Eleionomae schreef:@alexandra, als dat in dat land gebruikelijk is, waarom niet? Ik eet hier ook konijn en hert en haas en fazant. Heb ook al krokodil, kangaroe en struisvogel gegeten
In mijn ogen: als je vlees eet, moet je ook alles eten dat gedoe van het één is zielig en het anderniet geloof ik niet in.daarbij zou ik nog eerder eten van iets waar ik wel aan heb gehecht want dat was dan blijkbaar een dier waar ik zelf voor gezorgd heb en dan weet ik zeker dat het een goed leven gehad heeft
Is ook prima dat jij het zo ziet..ik vind overgins niet het een zieliger dan t andere..dat zeker niet, althans ik vind het bv niet zielig als mn eigen dier geslacht zou worden na een goed leven, vind sowieso het slachten voor vlees niet zielig, vind wel zielig wat voor leven ze soms gehad hebben, echter t idee dat mijn alles opgegeten word door andere vind ik minder verdraagzaam... Ikzelf kan het niet eten als ik er een band mee heb opgebouwd omdat het voor mij als kinderen zijn. Krijg het dan gewoon niet af. maar niet omdat ik het zielig vind..en indien het leven of dood betekent zal ik t ook wel eten denk ik (t smaakt immers niet viezer dan vlees van een ander maar wel zelfde soort dier...)
Hoop overgins dat je wel NOOIT ergens hond gaat eten, dit omdat de landen waarin dit gebruikelijk is, er geloofd word dat de adrealine die in een dier vrij komt en dergelijke juist het gezonde is..honden worden dus levend de poten gebroken en op de rug bv vastgebonden, of worden op andere manieren bewust een tijdje gemarteld.... Ik heb NIKS tegen landen die honden eten mits ze er goed mee omgaan..wat dus helaas niet zo is, zie zelf het nut er niet van om eerst een dier te laten lijden voor ze dan eindelijk verlost worden.
Kat schijnt als konijn te smaken, werd in de oorlog vaker verkocht als konijn zelfs (meen dat t de oorlog was)
ben overgins gewoon een vleeseter he! maar ik eet bepaalde dingen uit princiepe niet, als ik t nooit gehad heb mis ik t ook niet

Puur omdat ik t wel erg ver vind gaan dat je een haai levend de vin afsnijt en hem levend weer het water in gooit, en dat iemand een kikker met een bos mes de billetjes eraf hakt en de kikker dan met de rest van zn lichaam nog verder hupst.. bedoel sla de kikker dan dood met 1 goede klap zodat het van alles verlost is en doe het erna :S