Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PussInBoots schreef:Ik weeet niet of het desinteresse is. Het is gewooon geen "plotselinge" ramp die inslaat als een bom. Ook denk ik dat mensen even "rampenmoe" zijn, en voor veel mensen is het simpelweg een ver van mijn bed show, het is natuurlijk veel belangrijker om de vakantie goed te plannen (ik hoop dat het sarcasme begrepen wordt).
MelanieB schreef:Sappos schreef:Na het drama met het geld wat men aan Haiti gedoneerd heeft (en toen met de Tsunami ook) ben ik niet meer zo vrijgevig naar dat giro 555. Ik wil inderdaad niet dat het in verkeerde handen terecht komt en ik wil zelf zien dat de mensen geholpen worden. Beste zou zijn om er zelf heen te gaan maarja is ook niet makkelijk. Maar nee ik ga dus geen geld overmaken, hoe sneu dan ook
Maar de kinderen blijven daar ook geboren worden, constant is elke vrouw zwanger. Dus meer kinderen = nog meer nood.
Misschien kunnen ze gelijk ook eens nog meer voorlichting geven of de vrouwen steraliseren ofzo voor het geld?
gohya schreef:Ze halen genoeg geld binnen om wat vliegtuigen te kunnen inhuren om al die bakken voedsel naar Somalië te brengen.Dan zijn ze voorlopig even gered en kan men bezig gaan met het plan om water instalatie's daar te bouwen,zodat die mensen nooit meer zonder water zitten.En als ze altijd water hebben hoeven ze nooit meer honger te lijden.
Probleem opgelost lijkt me?
Ik denk niet dat het 'desintresse' is,maar meer van:Alweer?
Elk jaar weer hetzelfde,én de mensen vertrouwen het ook niet meer.
Yessy schreef:@Blue_Eyes: misschien heeft E_W het hier slecht verwoord (hoe wil je je geestelijk ontwikkelen als je geen eten hebt?), maar heeft ze een punt:
Vroeger leefde de hele wereldbevolking in kleine groepjes, jaagden wat, bouwden een dorpje, maar het bleef kleinschalig. In Europa begon vervolgens een ontwikkeling en er werden steden gebouwd, er ontstond een vorm van scholing voor de rijken en later ook voor de armen. Toen ging men de wereld veroveren, er kwamen een hoop nieuwe uitvinden maar de wapens en het vervoer was vreselijk primitief vergeleken met nu.
Een deel van Afrika maakt dezelfde ontwikkelen door, maar loopt een tijdje achter. Marteling en oorlogen zijn de normaalste zaak van de wereld, volkeren beschouwen elkaar nog als minderwaardig etc. Alleen nu helaas wel met moderne wapens en vervoermiddelen, met alle gevolgen van dien.
Helaas zijn de mensen die aan het hoofd staan van al het gedoe (rebellie, volkerenmoord, etc) niet degenen die nu zonder voedsel zitten, dat maakt het hele verhaal zo triest
russel schreef:Water is leven en daar weten ze mee om te gaan, kunnen ze hun eigen gewassen kweken en blijven eten en drinken, dan komt alles langzaam vanzelf opgang, maar wil het rijke westen dat wel????
Marjoow schreef:Misschien moeten ze in Somalie dan eens stoppen met al die oorlogen, en het geld in eten stoppen ipv wapens.
astridelise schreef:70 jaar geleden moest mijn moeder op de lagere school al geld inzamelen voor zielig Afrika, 40 jaar geleden moest ik op de lagere school al geld inzamelen voor zielig Afrika, nu moeten mijn kinderen nog steeds op de lagere school geld inzamelen voor zielig Afrika!
Over 20 jaar moeten waarschijnlijk mijn kleinkinderen op de lagere school geld inzamelen voor zielig Afrika!