te ziek voor woorden.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:54

Brr misselijk dit, en nog zo dichtbij ook :(:)

geerte

Re: te ziek voor woorden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 17:13

Sprakeloos dit doe je toch niet....

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:19

tteettt schreef:
maura schreef:
@faye1995, diep respect voor je dappere pogingen om een en ander te nuanceren.

Bij het lezen van de OP vroeg ik me overigens af hoe gecontroleerd is of het zo gegaan is als er staat, de vermoedelijke dader was immers dood en zoals het verhaal er staat was die de enige getuige. Het is ongetwijfeld gemakkelijk te controleren of de moeder een foto toegestuurd heeft gekregen vanaf de mobiel of I=phone of weetikveel van de vader, maar dat bewijst nog niet automatisch dat de vader die foto ook gemaakt en verstuurd heeft. Maar goed, wellicht kijk ik teveel misdaadseries. Ik weet in elk geval wel al geruime tijd dat niet alles wat in de krant staat waar is en ik dacht eigenlijk dat iedere pakweg twintigplusser dat wel zou weten, maar helaas.

Wat ik dan weer niet zo goed begrijp is waarom het relevant is of je wel of niet zelf kinderen hebt om dit erg te kunnen vinden? Of waarom - als de onnodige dood van een kind van 1 jaar het ergste is dat er kan gebeuren - iemand hier überhaupt nog slaapt 's nachts. Elke 6 seconden sterft ergens ter wereld een kind aan ondervoeding terwijl we met z'n allen zat voedsel voor iedereen produceren. Maar goed, die kinderen wonen iets verder weg, dat zal het minder erg maken.

Ik vind het vooral erg dat we met al onze rijkdom en al onze kennis kennelijk nog steeds niet in staat zijn normaal met elkaar om te gaan, dat het blijkbaar gemakkelijker is om te geloven dat iemand misdadig slecht van aard is en het daarom verdient om te sterven dan dat iemand door welke oorzaak dan ook is geknakt en iets waanzinnigs heeft gedaan en dat we (en dit vind ook nog echt heel eng) blijkbaar ook massaal geloven dat in ons eigen hoofd of dat van onze partner geen draadje door kan branden als de druk maar hoog genoeg wordt. Familiedrama's zijn zo oud als de mensheid (of denken we dat die Oude Grieken zoveel meer fantasie hadden dan wij?).

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande, en zit hier achter mijn pc te lezen over dit grenzeloze drama, voor alle betrokken partijen. En ben echt geschokt door de manier waarop er hier over het gebeurde wordt gediscussieerd, er worden onbevestigde aannames gedaan, oordelen geveld en vooral alleen maar veroordeelt (paar uitzonderingen daar gelaten) En eigenlijk wordt het me al lezende alleen maar duidelijker, dat de reacties in dit Forum een letterlijke afspiegeling zijn van de maatschappij waarin we leven. Mensen baseren hun genadeloze oordeel op een paar onbevestigde zinnetjes, zonder dat ze de ander persoonlijk, of de situatie kennen. Wanneer gaan we nou eens leren dat lang niet alles altijd is wat het lijkt? Iedere ouder weet dat je je kind niet zomaar uit egoïsme zou vermoorden, dus kun je Be analyseren dat er meer aan de hand moet zijn. En ook personen die geen kinderen hebben gaan over algemeen niet moordend door het leven, dus ook als je geen kinderen hebt kun je voor jezelf Be analyseren dat er hier iets heel ernstigs achter moet zitten. Weet je wat ik het ergste vind? Juist de veroordelende houding van onze maatschappij zorgt ervoor dat mensen onder dusdanig veel druk leven, dat ze soms echt geen andere uitweg meer zien dan de allerlaatste. Ow en nog wat mensen die er voor kiezen om zelfdoding te doen, doen dit vaak niet om wraak op iemand te nemen, maar omdat ze het gevoel hebben de anderen alleen maar tot last te zijn.

Ik ben bang dat het een utopie is te denken mensen genuaceerder te laten denken door dit soort posts. Ik ben het overigens wel met jullie eens.
Je ziet dat er vanuit emotie gereageerd wordt. Op zich niks mis mee alleen vertroebelt dat vaak de 'heldere' blik.

Ik heb het al eerder geschreven maar herhaal mezelf nog maar eens. Het verhaal van de verstuurde foto schijnt NIET op de waarheid te berusten. Niet dat dit het feit dat een onschuldig jochie dood is minder erg maakt maar dat is toch iets waar veel posters over vallen.

Dat het gebeurt is, blijft verschrikkelijk. Moeten we niet eens als maatschappij (wij allemaal dus) eens kijken naar wat er mis is? Zijn wij niet allemaal een heel klein beetje medeschuldig aan dit drama? Zelfs (of misschien wel juist) de mensen waar je het nooit van verwacht en die erg stabiel lijken, kunnen psychische problemen krijgen. Bij hun kan dus ook dat beruchte draadje doorbranden. Zeg nooit mij gebeurt zoiets niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:46

Ik vraag me af of er al wat meer bekend is?

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:23

Als je als moeder zo'n foto krijg, jeetje... wat moet je dan bang en in paniek zijn.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:11

Miracle_ schreef:
Ik vraag me af of er al wat meer bekend is?

Ik hoorde dit gisteren op het nieuws:
http://www.ed.nl/regio/veldhoven/957033 ... impuls.ece

Het is dus allemaal niet in een opwelling gebeurd en hij heeft alles voorbereid. Hij heeft tijd genoeg gehad om zichzelf te bedenken. Echt ziek..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:16

Ik las het ook op nu.nl
Nou geloof ik niet alles wat door de pers geschreven wordt, maar het lijkt me toch stug dat ze zo'n verhaal helemaal uit hun mouw schudden...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:18

Laura82 schreef:
Ik las het ook op nu.nl
Nou geloof ik niet alles wat door de pers geschreven wordt, maar het lijkt me toch stug dat ze zo'n verhaal helemaal uit hun mouw schudden...

Precies wat je zegt. Ik denk dat ik echt niet zomaar uit de lucht komt vallen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:55

Je zal maar ineens die foto van jouw kind op je telefoon ontvangen.... ;( |( :r Ik probeer altijd te bedenken en begrijpen wat de achtergrond van iemands gedrag is, maar als je zo''n foto verstuurd..... Hoef ik daar niet meer over na te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:57

WTF .... Ook echt een foto !! Zoiezo uberhaupt.
Idd echt echt te ziek voor woorden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:02

Als ik het goed begrijp is dit weer zo'n geval van: "Als ik je niet kan hebben, dan zul je boeten. Dan pak ik je kind af en moet je de rest van je leven ongelukig zijn". Daaruit leid ik af dat het een egoistische daad is. En daar kan ik, hoe ik het ook probeer, geen begrip voor opbrengen.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:35

faye1995 schreef:
Echt vreselijk hoe er hier geoordeeld wordt. Het is niet goed te praten wat hij heeft gedaan, maar ik ken de hele situatie, het hele verhaal, en de familie. Hij zag gewoonweg geen andere mogelijkheid. Zijn motieven of andere informatie zet ik niet openbaar, maar als tip voor eenieder hier, oordeel niet zo hard, ookal is wat hij zijn zoon heeft aangedaan niet goed te praten.

Dat je de hand aan jezelf legt, prima, eigen verantwoording, maar dat je, je kind hier in meeneemt en dan zo laf een foto sturen naar een moeder waarvan je zeker weet dat je haar hier mee tot in het diepste van haar ziel zult raken. Nee sorry, daar zijn geen motieven of andere verzachtende woorden voor te vinden.

Dit kan men nooit goed praten, in welke omstandigheden hij ook zat.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:40

Idd jezelf om zeep helpen is tot daar aan toe, maar je kind en dan ook nog een foto sturen.
Dat is niks anders dan jaloezie lijkt mij, of het niet kunnen verwerken van een scheiding.
Maar gestoord ben je dan wel.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:42

Goh dus nu weten we het verhaal erachter....nee nu begrijp ik het ineens wel! Not. Ziekelijk om te gaan zitten bekokstoven hoe je je kind gaat vermoorden en dan de rest er nog bij.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:32

Mensen, die foto is niet gestuurd. Dit is een door de media verzonnen iets.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:50

Zomaar wat quotes gekozen, dus niet persoonlijk bedoeld

Citaat:
Als ik het goed begrijp is dit weer zo'n geval van: "Als ik je niet kan hebben, dan zul je boeten. Dan pak ik je kind af en moet je de rest van je leven ongelukig zijn". Daaruit leid ik af dat het een egoistische daad is. En daar kan ik, hoe ik het ook probeer, geen begrip voor opbrengen.

En wat als je het niet goed begrijpt? Als je aanneemt dat dit weer zo'n geval is, terwijl het helemaal niet zo'n geval is. Wat als 'zo'n geval' helemaal niet bestaat, maar gewoon geroepen wordt omdat wij als mensen een brein hebben dat volcontinu en zonder dat we ons daarvan bewust zijn probeert om patronen te vinden. En daarin zo ver gaat dat wij eerder bereid zijn te geloven dat er spake is van een patroon dan van een unieke situatie die niet te vergelijken is met andere situaties. Wat als je dan een oordeel velt op basis van dat geforceerde patroon, in plaats van op de unieke situatie? Ben je dan 'gewoon menselijk'? En mag dat een excuus zijn om zo'n ongefundeerd oordeel op internet te slingeren? Blijkbaar wel. In dat geval mag ik vast ook een oordeel vellen. Dat doe ik dan ook, maar ik vind het niet erg netjes om dat op internet te zetten dus dat oordeel houd ik lekker voor me.

Citaat:
Idd jezelf om zeep helpen is tot daar aan toe, maar je kind en dan ook nog een foto sturen. Dat is niks anders dan jaloezie lijkt mij, of het niet kunnen verwerken van een scheiding.Maar gestoord ben je dan wel.

Je kind 'om zeep helpen', zoals hier zo fijntjes wordt geschreven, is van alle culturen en van alle tijden. Ene Abraham heeft dat ooit bijna gedaan omdat hij dacht dat de stem van God 'm dat opdroeg, maar goed, de mensen hadden in die tijd geen GPS dus ze raakten toen wat gemakkelijker dan nu de weg kwijt. Anyway, nu we toch zo gezellig voor anderen aan het bepalen zijn wat ze om welke reden doen heb ik er ook eentje. Stellen dat de motivatie voor deze daad jaloezie was, of het niet kunnen verwerken van een scheiding, is niets meer dan een beetje politiek-correct zitten raden wat iemand bewogen heeft om iets doen waarvan niet eens precies bekend is wát hij heeft gedaan. En de motivatie om te gaan zitten raden kan verveling zijn, of gebrek aan aandacht, of de behoefte te bewijzen hoe fatsoenlijk je wel niet bent. Er zijn vast nog wel meer redenen te verzinnen om onzin op internet te zetten. Net als dat er redenen zijn te verzinnen waarom de dader gedaan heeft wat hij heeft gedaan. Misschien hoorde hij de stem van God wel, of misschien dacht hij dat zijn kind de reïncarnatie van Adolf Hitler was, weten wij veel.

Citaat:
Wat betekent ... eigenlijk? Mag ik daar invullen, dus dit zal wel waar zijn? En als die invulling klopt, staat daar dan niet gewoon dat je niet alles gelooft wat door de pers geschreven wordt, maar dit wel? En waarom geloof je dit dan wel en adere dingen niet? Het zal niet zijn omdat dit te gruwelijk is om verzonnen te zijn, het is immers al een poosje bekend dat het stukje over de foto verzonnen was. En er zijn geen grenzen aan de gruwelijkheid van de menselijke fantasie (helaas wel aan de grenzen van de menselijke moraal, maar dat is vermoedelijk een ander verhaal). Of kun je uit het feit dat een deel van het verhaal verzonnen is juist concluderen dat de rest dan wel waar zal zijn?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:54

Ik kan hier nog steeds om huilen....walgelijk!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:57

Vreselijk! Ik had het verhaal al gehoord..
Wat mankeert sommige mensen dat ze zichzelf wat aandoen moeten ze zelf weten maar ook het kind zo meenemen en dan een foto ervan maken en het naar de moeder sturen! :r :r :r

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:01

MickeyenVici schreef:
Vreselijk! Ik had het verhaal al gehoord..
Wat mankeert sommige mensen dat ze zichzelf wat aandoen moeten ze zelf weten maar ook het kind zo meenemen en dan een foto ervan maken en het naar de moeder sturen! :r :r :r

Er is geen foto verstuurd naar de moeder....

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:07

Ik vind het ongelofelijk... niet alleen wat deze man gedaan heeft, maar ook dat er serieus mensen zijn die vinden dat we met respect over hem moeten praten! Hij heeft zijn EIGEN kind vermoord, een klein mensje wat totaal niks heeft kunnen inbrengen. En wat de reden daar voor is, maakt geen ene flikker uit, hij had van z'n kind af moeten blijfen. Zulke mensen krijgen van mij écht geen respect meer...

Arm kind...

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:09

gummie schreef:

Meestal gebeuren dit soort dingen omdat de vader bang is na de scheiding zijn kind ''kwijt'' te raken.
Uit vaders oogpunt: Ik mijn kinderen niet meer zien, dan jij ook niet.

Zieke gedachte maar daar komt het 9 van de 10 keer vandaan helaas.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:22

Daphne__ schreef:
Ik vind het ongelofelijk... niet alleen wat deze man gedaan heeft, maar ook dat er serieus mensen zijn die vinden dat we met respect over hem moeten praten! Hij heeft zijn EIGEN kind vermoord, een klein mensje wat totaal niks heeft kunnen inbrengen. En wat de reden daar voor is, maakt geen ene flikker uit, hij had van z'n kind af moeten blijfen. Zulke mensen krijgen van mij écht geen respect meer...

Arm kind...

Idd hoe het ook gezegd wordt en hoe "erg" deze man er ook aan toe is, zal mij ook een biet zijn.
Een moord is een moord, en sorry daar kan ik geen enkel excuus voor verzinnen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:31

maura schreef:
Wat betekent ... eigenlijk? Mag ik daar invullen, dus dit zal wel waar zijn? En als die invulling klopt, staat daar dan niet gewoon dat je niet alles gelooft wat door de pers geschreven wordt, maar dit wel? En waarom geloof je dit dan wel en adere dingen niet? Het zal niet zijn omdat dit te gruwelijk is om verzonnen te zijn, het is immers al een poosje bekend dat het stukje over de foto verzonnen was. En er zijn geen grenzen aan de gruwelijkheid van de menselijke fantasie (helaas wel aan de grenzen van de menselijke moraal, maar dat is vermoedelijk een ander verhaal). Of kun je uit het feit dat een deel van het verhaal verzonnen is juist concluderen dat de rest dan wel waar zal zijn?

Ik quote alleen dit stukje omdat het van mij gequote is. Wat lekker makkelijk om je eigen invulling te geven aan 3 puntjes, doe je dan niet precies hetzelfde als wij allemaal? Gewoon een eigen invulling geven aan een verhaal? Ik heb daar 3 puntjes neergezet, omdat ik dat vaak doe, dat is een soort automatisme. Dat jij daar een heel ander verhaal van maakt, zegt meer over jou als over mij.
Over wat ik wél geschreven had: ik weet dat er veel verzinsels in de pers verschijnen, maar het lijkt mij stug dat verschillende media, precies op hetzelfde moment, precies hetzelfde verhaal verzinnen. Dus niet van elkaar gekopieerd, maar woordelijk hetzelfde.
Daaranast is er een of andere politiefunctionaris op tv geweest die dit verhaal bevestigde. Mag ik het dan nog steeds niet geloven? Wanneer komt het punt dan dat je het wél mag geloven?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:39

Ga nou geen ruzie lopen maken... Iedereen mag ervan vinden wat hij/zij wil en iedereen moet geloven wat hij/zij wil. Het enige wat je eruit kan leren is dat de media een hoop onzin brengt. En dat is natuurlijk niet alleen in dit geval zo, maar in meerdere gevallen. Blijkbaar is dat nodig in de vrijheid van drukpers. Het commerciële aspect speelt mi een te grote rol :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:44

Dat weet ik, en dat is ook zo, maar een betere wereld begint bij jezelf: als je dan zo'n moraalridder bent, moet je je zelf ook niet verlagen tot het verdraaien van anders post en je aan de feiten houden.