Vind op zich dat die man wel een punt heeft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dots83 schreef:sorry maar na de eerste alinea had ik het al gehad...... geen onderscheid tussen mens en dier nog even en ze krijgen stemrecht!!!!!
Maar jullie zitten allemaal op bokt dus hebben iets met paarden neem ik aan. Dat is dan niet zielig dat wij voor ons plezier iedere dag een uur bij een paard op zijn rug gaan zitten??? Niet dus. Dat doen we ook voor ons plezier en lol vragen we ook niet of een paard dat wel wil. Is ook niets mis mee, ze kunnen de hele dag doen waar ze zin in hebben hoeven maar een uurtje per dag te werken, de meeste mensen werken 8 uur per dag.
Stoppen met vlees eten? Moet ieder voor zich weten ik vind het onzin. Een koe gaat zowiezo een keer dood hoor
Magnummm schreef:Juul: als het goed is bevat biologische, vegetarische kaas e.d. geen dierlijk stremsel
_Tara_ schreef:Een koe gaat sowieso een keer dood ja, maar of dat nou na een leven op de wei van ouderdom is waarbij hij rustig op heeft kunnen groeien, kalfjes niet bij de moeder vandaan getrokken enz of dat 'ie gefokt wordt voor de slacht. Vind ik nogal een heel groot verschil.
fransje23 schreef:_Tara_ schreef:Een koe gaat sowieso een keer dood ja, maar of dat nou na een leven op de wei van ouderdom is waarbij hij rustig op heeft kunnen groeien, kalfjes niet bij de moeder vandaan getrokken enz of dat 'ie gefokt wordt voor de slacht. Vind ik nogal een heel groot verschil.
Als mensen geen vlees meer eten, geen melk meer drinken en geen leer meer gebruiken zal de koe simpelweg grotensdeels verdwijnen.
Er is geen nut meer ze te houden.
Juul schreef:Klopt, maar dat zou niet zoveel veranderen imo. Nu zijn er ontzettend veel koeien, maar die zie je ook bijna niet, want die worden vetgemest en geslacht. De meeste zie je niet in de wei staan. En in principe is een koe prima te houden voor melk, of als grasmaaier. Als mensen koeien interessant genoeg vinden, zullen ze er alsnog wel blijven. Alleen de vleeskoeien (die je toch al niet echt ziet), zijn er dan gewoon niet meer. Koeien zullen heus niet uitsterven, alleen minder worden. Maargoed, hoe erg is dat?
Ragdollcat schreef:Natuurlijk weet ik hoe het eraan toe kan gaan in NL en buitenland in slachthuizen.
Ik kan alleen maar 1 ding zeggen, ik vind het walgelijk en respectloos, ik eet ook geen vlees/vis en gevogelte/kip.
Ik vind het eigenlijk ook maar smerig en vies, het zijn dode dieren/kadavers.
Het enigste wat ik acceptabel vind is: natuurvolkeren die op dieren jagen, dieren hebben tot op het allerlaatste moment vrije leven gehad zoals dat hoort en er worden niets verspild en ze doden alleen dieren die ze nodig hebben om over te leven.
Van mij mag het ook minder hoor met dieren fokken voor vlees, mensen kunnen best minder vlees gaan eten.
fransje23 schreef:[naam] schreef:Klopt, maar dat zou niet zoveel veranderen imo. Nu zijn er ontzettend veel koeien, maar die zie je ook bijna niet, want die worden vetgemest en geslacht. De meeste zie je niet in de wei staan. En in principe is een koe prima te houden voor melk, of als grasmaaier. Als mensen koeien interessant genoeg vinden, zullen ze er alsnog wel blijven. Alleen de vleeskoeien (die je toch al niet echt ziet), zijn er dan gewoon niet meer. Koeien zullen heus niet uitsterven, alleen minder worden. Maargoed, hoe erg is dat?
Ik zie toch best veel koeien buiten staan hoorOf in de wei altijd een ideale plek is kan je je ook afvragen (maar dat is een andere discussie)
Als je koeien alleen houd voor de melk blijf je met een hoop "overbodige" stiertjes zitten. Die geven nu eenmaal geen melk maar kalveren zijn wel belangrijk als je melk wilt hebben.
Citaat:Dat dieren voor kaas zonder dierlijk stremsel geslacht moeten worden, net als voor wol, kaas en eieren kan ik me eerlijk gezegd niet indenken. Dat het gebeurd, ja, misschien, wist ik niet, maar dat het nodig is lijkt me zeer sterk.
_Roosmarijn_ schreef:Wat moet er dan met het wereldvoedselprobleem?
_Roosmarijn_ schreef:Ja, daar heb je helemaal gelijk in.
Maar vlees heb je nodig om volledig te eten. Wordt er geen vlees gegeten, dan heb je een wereld probleem met ondervoedde mensen. Ze hebben niet te weinig eten maar gewoon niet de juiste verhouding.
_Roosmarijn_ schreef:Vergeet trouwens niet dat er wel dieren móéten worden geslacht, want kleding waar komt dat dat grotendeels vandaan. Juist, uiteindelijk van het schaap.
_Roosmarijn_ schreef:Wordt er geen vlees gegeten, dan heb je een wereld probleem met ondervoedde mensen. Ze hebben niet te weinig eten maar gewoon niet de juiste verhouding.
maura schreef:_Roosmarijn_ schreef:Vergeet trouwens niet dat er wel dieren móéten worden geslacht, want kleding waar komt dat dat grotendeels vandaan. Juist, uiteindelijk van het schaap.
Hier moest ik toch wel een beetje om lachen hoor, sorry. Had meteen beeld van een lady Gaga met gebreide wollen bikini met een dood schaap er aan vast. Ik ga ervan uit dat bekend is dat katoen en linnen van planten komen?_Roosmarijn_ schreef:Wordt er geen vlees gegeten, dan heb je een wereld probleem met ondervoedde mensen. Ze hebben niet te weinig eten maar gewoon niet de juiste verhouding.
Ondervoede mensen heeft de wereld nu ook al. Een derde van de bevolking in ontwikkelingslanden is ondervoed en ondervoeding behoort tot de belangrijkste oorzaken voor kindersterfte. Iets zegt mij dat dat er niet beter op wordt als we hier meer vlees gaan eten.
En vlees heb je niet nodig om volledig te eten. Vlees eet je omdat je het wilt eten, niet omdat het nodig is, het wereldvoedselprobleem oplost, of omdat je veel van dieren houdt. En ik vind het niet meer dan normaal dat je dan ook weet waar het vandaan komt, maar normaal is ook maar net wat je daar zelf van maakt. Gelukkig maar.
maura schreef:En vlees heb je niet nodig om volledig te eten. Vlees eet je omdat je het wilt eten, niet omdat het nodig is, het wereldvoedselprobleem oplost, of omdat je veel van dieren houdt.