Babsiej schreef:Eindelijk wordt er eens gesneden in de kinderbijslag, kinderkorting, kinderopvangtoeslag en weet ik veel wat je allemaal nog meer krijgt![]()
Wanneer je kinderen wilt, en je vindt de opvangkosten te hoog, moet 1 van de 2 maar thuisblijven/minder werken. Wanneer dit niet kan, moet je je afvragen of kinderen op dat moment een goed idee is.
Wij zijn 2-verdieners, weet niet wat modaal is met zijn 2 maar denk dat wij daar ruim boven zitten. Komt niet vanzelf aanwaaien. Werken beide full time, 1 van de 2 bezig met een HBO naast de full time baan, en investeren een heleboel in het werk, en om vooruit te komen.
Ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd maar denk dat er veel meer mensen zijn die veel meer kunnen als dat nu het geval is.
En geloof me als je meer als modaal verdiend draag je echt meer dan genoeg bij hoor.. Elke maand brengen wij samen bijna alleen al 2500 euro naar de belasting. krijgen uiteraard verder niets aan toeslagen etc.. Dus ik denk dat wij ons steentje dan toch wel bijdragen ?
Beetje kortzichtig en egoïstisch.
Ik ben ook gestopt met werken toen de kinderen klein waren, maar helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid. En lang wachten is i.v.m. de beperkte houdbaarheid van je eitjes

I.v.m. de vergrijzing lijkt het mij wel noodzakelijk dat mensen nog kinderen krijgen, anders moeten er weer buitenlanders naar Nederland gehaald worden om het werk te doen en daar is een groot gedeelte van Nederland het niet zo mee eens. Het systeem in Nederland is gebaseerd op solidariteit. Behalve kinderbijslag (wat totaal niet toereikend is voor het levensonderhoud) heb ik ook nog nooit iets ontvangen, maar ik heb het ook niet nodig.
Jij ontvangt waarschijnlijk wel hypotheekaftrek (net zoals ik), daar betaalt ook iedereen in Nederland aan mee.
Kinderbijslag en AOW zijn volksverzekeringen, daar heeft iedere inwoner/Nederlander recht op.