Er is een verschil tussen medelijden willen en om hulp schreeuwen. Medelijden doe ik niet aan. En dat ik harteloos ben is geen nieuws.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Ayasha : Dat had je wel even mogen melden.
Dan hoef je die heisa niet te maken. je hebt het niet eens gehoord je kunt dus niet eens oordelen. Laat staan uit leggen hoe je zelf reageert.
En waar slaat die eerste zin nou op?
Als jij gewoon gelijk duidelijk was geweest dat je dat hele fragment niet hebt gehoord ipv een heel verhaal eromheen...was het een stuk gemakkelijker.
Er is zeker een verschil tussen medelijden en hulp..
En dit was imo een kreet om hulp...en ik hoop dat ze de hulp aanpakt..
Al vraag ik mij af of we er ooit nog iets van horen...
eenitraM schreef:Jolliegirl schreef:Ik ben het helemaal met je eens...
Maar als het zover is... denk je niet meer helden... dan denk je daar niet meer over na....
Ook hier moet je je in verdiepen.....
Ik las hier iets in het topic over borderline. Mensen met borderline zijn impulsief. Vaak met uitingen, zonder kwade bedoelingen, om mensen de angst aan te jagen. Aandacht en middelpunt.
http://www.angelfire.com/tx3/borderline/
Danique_G schreef:Ayasha schreef:Nah mijn idee over het eisn dat iemand in leven blijft, blijft hetzelfde. Hoe dan ook ben ik het niet eens met het politie idee.
Ayasha ben het gedeeltelijk met je eens maar bedenk wel dat deze vrouw zwelgde van de emoties zij kon op dat moment ook geen 'goede keuzes' maken
Ayasha schreef:Is het niet egoïstisch om iemand die zo graag wil te dwingen om te blijven leven omdat ons geweten het niet aan kan?
Vienna2007 schreef:Ze wil niet graag. Anders had ze allang op het spoort gelegen of in een paar stukken op de snelweg, of in een touw gehangen, of in een plas met bloed.
Pure aandachttrekkerij.
Menino schreef:@ayasha
mss, maar zelfmoordplegen is egoïstischer als je nog alle kans hebt om iets van je leven te maken. Daar staat persoon in kwestie alleen op zo'n moment niet meer bij stil, dus dat is het punt waar je als omstander in moet grijpen. Ookal doe je dat alleen maar om je eigen geweten te 'redden'
Vienna2007 schreef:Ze wil niet graag. Anders had ze allang op het spoort gelegen of in een paar stukken op de snelweg, of in een touw gehangen, of in een plas met bloed.
Pure aandachttrekkerij.