pinuts schreef:ik vind een bestuur in een studievereniging toch heel anders dan in een bedrijf meedraaien hoor. Dat gaat op een hele andere manier. In een bestuur werk je samen met allemaal vrienden, mede studenten, biertje erbij.. en wat organiseer je dan.. borrels, reisjes, excursies..
Zo te horen heb jij echt geen idee wat het bestuur van een studievereniging inhoudt.
Vooral als bestuur van een grote studievereniging (bij ons zijn er zo'n 2000 leden) doe je veelveelveel meer dan wat jij noemt.
Er zijn meer dan 15 commissies waar jij als bestuur verantwoordelijk voor bent, iedereen heeft z'n eigen taak en dit loopt van contact met de universiteit tot overleg over beter onderwijs, sponsorcontact, bijhouden van de financiën, overleg met andere instanties met betrekking tot de studie etc. etc. etc.
En hier krijg je geen cent voor betaald.
Dus een bestuur doe je echt niet alleen maar voor de 'leuk' hoor. Het is ontzettend hard werken om naast de gezellige activiteiten die jij noemt te werken aan zo goed en effectief mogelijk onderwijs waarbij jij onder andere als mediator fungeert tussen de studenten en hogere instanties. En daarvan leer je ontzettend veel over hoe een 'bedrijf' in elkaar zit, over financiën maar ook over communicatie, leidinggeven, presenteren, promotie en jezelf verkopen.
Door een jaar bestuur doe je zoveel ervaring op en ik denk dat dat een heel groot voordeel is als jij later een baan moet vinden.
Ik had ook heel graag een jaar bestuur willen doen om deze ervaring op te doen maar door deze nieuwe regeling is dat voor mij al geen optie meer.