Rare jongens die Turken.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OldSkipper

Re: Rare jongens die Turken.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:52

Onze zoon is besneden omdat het medich noodzakelijk was (opening in de voorhuid te klein), kan niet snappen dat mensen dit laten doen als t niet nodig is :n T ventje was zoooooo zielig en heeft er enorm veel en lang pijn aan gehad!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:53

WhySoWhite schreef:
( jongen :o :D ( Mij lijkt het echt helemaal niets.. het schijnt dat je seks gevoel achteruit gaat. Wat best logisch is zonder voorhuid ( haha ja hoe leg je dat uit)

is niet altijd waar hoor ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:53

Oh pffff HL dat heb ik echt met geen mogelijkheid goed gelezen, ik dacht dat het je wel uitmaakte, en dan of een ander het had, huh? _O-

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:57

OldSkipper schreef:
Onze zoon is besneden omdat het medich noodzakelijk was (opening in de voorhuid te klein), kan niet snappen dat mensen dit laten doen als t niet nodig is :n T ventje was zoooooo zielig en heeft er enorm veel en lang pijn aan gehad!
Je hebt dan vaak nog wel de keuze om de heel voorhuid weg te laten snijden of 't te corrigeren naar "normaal formaat". De vraag is of je de correctie naar "normaal formaat" dan een echte besnijdenis moet noemen.

Pijnlijk, onpraktisch en onhygiënisch is het idd wel als je er niks aan doet.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:14

Hier doen ze het meestal rond 2 jarige leeftijd, verdoofd. Kindje herinnert zich er later niks meer van en de pijn valt ook enorm mee, een uur later zitten ze al weer druk te spelen meestal..

Enne ik ben het ook helemaal met Kanelly en ohjajoh eens :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:57

Nemurin schreef:
en dan kom ik trouwens ook weer op iets wat hierboven ergens gezegd werd: het is wel naar dat het bij die ventjes op jonge leeftijd gedaan wordt, wanneer ze alleen nog maar naar hun ouders luisteren en dus niet zelf kunnen kiezen.

En dan kom je weer op het punt dat andere culturen en gewoonten soms gewoon heel anders gaan. Mijn vriend had het zijn ouders echt kwalijk genomen als hij op jonge leeftijd niet besneden was geweest. Dat zit er zó diep ingebakken, hem niet besnijden zou voor hem hetzelfde betekent hebben als "jij hoort eigenlijk niet bij ons. Alle andere Turkse jongetjes die je kent zijn besneden en krijgen een groot feest met cadeautjes maar jij niet want jij moet het zelf maar weten als je ouder bent."

Ik heb mijn communnies gedaan, louter omdat mijn moeder niet wilde dat alle andere kinderen een feest hadden en zich er samen op voorbereidden en ik het niet zou hebben. Had ik ook niks in te kiezen maar ik ben evengoed blij dat ik het gekregen heb, hoewel ik tegenwoordig voor een lentefeest zou kiezen (maar dat was hier in die tijd nog niet echt).
Mijn vriend vond zijn besnijdenisfeest echt geweldig. Als immigranten hebben zij thuis niet veel, maar op die dag was hij het middelpunt van belangstelling, met cadeautjes en lekker eten in overvloed. Hij zou het veel erger hebben gevonden als hij het niet had gekregen terwijl de anderen van zijn cultuur dat wel hadden.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:48

Tja, geloof daargelaten dan he Kwanyin, het spreekt voor zich dat het niet besnijden in zijn cultuur natuurlijk gewoon niet te doen is... :')
Maar dat had ik er misschien bij moeten zeggen.

Daarbij vergeet ik de helft van de tijd dat religie uberhaupt bestaat. :o

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:56

Hij is niet eens gelovig noch zijn ouders, puur traditioneel ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:07

Traditie ontstaan uit geloof, toch?
Nou ja ik heb geloof ik al gezegd dat ik er geen barst van begrijp, religie... :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:14

Kanelly schreef:
papagroom schreef:
Hoe zo gezonder....je kan het zaakje ook gewoon schoon houden...

Right. Hoeveel blowjobs op onbesneden zaakjes heb jij in je leven al gegeven?
Eerst doen, dan oordelen. :Y)

Nederlanders kunnen wat dat betreft qua hygiëne nog veel leren van andere culturen.
De meeste vrouwen zitten niet te wachten op een zweempje overjarige camembert.

Dus ja, prima actie! Veilig en hygiënisch en een mooi groot feest.
Het zit nou eenmaal zo diepgeworteld in de cultuur dat het toch wel blijft bestaan en waarom ook niet.
Niks mis met besneden zaakjes :Y)

_O-
ik moest echt zo hard lachen _O-

ik heb ook veel liever besneden dan onbesneden oftewel, amen :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:24

Nemurin schreef:
Traditie ontstaan uit geloof, toch?
Nou ja ik heb geloof ik al gezegd dat ik er geen barst van begrijp, religie... :')

Ja dat wel. En voor de meeste Turken is het geloofsaspect nog altijd een belangrijk punt :) .
Maar zo zie je maar. Zelfs voor Turken die niet eens gelovig zijn is de besnijdenis er gewoon ingebakken. Dus de jongetjes even zelf laten kiezen zal niet zomaar gaan, zeker niet als ze ook nog eens beïnvloed worden door het zien wat voor feest en cadeautjes hun leeftijdsgenootjes krijgen die wel voor een besnijdenis kiezen. Ik heb ook volledig ingestemd met mijn communnie omdat ik een fiets cadeau wilde, wat kon mij dat religieus gedoe errond schelen :+ .

Wel vind ik dat het zoveel mogelijk gepromoot zou moeten worden om het veilig en correct in een ziekenhuis te laten doen. Zo van die rituelen met een aardappelmes ofzo, dat vind ik maar niets. Maar ik weet niet goed hoe het in Turkije en andere landen zit met de betaalbaarheid van ziekenhuisingrepen, misschien heeft dat er ook mee te maken.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:28

Mijn moeder is ook gedoopt maar mijn familie is ook absoluut niet gelovig, dus soms komt het er gewoon in te zitten inderdaad... :=

Maar zoals jij zegt, het moet wel veilig, met z'n tijd mee. :j Anders krijg je problemen.
Volgens mij werd in het artikel gezegd dat die vader het anders ook op de ouderwetse manier had moeten laten doen als de burgemeester van Antalya dit niet had aangeboden, omdat hij er het geld niet voor had met twee zoontjes.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:44

Nemurin schreef:
Mas: als je het echte hoogsensitief bedoelt (gevoelens/stemmingen oppikken van om je heen), ja, dat klopt. De mens evolueert ook door geloof ik.
We moeten toch iets hebben om ons opzijgeschoven instinct weer aan te wakkeren. _O-

Daarnaast zullen er ook veel mensen gewoon wat gevoeliger zijn en het ergens horen en het ook claimen, dus je weet nooit wat het echt is.

Ow wat zijn we weer kinderachtig zeg
Goed ruiken is alleen een onderdeel van het hoog sensitief zijn
Het bestaat uit nog veel meer factoren
Maar dat snappen jullie toch niet dat blijkt uit de simpele reacties
Maar goed liever dat jullie het zeggen dan iemand met z'n volle verstand ;)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:01

Ojajoh schreef:
Nemurin schreef:
Mas: als je het echte hoogsensitief bedoelt (gevoelens/stemmingen oppikken van om je heen), ja, dat klopt. De mens evolueert ook door geloof ik.
We moeten toch iets hebben om ons opzijgeschoven instinct weer aan te wakkeren. _O-

Daarnaast zullen er ook veel mensen gewoon wat gevoeliger zijn en het ergens horen en het ook claimen, dus je weet nooit wat het echt is.

Ojajoh schreef:
Nemurin schreef:

Ojajoh schreef:
Nemurin schreef:

Hahahaha! Ja... Lekker simpel om te zeggen dat iemand die wat kritiek levert (wat niet persoonlijk is, maar wel zo wordt opgevat) niet bij haar volle verstand is. Maar gelukkig heb ik een dik huidje, want kritiek is voor velen de waarheid die ze niet willen horen (Hans Teeuwen, die is waarschijnlijk ook niet bij zijn volle verstand :') )

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:07

Nemurin schreef:
omdat hij er het geld niet voor had met twee zoontjes.

Ik denk dat daar ook een heel groot knelpunt zitten tussen de stap van ouderwets of modern dan. Je moet ook het geld hebben om het op een betere manier te doen, dus in dat opzicht zijn zo'n georganiseerde besnijdenissen dan helemaal niet slecht, eerder een goede stap vooruit :) .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:26

Lezen is niet alleen een vak, quoten ook _O-
Prima dat je kritiek wilt leveren maar weet dan wel waar je over spreekt
En dan kinderachtige opmerkingen maken over HS tja.... Zegt genoeg over je discussie wijze ;)
Want waar de kennis ophoud begint het modder gooien ;)

Dus kom nu nog maar eens terug met inhoudelijke kritiek en argumenten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:32

Kunnen jullie deze discussie per pb verder zetten? Zou het jammer vinden als hier een slotje op komt :o .

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 19:02

luchtjes'hoeven niets met hygiene temaken te hebben...een gezonde piem heeft een lokgeur,net zo goed als dat geen enkele vrouw reukloos door het leven gaat.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:03

Ojajoh schreef:
Lezen is niet alleen een vak, quoten ook _O-
Prima dat je kritiek wilt leveren maar weet dan wel waar je over spreekt
En dan kinderachtige opmerkingen maken over HS tja.... Zegt genoeg over je discussie wijze ;)
Want waar de kennis ophoud begint het modder gooien ;)

Dus kom nu nog maar eens terug met inhoudelijke kritiek en argumenten

Ow... quoten is niet mijn sterktste punt. Ik zag al een hele rits staan... ach ja.. Je begrijpt het wel, als ik het probeer weg te halen verdwijnt mijn praatje ineens tussen de quotes. Laten we dat maar even een bijzaak noemen want inhoudelijk heb ik nog niet veel van jou gehoord behalve je hoogsensitieve neus, en jij gooit steeds met modder door iemand kinderachtig te noemen. Lezen lijkt niet jouw sterkste punt (dat is mijn mening en mijn aanname want jij gaat niet één keer inhoudelijk in op mijn (eerder genoemde) argumenten)

Wat moet ik inhoudelijk zeggen over het pijpen van een man zonder of met voorhuid... En dat geurtjes en smaakjes er ook zijn als iemand besneden is en die er niet kunnen zijn als ze niet besneden zijn? Nou niet veel meer of minder dat wat ik al eerder zei en dat je dan je hoogsensitieve reukorgaan erbij haalt is heel leuk maar ik blijf het onzin vinden dat iemand met voorhuid ruikt en smaakt... Ik heb meerdere jongens (laten we het maar even "gekend" noemen) zonder voorhuid en de een was over het algemeen een viezerik denk ik want het was niet al te frisjes daar beneden.... En een meerderheid aan jongens met voorhuid, daar zaten ook minder frisse tussen maar het hangt (wat ik al eerder zei) niet alleen van wassen af, ook van wat je eet, of je genoeg drinkt en wat je drinkt. Ik ruik anders als ik gekruid eten heb gegeten dan wanneer ik alleen fruit heb gegeten.

En ik heb behoorlijk wat kennis vergaard over piemels en genoeg bedpartners gehad om het goed tot me door te laten dringen :')

Ik kan ook zeggen dat ik hoogsensitief ben en aanvoel vanaf hier dat je totaal geen zelfspot hebt. Tenminste, dat is mijn aanname.

Maar vooruit neem het laatste woord, en voor jouw wil ik wel aannemen dat piemels zonder voorhuid schoner smaken en ruiken dan die met voorhuid... Ik hoop dat ik zo inhoudelijk genoeg ben geweest.

Daarnaast om even helemaal inhoudelijk erop in te gaan, het blijft toch raar, het is legaal het mag nu in een ziekenhuis maar men blijft het in achterkamertjes doen. Blijkbaar zijn ze er zelf ook niet heel trots op om hun kind onnodig te verminken. Uiteraard zijn medische redenen daargelaten (de jongens die ik "gekend" heb waren ook allen om medische redenen besneden)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:05

papagroom schreef:
luchtjes'hoeven niets met hygiene temaken te hebben...een gezonde piem heeft een lokgeur,net zo goed als dat geen enkele vrouw reukloos door het leven gaat.

:D

Fred_Kroket

papagroom schreef:

:D

Kwanyin

Lokgeur... :')

Fred_Kroket schreef:
Blijkbaar zijn ze er zelf ook niet heel trots op om hun kind onnodig te verminken. Uiteraard zijn medische redenen daargelaten (de jongens die ik "gekend" heb waren ook allen om medische redenen besneden)

Dan zal er geen groot feest bij gegeven worden ;) . Of ze hebben gewoon minder geld om het 'professioneel' te laten doen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:09

voor wat betrefd het besnijden is de sponsoring van de gemeente een goede zaak.
Zolang dat hier in NL maar niet gaat gebeuren !!!!

Waar ik wel over struikel is de peperdure kado's die de gemeente OOK betaald ???!!!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:11

Kwanyin schreef:
Lokgeur... :')

Fred_Kroket schreef:
Blijkbaar zijn ze er zelf ook niet heel trots op om hun kind onnodig te verminken. Uiteraard zijn medische redenen daargelaten (de jongens die ik "gekend" heb waren ook allen om medische redenen besneden)

Dan zal er geen groot feest bij gegeven worden ;) . Of ze hebben gewoon minder geld om het 'professioneel' te laten doen...

Ooh!! Er is een feest bij!!! Snijden die handel!!! :') ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:31

Fred_Kroket: Ik voel me niet echt aangesproken anders.
Heb overigens een hoogsensitief broertje dus weet wel waar ik 't over heb. ;) En een van mijn vriendinnen is het ook. Dus nja. Zoals ik zei. Doet me niets. ;)

Zonder medische redenen geen feest, he? Ik volg het even niet meer. :')