NatasjavE schreef:Phounix schreef:Omdat je een nederlander bent en omdat we het hier goed hebben. We hadden het stukken minder kunnen treffen, en daar mag best iets van dankbaarheid of eerbied tegenover staan.
O alsjeblieft zeg...daarvoor moet ik het volkslied kennen????
Laat mij maar een ander klusje opknappen als dankbaarheid. Bovendien....wie moet ik daar voor dankbaar zijn? Ik werk mezelf het snot voor de ogen....daarom heb ik het goed..
PS... IK ben "gewoon" autochtoon hoor....en het volklied ken ik...helaas wel.. ik hou helemaal niet van dat nationalistische gedoe
Laatst was er op de radio bericht dat je tot 17 juni voor de staat werkt. Daarna is het voor je zelf. Het zou leuk zijn als de staat ook eens luistert naar het volk die die centen doneert, ipv dat ze het allemaal opmaken aan dienstreisjes, auto's en geleuter. Dat is lang hoor!
Van mij mogen asielzoekers en kornuiten zich best wat eerder nuttig maken ipv onze asielzoekersopvang te bevuilen en zich dood te vervelen. Ik denk zelfs dat er meer verdraagzaamheid door ontstaat en dat deze mensen veel beter zouden kunnen integreren als dat kon. Als ze er geld mee verdienen, kort je dat op de 'uitkering' die ze krijgen, of je laat het verdiende van die periode instromen bij het budget van de inburgering, dan kan mijn belasting ook omlaag. Je maakt mij niet wijs dat ze dat niet krijgen. En dan kunnen we al die zuipende polen mooi in hun eigen land laten zitten. Maakt het ons land meteen een stuk veiliger op de weg en investeren in ons eigen land! Griekenland nuttigt hier ook al genoeg.
Evelli: Ik wil wel, maar ik stel mezelf een andere veel belangrijkere taak: Ik voed mijn 3 kinderen zelluf op ipv daar een kinderdagverblijf mee lastig te vallen. Daarnaast doe ik ontzettend veel vrijwilligerswerk voor de school waar ze op zitten. Ik neem kinderen van anderen mee naar hun sporten en vang ze op als hún ouders hard werken voor die hypotheek die ze eigenlijk niet op kunnen brengen. Ook heeft mijn middelste een vriendinnetje met een moeder uit Gambia. Een heel leuke vriendin die ik er gratis bij krijg. Ik krijg er geen uitkering voor, geen stuiver. En toch ga ik niet solliciteren. Maar ik maak me wel nuttig. En dát zouden echt meer mensen mogen doen!
Phounix: Waar moet ik trots op zijn? Op wat de Fransen van ons denken ivm drugsbeleid? Voetbal is juist weerzinwekkend. Kijk eens hoeveel politie er op de been moet komen voor één zo'n wedstrijd. En dat hoeven die bobo's niet eens te betalen! Dat was gister nog in het nieuws! Daar schaam ik me echt voor. Verder vind ik het schandalig hoe Nederlanders de medelanders behandelen en dan heb ik het ook over mensen die ver weg familie uit Marokko hebben. Dat zijn geen Nederlanders, zo lang ze mij als voetveeg behandelen. Ik ben zeker niet trots op Nederland. En of het elders in de wereld slechter is? Dat wil ik niet meten aan mijn spaarrekening. Mss zouden we met minder juist socialer zijn. Hoeveel mensen kennen hun buren tegenwoordig nog? Dat mis ik enorm in de Nederlandse mentaliteit. Waarom geen bloemetje voor de nieuwe buur? Kijkend in een overwegend Nederlands dorp in mijn omgeving, schaam ik me ervoor hoe Nederlanders zich gedragen. Dan is een allochtoon mss nog wel een verademing. Ik doe mijn best om een goed mens te zijn en mijn nationaliteit maakt mij niks uit. Andere landbewoners zouden wat minder trots mogen zijn, dan kwam er mss nog wat uit hun handen.
Bij concoursen vind ik persoonlijk de radetski mars leuker dan het wilhelmus.
Natasja: We hebben hooggeschoolden zat. Ik kom er na 4 jaar kinderen krijgen niet eens meer tussen.
Parttime is onmogelijk. Iedereen gaat door met leren. Schoonmakers, champignonplukkers, vakkenvullers, metselaars, schilders enz. Die hebben we niet want een Nederlander doet dat soort werk niet. En idd, ze zouden zich ook nuttig kunnen maken met de meuk van de Hollanders op te ruimen. Ook zijn de meeste kinderen van asielzoekers (en dan heb ik het over echte asielzoekers, die dus idd huis en haard moesten achterlaten) veel dankbaarder en vriendelijker dan het gemiddeld verwende kind van een Nederlands koppel die ze dumpt op een BSO
Citaat:
Het grootste probleem in Nederland is niet wie wel of niet intergreren, maar individualisatie. Mensen die alles prima vinden zolang ze er zelf geen last van hebben, en die vooral niet iets willen moeten, maar alles wel moeten mogen zonder er zelf iets voor terug te moeten doen, dat ze zelf niets oplevert.
Juist dat probeer ik te zeggen.