Aanslag Oslo + Schietpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:41

sarabande schreef:
tjoppie schreef:
en jouw text krijg je nu van mij terug alleen dan de andere kant op. Wel grappig dat als er precies hetzelfde staat andersom dat er dan luidkeels FOEI geroepen word, maar ondertussen zeg je het zelf.

Je mag niet zeggen dat je iemand quote terwijl je de tekst zelf invult

Dus dan moet je mijn naam weghalen en jouw naam bij die onzin plaatsen

Ik heb keurig in mijn post gezegd dat ik de quote aangepast heb om een punt duidelijk te maken.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:42

tjoppie schreef:
en jouw text krijg je nu van mij terug alleen dan de andere kant op. Wel grappig dat als er precies hetzelfde staat andersom dat er dan luidkeels FOEI geroepen word, maar ondertussen zeg je het zelf.

Iets terugzeggen mag, maar dan wel onder je eigen naam. Edit - Haal dan Sarabandes naam weg, want die zegt dat niet letterlijk. Leuk dat jij daar een spiegeling van probeert te maken, maar zet er gewoon je eigen naam boven. Quoten = citeren = letterlijk herhalen van iemands woorden

Anya schreef:
Nou toch even reageren op de lijn naar Wilders. Tuurlijk veroordeelt Wilders zijn daden. Maar Wilders is wel een inspirator. De gedachten van de PVV en dan met name naar moslims en immigratiebeleid zijn een voorbeeld voor deze terrorist. Dat is niet geheel toevallig. Deze vorm van polariseren van Wilders, naar de islam, of naar Linkse kerken e.d. zijn wel items die het goed doen in de ideologie van extreem rechtse mensen. Of het nu deze man is, of pakweg de teaparty in de VS.

Mooi gesproken, Anya. Ik ben het ermee eens, maar het voelt voor mij niet goed om dit Wilders aan te rekenen. Vind jij van wel?

tjoppie

Re: Aanslag Oslo + Schietpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:46

Ik heb de post aangepast.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:59

Ik hoorde het gisteren op de radio .. verschrikkelijk.
Wat zouden die kinderen doodsangsten hebben uitgestaan, jeetje ...

Ik ben eigenlijk wel bang dat dit ook een keertje in Nederland gebeurd. Er lopen genoeg gekken rond, het is alleen een kwestie van tijd.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:59

vreselijk! wat een terrorist :(

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:05

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:24

Gister alles wel meegekregen, vandaag met vlagen wat opgevangen. Gelukkig is de dader opgepakt, ik hoop dat hij niet nog een team met mensen om zich heen had. 1 zo'n gek is meer dan genoeg.

De ooggetuigenverslagen zijn echt verschrikkelijk om te horen/lezen. Wat die mensen hebben moeten doorstaan :(:)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:29

Zoolgangster schreef:
Wat mij extra raakt is het feit dat er ouders waren die hun kind op het eiland belden, waardoor zijn/haar schuilplek verraden werd, zodat ze alsnog vermoord werden... Je zal met die gedachte als ouder moeten verderleven...

zow, je denkt er dan ook niet aan om je mobiel weg te gooien..

ik las op noorse nieuws inderdaad verhaa; van eentje die doodstil bleef liggen terwijl zijn mobiel afging.. met de dader vlakbij hij lag over iemands anders zijn benen.. bleek een meisje te zijn die al dood was.. na een hele tijd durfde hij weg te gaan en is gaan zwemmen!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:30

Verschrikkelijk... Geen woorden voor..

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 19:31

paardenfreak schreef:
Zoolgangster schreef:
Wat mij extra raakt is het feit dat er ouders waren die hun kind op het eiland belden, waardoor zijn/haar schuilplek verraden werd, zodat ze alsnog vermoord werden... Je zal met die gedachte als ouder moeten verderleven...

zow, je denkt er dan ook niet aan om je mobiel weg te gooien..

ik las op noorse nieuws inderdaad verhaa; van eentje die doodstil bleef liggen terwijl zijn mobiel afging.. met de dader vlakbij hij lag over iemands anders zijn benen.. bleek een meisje te zijn die al dood was.. na een hele tijd durfde hij weg te gaan en is gaan zwemmen!

over dat zwemmen, hoorde op het nieuws dat er wrsch. meer doden zijn omdat ze zijn vedronken :\

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:33

Pff, het is echt verschrikkelijk.. Gats :n Schrok er gisteravond ook enorm van, wat moeten die bang zijn geweest.. Zag op het nieuws ook die foto van iemand die om z'n leven smeekte, bah!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:33

Nee natuurlijk kun je dit Wilders niet aanrekenen. Wat ik Wilders (en de mensen in diverse landen die zijn type idee aanhangen) verwijt is dat hij (en die anderen) zorgen voor een klimaat waarin dit soort excessen makkelijker mogelijk zijn. Het is voor sommige mensen kennelijk een kleine stap van 'de pest hebben aan 'linkse kerk, islam of niet-gelovigen van diverse soort' naar gewelddadig optreden. En vaker halen ze dan de woorden van de zeer conservatieve linkse of rechtse politici aan, of is er een lijntje naar de één of andere nationalistische zwaar gelovige voorganger van het betreffende geloof.
Laatst bijgewerkt door Anya op 23-07-11 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:34

Jaa, het was iets van 750 meter naar de kant, in ijskoud water. Maar wat ik ook op Ned1 heb gehoord is dat de dader ook in het water heeft geschoten. Onderzoekers en hulpverleners hadden een onderwatercamera om te kijken of er nog wat ligt...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:37

Ik ga even bijlezen wat er nou allemaal precies gebeurt is..
Ben eigenlijk helemaal nog niet op de hoogte...

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:39

Echt gewoon geen woorden voor ;(

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:41

heb het ook al gelezen daar straks zo erg. :-(

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:44

Te erg voor woorden. Ik heb ondertussen al een drietal keer dezelfde beelden gezien in het nieuws en het blijft zo onrealistisch.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:46

Ik heb er maar één woord voor over: verschrikkelijk ;(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:47

Achja, hoe je van een moordenaar in Noorwegen weer de schuld bij Wilders in zijn schoenen kunt schuiven. Het valt me wel op dat het alltijd dezelfde zijn die met het vingertje naar Wilders wijzen.. :')

Deze man is gewoon gestoord. Ongeacht wie hij aanhangt, ongeacht waarom hij dit heeft gedaan. Het is vreselijk hoe dit heeft kunnen gebeuren..

RIP voor de slachtoffers, sterkte voor de nabestaanden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:51

Tallie lezen is ook een kunst, en tja de man schrijft zelf heel specifiek over Wilders en de PVV als voorbeeld, dan is het logisch dat daarover wordt gesproken.

Maar opvallend vind ik wel dat als Wilders iets zegt over de islam of over nationalistische wensen (vlaggen op scholen bijvoorbeeld) dan is het goed dat de rechter hem vrijspreekt.

Als anderen iets zeggen over het verharde negatieve politieke klimaat waaraan Wilders en de PVV mede debet zijn, dan mag dat kennelijk niet?

Dat heet meten met twee maten :j

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:51

noordje schreef:
Zit net op aftenposten.no het verhaal te lezen van een meisje die het meegemaakt had.Ik zit gewoon met tranen in m'n ogen,echt niet te bevatten wat een doodsangsten zij (en vele anderen natuurlijk) heeft uitgestaan. Het is voor niemand te snappen dat gebeurd is in het (anders zo) rustige Noorwegen.

Wil je mij een link sturen?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:03

Jeetje zeg wat zullen zij gevoeld hebben mijn god hee, ik heb hier echt geen woorden voor. Godzijdank is hij opgepakt hij zal nu nog maar rondlopen bah wat een zieke geest moet je dan hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:11

Vreselijk......
Dat 1 zo'n idioot gewoon meer dan 90 mensen kan vermoorden,geen woorden voor. :n
Wat moet daar een angst geweest zijn,verschrikkelijk.....

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:15

Heb er geen woorden voor ;(

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:17

Vreselijk, helemaal toen vanmorgen pas bekend werd hoeveel slachtoffers er zijn. Langzamerhand komen steeds meer feiten en cijfers boven water.
De verhalen van jongeren die het overleefd hebben, net op nos nieuws...brrr. Die zijn voor
het leven getekend. :(:)