Rellen in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:23

Een van de oorzaken is de enorme werkeloosheid onder jongeren hier. Het gebeurt hier niet veel dat je onder je 20e een bij-baantje hebt, vaak zijn ouders gelukszoekers die het geluk maar niet kunnen vinden, kinderen kunnen dus niet naar swchool, of gaan naar de verkeerde, recipe for disaster, heel zielig eigenlijk.
De meesten die hieraan meedoen zitten dussen de 13 en 25 jaar.

Het neerschieten van die "drugsbaron" heeft hen dus hun "inkomsten" afgenomen en is de spreekwoordelijke druppel geweest.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:24

Shahazai schreef:
Een van de oorzaken is de enorme werkeloosheid onder jongeren hier. Het gebeurt hier niet veel dat je onder je 20e een bij-baantje hebt, vaak zijn ouders gelukszoekers die het geluk maar niet kunnen vinden, kinderen kunnen dus niet naar swchool, of gaan naar de verkeerde, recipe for disaster, heel zielig eigenlijk.
De meesten die hieraan meedoen zitten dussen de 13 en 25 jaar.

Het neerschieten van die "drugsbaron" heeft hen dus hun "inkomsten" afgenomen en is de spreekwoordelijke druppel geweest.

_O-

Kitsolu

Re: Rellen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:28

Het klinkt misschien grappig maar het is echt waar, het zal de eerste 13 jarige niet zijn met met een rugzakje met groene plantjes in zakjes rond loopt.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:31

Ik vind het ook walgelijk!!!
Hoop dat ze vanavond die lui nou echt eens gaan aanpakken, komop zeg!
Slaat nergens op dat ze niet streng willen optreden omdat dat slechte "reclame" zou zijn voor de Olympische Spelen... Met de houding die de politie nu laat zien zou ik toch echt niet graag in Londen zijn tijdens de Spelen... Ze doen toch niks, nou lekker veilig gevoel!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:39

Ja precies, ik vind dit juist een heel verkeerd voorbeeld. Dieptriest dat er veel jongeren zijn die geen toekomst hebben maar het enige wat ze bij mij nu oproepen ipv medelijden is walging. Ik en vele met mij zien toch veel liever een vredige manier van demonstraties houden? De wereld laten weten dat het anders moet!? ipv als een stel wilde beesten zo op straat tekeer gaan? Ik zou ze ook niet bij mij te werk willen hebben, zulk tuig wil je toch niet in je bedrijf.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:49

Met open mond vanavond naar het nieuws zitten kijken :oo

Wat een tuig! Dit zijn geen mensen meer, dit zijn beesten!!
Geen normen en waarden meer, geen opvoeding, niks...
Ik zou zeggen kei en keihard op inslaan en alles oppakken, straffen, terugsturen, etc...

Want dit heeft niks meer te maken met demonstraties, crisis, of wat dan ook. Dit is ordinair doorslaan, al die lui zijn compleet doorgeslagen en daar helpt maar 1 ding tegen. Compleet overmeesteren met rubberen kogels, waterkanonnen en traangas... gewoon hele wijken volpompen met traansgas dan gaan ze wel tegen de vlakte...

Walgelijk zoals die onschuldige mensen de dupe zijn, met een huis die volledig uitgebrandt is, een winkel die compleet geplunderd is.. ze zijn alles kwijt, alles...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:15

mijn mening ook.

Keihard afslaan en desnoods schieten. Tis toch niet normaal dat er zo gestreden word, geplunderd en geroofd. Stoer doen tegen de politie maar zielig zijn als ze je aanpakken.

Gewoon uitschot is het. en dat moet de toekomst zijn? Hun toekomst hoort niet verder te komen dan de gevangenis of hel. :r bah gewoon ziek word ik er van..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:17

Zag net op het nieuws een donkeren jeugd/hulpverlener die ook gewoon keihard zei: "Ouders, wáár waren jullie kinderen vandaag, gisteren en eergisteren rond die tijd? Wat déden ze daar in godsnaam op straat!"

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:19

Zit net de beelden op tv te kijken. Gaat er hard aan toe zeg! Ook al die winkels/ restaurants die worden gesloopt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:21

Ja maar ik denk dat die ouders de tijd van zich zorgen maken voorbij zijn...
Die maken zich niet meer druk om hun kids, doen waarschijnlijk zelf ook nog wel mee.

Ik snap gewoon niet dat je zo diep kan zinken, dat je zó zonder moreel besef kan leven...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:24

Eens, Anoli.
Hoe triest ook, maar je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk...

Dinnetje en ik waren van plan om vrijdagavond naar bios te gaan, maar als het 's avonds (ook meer richting het centrum) onrustig blijft/wordt, dan gaan we wel Mens Erger Je Nieten op de hotelkamer :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:28

MamaMiesje schreef:
Eens, Anoli.
Hoe triest ook, maar je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk...

Dinnetje en ik waren van plan om vrijdagavond naar bios te gaan, maar als het 's avonds (ook meer richting het centrum) onrustig blijft/wordt, dan gaan we wel Mens Erger Je Nieten op de hotelkamer :')

Het is ergens ook triest :j
Maar ik denk dat hier nog maar 1 oplossing voor is... leger-kamp en niks niet weekend verlof en naar huis, de weekenden blijf je op de kazerne en voer je klusjes uit in de tuin, onderhoud kazerne, auto's etc...

Ergens ben ik wel eens bang in wat voor een mentaliteit wij terecht komen, als kinderen van 11 :oo al mee doen aan dit soort dingen, wat doen ze dan als ze 25 zijn? En wat doet de jeugd die dán 11 is??

edit: Jullie zitten op dit moment in Londen?

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:55

Op ned. 3 wordt gezegd dat het misschien om 3 rivaliserende jeugdbendes gaat die een wapenstilstand hebben gesloten en als een groep plunderen.
Via facebook is er een riotcleaning op gezet, om met z'n allen de zooi op te ruimen. Lijkt mij wel een beetje gevaarlijk..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:57

vanmiddag was er al een cleaning, zijn foto's en filmpjes van te vinden op het net.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:58

Zag net het laatste stukje op ned 3.
echt niet te geloven... wel applaus voor de mensen die het aandurven om met zn allen schoon te gaan maken :j weet niet of ik daar wel zou durven staan met het risico dat die jeugd terug komt...

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:05

Vanavond zijn er ook problemen in Manchester... ben zo blij dat we daar niet zijn gaan wonen.
Ongelofelijk hoe het zo uit de hand kan lopen.
Volgens de BBC zijn de aanstichters/leiders van de rellen nu allemaal bekenden van de politie.
Je kan er toch met je verstand niet bij dat er ook zo'n jonge kinderen aan meedoen :\

Sterkte vanavond ook aan de bokkers in Londen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:29

Nog een half uurtje wakker blijven, wil even nog het nieuws kijken. Hoop echt voor de inwoners en de bokkers in londen dan het mee valt vanavond...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 00:54

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 02:13

Manchester:
Citaat:
Het gaat niet alleen om jongeren, maar ook om dertigers en veertigers, die meedoen aan de plunderingen. Er zijn ook kinderen van een jaar of acht gesignaleerd die op de fiets het centrum inkwamen en relschoppers opzochten.

Veertigers := Kinderen van 8 :wow:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1034 ... buitenland

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:05

Anoli schreef:
edit: Jullie zitten op dit moment in Londen?

Nee, wij gaan aanstaande vrijdag :)

Het Ministerie van BZ zegt het volgende over Londen:
Status is "waakzaamheid betrachten" (niv. 2)
Veiligheidsrisico’s zijn weliswaar aanwezig, maar er zijn geen concrete aanwijzingen dat de reiziger hiervan hinder zal ondervinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:55

Apple schreef:
Rodney King zal wellicht gebruikt worden als argument 'zie je wel, ook bij ons racistisch geweld', maar ik denk dat dit argument geen stand zal houden.

Als groot verschil: deze meneer in London die is doodgeschoten door de politie was aangehouden door een arrestatieteam van een speciale unit om vuurwapengeweld tegen te gaan. Hij heeft bij zijn aanhouding een agent neergeschoten en een politie-auto beschoten. Daarna is hijzelf beschoten. Het is dus geen onschuldige burger oid. Dit was iemand met een vuurwapen die er niet voor terugdeinsde om hem te gebruiken.
De Rodney King rellen kwamen pas echt nadat de politie-agenten waren vrijgesproken van racistisch gedrag, terwijl er hier meteen een menigte aan het rellen is.

Daarnaast zijn ze in Engeland juist heel erg bang om voor racistisch te worden aangezien. Dat zie je in de benadering nu. Praten met de community, voorzichtig de relschoppers benaderen. Als je kijkt naar de beelden op TV dan zie je relschoppers ongestoord hun gang gaan en je ziet de politie terugtrekken ipv er op in gaan.

De african-caraibische gemeenschap zal wellicht gooien met 'rodney king' en met 'racistisch geweld'. Juist door dat soort zaken kan men nu eigenlijk niet ingrijpen in London, juist doordat die gemeenschap zo snel met termen als 'racisme' gooit (terwijl, zoals al eerder gezegd, blanke hooligans gelijk een wapenstok en een hond op hun nek hebben).

Daar wordt inmiddels aan getwijfeld: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... itie.dhtml

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:58

Nou, vannacht is her (in Londen) relatief rustig geweest. In andere steden in Engeland minder, Manchester bijv.
Echt iedereen die er verdacht uitziet wordt op dit moment aangehouden en gecontroleerd. Goede zaak!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:04

Gisteren was ik eigenlijk aan het denken dat het erg paradoxaal was dat ze zich zo rustig houden omdat de hele wereld toekijkt door de aankomende olympische spelen. Maar china met al zijn misdaden tegen de mensheid (tibet, in china zelf) is amper toegelicht. Dus vraag me af waar die druk vandaan komt?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:06

Volgens mij is in China toen veel meer 'stille diplomatie' gebruikt :j

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:01

voor degenen die voorgeweld tegen de demonstranten zijn: denk je dat Cameron in het rijtje Khadaffi, Mubarak en Assad wil staan? beetje raar om eerst Libië te bombarderen omdat Khadaffi relschoppers afschiet om daarna relschoppers in eigen land af te schieten...