aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:36

sarabande schreef:
Ik was met mijn zus in de V&D in Eindhoven toen iedereen riep Amerika wordt aangevallen

Uren later belde mijn zoon dat hij op dat moment in NY in Chinatown op het busje stond te wachten dat hem terug naar Boston zou brengen.
Chinatown is om de hoek en hij zag de mensen naar beneden springen, daarna is iedereen snel het busje ingegaan en maakten ze dat ze wegkwamen
Ik was blij dat ik pas achteraf hoorde dat hij op die plek was

Zo was ik zelf net terug van een reis naar New York en Washington.
Nog geen week voor de aanslag liep ik daar rond, heb de twintowers bezocht, een helicoptervlucht boven New York, Chinatown inderdaad, een boottocht om Manhattan heen....
In Washington natuurlijk het Witte huis en het Pentagon....
De dag van de aanslagen had ik net m'n foto's af laten drukken. Ik kwam thuis, m'n moeder was het nieuws aan het kijken terwijl ik m'n foto's van New York aan het bekijken was waarop de Twintowers een dominante rol spelen in de skyline. Ik heb ongelovig de foto's en het nieuws tegelijkertijd bekeken. Die foto's, zo vers van de pers, waren echt een bizar contrast.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:38

Ik was op brugklasserskamp, de leraren vertelden ons wat er gebeurd was en we hebben met de hele klas ademloos zitten kijken.. Ik was toen 13 jaar. Het heeft enorm veel indruk gemaakt, maar wat ik niet besefte is wat voor gevolgen dit zou krijgen..

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:50

Ik was toen thuis met mijn dochtertje van 4 die toen door de thuiskapster geknipt werd.
Omdat ik niets had te doen op dat moment heb ik de tv aangezet om te kijken naar? volgens mij koffietijd ofzo.
En dat werd uiteraard direct onderbroken.
Beelden hebben diepe indruk op mij gemaakt, zoals op zovelen.
Kon mezelf toen ook niet losmaken van de tv.

Marrjjollein

Re: aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:59

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:00

Als ik zeg dat ik geen idee heb waar ik was.. betekent dat dan dat het geen indruk op me heeft gemaakt? :+

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:01

Vast niet toch? Ik denk dat dit wel indruk maakt op iedereen :j

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:04

Ik had mijn paard toen nog, was met een vriendin op weg naar het bos voor een heerlijk ritje. Werd gebeld door mijn vader, waar ik was en die vertelde me wat er gebeurd was. Heb de hele avond verschrikt naar de tv gekeken. Die beelden vergeet je nooit, mensen die in uiterste wanhoop en paniek naar beneden springen....Pfffff..... :n

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:06

Ik was thuis, net terug uit de VS. Mijn broer kwam naar beneden rennen en zei dat we de tv aan moesten doen.

Afgelopen zomer in New York geweest bij ground zero, echt een indrukwekkende plek, vooral het visitor centre...er liggen daar stukjes vliegtuig, boardingpassen van passagiers. Erg heftig allemaal.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:11

Morgen word het Memorial echt geopend dacht ik, op school zijn we er ook elk jaar weer mee bezig..
Lijkt me heel indrukwekkend om heen te gaan..
http://www.911memorial.org/

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:15

Nou gister stukje zitten kijken over de brandweerlieden, dat die na 10 jaar nog steeds door
de vervuilde lucht van toen komen te overlijden.. dat vond ik best heftig. Ik weet nog wel dat
ik in het begin naar de beelden heb gekeken op tv.. maar toen het 30x herhaald werd in een uur
was ik het wel een beetje zat.. al die journaallui die lopen te speculeren terwijl er nog niets bekend
was dat vond ik ook vreselijk irritant.

Nu er veel meer duidelijkheid is enzo zit ik heel geboeid te kijken, het is heel onwerkelijk.. maar
in mijn bovenkamer werkt het heel anders dan mensen die in "shock" tv hebben gekeken.
Ik ben erdoor geboeid.. niet gefascineerd in de goede zin van het woord maar eerder een soort
verontwaardigd..

maar dat heb ik ook nog steeds met de 2e wereldoorlog moet ik je zeggen.. kan er niet bij hoe
zoveel mensen meegegaan zijn in wat Hitler zei over de joden. Ik kijk regelmatig naar sites met
overblijfselen van de kampen, de verhalen over hoe het geweest moest zijn (anne franks dagboek
heb ik niet gelezen hoor, kijk ook geen films over de oorlog over hoe en wat..) Wil ook heel
graag nog een keer naar Auschwitz-Birkenau .. gewoon om te kijken, omdat
het me interesseert...

Zal niet vergeten dat mijn demente grootmoeder van destijds 92 een man met een "joden"neus weg
stond te jagen vol in de overtuiging dat we nog in die tijd leefden en ze bang was dat ze samen gezien
werden.. en dat ze tegen een neger heeft staan schreeuwen wat die in haar huis moest (verzorgingshuis)
omdat negers naar "hun eigen buurt" moesten.. (nu al een aantal jaren overleden)

Dat blijf ik toch nog altijd heftiger vinden dan 9/11, al heb ik het zelf niet meegemaakt. Uiteraard vind ik
het verschrikkelijk hoor wat er gebeurd is..

En die fascinatie heb ik ook met bijv. de Tjernobyl ramp e.d.

(zal ik dan toch een rampentoerist zijn? :') )
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 10-09-11 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:17

Ik was jarig die dag en flink zwanger. Dacht even fijn het nieuw te kijken zo na mijn werk. Ik heb verbijsterd naarde TV zitten kijken. Ik viel erin toen er pas 1 vliegtuig binnen gevlogen was en men nog dacht dat het een ongeluk was. Ik heb live de beelden gezien van nr 2....

We zouden uit eten gaan, maar ik kon het niet. Zoveel mensen dood! Ik was in 1 klap niet meer jarig.

Die hele nacht heb ik mensen zien sterven voor mijn ogen.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:20

Ik was op mijn werk en ik hoorde het op de radio. Ik kreeg gewoon kippenvel over heel mijn lichaam. Mijn vriend is ook nog eens jarig op 11-09.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:32

Ik weet het eigenlijk niet meer. Volgens mij wilde ik net weggaan naar mn verzorgpaard, was toen 8.
uiteraard niet geweest.

Zat gister dat laatste gesprek te luisteren van ie man in TT 2.
heb echt huild. Vooral toen de toren instortte. Dat 'Oh God Oh' ga ik nooit meer vergeten...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:35

ik zat thuis voor de tv..
heb het 2e vliegtuig dus 'live' gezien... echt heel indrukwekkend :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:42

ik was pas 9 , kwam net van school.
was super boos dat alleen die beelden op tv kwamen , wou liever tekenfilms zien :P tot mijn moeder het wat uitlegde

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:46

Ik was op de manege, onbezonnen paarden gepoetst en gereden en toen kwam mijn moeder me ophalen van de manege.
Ik snapte er geloof ik niet zo veel van eerst.. Had nog nooit van twin towers gehoord etc.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:00

Ik was 12 en kwam thuis van school. Mijn moeder zat op de bank met open mond te kijken, ik zag toen net het 2e vliegtuig zich in de toren boren. We hebben de eerste 10 minuten toen alleen met open mond naar de tv gekeken.. Zo verbijsterd was ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:00

Op school en toen ik thuis kwam zag ik de 2e er nog in gaan.. En ik was echt heel erg jong (ben nu bijna 17) en ik kan het me nog steeds herinneren. Wat ben ik daar toen van geschrokken zeg.. Dat heeft als jong kind echt heeeeeeel veel indruk op me gemaakt.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:04

svdijk86 schreef:
Nou gister stukje zitten kijken over de brandweerlieden, dat die na 10 jaar nog steeds door
de vervuilde lucht van toen komen te overlijden.. dat vond ik best heftig. Ik weet nog wel dat
ik in het begin naar de beelden heb gekeken op tv.. maar toen het 30x herhaald werd in een uur
was ik het wel een beetje zat.. al die journaallui die lopen te speculeren terwijl er nog niets bekend
was dat vond ik ook vreselijk irritant.

Nu er veel meer duidelijkheid is enzo zit ik heel geboeid te kijken, het is heel onwerkelijk.. maar
in mijn bovenkamer werkt het heel anders dan mensen die in "shock" tv hebben gekeken.
Ik ben erdoor geboeid.. niet gefascineerd in de goede zin van het woord maar eerder een soort
verontwaardigd..

maar dat heb ik ook nog steeds met de 2e wereldoorlog moet ik je zeggen.. kan er niet bij hoe
zoveel mensen meegegaan zijn in wat Hitler zei over de joden. Ik kijk regelmatig naar sites met
overblijfselen van de kampen, de verhalen over hoe het geweest moest zijn (anne franks dagboek
heb ik niet gelezen hoor, kijk ook geen films over de oorlog over hoe en wat..) Wil ook heel
graag nog een keer naar Auschwitz-Birkenau .. gewoon om te kijken, omdat
het me interesseert...

Zal niet vergeten dat mijn demente grootmoeder van destijds 92 een man met een "joden"neus weg
stond te jagen vol in de overtuiging dat we nog in die tijd leefden en ze bang was dat ze samen gezien
werden.. en dat ze tegen een neger heeft staan schreeuwen wat die in haar huis moest (verzorgingshuis)
omdat negers naar "hun eigen buurt" moesten.. (nu al een aantal jaren overleden)

Dat blijf ik toch nog altijd heftiger vinden dan 9/11, al heb ik het zelf niet meegemaakt. Uiteraard vind ik
het verschrikkelijk hoor wat er gebeurd is..

En die fascinatie heb ik ook met bijv. de Tjernobyl ramp e.d.

(zal ik dan toch een rampentoerist zijn? :') )

Dat heb ik ook, vind rampen en oorlogen wel heel interessant.. Rampentoerist klinkt zo slecht :') Ik hou gewoon van geschiedenis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:07

zag in de krant een indrukwekkende foto , die man sprong en hing op de kop een gebogen been en die toren op de achtergrond. ze hadden zijn identiteit gevonden en hij werkte in het restaurant op de 101(?) ste verdieping. denk dat ik ook was gesprongen die nabestaanden hebben tenminste nog wat.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:12

Klopt, had ik ook gelezen in de krant.. The Falling Man, wel mooi dat ze toch nog gevonden hadden wie hij was :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:15

Afbeelding

deze _/-\o_ :oo

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:15

Ik zat op bokt, toen ik het nieuws hoorde..

Was heel gauw van de computer af.. :j

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:16

Ja die inderdaad, Dagblad van het Noorden stond het bij ons, speciale bijlage...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:02

Ik was toen tien jaar en ik zat TV te kijken, zei tegen mama dat er een vliegtuig in een toren was gevlogen en voordat de tweede erin vloog was ik allaaanng buiten aan het spelen.
Drong later pas door allemaal.