Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:34

Paddenpad schreef:
Nee die cijfers zijn er nog niet maar wanneer je deze Burka's toestaat dan zullen er binnen nu en 10jaar heel wat cijfertjes te vinden zijn en statistiekjes,vandaar dat het ook meteen al beter is ze nu niet toe te staan om die cijfertjes in de toekomst te beperken!!

En die hoofdletters zijn echt wel nodig in dit topic met mensen die niet snappen dat dit wetsvoorstel niks met geloof,discriminatie of petjes in de klas te maken heeft!!

Misschien dat sommigen mensen eens wat meer wereldwijs moeten worden en niet perse cijfertjes in de krant of op het nieuws willen horen en zien,maar gewoon jezelf eens verplaatsen in een ander.

Wat doe je zelf of hoe zou jij reageren wanneer een TNT medewerker bij je thuis aanbelt om een pakketje te komen bezorgen met een bivakmuts op omdat het zo koud is buiten??!!

De burka is op dit moment nog steeds niet verboden... dus dan zouden er nu al veel meer cijfers bekend moeten zijn.
Daarnaast worden er rond Sinterklaas veel winkelovervallen/winkeldiefstal gepleegd door "Zwarte Pieten" en om zo verkleed te lopen is nog steeds niet verboden.

Gelukkig leef ik niet met zoveel angst dat ik overal gevaar zie.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:35

paddenpad
Als mod kan je bepaalde dingen niet neerzetten
dat ze zich verders afzijdig houd is dus normaal :j

Ik zal even antwoord op je vraag geven
Ik zou dan niet open doen nee
Ik zou mezelf afvragen heb ik wel iets besteld en staat zn bestel autootje voor de deur.

Daarnaast weet ik van het programma opsporing gezocht dat verkleed als koerier gaan ook word gebruikt om mensen te overvallen dus ik snap je punt heel goed :j

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:41

Brainless schreef:
Paddenpad schreef:
Nee die cijfers zijn er nog niet maar wanneer je deze Burka's toestaat dan zullen er binnen nu en 10jaar heel wat cijfertjes te vinden zijn en statistiekjes,vandaar dat het ook meteen al beter is ze nu niet toe te staan om die cijfertjes in de toekomst te beperken!!

En die hoofdletters zijn echt wel nodig in dit topic met mensen die niet snappen dat dit wetsvoorstel niks met geloof,discriminatie of petjes in de klas te maken heeft!!

Misschien dat sommigen mensen eens wat meer wereldwijs moeten worden en niet perse cijfertjes in de krant of op het nieuws willen horen en zien,maar gewoon jezelf eens verplaatsen in een ander.

Wat doe je zelf of hoe zou jij reageren wanneer een TNT medewerker bij je thuis aanbelt om een pakketje te komen bezorgen met een bivakmuts op omdat het zo koud is buiten??!!

De burka is op dit moment nog steeds niet verboden... dus dan zouden er nu al veel meer cijfers bekend moeten zijn.
Daarnaast worden er rond Sinterklaas veel winkelovervallen/winkeldiefstal gepleegd door "Zwarte Pieten" en om zo verkleed te lopen is nog steeds niet verboden.

Gelukkig leef ik niet met zoveel angst dat ik overal gevaar zie.

Nee ik ook niet gelukkig, anders zou ik mijn beroep niet kunnen uitoefenen,daarentegen ben ik wel vooruitziend en allert en wil graag een gezichtsuitdrukking en ogen zien,liever voorkomen dan genezen. ;)

Maar ik weet zeker dat 99,9% van de voorstanders van een Burka hier op bokt die arme TNT-postbezorger die met 10graden onder nul helemaal naar jouw huis komt om je nieuwe paardendeken te bezorgen en zich tegen de kou beschermd heeft met een bivakmuts,gewoon voor de deur laat staan! :P

Brainless

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:49

Afgelopen winter liepen/fietste hier het gros van de mensen of met bivakmuts of grote shawl om het hoofd rond. Ook de postbezorgers en collectanten. Dus ja, ik doe gewoon open.... en anders lopen ze gewoon binnen, want de achterdeur staat gewoon open.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:53

Brainless schreef:
Afgelopen winter liepen/fietste hier het gros van de mensen of met bivakmuts of grote shawl om het hoofd rond. Ook de postbezorgers en collectanten. Dus ja, ik doe gewoon open.... en anders lopen ze gewoon binnen, want de achterdeur staat gewoon open.

Tja sommige mensen zijn gewoon naief en denken mij overkomt dat niet,tot ze een keer verrast worden.
Ook handig dit op internet te zetten,je woonplaats is al niet zo groot,je adres er nog bij en het feest kan beginnen! :+
Laatst bijgewerkt door Paddenpad op 17-09-11 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:55

Paddenpad schreef:
Brainless schreef:

Wat wil je hiermee zeggen?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:59

Dat je uit moet kijken wat je over het internet gooit!!
Je computer staat wel binnenshuis maar je informatie gaat wereldwijd!! ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 02:03

Paddenpad schreef:
Dat je uit moet kijken wat je over het internet gooit!!
Je computer staat wel binnenshuis maar je informatie gaat wereldwijd!! ;)

Ehhhh als ik thuis ben staat gewoon mijn achterdeur open (althans niet op slot)... net als bij iedereen die buitenaf woont. Ook toen ik in het dorp woonde had ik mijn achterdeur los.
Is toch niets raar aan? Zal wat wezen dat ik telkens de achterdeur achter mij op slot moet doen als ik naar binnen en naar buiten loop.

Daarnaast: mijn 3 honden zitten binnen.... en die zijn pas rustig als ik zeg dat het goed is.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 02:10

OMG :') !!!Ik geef het op want anders geef je al je informatie bloot en ik weet niet wie of wat er allemaal meeleest,please don't say no more!!Brainless indeed! :j

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 02:18

:oo Brainless!
Is echt niet slim hoor :n
Je kan denken mij gebeurt het niet!
Ik heb het van dichtbij meegemaakt :j Zo een afgelegen huisje, ze kwamen door de ramen met bivakmutsen en geweren. En tja je honden? Geloof me dat die trillend achter de gordijnen zitten!
By the way ook een dreigende burka meegemaakt :j Tja en wie heeft je dan bedreigd als je naar de politie stapt?

Mijn vriend is overigens door zijn buren doodgestoken :n

Ik ben absoluut VOOR! Safety First!!!

:oo Wat zijn er veel mensen gemakzuchtig zeg! Totdat het jezelf een keer overkomt (wat ik niemand toewens).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 02:23

Ten eerste woon ik niet afgelegen, ik kan bij de buren in huis kijken en andersom.
En ik weet 100% zeker dat 1 van mijn honden wel aanvalt....

Daarnaast... wie heeft zijn achterdeur altijd op slot als hij thuis is?
Als ik in mijn tuin zit/buiten bezig ben, ga ik echt niet elke keer de deur achter mij op slot doen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 02:25

Brainless schreef:
Ten eerste woon ik niet afgelegen, ik kan bij de buren in huis kijken en andersom.
En ik weet 100% zeker dat 1 van mijn honden wel aanvalt....

Daarnaast... wie heeft zijn achterdeur altijd op slot als hij thuis is?
Als ik in mijn tuin zit/buiten bezig ben, ga ik echt niet elke keer de deur achter mij op slot doen.

Brainless je hebt volkomen gelijk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Gewoon lekker doorgaan met hoe je het nu doet :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:45

Heino schreef:
.

Ojajoh: ik ben nog geen onderzoek tegengekomen waaruit blijkt dat burka's voor meer criminele activiteiten zorgen, jij wel?

en bivakmutsen dan? die werden toch ook genoemd? of willen jullie de discussie weer over 1 boeg gooien?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:41

Als ik iets geloof waarbij het volgens een paar uitzonderlijke gevallen het normaal vinden om bloot over straat te gaan, mag dat niet. Ookal hoort het bij mn geloof. Dan zeg ik ok niet, ach meneer het zijn er maar 180 laat het toch toe! Mar ik zal nooit naakt over straat mogen gaan. Wat is dan het verschil met een burqa? Het staat niet eens in de koran beschreven dat het moet. Het is pure jaloezie van de mannen die niet willen dat er een ander naar zijn vrouw kijkt.

Het gaat om het principe, niet om wat er onder zit. Je bent gewoon geheel onherkenbaar. Zet er een kapstok of een paspop onder, geen mens die het ziet.

Ik begin me nu trouwens ineens af te vragen of die mannen wel altijd de juiste vrouw meenemen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:58

Anne_GTI schreef:
Anya schreef:
Het is een gestoord idee.. En dat voor 180 burka-draagsters. Het enige wat er nu gebeurt is dat ze die vrouwen veroordelen tot het huis niet meer uitkomen.

En wat kost een wetswijziging eigenlijk? Hoeveel euro is er voor deze 180 mensen imo verspilt?
Ik durf er niet eens een schatting van te maken aangezien de gemiddelde kamervraag al 1750 euro schijnt te kosten.

je wilt niet weten wat dat kost. En wat de handhaving daarna kost. Bon uitschrijven betekent ook ruimte voor rechtsgang daarna.
Het is symboolpolitiek. Niet meer en niet minder. En natuurlijk prijzig ja. En vervelend voor die 180 burka-draagsters.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:06

Ik vind dat het gezicht geheel zichbaar moet zijn. Ik zou niet weten waar ik moet kijken als ik in gesprek ben met iemand met zo'n compleet kleed over zich heen.
Het is ook niet gezond, je kunt geen vitamine D opnemen. Een hoofdoek vind ik geen probleem.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 09:19

chevax schreef:
Maar nogmaals de vraag waar iedereen nu toch die hordes burka-vrouwen tegenkomt?

Als ik ga winkelen in de stad, kom ik ze regelmatig tegen hoor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:21

chevax schreef:
Maar nogmaals de vraag waar iedereen nu toch die hordes burka-vrouwen tegenkomt?

wel eens in Zaandam geweest? of Amsterdam west?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 09:23

Groningen ook ;)
Laatst nog daar geweest. Liep er weer een familie waarvan 3 personen met een boerka van de 6 geloof ik.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:32

doei schreef:
:oo Brainless!
Is echt niet slim hoor :n
Je kan denken mij gebeurt het niet!
Ik heb het van dichtbij meegemaakt :j Zo een afgelegen huisje, ze kwamen door de ramen met bivakmutsen en geweren. En tja je honden? Geloof me dat die trillend achter de gordijnen zitten!
By the way ook een dreigende burka meegemaakt :j Tja en wie heeft je dan bedreigd als je naar de politie stapt?

Mijn vriend is overigens door zijn buren doodgestoken :n

Ik ben absoluut VOOR! Safety First!!!

:oo Wat zijn er veel mensen gemakzuchtig zeg! Totdat het jezelf een keer overkomt (wat ik niemand toewens).

Nou als ze het zo graag willen, neem het maar. En ook zonder de bivakmuts. Materiele schade overleef je wel ;) En is het aan jou dan misschien niet. Maar dan kan je ook niet meer vertellen of iemand een burka, een bivakmuts of niks op had

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:38

het is mij wel gebeurd, maar ik geloof geen moment dat een burka-verbod iets kan betekenen voor de veiligheid. Dat is wederom symboolpolitiek.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:44

Ik vind het ook terecht,geen burka op straat of in de winkels.
Thuis of in de moskee,prima.We mogen ook niet in de winkel,bank of benzine pomp met bedekt gezicht [helm of sjaal] naar binnen.Bij de Pizzeria hier moet je je pet of hoed afzetten als je naar binnen gaat.Waarom?ik zou het niet weten,maar het bordje hangt er wel bij de ingang.Het is óf allemaal of helemaal niets.Ik zou me de pleures schrikken als ik er een tegen kom in het donker,iemand met een zwarte burka aan.
Hier in het dorp nog nooit iemand gezien met een burka,zal hier ook wel niet gebeuren.

@Brainless
Hier staat ook de achterdeur gewoon open hoor heel de dag,zelfs als we even weg gaan blijft die wagenwijd open staan.Als ze persé in je huis willen, komen ze toch wel binnen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 09:59

Ten eerste wat commentaar op mijn post, ik blijf er wel bij. Ten tweede, mijn deur zit wel op slot hoor! Hier worden dagelijks inbraken en overvallen gepleegd. Mijn beide ouders zijn ooit al eens bijna neergestoken en ik beroofd van mn sieraden. Ja, je bent in nederland pas je aan! Sommigen rijden hier autos die ik never nooit zou kunnen betalen en die werken niet eens! Ik denk overigens niet alleen zo over moslims, maar over iedereen die naar NL komt. In andere landen moet IK me ook aanpassen! Komt misschien discriminerend over maar heb te veel gezien en gehoord...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:09

Hier is ook altijd de achterdeur open, en bij mijn ouders ook die hier vlakbij wonen.
Eigenlijk bij de meeste mensen in de buurt hier.
Ligt misschien aan de streek waar je woont, ik woon redelijk in de buurt van Gohya en Brainless.

Veel buitenlandse mensen wonen hier ook niet, vrouwen met een burka al helemaal nooit gezien hier.
En als ik eerlijk ben, zou ik dat ook liever zo houden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:10

@Joanne1987
Je hebt wél gelijk! wij moeten ons ook aanpassen als we in een ander land zijn.
Probeer eens met je schoenen aan een moskee binnen te gaan? of met een korte broek een moskee binnen?
Het mag niet en wij passen ons ook aan,dus waarom een ander niet?

@mika11
Hier wonen ook weinig buitenlandse mensen en degene die er wonen passen zich ook aan hier.
Ik kan er heel goed mee overweg,ze zijn netjes en vriendelijk.