Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:15

Babsiej schreef:
Eindelijk wordt er eens gesneden in de kinderbijslag, kinderkorting, kinderopvangtoeslag en weet ik veel wat je allemaal nog meer krijgt :+

Wanneer je kinderen wilt, en je vindt de opvangkosten te hoog, moet 1 van de 2 maar thuisblijven/minder werken. Wanneer dit niet kan, moet je je afvragen of kinderen op dat moment een goed idee is.

Wij zijn 2-verdieners, weet niet wat modaal is met zijn 2 maar denk dat wij daar ruim boven zitten. Komt niet vanzelf aanwaaien. Werken beide full time, 1 van de 2 bezig met een HBO naast de full time baan, en investeren een heleboel in het werk, en om vooruit te komen.

Ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd maar denk dat er veel meer mensen zijn die veel meer kunnen als dat nu het geval is.

En geloof me als je meer als modaal verdiend draag je echt meer dan genoeg bij hoor.. Elke maand brengen wij samen bijna alleen al 2500 euro naar de belasting. krijgen uiteraard verder niets aan toeslagen etc.. Dus ik denk dat wij ons steentje dan toch wel bijdragen ?

Beetje kortzichtig en egoïstisch.
Ik ben ook gestopt met werken toen de kinderen klein waren, maar helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid. En lang wachten is i.v.m. de beperkte houdbaarheid van je eitjes ;) en de hogere kans op geboorteafwijkingen ook niet echt een goed advies.
I.v.m. de vergrijzing lijkt het mij wel noodzakelijk dat mensen nog kinderen krijgen, anders moeten er weer buitenlanders naar Nederland gehaald worden om het werk te doen en daar is een groot gedeelte van Nederland het niet zo mee eens. Het systeem in Nederland is gebaseerd op solidariteit. Behalve kinderbijslag (wat totaal niet toereikend is voor het levensonderhoud) heb ik ook nog nooit iets ontvangen, maar ik heb het ook niet nodig.
Jij ontvangt waarschijnlijk wel hypotheekaftrek (net zoals ik), daar betaalt ook iedereen in Nederland aan mee.
Kinderbijslag en AOW zijn volksverzekeringen, daar heeft iedere inwoner/Nederlander recht op.

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:24

Nou ja wordt leuk dan! Kan het nu al niet betalen :(

Ersina

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:48

Ik kan wel huilen als ik aan de zorgverzekering denk. Vind het zo erg voor de chronisch zieken en mensen die deze verplichte premie niet op kunnen hoesten. Het ergste vind ik dat de nadruk gelegd wordt op zieken en armere mensen. Niet te begrijpen dat er geen paal en perk gesteld word aan het uitbetalen van bonussen en gouden handdrukken in de zorg. De directeur van het Maasstad ziekenhuis, waarbij onder zijn toezicht 35 patiënten zijn overleden door een bacterie, heeft naast zijn riante salaris tonnen meegekregen. Al die "toezichthouders"...Het geld had zoveel beter gebruikt kunnen worden aan schoonmakers, nieuwe instrumenten, tijd aan het inlichten van patienten. Of de beleidsmedewerker (friesland?)die onterecht ontslagen is en een vergoeding van meer dan 1 miljoen afdingt. Onze zorg wordt duurder. Maar niet omdat de patiënten betere zorg krijgen. Er wordt teveel geld uitgegeven aan het betalen van niet medisch kader personeel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:52

Ersina schreef:
Ik kan wel huilen als ik aan de zorgverzekering denk. Vind het zo erg voor de chronisch zieken en mensen die deze verplichte premie niet op kunnen hoesten. Het ergste vind ik dat de nadruk gelegd wordt op zieken en armere mensen. Niet te begrijpen dat er geen paal en perk gesteld word aan het uitbetalen van bonussen en gouden handdrukken in de zorg. De directeur van het Maasstad ziekenhuis, waarbij onder zijn toezicht 35 patiënten zijn overleden door een bacterie, heeft naast zijn riante salaris tonnen meegekregen. Al die "toezichthouders"...Het geld had zoveel beter gebruikt kunnen worden aan schoonmakers, nieuwe instrumenten, tijd aan het inlichten van patienten. Of de beleidsmedewerker (friesland?)die onterecht ontslagen is en een vergoeding van meer dan 1 miljoen afdingt. Onze zorg wordt duurder. Maar niet omdat de patiënten betere zorg krijgen. Er wordt teveel geld uitgegeven aan het betalen van niet medisch kader personeel.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/02/gek ... het-leven/

Er is "maar" van 3 patiënten vastgesteld dat zij zijn overleden door de bacterie. Neemt niet weg, 3 teveel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:07

Babsiej schreef:
Eindelijk wordt er eens gesneden in de kinderbijslag, kinderkorting, kinderopvangtoeslag en weet ik veel wat je allemaal nog meer krijgt :+

Wanneer je kinderen wilt, en je vindt de opvangkosten te hoog, moet 1 van de 2 maar thuisblijven/minder werken. Wanneer dit niet kan, moet je je afvragen of kinderen op dat moment een goed idee is.

Maar het is toch raar het eerst wel te geven... al jaren en dan "ineens" ermee te stoppen?
En zoals mijn vriendin, alleenstaand met kinderen, die wordt volgend jaar ook flink gekort.
Volgend jaar 100E gekort door de kinderkorting/bijslag en nog eens extra betalen voor de ziektekosten..
Dat is voor haar een heleboel geld.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:11

@ Electra.
Weet ik, dat er officieel maar 3 patiënten zijn overleden. Maar we worden niet wijzer gemaakt dan dat we zijn. De bacterie is al 2 jaar in omloop en toen er vertelt werd dat men de bacterie onder controle hadden, hoorde ik mensen praten die naar een begrafenis moesten, omdat hun familielid was overleden na opname in het ziekenhuis. Ook werd er gesproken over ernstig zieke mensen, maar mensen die op controle gingen zijn ook ernstig ziek geworden....toeval...? Ik blijf het niet te verkroppen vinden dat de ziektekostenpremie omhoog blijft gaan, onder het mon dat de ziektekosten duurder worden. Nee , er wordt teveel geld uitgegeven aan kader personeel!!!
De Maasstad directeur spant de kroon . Maar misschien was het beter geweest als ik deze niet als voorbeeld had aangehaald. Het zit me echter zo hoog!!!

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:14

Babsiej schreef:
[/quote]

Wat gemeen zeg ik ben volgend jaar als ik moeder word 22 jaar
mijn man en ik werken knoer en knoer hard maar ben nu door mijn zwangerschap mijn baan kwijt.
Mijn baas wil geen zwangere vrouwen dus na 21 nov zit ik zonder werk

Verschillende sollicitaties gehad en ze nemen me niet aan ik ben perfect maar zwanger !!

Je hebt niet altijd alles zelf in de hand en die kortingen maken het voor vele juist veel makkelijker
mijn man verdiend maat 1500 euro in de maand ik ook dus we zaten lekker maar ja dat gaat nu dus mooi ***

Dat jij het zo super hebt is lekker voor je maar niet iedereen heeft zoveel geluk in het leven.

Ik word bewust jong moeder dit heeft te maken door ziektes in mijn familie
en helaas door een aanleg die ik van mijn moeder heb overgekregen dus grote kans dat ik 1 x zwanger ben en het hierna niet meer kan.!!

Vind het heel kortzichtig bekeken en gereageerd door jou zeker aan gezien je hier met hbo etc praat zou je toch denken dat je iets verstandiger denkt voor je zoiets typt

Lolacabana

Ik ben het wel met Babsiej eens. Als je kinderen wilt moet je maar zorgen dat je ze kan betalen. Kinderen op de wereld zetten zonder er geld voor te hebben, dat is pas egoistisch - maar dat is een andere discussie.

Ik baal er ook van dat de zorgverzekeringspremie weer omhoog gaat. Momenteel studeer ik dus heb ik alleen een bijbaan, en dan is het toch wel een groot percentage van mijn inkomen wat er aan op gaat.

delerium

Het goede nieuws is wél dat de salarissen in de zorg omhoog gaan!
Ik hoop wel alleen wel dat dat niet voor de bestuurders en grootverdieners geldt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:16

Ersina schreef:
@ Electra.
Weet ik, dat er officieel maar 3 patiënten zijn overleden. Maar we worden niet wijzer gemaakt dan dat we zijn. De bacterie is al 2 jaar in omloop en toen er vertelt werd dat men de bacterie onder controle hadden, hoorde ik mensen praten die naar een begrafenis moesten, omdat hun familielid was overleden na opname in het ziekenhuis. Ook werd er gesproken over ernstig zieke mensen, maar mensen die op controle gingen zijn ook ernstig ziek geworden....toeval...? Ik blijf het niet te verkroppen vinden dat de ziektekostenpremie omhoog blijft gaan, onder het mon dat de ziektekosten duurder worden. Nee , er wordt teveel geld uitgegeven aan kader personeel!!!
De Maasstad directeur spant de kroon . Maar misschien was het beter geweest als ik deze niet als voorbeeld had aangehaald. Het zit me echter zo hoog!!!

Ik begrijp dat het je hoog zit. Ik heb zelf in die tijd 1 dag in het Maasstad gelegen en meerdere malen op consult geweest. Daarna heb ik bijna een maand in een academisch zks gelegen, ik heb met eigen ogen gezien en gemerkt dat patiënten de dupe zijn van alle bezuinigingen. Ik werk zelf bij een grote zorginstelling in de geestelijke gezondheidszorg. Ik vind het schandalig hoe er bezuinigd wordt, er steeds meer (interim)managers worden ingehuurd en steeds minder handen aan het bed komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:18

delerium schreef:
Ik hoop wel alleen wel dat dat niet voor de bestuurders en grootverdieners geldt.

Daar ben ik dan benieuwd naar, de salarissen in de GGZ anders (nog) niet. Ik heb nog niets gehoord.
De CAO liep af op `1 maart 2011
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 18-09-11 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:20

delerium schreef:

Ja, super. Nu de rest van de salarissen nog zodat de mensen die de zorg nodig hebben het zich ook daadwerkelijk kunnen veroorloven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:22

Lolacabana schreef:
Ik ben het wel met Babsiej eens. Als je kinderen wilt moet je maar zorgen dat je ze kan betalen. Kinderen op de wereld zetten zonder er geld voor te hebben, dat is pas egoistisch - maar dat is een andere discussie.

Ik baal er ook van dat de zorgverzekeringspremie weer omhoog gaat. Momenteel studeer ik dus heb ik alleen een bijbaan, en dan is het toch wel een groot percentage van mijn inkomen wat er aan op gaat.

Ok, dus geen kinderen als je ze niet kan betalen zonder kinderbijslag ed..
Maar dan ook niet zeuren als ze volgend jaar ineens de studiefinanciering afschaffen.
Dan had je maar niet moeten gaan studeren als je daar (mede)afhankelijk van bent.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:24

Lolacabana schreef:

Dan nog ik had een super baan en we hadden ons leven op de rit mijn wist van mijn zwangerschap geen probleem nu ben ik even ziek geworden en kan ik naar mijn baan fluiten dat zijn helaas dingen waar ik niks aan kan doen maar goed ik heb geluk
woon in Duistland krijgen kinderbijslag uit nl en opvang vergoeding ook (omdat we in nl werken)
opvang hier is heel goedkoop met aftrek eraf maar 100 euro in de maand voor 5 volle dagen per week en ook leuk ik krijg eltern geld dan krijg je als moeder zijnde 1 jaar lang 70% van je laatst verdiende loon omdat ze hier graag willen dat je thuis blijft voor de kinderen

Maar kan me voorstellen mensen in NL die in dit soort dingen terecht komen kunnen hier niet altijd zelf wat aan doen en als zelfs uitzenbureau's je afslaan door zwangerschap (wat bij mij gebeurde) is dat toch wel heel erg !!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:25

Pearlss schreef:
Lolacabana schreef:

Dan nog ik had een super baan en we hadden ons leven op de rit mijn wist van mijn zwangerschap geen probleem nu ben ik even ziek geworden en kan ik naar mijn baan fluiten dat zijn helaas dingen waar ik niks aan kan doen maar goed ik heb geluk
woon in Duistland krijgen kinderbijslag uit nl en opvang vergoeding ook (omdat we in nl werken)
opvang hier is heel goedkoop met aftrek eraf maar 100 euro in de maand voor 5 volle dagen per week en ook leuk ik krijg eltern geld dan krijg je als moeder zijnde 1 jaar lang 70% van je laatst verdiende loon omdat ze hier graag willen dat je thuis blijft voor de kinderen

Maar kan me voorstellen mensen in NL die in dit soort dingen terecht komen kunnen hier niet altijd zelf wat aan doen en als zelfs uitzenbureau's je afslaan door zwangerschap (wat bij mij gebeurde) is dat toch wel heel erg !!

Waarom ben jij ontslagen tijdens zwangerschap én ziekte? Dat mag niet, he.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:26

In de geestelijke gezondheidszorg moet 600 miloen bezuinigd worden.
Dus geen salarisverhogingen en zeker niet meer handen aan het bed, de tijdelijke contracten zullen niet verlengd worden. Om over de gevolgen voor de patiënten/cliënten nog maar niet te spreken.
Deze bezuinigingen hebben we trouwens ook te danken aan de PVV, dit stond in het verkiezingsprogramma.

http://www.ggznederland.nl/actueel/pers ... ?jaar=2011

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:26

Brainless schreef:
Lolacabana schreef:

Ok, dus geen kinderen als je ze niet kan betalen zonder kinderbijslag ed..
Maar dan ook niet zeuren als ze volgend jaar ineens de studiefinanciering afschaffen.
Dan had je maar niet moeten gaan studeren als je daar (mede)afhankelijk van bent.

Haha, ik ben het met je eens hoor.
Kinderen zijn gewoon zo'n grote verantwoordelijkheid en kosten zo veel geld. En als je dan weinig verdient, en je kan één kind goed onderhouden, neem er dan geen drie omdat je dat zo graag wilt. Ik vind gewoon dat kinderen de best mogelijke start verdienen, vandaar mijn mening. Vind de hulp van de overheid wel goed, maar doe dat dan alleen voor de gene die het echt nodig hebben.

Wij hebben op het werk een keer een bijstandsmoeder aangenomen, die had toen 15 minuten reistijd. Werkte vier uur per dag, tijdens peuterspeelzaaltijden. Maar die heeft na een week ontslag genomen om weer de bijstand in te gaan, want dat was makkelijker. En daar kan ik slecht tegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:27

_San87_ schreef:
Pearlss schreef:

Waarom ben jij ontslagen tijdens zwangerschap én ziekte? Dat mag niet, he.[/quote]

Waarschijnlijk heeft zij een tijdelijk contract en wordt dit niet verlengd.

Pearlss

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:28

Klopt mijn contract loopt tot 21 november en daarna hoef ik niet meer terug te komen ondanks (zijn woorden) ik een van de betere ben op het werk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:29

Electra63 schreef:
_San87_ schreef:

Waarom ben jij ontslagen tijdens zwangerschap én ziekte? Dat mag niet, he.

Waarschijnlijk heeft zij een tijdelijk contract en wordt dit niet verlengd.

Zo komt het op mij niet over. Maar, dat zou kunnen inderdaad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:30

Pearlss schreef:
Klopt mijn contract loopt tot 21 november en daarna hoef ik niet meer terug te komen ondanks (zijn woorden) ik een van de betere ben op het werk

Dus je weet dat je per dan en dan zonder werk kan komen te zitten. Dan houd je daar toch rekening mee, of ben ik nu gek :?.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:31

Pearlss schreef:

Dan ben jij wel een "vangnet-geval" en heb je gewoon recht via het UWV op een zwangerschaps en/of bevallingsuitkering.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:31

Pearlss schreef:

Jeetje, wat rot!

En ik bedoelde het ook niet persoonlijk op jou. Ik bedoel in het algemeen, dat de mensen die thuis zitten met een uitkering/werkloos zonder uitkering/laag betaalde baan beter even kunnen wachten tot het beter gaat. Of in iedergeval eerst een spaarpot aanleggen.

Ik word er namelijk heel verdrietig van als ik kinderen tegen kom met versleten schoenen en dat er geen geld is voor een winterjas als het buiten vriest. Die kinderen verdienen zoveel beter.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:34

_San87_ schreef:
Pearlss schreef:

Dus je weet dat je per dan en dan zonder werk kan komen te zitten. Dan houd je daar toch rekening mee, of ben ik nu gek :?.

Nee en ik solliciteer ook maar als je de moeite neemt om even verder te lezen zie je dat ik bij uitzenbureaus ben afgewezen door mijn zwangerschap en bij vele mensen ben langs gegaan en ze zeggen ja je bent perfect voor het werk maar zwanger dus we kiezen een ander

Ja dan kun je je wel voorbereiden maar goed

Ik ben 21 jaar ik werk nog geen 5 jaar achter elkaar dus heb maar recht op 3 maanden ww
Maar zit nu in de ziekte wet dus ik kijk hoe dat gaat misschien blijf ik wel ziek en kan in de ziekte wet blijven tot de beval datum

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:36

Pearlss schreef:
_San87_ schreef:

Nee en ik solliciteer ook maar als je de moeite neemt om even verder te lezen zie je dat ik bij uitzenbureaus ben afgewezen door mijn zwangerschap en bij vele mensen ben langs gegaan en ze zeggen ja je bent perfect voor het werk maar zwanger dus we kiezen een ander

Ja dan kun je je wel voorbereiden maar goed

Ik ben 21 jaar ik werk nog geen 5 jaar achter elkaar dus heb maar recht op 3 maanden ww
Maar zit nu in de ziekte wet dus ik kijk hoe dat gaat misschien blijf ik wel ziek en kan in de ziekte wet blijven tot de beval datum

Ik bedoel daarmee te zeggen, dat je al heel lang weet dat je per 21 november dus geen werk zou kunnen hebben, want tijdelijk contract, wat je, neem ik aan, ook meegedeeld is toen je het werk aannam. Ik had persoonlijk dus gewacht met zwanger worden tot ik zekerheid van werk zou hebben, want die heb je nu dus niet en dan verwacht je ook nog eens een kleine :).