Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idefix4 schreef:HannahFrouk schreef:Zouden jullie nou echt allemaal gaan graaien en wegwezen?
Ik zou me echt helemaal doodschamen als ik dat zou doen. En eerlijk gezegd als dat de hedendaagse moraal is dan is het wel treurig gesteld, echt. Hoort dat bijvoorbeeld niet een beetje bij je opvoeding, dat je niet mag stelen? Of is dat tegenwoordig gewoon normaal?
En bovendien ... ik vraag me af of de serienummers van de grotere biljetten niet bekend zijn en dat je tegen de lamp loopt op het moment dat je die uit probeert te geven (ik hoop eigenlijk van wel, wat mij betreft mogen ze iedereen oppakken die met zo'n biljet z'n gewin doet).
Eerst graaien ... en wat komt daarna? Inbreken? Of erger? en hoe leer je dat later je eigen kinderen?
Die heb ik ook geleerd om een portemonnee altijd op te rapen en mee te nemen.Mijn dochter van toen 2 heeft dat goed begrepen en de portemonnee keurig opgeraapt.
Ik vind eigenlijk de hele Nederlandse regering net eender. Die graaien toch ook maar gewoon? En dan moet je eens om je heen kijken wat er met die belastingcenten wordt gedaan. Nee, dát is een voorbeeld!
idefix4 schreef:En ik sta bekend als naïef, maar ik heb zelfs uitgelegd gekregen door een politiebeambte dat gevonden geld idd gewoon in de zak van de beambte verdwijnt omdat niemand melding maakt van het verliezen van zijn geld. Ze komen het echt niet halen daar.
Chaos schreef:Wat is het probleem als je geld opraapt wat van niemand is? T ligt toch maar op straat op zo'n moment.
Wij hebben eens een portommonnee gevonden met daarin 5000€ aan contanten en diverse creditcards en bankpassen. Wij hebben deze knip opgeraapt van de parkeerplaats en naar het wegrestaurant gebracht (was naast de snelweg waar we de knip vonden). We leverden de portommonnee in en op het moment dat we wegliepen stak de dame aan wie we hem gaven en die dus werkzaamwas in dat restaurant de knip gewoon in haar EIGEN zak.
Vanaf dan hebben mijn ouders en ik afgesproken dat als ik iets vind, ik het maar gewoon hou.
Chaos schreef:Wat is het probleem als je geld opraapt wat van niemand is? T ligt toch maar op straat op zo'n moment.
Wij hebben eens een portommonnee gevonden met daarin 5000€ aan contanten en diverse creditcards en bankpassen. Wij hebben deze knip opgeraapt van de parkeerplaats en naar het wegrestaurant gebracht (was naast de snelweg waar we de knip vonden). We leverden de portommonnee in en op het moment dat we wegliepen stak de dame aan wie we hem gaven en die dus werkzaamwas in dat restaurant de knip gewoon in haar EIGEN zak.
Vanaf dan hebben mijn ouders en ik afgesproken dat als ik iets vind, ik het maar gewoon hou.
superlotje schreef:idefix4 schreef:Die heb ik ook geleerd om een portemonnee altijd op te rapen en mee te nemen.Mijn dochter van toen 2 heeft dat goed begrepen en de portemonnee keurig opgeraapt.
Ik vind eigenlijk de hele Nederlandse regering net eender. Die graaien toch ook maar gewoon? En dan moet je eens om je heen kijken wat er met die belastingcenten wordt gedaan. Nee, dát is een voorbeeld!
Dus als anderen graaien doe jij het ook?
Wat een trieste beredenering.
Ik zou niet meer met mezelf door een deur kunnen als ik gestolen had...
Het voorbeeld van de portemonnee op straat vinden en houden vind ik nog veel triester. Voor jou is het misschien mooi zakgeld, maar voor degene die 'm verloren is en nooit meer terugkrijgt is dat vreselijk.
Wranglerbutt schreef:HannahFrouk schreef:Maar goed, als je graag in zo'n wereld wilt leven, blijf dan vooral graaien zou ik zo zeggen.
En wees vooral niet verbaasd, boos of verdrietig als jouw spullen worden gestolen![]()
Daar heeft de dief vast een goede reden voor
idefix4 schreef:Ik zie dit echt niet als stelen. Dit is gewoon op straat gegooid en wat je vind mag je houden. Dat is bij wet zo geregeld. Kijk maar na in het burgerlijk wetboek. Een oneerlijke vinder mag het gevondene houden.
idefix4 schreef:Ik zie dit echt niet als stelen. Dit is gewoon op straat gegooid en wat je vind mag je houden. Dat is bij wet zo geregeld. Kijk maar na in het burgerlijk wetboek. Een oneerlijke vinder mag het gevondene houden.