Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:05

Ik kan het geluidsfragment niet horen (enkel het gesprek er na maar niet van de vrouw) dus kan ik niet over oordelen he, sommige oordelen niet over een situatie zonder ook maar iets te weten JG... Moet je ook eens proberen :j

Er is een verschil tussen medelijden willen en om hulp schreeuwen. Medelijden doe ik niet aan. En dat ik harteloos ben is geen nieuws. :D

Relien

Re: Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:08

pff. ik luister het nu wat heftig.. ze is echt overstuur.. dit is echt een wanhoops daad van haar.. Ik denk dat je dit niet moet zien als aandacht maar een laatste kans om hulp te zoeken.. ze wil zelfmoord plegen maar zoekt iemand die haar eigenlijk nog kan stoppen en misschien wist ze niks anders dan 538 bellen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:09

Ayasha : Dat had je wel even mogen melden. ;)
Dan hoef je die heisa niet te maken. je hebt het niet eens gehoord je kunt dus niet eens oordelen. Laat staan uit leggen hoe je zelf reageert.

En waar slaat die eerste zin nou op?
Als jij gewoon gelijk duidelijk was geweest dat je dat hele fragment niet hebt gehoord ipv een heel verhaal eromheen...was het een stuk gemakkelijker.

Er is zeker een verschil tussen medelijden en hulp..
En dit was imo een kreet om hulp...en ik hoop dat ze de hulp aanpakt..
Al vraag ik mij af of we er ooit nog iets van horen...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:11

Dat vraag ik me ook af Jolliegirl :j Ik ben wel benieuwd of ze de hulp krijgt die ze nu nodig heeft, ik geloof wel dat ze er voor open staat.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:15

Ik heb het gisternacht gehoord, ik dacht eerst dat het een grap was. Ik zei al tegen mijn vader: 'Ha wat een loser is dat zeg.' Maar toen werd het toch wel erg serieus. half uur niets gezegd was echt geschokt.

@Relien, ik denk niet dat iemand die serieus zelfmoord wil plegen gaat denken: 'Goh laat ik maar niet 538 bellen, stel je voor dat iemand mij sneu vindt.' Om het maar even kort door de bocht te zeggen.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:18

Jeetje, heb het net zitten luisteren. Mijn complimenten voor de dj's allebij maar die kim hoe ze der mee omgaat, zo knap!

Ik weet ook niet of ze het uiteindelijk echt had gedaan, dat weet niemand.
Maar geloof wel dat dit een ontzettend roep is om aandacht en niet om aandachtaandacht maar omdat ze het echt niet meer weet. Echt een roep om hulp.

Ben er echt even stil van.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:21

Respect voor de dj's. Kan me voorstellen dat ze heel erg geschrokken zijn. Vindt het alleen een beetje jammer dat zo'n vrouw het via de telefoon live op radio moet laten horen..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:24

Ik weet helaas uit ervaring dat je er op zo'n moment niet bij stilstaat hoeveel mensen je raakt of niet. Ik denk niet dat ze doorhad dat iedereen het kon horen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:25

Jolliegirl schreef:
Ayasha : Dat had je wel even mogen melden. ;)
Dan hoef je die heisa niet te maken. je hebt het niet eens gehoord je kunt dus niet eens oordelen. Laat staan uit leggen hoe je zelf reageert.

En waar slaat die eerste zin nou op?
Als jij gewoon gelijk duidelijk was geweest dat je dat hele fragment niet hebt gehoord ipv een heel verhaal eromheen...was het een stuk gemakkelijker.

Er is zeker een verschil tussen medelijden en hulp..
En dit was imo een kreet om hulp...en ik hoop dat ze de hulp aanpakt..
Al vraag ik mij af of we er ooit nog iets van horen...

Nah mijn idee over het eisn dat iemand in leven blijft, blijft hetzelfde. Hoe dan ook ben ik het niet eens met het politie idee. :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:31

Ayasha schreef:
Nah mijn idee over het eisn dat iemand in leven blijft, blijft hetzelfde. Hoe dan ook ben ik het niet eens met het politie idee. :)

Ayasha ben het gedeeltelijk met je eens maar bedenk wel dat deze vrouw zwelgde van de emoties zij kon op dat moment ook geen 'goede keuzes' maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:31

eenitraM schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik ben het helemaal met je eens...
Maar als het zover is... denk je niet meer helden... dan denk je daar niet meer over na....
Ook hier moet je je in verdiepen.....

Ik las hier iets in het topic over borderline. Mensen met borderline zijn impulsief. Vaak met uitingen, zonder kwade bedoelingen, om mensen de angst aan te jagen. Aandacht en middelpunt.

http://www.angelfire.com/tx3/borderline/

Ik snap je punt over borderline niet helemaal, het percentage zelfdodingen onder borderlinepatienten is beduidend hoger dan onder mensen in geestelijk stabiele toestand,

Daarnaast ook aandachttrekkers schieten soms door in hun pogingen, dat zal van kwaad tot erger gaan tot er , bedoeld of onbedoeld, een fatale poging zal volgen. Tenzij er dus op tijd goede hulp aangeboden wordt...

Daarom petje af hoe de DJ's ermee omgaan +:)+ Zo'n uitspraak van 'Als ze dood wil gewoon lekker laten gaan' vind ik ook ngoal gedurfd. Ze zal er een hoop nabestaanden mee achter laten, en over 2 a 3 jaar kan de wereld er totaal anders uit zien

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:33

Danique_G schreef:
Ayasha schreef:

Ayasha ben het gedeeltelijk met je eens maar bedenk wel dat deze vrouw zwelgde van de emoties zij kon op dat moment ook geen 'goede keuzes' maken

maar ik las dat ze al eeder geprobeert heeft... Is dus blijkbaar geen "one time moment"...

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:34

Voorkomen is ook een groot woord.

Iemand die echt een eind aan zijn leven wil maken, doet dat gewoon, gaat niet eerst een radio programma bellen.
Gewoon weer een kreet om aandacht, en dat is uiteraard gelukt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:35

Dat maakt toch niet uit ayasha? Wie weet is de eerdere keer mislukt, dat maakt niet dat de problemen weg zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:36

Is het niet egoïstisch om iemand die zo graag wil te dwingen om te blijven leven omdat ons geweten het niet aan kan?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:38

Misschien een vast denkpatroon waardoor zij steeds in deze situaties beland waardoor zij steeds op die momenten niet meer helder kon denken.

Ik ben het met je eens hoor, het is een misschien wel een beetje een schreeuw om aandacht maar denk eens na. Waarom zou jij een schreeuw om aandacht willen? Dat heeft een achtergrond. Ze hebben haar misschien wel in een instelling 'gedaan' (dacht zo iets te horen gisternacht) maar kennelijk was de zorg weer eens minder. Want als je weet dat iemand het niet meer ziet zitten dan laat je diegene niet zo snel weer los in de maatschappij.

Ik ben het ook met je eens wat betreft 'iemand in leven houden die niet meer wil' maar deze persoon zat duidelijk in een depressie en dan kan je niet meer helder denken. Deze persoon ziet nu maar 1 kant van het leven. Je moet op z'n minst de kans krijgen om ook de andere kant te zien
Laatst bijgewerkt door Raineri op 08-06-11 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Ze wil niet graag. Anders had ze allang op het spoort gelegen of in een paar stukken op de snelweg, of in een touw gehangen, of in een plas met bloed.

Pure aandachttrekkerij.

Anoniem

@ayasha
mss, maar zelfmoordplegen is egoïstischer als je nog alle kans hebt om iets van je leven te maken. Daar staat persoon in kwestie alleen op zo'n moment niet meer bij stil, dus dat is het punt waar je als omstander in moet grijpen. Ookal doe je dat alleen maar om je eigen geweten te 'redden'

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:39

Heftig stuk. Mooi gedaan door de DJ's!
Ayasha schreef:
Is het niet egoïstisch om iemand die zo graag wil te dwingen om te blijven leven omdat ons geweten het niet aan kan?

Dat dacht ik eerst ook. Maar het blijkt dat mensen die er een eind aan willen maken, doen dat. Mensen die toch nog iemand bellen/uitstellen, hebben een plek nodig om alles van zich af te zetten en een steun in de rug te krijgen. Situatie te herzien en maakt de situatie soms dergelijk, dat het leven door kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:39

Vienna2007 schreef:
Ze wil niet graag. Anders had ze allang op het spoort gelegen of in een paar stukken op de snelweg, of in een touw gehangen, of in een plas met bloed.

Pure aandachttrekkerij.

aandachttrekkerij kan ook fataal aflopen...

en denken dat iemand alleen maar aandacht trekt kan ook een fatale afloop tot gevolg hebben.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:40

Mijn ervaring is dat die gevoelens ook altijd weer over gaan, mits er goede hulp is en dáár schort het aan....

Mensen worden idd veel te snel los gelaten onder het mom van eigen verantwoording terwijl ze die helemaal niet aankunnen. Een vriend van mij heeft het hele traject doorlopen van opnames en begeleid wonen, werd te snel weer buiten gezet en kon het geestelijk niet handelen. Die heeft ook een eind aan zijn leven gemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:42

Menino schreef:
@ayasha
mss, maar zelfmoordplegen is egoïstischer als je nog alle kans hebt om iets van je leven te maken. Daar staat persoon in kwestie alleen op zo'n moment niet meer bij stil, dus dat is het punt waar je als omstander in moet grijpen. Ookal doe je dat alleen maar om je eigen geweten te 'redden'

Leven kies je niet, dat wordt je opgedrongen. Dood kan je wel kiezen.... Ik vind er niks egoïstisch aan...

Vienna2007 schreef:

Pure aandachttrekkerij.

Dat vind ik een snelle conclusie.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:45

Ach ja ik zeg altijd: 'Het leven is net een voetbal WK, als er iets gebeurd weet Jan met de korte achternaam het zelfs beter.' Overigens geen persoonlijke aanval. Dit bedoel ik in het algemeen van het leven, maar het is nu ook weer van toepassing. Daar mee bedoel ik, als je zelfmoord wilt plegen ga je echt niet meer denken van: 'Ow ik bel geen 538 want dan ben ik op de radio.' Dan denk je gewoon: 'ach wat zal het nog.' Dat zou ik teminste denken, niet dat ik het ook maar ooit in mijn hoofd heb gehaald. Ik wil nog voor mijn dood mijn lijstje afwerken :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:46

Tenzij je kinderen hebt en er mee in zit.... En je voor de keuze staat Het leven dat je niet meer trekt of je kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:49

ik vind het wel egoïstisch, je kiest voor jezelf en doet je omgeving een hoop pijn. Je kan ook ervoor vechten zoveel mogelijk van je leven te maken en die pijn je omgeving te besparen. Dat zal mss een zware weg zijn, mss niet de leukste, en in sommige gevallen is zelfmoord mss een hele begrijpelijke uitweg. Maar zelfmoord pleeg je wel voor jezelf, op een moment dat je nog niet weet wat het leven je nog voor moois (of niet) kan bieden.

ik veroordeel mensen die zelfmoord (willen) plegen helemaal niet, omdat ik snap dat er soms geen andere uitweg lijkt te zijn. Maar je doet het voor jezelf, en anderen doe je er -in de meeste gevallen- een hoop pijn mee. Terwijl je nooit met zekerheid kunt zeggen dat je hele leven altijd maar slecht zal zijn. Sterker nog dat is een vrij pessimistische benadering, en daar kan heel vaak aan gewerkt worden.