Paracetemol op school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:14

_Hedwig_ schreef:
Bizar, die konden wij kopen op de middelbare, die kregen we echt niet.
Ik krijg een beetje het gevoel dat school een soort extra opvoeder wordt papa en mama 2, medicijnen, tampons, krijgen ze ook condooms uitgedeeld? Just in case....

die werden bij ons ook uitgedeeld ja...

Wikiboo

Re: Paracetemol op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:10

Wij hebben daar een systeem voor, dan noteren ze wanneer je paracetamol hebt gehad.
Anders waren er wel mensen die er elke dag een vroegen..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:16

Bij mij op school krijg je ze gewoon als je er om vraagt.... mag ook wel vind ik, zit op het MBO en dan mag je hopelijk wel verstand genoeg hebben om er goed mee om te gaan.

En als ik het niet meer op school krijg, dan neem ik wel een strip mee van huis.

Máár ik slik geen paracetamol omdat ik te weinig eet, dus zit wel verschil in ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:25

_Hedwig_ schreef:
Maar Rosemarin, dan kun je toch voor je eigen paracetamolletjes zorgen?

Ik bedoel, mijn collega's zitten ook niet te wachten met handen vol pijnstillers op mijn werk, die moet ik ook zelf meenemen. En als ik ze zou halen op kosten van de baas zou ik ook commentaar krijgen.

Ik vind het systeem gewoon heel raar. De concierge heeft toch ook geen doosje tampons staan voor just in case. Of ik moet een beetje achter lopen. Maar als mijn kind regelmatig een pijnstiller moet vanwege een breuk / reuma of slechte luchtkwaliteit dan konden ze die gewoon van huis mee krijgen.

Ja zeker, ik heb altijd paracetamol bij me maar soms, dan heb ik ineens een andere tas bij me, of ben ik ze vergeten, of.. noem het maar op. Dan ga ik er gerust eentje halen hoor. Het andere alternatief is mezelf ziek melden.. denk dat de school dan liever een paracetamol kwijt is. Bij ons op school, als je jezelf ziek wilt melden, vragen ze ook eerst of je wel al een paracetamol op hebt, zo nee, dan willen ze eigenlijk dat je die eerst neemt voordat je je ziek meldt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:27

'vroegah' toen ik nog op school zat piekerde je er neit over om te gaan vragen voor een paracetamol
Echter alle scholen waar ik nu gewerkt heb is sinds 2008 ineens heel erg in opkomst gekomen om elke les wel wat te verzinnen om 'te ontsnappen'. Het waren alledrie totaal verschillende scholen op totaal verschillende plekken, dus ze konden het niet vanelkaar hebben afgekeken.

één school had inmiddels besloten het niet meer uit te delen; leg zelf maar een stripje in je kluis. De eerste school gaf het nog wel, maar noteerde wie er om vroeg en hoe vaak. De laatste school deelt het ook niet meer uit.

Vind sowieso dat leerlingen van tegenwoordig erg brutaal en laks zijn :(. Ik heb al eerder in het onderwijs gewerkt van 2001 tot 2004 en toen was het toch echt een stuk rustiger allemaal.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:28

Romana01 schreef:
Ik vind het wel erg kort door de bocht, dat ze er van uitgaan dat meisjes zo veel hoofdpijn hebben omdat ze te weinig eten en drinken.. misschien moeten ze maar eerst ff naar de lucht kwaliteit in het lokaal kijken, daarvan zal ook meer dan de helft hoofdpijn krijgen

:j

Ik heb trouwens altijd zelf een strip paracetamols in mijn tas zitten, krijg gewoon al hoofdpijn van school opzich. En ik eet zeker wel genoeg :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:29

bambietje schreef:
dus vaak is het klagen "aah koud is het hier", "het is hier zooo koud".
maar beter dan warme stinklokalen :j

Op een van de scholen waar ik werkte had ik zo'n CO2 meter in de klas staan :oo dan zie je hoe snel het gaat. Ik had een gróót lokaal wat hoog was en binnen een kwartier met een klas van 24 is de CO2 concentratie al te hoog. Dus ramen open.

klaag klaag koud (ja trek dan ook een warme trui aan....... :+ maar nee strakke shirtjes met diep decollate natuurlijk :') )

En nog heb ik altijd minimaal één raam open. Alles beter dan die muffe hoofdpijnzooi.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:31

Ik vind wel dat mensen en niet alleen jongeren, veel te snel grijpen naar het meest kwade pijnstiller die je maar bij de etos e.d kan krijgen.

Daarnaast vind ik dat als je weet dat je ongesteld word, je weet dat je thuis ook paracetamol hebt liggen en heb je dat niet dan koop je een doosje, begrijp niet zo goed waarom dit allemaal via school verkregen moet worden.
Hoofdpijn is een ander verhaal, ja de airco en klimaat controle werken daar aan mee, maar wanneer je niet voldoende drinkt en niet ontbijt, dan kun je er donder op zeggen dat je hoofdpijn krijgt.

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:31

Niet op elke school wordt dit genoteerd, een aracetamol halen, bij mij bijv. niet,
Dan zouden ze me misschien hoofd uit moeten gaan herkennen, 'hé daar heb je haar weer'.
Dit kost gewoon te veel tijd, en bovendien, ouders moeten er zelf ook opletten op hun kinderen wel of niet eten.

Judass

Re: Paracetemol op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:37

Bij ons worden er niet tot nauwelijks paracetamollen gehaald, maar wil je er een dan krijg je die gewoon...
Tampons kan je trouwens bij een automaat halen, en condooms worden op schoolfeesten uitgedeelt..