Niobe schreef:Ik snap het ergens heus wel, maar ik vind het persoonlijk vreemd als mensen een facebook of twitter aanmaken en dat vervolgens gaan verbergen voor de buitenwereld. Als je niet wil dat iemand iets te weten komt en alleen je vrienden het mogen weten, dan plaats je het toch niet en e-mail je ze ofzo?
Net zoals die beroemde personen die ineens gaan klagen dat iedereen wat van ze wil en nauwelijks privacy hebben. Dat weet je voor je eraan begint, toch? Als je een profiel opent dan weet je dat de dingen die je plaatst gebruikt kúnnen worden, of dat nou voor of tegen je werkt.
Ik persoonlijk vind dat dat soort websites juist bedoeld zijn voor openbaarheid en dat mensen je kunnen vinden en kunnen kijken hoe je je leven doorbrengt en dergelijke. Maar dat kan mijn misinterpretatie zijn.
Iedereen zijn eigen ding ook natuurlijk. Als het goed is zijn al mijn profielen openbaar en dat houd ik ook net zo lief zo.
Ik vind je gedachte wel mooi, mensen die je op basis van je reacties op internet misschien niet mogen, zullen je in werkelijkheid misschien ook niet liggen. Toch heb ik ook mijn hele facebookpagina dichtgegooid voor "niet-vrienden". Ik schrijf graag dingen van me af, vind het een leuke manier om snel met berichtjes en foto's te kunnen zien hoe het met vrienden gaat en om verre contacten aan te kunnen houden. Maar wat ik met mijn vrienden misschien graag wil delen, gaat andere mensen juist geen ene moer aan.
Ik ben dan ook niet iemand met 700 vrienden op facebook, ik sta alleen mensen toe die ik echt ken