Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OldSkipper schreef:Je hebt dan vaak nog wel de keuze om de heel voorhuid weg te laten snijden of 't te corrigeren naar "normaal formaat". De vraag is of je de correctie naar "normaal formaat" dan een echte besnijdenis moet noemen.Onze zoon is besneden omdat het medich noodzakelijk was (opening in de voorhuid te klein), kan niet snappen dat mensen dit laten doen als t niet nodig isT ventje was zoooooo zielig en heeft er enorm veel en lang pijn aan gehad!
Nemurin schreef:en dan kom ik trouwens ook weer op iets wat hierboven ergens gezegd werd: het is wel naar dat het bij die ventjes op jonge leeftijd gedaan wordt, wanneer ze alleen nog maar naar hun ouders luisteren en dus niet zelf kunnen kiezen.
Kanelly schreef:papagroom schreef:Hoe zo gezonder....je kan het zaakje ook gewoon schoon houden...
Right. Hoeveel blowjobs op onbesneden zaakjes heb jij in je leven al gegeven?
Eerst doen, dan oordelen.
Nederlanders kunnen wat dat betreft qua hygiëne nog veel leren van andere culturen.
De meeste vrouwen zitten niet te wachten op een zweempje overjarige camembert.
Dus ja, prima actie! Veilig en hygiënisch en een mooi groot feest.
Het zit nou eenmaal zo diepgeworteld in de cultuur dat het toch wel blijft bestaan en waarom ook niet.
Niks mis met besneden zaakjes
Nemurin schreef:Traditie ontstaan uit geloof, toch?
Nou ja ik heb geloof ik al gezegd dat ik er geen barst van begrijp, religie...
Nemurin schreef:Mas: als je het echte hoogsensitief bedoelt (gevoelens/stemmingen oppikken van om je heen), ja, dat klopt. De mens evolueert ook door geloof ik.
We moeten toch iets hebben om ons opzijgeschoven instinct weer aan te wakkeren.
Daarnaast zullen er ook veel mensen gewoon wat gevoeliger zijn en het ergens horen en het ook claimen, dus je weet nooit wat het echt is.
Ojajoh schreef:Nemurin schreef:Mas: als je het echte hoogsensitief bedoelt (gevoelens/stemmingen oppikken van om je heen), ja, dat klopt. De mens evolueert ook door geloof ik.
Daarnaast zullen er ook veel mensen gewoon wat gevoeliger zijn en het ergens horen en het ook claimen, dus je weet nooit wat het echt is.
Ow wat zijn we weer kinderachtig zeg
Goed ruiken is alleen een onderdeel van het hoog sensitief zijn
Het bestaat uit nog veel meer factoren
Maar dat snappen jullie toch niet dat blijkt uit de simpele reacties
Maar goed liever dat jullie het zeggen dan iemand met z'n volle verstand
Ojajoh schreef:Nemurin schreef:Mas: als je het echte hoogsensitief bedoelt (gevoelens/stemmingen oppikken van om je heen), ja, dat klopt. De mens evolueert ook door geloof ik.
Nemurin schreef:omdat hij er het geld niet voor had met twee zoontjes.
Ojajoh schreef:Lezen is niet alleen een vak, quoten ook
Prima dat je kritiek wilt leveren maar weet dan wel waar je over spreekt
En dan kinderachtige opmerkingen maken over HS tja.... Zegt genoeg over je discussie wijze
Want waar de kennis ophoud begint het modder gooien
Dus kom nu nog maar eens terug met inhoudelijke kritiek en argumenten
Fred_Kroket schreef:Blijkbaar zijn ze er zelf ook niet heel trots op om hun kind onnodig te verminken. Uiteraard zijn medische redenen daargelaten (de jongens die ik "gekend" heb waren ook allen om medische redenen besneden)
Kwanyin schreef:Lokgeur...Fred_Kroket schreef:Blijkbaar zijn ze er zelf ook niet heel trots op om hun kind onnodig te verminken. Uiteraard zijn medische redenen daargelaten (de jongens die ik "gekend" heb waren ook allen om medische redenen besneden)
Dan zal er geen groot feest bij gegeven worden. Of ze hebben gewoon minder geld om het 'professioneel' te laten doen...