Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:56

ON --> NM

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:57

idefix4 schreef:
HannahFrouk schreef:
Zouden jullie nou echt allemaal gaan graaien en wegwezen?
Ik zou me echt helemaal doodschamen als ik dat zou doen. En eerlijk gezegd als dat de hedendaagse moraal is dan is het wel treurig gesteld, echt. Hoort dat bijvoorbeeld niet een beetje bij je opvoeding, dat je niet mag stelen? Of is dat tegenwoordig gewoon normaal?

En bovendien ... ik vraag me af of de serienummers van de grotere biljetten niet bekend zijn en dat je tegen de lamp loopt op het moment dat je die uit probeert te geven (ik hoop eigenlijk van wel, wat mij betreft mogen ze iedereen oppakken die met zo'n biljet z'n gewin doet).

Eerst graaien ... en wat komt daarna? Inbreken? Of erger? en hoe leer je dat later je eigen kinderen?

Die heb ik ook geleerd om een portemonnee altijd op te rapen en mee te nemen. :j Mijn dochter van toen 2 heeft dat goed begrepen en de portemonnee keurig opgeraapt. :+

Ik vind eigenlijk de hele Nederlandse regering net eender. Die graaien toch ook maar gewoon? En dan moet je eens om je heen kijken wat er met die belastingcenten wordt gedaan. Nee, dát is een voorbeeld!

Dus als anderen graaien doe jij het ook?
Wat een trieste beredenering.

Ik zou niet meer met mezelf door een deur kunnen als ik gestolen had...
Het voorbeeld van de portemonnee op straat vinden en houden vind ik nog veel triester. Voor jou is het misschien mooi zakgeld, maar voor degene die 'm verloren is en nooit meer terugkrijgt is dat vreselijk.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:57

idefix4 schreef:
En ik sta bekend als naïef, maar ik heb zelfs uitgelegd gekregen door een politiebeambte dat gevonden geld idd gewoon in de zak van de beambte verdwijnt omdat niemand melding maakt van het verliezen van zijn geld. Ze komen het echt niet halen daar.

Misschien verzamelen ze het en doen ze daar 1x per jaar hun personeelsuitje van _O- .

Chaos

Re: Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:00

Wat is het probleem als je geld opraapt wat van niemand is? T ligt toch maar op straat op zo'n moment.

Wij hebben eens een portommonnee gevonden met daarin 5000€ aan contanten en diverse creditcards en bankpassen. Wij hebben deze knip opgeraapt van de parkeerplaats en naar het wegrestaurant gebracht (was naast de snelweg waar we de knip vonden). We leverden de portommonnee in en op het moment dat we wegliepen stak de dame aan wie we hem gaven en die dus werkzaamwas in dat restaurant de knip gewoon in haar EIGEN zak.

Vanaf dan hebben mijn ouders en ik afgesproken dat als ik iets vind, ik het maar gewoon hou. :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:01

daNiielle_ schreef:
Oppakken en aan iemand geven die het nodig heeft. :j

ik....ik.....ik..... :D

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:05

Gevonden geld hoeft helemaal niet worden afgegeven aan de politie :?
Simpelweg (telefonisch) melden dat je het hebt gevonden is voldoende en je wordt zelf 'bewaarder' van het gevonden goed. Als het niet wordt geclaimd wordt je zo op termijn legaal eigenaar.
Zie ook: http://financieel.infonu.nl/diversen/30 ... ullen.html

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:06

Ik zou niet thuis moeten komen met dat verhaal om vervolgens te vertellen dat ik NIET heb gegraaid denk ik :') Zou iedereen toch doen!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:09

Chaos schreef:
Wat is het probleem als je geld opraapt wat van niemand is? T ligt toch maar op straat op zo'n moment.

Wij hebben eens een portommonnee gevonden met daarin 5000€ aan contanten en diverse creditcards en bankpassen. Wij hebben deze knip opgeraapt van de parkeerplaats en naar het wegrestaurant gebracht (was naast de snelweg waar we de knip vonden). We leverden de portommonnee in en op het moment dat we wegliepen stak de dame aan wie we hem gaven en die dus werkzaamwas in dat restaurant de knip gewoon in haar EIGEN zak.

Vanaf dan hebben mijn ouders en ik afgesproken dat als ik iets vind, ik het maar gewoon hou. :+

Daarom ook altijd eerst proberen de persoon zelf te achterhalen. ;)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:12

Als er een lading geld op de snelweg ligt is het toch meteen duidelijk dat dat niet "gewoon" gevonden geld is.
Je weet dan toch bijna zeker dat de politie snel de herkomst van het geld zou kunnen achterhalen (en die is dus ook achterhaald).

Het is echt wel een heel andere situatie dan dat je een tientje vindt op straat en geen idee hebt van wie dat is.

Het op iemand anders schuiven om te verklaren waarom jij iets doet ("anderen doen het ook", "de politie is corrupt" en "de Nederlandse staat ook") is gewoon jezelf willen schoonpraten terwijl je weet dat je iets doet wat feitelijk fout is. Dat soort "goedpraat"constructies leiden er niet toe dat het minder fout is, het leidt er alleen toe dat jij het zelf minder voelt dat het fout is. Als iedereen dat zou doen is binnen de kortste keren iedereen corrupt en steelt iedereen van iedereen.

Maar goed, als je graag in zo'n wereld wilt leven, blijf dan vooral graaien zou ik zo zeggen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:13

Chaos schreef:

Hoe weet je dat nou? Mis. deed ze het wel even in haar zak omdat ze dat veiliger vond? >;)
Beetje raar om te zeggen dat ze het in haar eigen zak steekt :=
Hoe kun je het bevestigen? NIET.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:14

HannahFrouk schreef:
Maar goed, als je graag in zo'n wereld wilt leven, blijf dan vooral graaien zou ik zo zeggen.

En wees vooral niet verbaasd, boos of verdrietig als jouw spullen worden gestolen }>
Daar heeft de dief vast een goede reden voor :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:15

tuurlijk is het fout.......maar dan nog zou ik er voor gaan als ik de kans kreeg :Y)
Hier is ook ooit eens een pinautomaat geweest die geld gaf zonder het van de rekening af te schrijven........
En dat hoor ik dan pas als het weer achter de rug is -O-
Had ik het eerder geweten was ik er zeker bij geweest........of een ander dat nou leuk vind of niet ;)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:21

Ahhhhhh waar was ik op dat moment :wow: Graaien graaien en nou eens graaien, dat is wat ik zou doen als dat gebeurde hier

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:21

Triest dat zoveel mensen zo denken..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:26

Ik ben een heilig boontje en zou niet gegraaid hebben. Ik zou zo een t*t geweest zijn die de arme man geholpen zou hebben met alles weer te vinden zodat hij het niet in zijn eentje hoeft te doen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:29

superlotje schreef:
idefix4 schreef:
Die heb ik ook geleerd om een portemonnee altijd op te rapen en mee te nemen. :j Mijn dochter van toen 2 heeft dat goed begrepen en de portemonnee keurig opgeraapt. :+

Ik vind eigenlijk de hele Nederlandse regering net eender. Die graaien toch ook maar gewoon? En dan moet je eens om je heen kijken wat er met die belastingcenten wordt gedaan. Nee, dát is een voorbeeld!

Dus als anderen graaien doe jij het ook?
Wat een trieste beredenering.

Ik zou niet meer met mezelf door een deur kunnen als ik gestolen had...
Het voorbeeld van de portemonnee op straat vinden en houden vind ik nog veel triester. Voor jou is het misschien mooi zakgeld, maar voor degene die 'm verloren is en nooit meer terugkrijgt is dat vreselijk.

Als er geen naam bij staat, had ik het gehouden ja. Maar in dit geval zat er een rijbewijs in en heb ik thuis de eigenaar gebeld en hem zijn centjes netjes teruggegeven.
En ik stem al jaren geen PvdA meer omdat ik principieel tegen graaien ben. Maar om me hier nou voor te veroordelen. Iedereen pakt zijn voordeel als ze het kunnen en ik wed dat jij ook je best doet om je teveel betaalde belastingcenten terug te beuren... Ook jij doet je best om meer terug te beuren dan je recht op hebt. Mag dat dan wel? Ik zie dit echt niet als stelen. Dit is gewoon op straat gegooid en wat je vind mag je houden. Dat is bij wet zo geregeld. Kijk maar na in het burgerlijk wetboek. Een oneerlijke vinder mag het gevondene houden.
Daarbij komt: Zoals ik al zei: Geen idee wat ik hier zou doen, ik was er niet. Maar ik kan best begrijpen dat mensen het oppakken en meenemen. Ik vermoed dat er heus geen tonnen mee gemoeid zijn nu. Het gros zal heus wel weer bij degene zijn die er mee ging strooien.

Zij die nooit eens een cent hebben opgeraapt, gooie de eerste steen... of briefje papier in dit geval. :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:29

Wranglerbutt schreef:
HannahFrouk schreef:

En wees vooral niet verbaasd, boos of verdrietig als jouw spullen worden gestolen }>
Daar heeft de dief vast een goede reden voor :+

Ja, want als ik het uit dit topic goed begrijp WB, dan is dat eigenlijk heel normaal.
8)7

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:33

Hoi allemaal!
Sinds vandaag ben ik zeer onverwachts een boel geld rijker geworden. Wie gaat er mee een drankje doen vanavond? Ik trakeer!!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:37

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:40

Ik ben dan wel weer benieuwd naar de filmpjes... Weet iemand waar die staan?

Over het graaien....... in deze tijd kunnen veel mensen wel en extraatje gebruiken..en als het dan voor het oprapen ligt, letterlijk..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:41

Lijkt me wel veel leuker dan pepernoten graaien! :P :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:42

idefix4 schreef:
Ik zie dit echt niet als stelen. Dit is gewoon op straat gegooid en wat je vind mag je houden. Dat is bij wet zo geregeld. Kijk maar na in het burgerlijk wetboek. Een oneerlijke vinder mag het gevondene houden.

Totale onzin. Dit is niet ´op straat gegooid´ - geen res derelicta - en de oneerlijke vinder kan zéker niet zomaar gaan houden. Kijk zelf het BW nog maar eens na. :)*
Laatst bijgewerkt door Elanor op 29-08-11 14:54, in het totaal 5 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:43

Dat mensen gewoon maar gaan graaien... :oo

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:44

Gulpje schreef:
Hoi allemaal!
Sinds vandaag ben ik zeer onverwachts een boel geld rijker geworden. Wie gaat er mee een drankje doen vanavond? Ik trakeer!!!

oh stouterd, jij hebt staan graaien he?

foei :')

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:44

idefix4 schreef:
Ik zie dit echt niet als stelen. Dit is gewoon op straat gegooid en wat je vind mag je houden. Dat is bij wet zo geregeld. Kijk maar na in het burgerlijk wetboek. Een oneerlijke vinder mag het gevondene houden.

Ik denk dat je met dat "oneerlijke vinder" wel goed zit, Idefix.
Dat wat je schrijft niet klopt, was al gezegd.