Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tteettt schreef:maura schreef:@faye1995, diep respect voor je dappere pogingen om een en ander te nuanceren.
Bij het lezen van de OP vroeg ik me overigens af hoe gecontroleerd is of het zo gegaan is als er staat, de vermoedelijke dader was immers dood en zoals het verhaal er staat was die de enige getuige. Het is ongetwijfeld gemakkelijk te controleren of de moeder een foto toegestuurd heeft gekregen vanaf de mobiel of I=phone of weetikveel van de vader, maar dat bewijst nog niet automatisch dat de vader die foto ook gemaakt en verstuurd heeft. Maar goed, wellicht kijk ik teveel misdaadseries. Ik weet in elk geval wel al geruime tijd dat niet alles wat in de krant staat waar is en ik dacht eigenlijk dat iedere pakweg twintigplusser dat wel zou weten, maar helaas.
Wat ik dan weer niet zo goed begrijp is waarom het relevant is of je wel of niet zelf kinderen hebt om dit erg te kunnen vinden? Of waarom - als de onnodige dood van een kind van 1 jaar het ergste is dat er kan gebeuren - iemand hier überhaupt nog slaapt 's nachts. Elke 6 seconden sterft ergens ter wereld een kind aan ondervoeding terwijl we met z'n allen zat voedsel voor iedereen produceren. Maar goed, die kinderen wonen iets verder weg, dat zal het minder erg maken.
Ik vind het vooral erg dat we met al onze rijkdom en al onze kennis kennelijk nog steeds niet in staat zijn normaal met elkaar om te gaan, dat het blijkbaar gemakkelijker is om te geloven dat iemand misdadig slecht van aard is en het daarom verdient om te sterven dan dat iemand door welke oorzaak dan ook is geknakt en iets waanzinnigs heeft gedaan en dat we (en dit vind ook nog echt heel eng) blijkbaar ook massaal geloven dat in ons eigen hoofd of dat van onze partner geen draadje door kan branden als de druk maar hoog genoeg wordt. Familiedrama's zijn zo oud als de mensheid (of denken we dat die Oude Grieken zoveel meer fantasie hadden dan wij?).
Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande, en zit hier achter mijn pc te lezen over dit grenzeloze drama, voor alle betrokken partijen. En ben echt geschokt door de manier waarop er hier over het gebeurde wordt gediscussieerd, er worden onbevestigde aannames gedaan, oordelen geveld en vooral alleen maar veroordeelt (paar uitzonderingen daar gelaten) En eigenlijk wordt het me al lezende alleen maar duidelijker, dat de reacties in dit Forum een letterlijke afspiegeling zijn van de maatschappij waarin we leven. Mensen baseren hun genadeloze oordeel op een paar onbevestigde zinnetjes, zonder dat ze de ander persoonlijk, of de situatie kennen. Wanneer gaan we nou eens leren dat lang niet alles altijd is wat het lijkt? Iedere ouder weet dat je je kind niet zomaar uit egoïsme zou vermoorden, dus kun je Be analyseren dat er meer aan de hand moet zijn. En ook personen die geen kinderen hebben gaan over algemeen niet moordend door het leven, dus ook als je geen kinderen hebt kun je voor jezelf Be analyseren dat er hier iets heel ernstigs achter moet zitten. Weet je wat ik het ergste vind? Juist de veroordelende houding van onze maatschappij zorgt ervoor dat mensen onder dusdanig veel druk leven, dat ze soms echt geen andere uitweg meer zien dan de allerlaatste. Ow en nog wat mensen die er voor kiezen om zelfdoding te doen, doen dit vaak niet om wraak op iemand te nemen, maar omdat ze het gevoel hebben de anderen alleen maar tot last te zijn.
Miracle_ schreef:Ik vraag me af of er al wat meer bekend is?
faye1995 schreef:Echt vreselijk hoe er hier geoordeeld wordt. Het is niet goed te praten wat hij heeft gedaan, maar ik ken de hele situatie, het hele verhaal, en de familie. Hij zag gewoonweg geen andere mogelijkheid. Zijn motieven of andere informatie zet ik niet openbaar, maar als tip voor eenieder hier, oordeel niet zo hard, ookal is wat hij zijn zoon heeft aangedaan niet goed te praten.
Citaat:Als ik het goed begrijp is dit weer zo'n geval van: "Als ik je niet kan hebben, dan zul je boeten. Dan pak ik je kind af en moet je de rest van je leven ongelukig zijn". Daaruit leid ik af dat het een egoistische daad is. En daar kan ik, hoe ik het ook probeer, geen begrip voor opbrengen.
Citaat:Idd jezelf om zeep helpen is tot daar aan toe, maar je kind en dan ook nog een foto sturen. Dat is niks anders dan jaloezie lijkt mij, of het niet kunnen verwerken van een scheiding.Maar gestoord ben je dan wel.
Wat betekent ... eigenlijk? Mag ik daar invullen, dus dit zal wel waar zijn? En als die invulling klopt, staat daar dan niet gewoon dat je niet alles gelooft wat door de pers geschreven wordt, maar dit wel? En waarom geloof je dit dan wel en adere dingen niet? Het zal niet zijn omdat dit te gruwelijk is om verzonnen te zijn, het is immers al een poosje bekend dat het stukje over de foto verzonnen was. En er zijn geen grenzen aan de gruwelijkheid van de menselijke fantasie (helaas wel aan de grenzen van de menselijke moraal, maar dat is vermoedelijk een ander verhaal). Of kun je uit het feit dat een deel van het verhaal verzonnen is juist concluderen dat de rest dan wel waar zal zijn?Citaat:Nou geloof ik niet alles wat door de pers geschreven wordt, maar het lijkt me toch stug dat ze zo'n verhaal helemaal uit hun mouw schudden...
gummie schreef:Als ik het goed begrijp is dit weer zo'n geval van: "Als ik je niet kan hebben, dan zul je boeten. Dan pak ik je kind af en moet je de rest van je leven ongelukig zijn". Daaruit leid ik af dat het een egoistische daad is. En daar kan ik, hoe ik het ook probeer, geen begrip voor opbrengen.
Daphne__ schreef:Ik vind het ongelofelijk... niet alleen wat deze man gedaan heeft, maar ook dat er serieus mensen zijn die vinden dat we met respect over hem moeten praten! Hij heeft zijn EIGEN kind vermoord, een klein mensje wat totaal niks heeft kunnen inbrengen. En wat de reden daar voor is, maakt geen ene flikker uit, hij had van z'n kind af moeten blijfen. Zulke mensen krijgen van mij écht geen respect meer...
Arm kind...
maura schreef:Wat betekent ... eigenlijk? Mag ik daar invullen, dus dit zal wel waar zijn? En als die invulling klopt, staat daar dan niet gewoon dat je niet alles gelooft wat door de pers geschreven wordt, maar dit wel? En waarom geloof je dit dan wel en adere dingen niet? Het zal niet zijn omdat dit te gruwelijk is om verzonnen te zijn, het is immers al een poosje bekend dat het stukje over de foto verzonnen was. En er zijn geen grenzen aan de gruwelijkheid van de menselijke fantasie (helaas wel aan de grenzen van de menselijke moraal, maar dat is vermoedelijk een ander verhaal). Of kun je uit het feit dat een deel van het verhaal verzonnen is juist concluderen dat de rest dan wel waar zal zijn?