Eén op de drie platen moet Nederlandstalig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 09:23

Ach, je kan zoveel 'verstand' van muziek hebben (wat is dat eigenlijk, veel feitenkennis over artiesten en nummers of ben je dan zelf muzikant?), uiteindelijk valt er over smaak niet te twisten.

Afgezien dat ik zo ongeveer alles wat van de PVV komt belachelijk vindt, of in ieder geval verdacht, draaien ze hiermee wel een radiozender met een grote groep trouwe luisteraars de nek om. Hoe klinkt straks ons jaarlijkse grote radio-evenement, de top-2000! Allemaal verplicht Nederlandstalige nummers op ons lijstje 'favorieten' plaatsen?

_lautje_

Re: Eén op de drie platen moet Nederlandstalig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:07

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:12

Saskiaa_ schreef:
Dan nog staat er in de mediawet dat de overheid zich niet mag bemoeien met de inhoud van de programma's. Er moet wel pluriformiteit zijn in de programma's (dat geld ook voor tv), zo moet er cultuur, sport, nieuws ed in voor komen, maar over de muziek die gedraait wordt mag niet beslist worden.

geen idee of het al genoemd is maar als ik me niet vergis zitten ook aan de tv zenders die gesubsidieerd worden door de overheid eisen verbonden.
ook daar moeten ze bepaalde percentages hanteren. bijv niet meer dan 5% reclame, minimaal 15% documentaires enz.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:54

Ik vind het ook een bizar voorstel. Helemaal vanwege de reden 'goed voor de ontwikkeling van het Nederlands bij de luisteraar'. Oh ja, want artiesten als Nick&Simon staan ook echt bekend om hun diepgaande, taalkundige teksten. Wát een onzin weer. Laat ze ze in Den Haag druk gaan maken om écht belangrijke zaken.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:20

Hoe zou het zitten met Ali B, Lange Frans, Yassir en zo?

En dan Rowwen Heze, Janse Bagge Band, Normaal? Worden die als Nederlandstalig gekwalificeerd?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:23

jeugd van tegenwoordig mag al niet. Nieuwe plaatje heeft teveel spaanse woorden.

Zou de PVV eigenlijk weten dat het hele denken van de joods-christelijke cultuur afkomstig is van Plato en zijn volgeling Aristoteles. Die weer geadopteerd zijn door Aquino die het geheel heeft omgebouwd voor het Christendom.

Zijn wel Grieken :D :D :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:28

100% nl is echt niet altijd nederlandse muziek. Het is de muziek die nederland leuk vind.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:39

Anya schreef:
jeugd van tegenwoordig mag al niet. Nieuwe plaatje heeft teveel spaanse woorden.

Zou de PVV eigenlijk weten dat het hele denken van de joods-christelijke cultuur afkomstig is van Plato en zijn volgeling Aristoteles. Die weer geadopteerd zijn door Aquino die het geheel heeft omgebouwd voor het Christendom.

Zijn wel Grieken :D :D :D

Niks mis met die Grieken :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:46

MyLittleLove schreef:
100% nl is echt niet altijd nederlandse muziek. Het is de muziek die nederland leuk vind.

100% Nederlandse meedeinmuziek, (ik citeer degene die de motie indiende) vinden een heleboel Nederlanders, en met name degenen die kiezen voor Radio 2, absoluut niet leuk.

Ha ha Joost ik weet niet of streektaal mag, maar dan valt er al veel "Nederlandse" muziek af

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:51

MyLittleLove; mag ik je corrigeren? t is de muziek die de luisteraars leuk vinden :+ Persoonlijk zit ik altijd met braakneigingen als iemand 100%NL op heeft staan namelijk :=

Ik vind t belachelijk.. En vooral vervelend, thuis staat altijd radio 2 aan, ouders luisteren daar naar, dus ik zit mooi opgescheept met die 35% Nl muziek :+ Idd, radio bouwt een hele schare aan trouwe luisteraars op, stemmen de platen daar op af, en dan ineens moeten ze het omgooien? Weet niet hoe dat wettelijk gezien allemaal zit omdat ze kennelijk gesubsidieerd worden, maar lijkt me toch niet helemaal de bedoeling dat de overheid ff gaat vertellen wat er gedraaid moeten worden. Laat die mensen zich lekker concentreren op het regelen van t land en zich anders laten omscholen tot dj, mogen ze zelf de dienst uit maken..
Idd, Nederlandse teksten zijn over het algemeen nu niet bepaald van die educatieve hoogstandjes.. De echt goede nummers zijn al wat ouder (zelf een heleboel covers van Starkoo op de laptop staan bijv, iets flitsender dan de originele en zeker goede nummers) en hedendaagse Nl nummers zijn vooral van die meedeiners waarvan je al voor het 2e couplet de hele tekst kent omdat het zó voor de hand liggend is..

Hoe dan ook, rare jongens, die romeinen uhh nederlanders :+

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:41

sluit me aan bij de eerder genoemde braakneigingen bij 100%NL

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:48

Ach ieder zijn eigen smaak w.b.t. muziek.Zo houd ik wél van André Hazes maar die hoor ik zeer weinig op de radio,ongeacht welke zender die opstaat.Sky Radio is élke dag dezelfde muziek,Q Music idem dito dus nu heb ik Veronica opstaan elke dag.
De PVV begint door te draaien.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:24

begint?????

In vergelijking met de kopvoddentax 'lijkt' dit nog heel onschuldig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:28

Sammyoo schreef:
begint?????

Ach dat kopvoddentax moet je niet serieus nemen,hij dacht er grappig mee te zijn.
Ieder normaal mens weet toch dat hij dat NOOIT voor elkaar zou kunnen krijgen.
Hij dacht lollig te zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:34

gohya schreef:
Ach dat kopvoddentax moet je niet serieus nemen,hij dacht er grappig mee te zijn.
Ieder normaal mens weet toch dat hij dat NOOIT voor elkaar zou kunnen krijgen.
Hij dacht lollig te zijn.

Lollig is niet een sentiment dat ik bij Geert kan ontdekken en niet voor niets werd het hoofddoekjes statement zowel bij de plaatselijke verkiezingen (Almere) als bij de provinciale verkiezingen (Noord Holland) zeer serieus voorgedragen
En in dat licht moeten we dit ook zien, het is een proefballonnetje om te kijken hoe ver men kan gaan en het is eigenlijk iets om de rillingen van te krijgen als het doorgetrokken wordt.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:35

@ gohya Volgens mij was dat echt bloed-bloed serieus. Als je als politicus een partijprogramma schrijft met daarin een groot aandeel bestaat uit 'kopvoddentax' dan kan dat maar beter geen grapje zijn. Met uitzondering van Johan Fleminx met zijn Partij van Oranje dat was een grote grap.

Ben blij dan Radio2 niet op dit "verzoek" in gaat.
Laatst bijgewerkt door Depende op 03-07-11 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:36

Sammyoo schreef:
begint?????

_/-\o_

Het vervelende is wel, dat tijd wordt verspild met dit soort onzin.
Ik ben altijd benieuwd wat Henk en Ingrid van dit soort voorstellen vinden? ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:56

Electra63 schreef:
_/-\o_

Het vervelende is wel, dat tijd wordt verspild met dit soort onzin.
Ik ben altijd benieuwd wat Henk en Ingrid van dit soort voorstellen vinden? ;)

Van Maurice de Hond heb ik begrepen dat die geen tijd hiervoor hebben 1/4 van hen gaat naar musea :D :D :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:12

Ik stel voor dat IEDEREEN bij de volgende verkiezing verder gaat kijken dan zijn/haar neus langer is en niet zo meeloopt met dat populistische gedonder. (Ik wil bijna zeggen: Zie je nou wel, dat komt ervan!)
Dan hoeven we namelijk geen topics meer te openen met dit soort onzin voorstellen :+

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:28

phormicola schreef:
Ik stel voor dat IEDEREEN bij de volgende verkiezing verder gaat kijken dan zijn/haar neus langer is en niet zo meeloopt met dat populistische gedonder. (Ik wil bijna zeggen: Zie je nou wel, dat komt ervan!)
Dan hoeven we namelijk geen topics meer te openen met dit soort onzin voorstellen :+

_/-\o_

(Helaas lijken sommige mensen daar niet toe in staat := )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:39

Ik kan niet wachten op een volgende verkiezing!wat heb ik me vergist zeg.
Ik geloof ook niet dat ze dit erdoor kunnen drukken,tis te belachelijk voor woorden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:53

gohya schreef:
Ik geloof ook niet dat ze dit erdoor kunnen drukken,tis te belachelijk voor woorden.

Ach, Gohya, fouten maken is menselijk, trek het je niet aan. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 01:36

gohya schreef:

Jij durft het tenminste toe te geven. Leer hier van :)
De les is: vrijheden worden weggenomen en het lijkt goed te zijn voor de samenleving. Prima toch? Aanpakken die hap!
Helaas blijft het daar niet bij en kunnen we straks geen scheet laten of we moeten 5000 euro betalen (ik zeg maar wat).
In het verleden hebben mensen gevochten voor de vrijheden die we hebben (of al hebben verloren). Kies partij voor mensen die die vrijheden en rechten willen beschermen, zonder populistisch gedoe vooral ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 01:55

neee, please niet.
Ik heb echt een hekel aan nederlandstalige muziek. Nou vind ik bv op zijn tijd marco borsato of glennis grace (als ik het goed schrijf) wel leuk, maar nick en simon of jan smit, nee liever niet. Dan zoek ik een andere zender :j

Maar ik ben bang dat als dit doorgaat het meer richting piratenmuziek gaat. (dus alleen maar nederlandstalig van zangers die (imo) niet fatsoenlijk kunnen zingen. Piratenmuziekliefhebbers: vat dit alsjeblieft niet te hard op haha. )

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 02:33

Nou vind ik nederlandse muziek toevallig leuk :o