Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:17

Winddancer schreef:
anneliesdj schreef:
Dat weet ik nog zo net niet.
Ik denk dat de meesten die op hem gestemd hebben dat deden omdat hij zegt waar het op staat, niet omdat ze zijn taalgebruik zo stoer vinden of een kopvoddentax willen.
Alle andere politici draaien maar een beetje om de hete brij heen, geven ook nooit duidelijk antwoord op vragen enz.
Wilders heeft daar over het algemeen een stuk minder last van en ik denk dat dat hem stemmen heeft opgeleverd.

Werd ook tijd dat er eens iemand in de politiek kwam die gewoon zegt waar het op staat of niet? Die leugens en gedraai alleen maar om stemmen te winnen..... :Z

Daarbij denk ik dat toch veel mensen het met zijn standpunten eens zijn hoor :j

Volgens mij doet Wilders gewoon mee hoor met het gedraai en de leugens.
Ik kan me nog herinneren dat hij tegen het verhogen van de pensioenleeftijd was en de beloftes van meer agenten op straat en meer handen aan het bed.

In de politiek moet je namelijk compromissen sluiten, dus wat andere partijen verweten wordt, doet hij net zo makkelijk.

En Winddancer: jij kan inderdaad niet oordelen over mijn financiële positie. Ik eet geen boterham minder door de bezuinigingen in de zorg. Toeslagen heb ik nog nooit ontvangen en voor mijn part schaffen ze morgen de hypotheekrente-aftrek af, ondanks mijn hypotheek, zal mij dat een worst zijn.
Ik denk echter wel aan langdurig zieken, AOW-ers, starters e.d. ik kan mij voorstellen dat zij het wel moeilijk hebben door een aantal bezuinigingen.
Ik zie dat ik op sommige snelwegen nu 130 km/u mag, heerlijk, dat scheelt mij weer boetes en het burka-verbod draagt lekker bij aan de veiligheid op straat.
Het is een kwestie van keuzes maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:20

stef schreef:
JuliaMaria schreef:
Men kan hoog en laag springen maar het is gewoon zo dat het volk wel massaal PVV stemt.

En toch ken ik IRL nog steeds niemand die pvv stemt :? Misschien omdat ik niet in de stad woon?
Maar goed, ontopic, ik vond het een zeer trieste vertoning en maak me oprecht zorgen over de toekomst van NL, en dan heb ik het niet alleen over de financiele toekomst, maar ook over de "tokkie mentaliteit".

Ik ken ze wel, maar ik woon inderdaad in de stad.
Maar ook in Volendam en andere dorpen/steden op het platteland is PVV gestemd hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:21

Mwah, beide zijn/waren extremisten, beide zaaiden haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep. Ik zie wel gelijkenissen, en ik hoop dat het nooit zover komt. Hiermee zeg ik niet dat wilders een kopie van hitler is, maar gelijkenissen zie ik zeker.

En verder heeft wilders al mijn vertrouwen verloren op het moment dat hij 1 dag na de formatie al gelijk zijn punt pensioen leeftijd liet vallen.... Zijn zgn "breekpunt"... tja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:21

@electra63: inderdaad dat is wat ik ook al een paar pagina's probeer te zeggen

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:22

Fiffill schreef:
Dan nog hoor ik weinig inhoudelijks uit zijn mond komen, poedels ed daar hebben wij niet zoveel aan :+ imo kun je best zeggen waar het op staat, maar dat kan ook op een respectvolle manier toch?

Het is en blijft media he ;)
Hij heeft nu net "poedel" enzo gebruikt (poeh wat een shock!!!!)........wat dacht je hoe het er normaal aan toe gaat daar? Echt niet anders, maar omdat ze van hem af willen wordt het de media in gegooid......

Heb het zelf meegemaakt daar en geloof me.....TV maakt opeens hele andere mensen ervan :j
Zo hoor je ze onderling kletsen en als er een camera in de buurt is komt er opeens een hele andere persoon.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:23

Anya schreef:
@electra63: inderdaad dat is wat ik ook al een paar pagina's probeer te zeggen

Ja, ik geloof dat wij het met elkaar eens zijn :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:25

eh Winddancer: het was geheel live op TV, hij wist dat en dit woordgebruik was een bewuste keus om onbeschoft te zijn.
We hebben het zelf mogen aanschouwen. Tenminste de mensen die de moeite nemen naar de algemene beschouwingen te kijken ;)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:25

Winddancer schreef:
Danique_G schreef:
Nee niet die van jou(denk ik), maar wel die van onschuldige moslims wel. Hij heeft wel een beetje rascistische trekjes, hij behandelt mensen niet gelijk en daarom vind ik het een vreemde vent. Ik moet er niets van hebben ook al ben ik ook vaak geen fan van vervelende buitenlanders. Ik bedoelde dat het wel erg veel lijkt op waarom Hitler ook is gekozen in Duitsland daarom vind ik het eng en al helemaal dat hij steeds meer stemmen wint.

Ja dat is zijn mening en daar ben ik het ook wel mee eens. Hij durft wel uit te komen voor zijn mening!
En Hitler is een heel ander verhaal dan Wilders ;)

Hitler is wel om ongeveer dezelfde rede gekozen, land beter maken, buitenlanders het land uit, meer werk, zou Duitsland wel uit de crisis halen.. Ik zie toch wel ernstig veel gelijkenissen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:30

Electra63 schreef:
[
En Winddancer: jij kan inderdaad niet oordelen over mijn financiële positie. Ik eet geen boterham minder door de bezuinigingen in de zorg. Toeslagen heb ik nog nooit ontvangen en voor mijn part schaffen ze morgen de hypotheekrente-aftrek af, ondanks mijn hypotheek, zal mij dat een worst zijn.
Ik denk echter wel aan langdurig zieken, AOW-ers, starters e.d. ik kan mij voorstellen dat zij het wel moeilijk hebben door een aantal bezuinigingen.
Ik zie dat ik op sommige snelwegen nu 130 km/u mag, heerlijk, dat scheelt mij weer boetes en het burka-verbod draagt lekker bij aan de veiligheid op straat.
Het is een kwestie van keuzes maken.

Nou dan ben jij één van de weinigen (procentueel gezien) die er geen last van hebben. Fijn! Enig idee hoeveel mensen wel in de problemen zitten en geen idee hebben hoe ze rond moeten komen?

Banken hebben hypotheken verstrekt rekening houdende met de jaarlijkse teruggave.....GEWELDIG!
Die mensen kun je niks verwijten, want het wordt ze niet verteld hoe het in elkaar zit. Nee want dan verkoop je niks.
Wordt dat afgeschaft, breekt de hel los.......de meeste mensen kunnen het of niet betalen of moeten behoorlijk bezuinigen op andere dingen.
Wees eerlijk en leg mensen duidelijk uit hoe en wat voordat je ze een hypotheek aansmeert.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:33

Winddancer schreef:
Het is en blijft media he ;)
Hij heeft nu net "poedel" enzo gebruikt (poeh wat een shock!!!!)........wat dacht je hoe het er normaal aan toe gaat daar? Echt niet anders, maar omdat ze van hem af willen wordt het de media in gegooid......

Heb het zelf meegemaakt daar en geloof me.....TV maakt opeens hele andere mensen ervan :j
Zo hoor je ze onderling kletsen en als er een camera in de buurt is komt er opeens een hele andere persoon.

Het zijn 2 dagen lang 1 op 1 opnames over de debatten, dus de media de schuld geven voor het taalgebruik van Wilders is wat kortzichtig.
Hij verschuilt zich er alleen maar achter zodat zijn aanhang hem weer flink vindt en niet ziet dat hij zijn handtekening onder de bezuinigingen op zorg en veiligheid gezet heeft
Het is zoals Rutte zei het zegt meer over de persoon die die taal gebruikt dan over degene waar hij het over heeft.
Ik vind het goedkoop, smakeloos en genant en dan te denken dat die beelden de hele wereld over gaan
Lekker beeld van de vriendelijke tolerante Nederlander weer.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:34

Ja precies: wees eerlijk welke bezuinigingen je over mensen hun hoofden gedoogt, i.p.v. een beetje makkelijk de aandacht af te leiden met poedelgeroep.

Ik sluit me aan bij de weinigen die er geen last van hebben. En als je goed leest dan zijn Electra en ik bereid om om die reden meer te betalen dan de mensen die er wel veel last van zouden hebben.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:36

Anya schreef:
eh Winddancer: het was geheel live op TV, hij wist dat en dit woordgebruik was een bewuste keus om onbeschoft te zijn.
We hebben het zelf mogen aanschouwen. Tenminste de mensen die de moeite nemen naar de algemene beschouwingen te kijken ;)

Dat bedoelde ik eigenlijk ook duidelijk te maken, maar schijnbaar niet zo overgekomen :D

Nog een poging ;) ........ik heb de leden van het kabinet onderling met elkaar horen praten. Op het moment dat het "officieel" werd gedroeg iedereen zich anders en vertelde opeens ook heel anders. Ging soms zelfs 100% de andere kant op als wat ze eerst vertelden.

Eerst was het "vertrouwd" en privé en als het opeens officieel wordt, worden ze hele andere personen. Wilders is trouwens normaal heel beleefd en netjes. Tuurlijk kan het een "truc" zijn geweest, maar zo schokkend vond ik het niet hoor.

Anya

Re: Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:39

Gedrag is per definitie anders tijden algemene beschouwingen. Of op een podium o.i.d. Als ik een presentatie sta te geven gedraag ik me ook anders dan aan de kantinetafel of stal ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:41

Het is schokkend omdat het mensen zijn die ons regeren en waarvan je een zekere vorm van beschaafdheid zou verwachten

Ook dat imbeciele geroffel van de groep verkrachters en vrouwenmishandelaars achter hem telkens als hij weer wat geroepen heeft, haalt het niveau naar een soort circus act.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:43

sarabande schreef:
Lekker beeld van de vriendelijke tolerante Nederlander weer.

Dat is het probleem net.......de Nederlander is te tolerant.....
Burkaverbod bv..... ik ben voor....vind het doodeng om zo iemand voor me te hebben. sorry, maar het is zo :o
Zijn andere landen die dat verbod ook al hebben. Ligt dus niet aan Wilders of Nederland.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:44

Anya schreef:
Gedrag is per definitie anders tijden algemene beschouwingen. Of op een podium o.i.d. Als ik een presentatie sta te geven gedraag ik me ook anders dan aan de kantinetafel of stal ;)

Dat is inderdaad wat ik bedoelde te zeggen :j

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:47

Ik moest er wel even om lachen toen ik het zag. Maar ik vind dit echt niet gepast. Meer kan ik er echt niet over zeggen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:47

dat heet xenofoob, ik persoonlijk kom liever een mevrouw in een Burka tegen, dan een groepje witte mannen die het normaal vinden op hun vrouw te timmeren of rotzooi door de brievenbus te gooien. Bij de mevrouw in Burka voel ik me een stuk veiliger ;)

En ja dat klopt dat gedrag dan anders is. Echter tenminste hoor je dan een aantal normale omgangsvormen in alle gevallen te blijven hanteren. En dat laatste is bij Wilders zo ver te zoeken dat ik het genant vind. En dat terwijl ik echt wel wat stevig woordgebruik gewend ben. Dit is niet stevig, dit is onbeschoft en bewust bedoeld om te pesten. Geen voorbeeld voor onze jongeren. Uberhaupt geen voorbeeld. Straks praat de meerderheid zo omdat het in de kamer ook mag. Ik moet er niet aan denken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:48

Winddancer schreef:
Burkaverbod bv..... ik ben voor....vind het doodeng om zo iemand voor me te hebben. sorry, maar het is zo :o
Zijn andere landen die dat verbod ook al hebben. Ligt dus niet aan Wilders of Nederland.

Dus mag hij maar iedereen in de kamer uitschelden omdat jij het eens bent met een burkaverbod

Wat is in hemelsnaam het verband tussen deze zaken :?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:52

sarabande schreef:
Winddancer schreef:

Dus mag hij maar iedereen in de kamer uitschelden omdat jij het eens bent met een burkaverbod

Wat is in hemelsnaam het verband tussen deze zaken :?

Er staat duidelijk dat het maar een voorbeeld is (bv=bijvoorbeeld).....dat bedoel ik met dat Nederland te tolerant is geweest (en nog is).
Mag best dat het eens aan banden wordt gelegd hoor.

En uitschelden is wel een heel groot woord......

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:55

Jeetjemina.. Ik zit nu even wat fragmenten te kijken, ik had nog geen beelden gezien, alleen de krant gelezen.. Hier wordt ik echt een beetje verdrietig van.. Ik hoopte dat er toch eens een einde zou komen aan het op de man spelen en dat het populisme niet alle partijen zou opslokken..

Wat ik zie is dat zo goed als iedereen allerlei mode-woorden en termen gebruikt. En naar mijn mening speelt Wilders hier in zeker de hoofdrol en zie ik hem ook als oorzaak van de verloedering, maar ik had toch gehoopt dat men zich niet aan zijn niveau zou gaan aanpassen.

Maar aan de andere kant, zegt dit iets over de politiek, of meer over ons, de achterban? Zijn wij niet meer bereid te luisteren naar een goed betoog, dat feitelijk is en onderbouwd. Is onze spanningsboog al zo verslechterd? Willen wij niets anders dan een beetje spanning en strijd in de kamer. Dat is toch ook te erg voor woorden! Want het maakt niet uit wat je als politici zegt, hoe goed je dat onderbouwd, hoeveel feitelijkheden en berekeningen je gebruikt om je verhaal op te funderen, niemand luistert! Men luistert toch alleen naar de gene die het hardste schreeuwt, dan kun je wel allerlei wetenschappelijk onderzoek gaan doen...

Maar tot slot vind ik toch dat de politici niet zouden moeten toegeven en het hoe cliché het ook klinkt, het landsbelang voorop moeten stellen. Daar kies ik mijn vertegenwoordiger voor, niet voor het hardste schreeuwen, de grootste achterban of het beste optreden bij RTL boulevard.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:57

Ik ben het ook volledig eens met het boerkaverbod. Niet omdat ik die mensen eng vind, maar je weet niet wie er achter zit. Je kan haar gezichtsuitdrukking niet zien. En mocht er een keer iets gebeuren, deze persoon herken je nooit meer. Andere boerka aan en het is een volledig ander persoon. Dat is mijn mening waarom ik achter het boerkaverbod sta.
Omdat die mensen eng zijn is echt grote onzin. Je gaat toch ook geen verbod geven op een heel lijf vol tattoos en piercings omdat sommige mensen dit toevallig eng vinden (bijvoorbeeld)

Ok maar ontopic,

Het is wel het bestuur van ons land en dat wil zeggen dat ze het goede voorbeeld moeten geven. Als ze elkaar daar als kleine kinderen uit gaan staan schelden kan ik die mensen niet echt serieus meer nemen. Dat doen ze maar lekker als ze met elkaar een kopje koffie gaan drinken en het niet over het besturen van ons land hebben.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:58

Hahah ik heb zo gelachen! Hier op mijn stage zitten ze hele tijd tegen elkaar doe eens effe normaal man! Doe is rustig man!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:01

Char_elle schreef:
Ik ben het ook volledig eens met het boerkaverbod. Niet omdat ik die mensen eng vind, maar je weet niet wie er achter zit. Je kan haar gezichtsuitdrukking niet zien. En mocht er een keer iets gebeuren, deze persoon herken je nooit meer. Andere boerka aan en het is een volledig ander persoon. Dat is mijn mening waarom ik achter het boerkaverbod sta.
Omdat die mensen eng zijn is echt grote onzin. Je gaat toch ook geen verbod geven op een heel lijf vol tattoos en piercings omdat sommige mensen dit toevallig eng vinden (bijvoorbeeld)

Ok maar ontopic,

Het is wel het bestuur van ons land en dat wil zeggen dat ze het goede voorbeeld moeten geven. Als ze elkaar daar als kleine kinderen uit gaan staan schelden kan ik die mensen niet echt serieus meer nemen. Dat doen ze maar lekker als ze met elkaar een kopje koffie gaan drinken en het niet over het besturen van ons land hebben.

Ik heb het even terug gelezen en is inderdaad niet zo duidelijk :o
Met eng bedoelde ik inderdaad dat je niet weet wie je voor je hebt. Ze zijn niet te herkennen. Dat vind ik eng. Kan net zo goed een man onder zitten met minder vriendelijke bedoelingen.

Ik zie toch het liefst nog wie ik voor me heb :j

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:07

Winddancer ben jij ooit in een TBS-kliniek geweest o.i.d.?

Ik wel. Daar zitten mannen (waar ik ben wezen kijken waren het mannen) die er volkomen normaal, zelfs vriendelijk uitzagen. Maar waarvan je weet dat ze gruwelijke dingen hebben gedaan. Dingen die je aan de buitenkant niet uit zien. Maar omdat ze TBS hebben, weet je dat ze dat hebben gedaan. Als je ze in het wild tegenkwam zou je ze vriendelijk en aardig vinden.

Kortom: je zoekt je veiligheid op de verkeerde plek met de verkeerde middelen.