Krijgen de Maya's gelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Krijgen de Maya's gelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:44

Daar ben ik het ook mee eens Sanne.

Heb laatst ook dat programma op NG gezien over de Maya's, vond het wel interressant om te zien.
Maar nee, het idee dat de wereld dan vergaat hadden de wetenschappers (en ik ook) niet.

En mocht ze dan wel een keer vergaan, dan hoop ik op een megaknal(of iets dergelijks) dat ook in 1 keer alles weg is en niets of niemand er iets van merkt.

Ik geloof ook niet dat de wereld vergaat ivm de stand van de zon en het melkwegstelsel en weet ik wat allemaal.
Als ze al vergaat, dan hebben wij dat aan ons zelf te danken, want wij zijn de wenzens die deze aarbol verklootten nu.
Ok, iedereen is al maatregelen aan het nemen, maar is het nog niet te laat?
Ik hoop het niet iig.
Vind het namelijk wel leuk op deze bol :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:54

Miepie77 schreef:
marjolein_el schreef:
e waren op een pool gebied. En daar waren de ijsrotsen die er al 5200 jaar liggen. opgebouwd uit oerwoud planten. Dus voor de ijstijd was het een tropisch gebied. En ineens uit het niets is het ijs als een deken er over heen gevallen. De planten waren nog allemaal in tact. Dus het is binnen paar seconden gebeurt. Ze dachten dat de maya's dat gaan bedoelen. met hun verhalen.

Maar ik was niet echt heel nugter meer toen ik het keek. Dus de details weet ik niet meer

Ik geloof er helemaal niks van :') En plak ijs dat even uit de lucht komt vallen? :=

ze bedoelt dat het ineens heel erg koud was, ijskoud dus,
dat zou dan wel 50 graden verschil ineens moeten zijn wil zoiets gebeuren, lijkt me nogal bizar[/quote]

Nou als het in een paar seconden moet gebeuren moet het wel héél koud worden lijkt me :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 00:29

Wat cool :D. Ga ik morgen even terugzoeken op google, misschien is die aflevering nog te vinden, is wel interessant.

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:18

Ik denk ook dat veel mensen met 'de wereld vergaat' bedoelen dat 'de mensheid vergaat' hihi...

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:15

Adindaa schreef:
als we echt terecht komen in het Aquariustijdperk zal ik me wel thuisvoelen :))
mijn sterrenbeeld is vis 8-)

nee maar ik weet niet of ik er nou in geloven of niet :+ de wereld is dit jaar ook al 10 tallen keren vergaan geloof ik, nou ik zit hier nog steeds :+

Niet echt.. We schijnen nu in het vissen-tijdperk te zitten. Aquarius staat voor Waterman, en hoe vreemd sommige mensen dit ook vinden, Waterman in een luchtteken, vissen is wel een waterteken. Ze hebben dus vrij weinig met elkaar te maken :P

Maar goed, terug ontopic.
Ik denk wel dat er iets gaat gebeuren. Niet perse in 2012 en al helemaal niet op 21-12. De aarde en de mensen zijn de laatste paar jaren al ontzettend aan het veranderen, kijk naar natuurrampen die ineens vaker en heftiger zijn, verschuiving van de seizoenen, voor ons doen ineens extremere winters, economische crisis en dergelijke.
Maar dit proces maakt de aarde al sinds het begin door, denk aan ijstijden enzo.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:39

Ik denk dat de maya's idd. gelijk krijgen en er idd. iets veranderd in 2012.
Dat er een 3de wereld oorlog uitbreekt,en ja dan veranderd de hele wereld zeker in een ander 'tijdperk'.
De crisis word steeds groter, steeds meer opstanden in bepaalde landen.
Zo dreigt Syrië een groot gedeelte land in brand te steken als de navo zich gaat bemoeien/helpen met de opstandelingen.Dit kan toch allemaal niet goed blijven gaan!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:41

gohya schreef:
Ik denk dat de maya's idd. gelijk krijgen en er idd. iets veranderd in 2012.
Dat er een 3de wereld oorlog uitbreekt,en ja dan veranderd de hele wereld zeker in een ander 'tijdperk'.
De crisis word steeds groter, steeds meer opstanden in bepaalde landen.
Zo dreigt Syrië een groot gedeelte land in brand te steken als de navo zich gaat bemoeien/helpen met de opstandelingen.Dit kan toch allemaal niet goed blijven gaan!

Of het word alleen maar beter, met vrede enzo :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:01

Ik denk juist dat die opstanden positief zijn. De bevolking laat zich niet meer onderdrukken en de verschillen tussen bevolkingen worden kleiner en onbelangrijker.
Je kunt dingen ook omdraaien. Het is maar hoe je het bekijkt.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:46

Dat denk ik ook.
Kijk naar libie.
Is dat slecht? Ik denk van niet.

de mayas voorspelden een ander bankwezen.
Het huidige gaat ook maar raar. Zal dat zo nog een eeuw voortduren?
Ik denk van niet.
Zie ook de opstand daar nu tegen.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:45

Ik geloof dat er een soort bewustzijnsverandering zal plaatsvinden.
Niet dat de aarde opzich zal vergaan, maar eerder het bewustzijn dat nu aanwezig is (Mensen zijn zich nu erg bewust van de buitenwereld waardoor ze het innerlijke verliezen. (macht en geld zijn status bv)) zal veranderen naar een meer innerlijk bewustzijn. Mensen gaan zich weer meer naar binnen keren en de belangen van het leven weer onder ogen zien, in plaats van vast te zitten in de massacomsumptie van nu.

Dus daar waar vroeger een mooi huis, de sjiekste kleding, de duurste spullen(( materialisme dus) belangrijk waren om belangrijk te zijn, zullen die dingen minder belangrijk worden en gaat men weer meer aandacht besteden aan het innerlijke: liefde, respect voor elkaar, behulpzaamheid naar de medemens...

De verandering van 2012 is al enkele jaren (en vooral de laatste maanden) aan de gang. Je kan de verschillen voelen, je kan het zien in de buitenwereld. Het meeste wat we zien is het negatieve, maar dat komt geloof ik omdat we pas het positieve echt waarderen, als we ook het negatieve hebben gekend.
Door het materialistisch denken vergeten wij wat écht belangrijk is (hoeveel mensen doen anderen wel geen kwaad enkel voor een briefje dat door ons geld genoemd wordt maar dat geen waarde heeft.)

Om weer bewuster te worden, moet je wakker geschud worden, en daarom komen mensen in opstand, daarom gebeuren er rampen en daarom staat het hele banksysteem op crashen. De kans dat de dingen erger worden is reeël, we zijn namelijk met 7 miljard mensen, en die mensen zijn niet allemaal wakker geworden door de tsunami of de aardbevingen... Toch zijn er al een deel mensen beginnen beseffen dat het eigenlijk niet allemaal draait om het materialisme, maar vooral het innerlijke gevoel, de innerlijke vrede.
Die vrede bereik je niet door materiaal, die vrede krijg je van jezelf. Maar door de maatschappij worden wij van onszelf gehouden. (Kijk alleen al de reclames die ons doen verlangen naar dingen, waardoor we het gevoel hebben tekort te komen of niet goed genoeg te zullen zijn als we dat product niet hebben, terwijl we niets tekort komen als je vrede hebt met jezelf. Dan weet je dat materiële dingen uit de buitenwereld komen en je daar geen (of tijdelijke) boodschap aan hebt.)

Daardoor komt het volgens mij dat de mensen zeggen dat de wereld zal vergaan. Er zal inderdaad een grote verandering komen die negatieve dingen met zich mee zal brengen ( de rampen en voorspelling van de maya's), MAAR dat is enkel om positief weer het nieuwe tijdperk in te gaan. Dat tijdperk draait niet om materialisme of hebzucht en macht, nee dat gaat om liefde, vrede, zijn. Een mens leert dat enkel wanneer het de keerzijde van de medaille kent. Daardoor , eerst negatief, en daarna positief.

Het heeft eigenlijk allemaal met energieniveau en de bijhorende trilling te maken.
Nu zitten we in een bepaalde trilling, maar we moeten een trilling hoger.
Des te lager de trilling,des te negatiever we het ervaren, hoe hoger de trilling, hoe beter we het ervaren.

We zijn nu met vele in een lage trilling, maar er zijn ook al enkele in een hogere trilling.
Die mensen in de hogere trilling willen graag iedereen in die hoge trilling, dus die helpen de mensen in de lagere trilling.
Omdat je pas groeit als je negatieve dingen meemaakt, krijgen de trillingen een lading negatieve trilling erbij(een ramp bijvoorbeeld),
zodat ze de kans krijgen om door die lagere trilling, een hogere trilling te bereiken,
om van negatief positief te maken.

Dus, de manier waarop je ergens mee omgaat is belangrijk. Des te positiever je bent, des te beter het gaat. Dat komt omdat het hogere (energie)trilling is. Als je boos of verdrietig bent, zit je in een lagere trilling.
Maar, als jij van je verdriet een glimlach kan maken, Ga je van lage naar hogere trilling, en dat maakt dus een energiestijging.
Dat is eigenlijk wat er gebeurd , we gaan naar een hogere trilling, energie,dimensie,bewustzijn..Hoe je het ook wilt noemen.
Wat dus inhoud dat als je negatieve dingen leert, je weet hoe je daarmee moet omgaan zodat , ondanks dat je negatieve dingen krijgt, je toch nog steeds een positieve stijging in je trilling hebt.

Is het een beetje te volgen?

Dat is dus eigenlijk yin en yang, goed en slecht gaan samen, de slechte dingen in je leven kom je niet zomaar tegen, net zoals de goede dingen. Het is de bedoeling dat je er wat van leert. Want kunnen omgaan met problemen is, van lage naar hoge energie gaan. Daarom krijgen we de komende maanden heel wat oliebol te verduren, maar het valt me op dat er heel wat mensen wakker beginnen worden, dus laat maar komen 2012. Ik ben niet bang, de wereld vergaat niet, ik weet zeker dat het is enkel om mensen bewuster te maken, en uiteindelijk is dat wat we allemaal willen want bewuster lijd tot tevredener, gelukkiger.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:48

21 December? Lekker is dat... word ik nooit 17! Ik ben namelijk 30 december jarig :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:36

En toch blijf ik zeggen dat die verandering een 3de Wereld oorlog is!
Dat zullen de maya's wel bedoelen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:53

'dat zullen de maya's wel bedoelen?' :') Waar baseer je dat op?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:54

Ik baseer dat op hoe het nu gaat in de wereld,dit kan nooit goed blijven gaan!
En ik baseer dat op mijn voorgevoel.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:13

ik kan me helemaal vinden in wat cooper schrijft.

en een 3e wereld oorlog, zitten we daar niet al jaren in?
Amerika vecht tegen veel landen.
Wij vechten mee samen met de halve wereld.

Ik denk juist dat het vechten minder gaat worden

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:24

Daphne__ schreef:
21 December? Lekker is dat... word ik nooit 17! Ik ben namelijk 30 december jarig :')

Jawel hoor, het is 21 december 2012. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:25

Als die uitbreekt word er idd. niet meer gevochten.Er drukt er 1 op dé knop en weg is alles.
Wat ze nu doen noem ik geen wereld oorlog,daarmee bedoel ik zoiets als de 2de wereld oorlog,maar dan een chemische.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:26

Ach, dan heb ik in ieder geval mijn 18e verjaardag meegemaakt op 13 december :Y)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:32

Tsjah die Maya's.....Als ze toch van die voorspellende wondermensen waren, waarom zijn ze er dan niet meer? Hun eigen kont konden ze niet redden, maar het vergaan van de wereld is appeltje eitje?

Ik zie het niet gebeuren :+

Ben er ook totaal niet mee bezig, behalve dat ik rond die tijd een hoop sneeuw wil zien zodat ik een witte kerst kan vieren

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 19:56

witte kerst ok...maar niet roken hoor....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:01

we gaan rokend ten onder joh

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:09

Als iedere keer dat de aarde zou vergaan, de aarde vergaan was, was ie al een tig keer vergaan.
Is gewoon bang makerij.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:44

Colway schreef:
Tsjah die Maya's.....Als ze toch van die voorspellende wondermensen waren, waarom zijn ze er dan niet meer? Hun eigen kont konden ze niet redden, maar het vergaan van de wereld is appeltje eitje?

Is dit serieus? :)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:57

Ach, de wereld zou ook vergaan toen ik jarig was dit jaar, 21 mei 2011 :+

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:42

Alleen zegt bij dit niet iedereen dat de wereld vergaat.

Wat is het verschil met de 2e wereld oorlog en nu?
Diverse landen die vechten.
wereldwijd veel doden.
En waarom?
Geloof. De een vind zich beter als de ander.
Ik vind dit al lAng een derde wereld oorlog. maar we benoemen het niet zo omdat we veel geweld gewend zijn.