent om in je eerste levensbehoeftes te voorzien, laat staan dat je in staat bent om een ander (in dit geval maarliefst 9 kinderen!) kan helpen, stimuleren en ondersteunen bij trede 4 en 5 van de piramide van maslow.

Tja, dat zieke mensen zorg nodig hebben klopt, maar mensen moeten vooral ook leren om dingen zelf te doen. Zijn mensen zelf niet eens in staat om hulp in te schakelen, dan zijn ze nog niet diep genoeg gezonken en haken ze elders in het traject wel weer af als er enige inzet gevraagd wordt. .Misschien dat als de kinderen eenmaal uit huis geplaatst worden ze de noodzaak echt gaan inzien

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:58

Maar als het idd een samengesteld gezin is dan hebben toch nog ergens anders een (t)huis? Tenzij het een weduwnaar en weduwe betreft natuurlijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:14

Het is heel triest voor de kinderen, maar aan de andere kant heb je echt niet van de ene op de andere dag zo'n schuld. Deze mensen zoeken de media op, wellicht dat er daardoor een oplossing voor hun wordt gevonden. En dan? Aan het handje mee de rest van hun leven? Wat voor voorbeeld heb je dan als kind? Dit gezin is niet het enige in NL wat hun lasten niet meer kan betalen. Nemen we die in het vervolg ook allemaal mee aan het handje en gaan we daar ook allemaal voor zorgen? Op kosten waarvan? Moet de 'gewone burger' die hard werkt en flink wat belasting betaalt maar meer gaan betalen zodat een ander de hand op kan houden?

Ook kun je je afvragen hoeveel mensen er wel niet diep in de problemen zitten maar dat zelf dienen op te lossen omdat ze niet zo slim zijn om de media op te zoeken...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:04

Je betaald de gemeentelijke kredietbank hoor, is geen gratis service.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:42

Voor de kinderen moet er zsm een oplossing komen en de ouders moeten zich inderdaad eerst maar eens gaan bewijzen dat ze verantwoordelijke ouders zijn.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... nid=131608

Forumster, veel dingen zijn herkenbaar. Ik ben jaren postbode geweest en bij zulke gezinnen puilen de brievenbussen uit en als het om een rijtjeshuis ging dan vond je de post gewoon onopengemaakt op straat. Zulke mensen hadden dan wel weer zeer regelmatig pakketen van postorderbedrijven en als die niet meer leveren op huisadres dan worden ze creatief.
Ik heb het van zeer nabij meegemaakt, er was wat op mijn adres besteld, helaas voor zulke mensen was ik postbode en heb ik het pakket terug gestuurd. Een paar jaar later gebeurde het bij een buurman. Andere naam opgegeven als mijn buurman had. Ze stonden de postbode op te wachten, komen zogenaamd uit de flat lopen en vragen of dat pakket voor nummer 185 is en ze noemen ook de naam er nog bij. Postbode geeft ook ter goeder trouw het pakket af. De schijn ophouden is op zo'n manier heel makkelijk en vaak heeft een electronisch apparaat voorrang op het betalen van de huur.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:32

Share schreef:
listiglistje schreef:
ze zijn nu wel slim/verstandig genoeg om hun handje op te houden.....

Dat is idd een naar gevolg van iets waar ze in het verleden niet goed over na hebben gedacht.. Ik zie het niet als handje ophouden.. maar als een kreet om hulp omdat ze er door foute keuzes in het verleden nu niet meer uitkomen..

Nogmaals we maken allemaal fouten.. en we moeten dan allemaal op de blaren zitten.. maar hoe hun moeten leven is gewoon niet menselijk.. Ze mogen best voelen want hun gedrag uit het verleden voor consequenties met zich meedraagt maar ik vind dat wij deze mensen (en onschuldige kinderen) niet zo verder aan hun lot mogen overlaten..

Dan ga je toch dit gezin "sponsoren".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 00:08

:\ Waar slaat die opmerking op ragdollcat?! Alsof ik ze daarmee help?! >;)
Deze mensen hebben hulp nodig op een héél andere manier (zoals ik volgens mij al eerder duidelijk heb gemaakt in mn andere posts) En ik ben daar alles behalve de geschikte persoon voor!! ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:15

Berdien schreef:
Het is heel triest voor de kinderen,

Is dat zo?

Zijn die kinderen ziek of ongelukkig?

Hebben ze minder lol en minder sociale vaardigheden opgedaan in een gezin met 9 kinderen en ma thuis dan een solitair in een doorzonwoning en naschoolse kinderopvang?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:40

Ja HC ik vind dit triest voor die kinderen ja, dat die door het (niet) handelen van hun ouders nou met tig man in een caravan moeten leven. Het steeds verkassen en met veel mensen in een hele beperkte ruimte wonen en slapen lijkt me voor geen enkel kind een pretje.

En ja, dat is mijn eigen interpretatie en mening bij deze situatie ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:33

Het kwalijke is vooral de mentaliteit die de kinderen zullen aannemen en het niet passen daarvan in onze maatschappij.