Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
picobello schreef:Ik vind het (persoonlijk!) moreel onverantwoord om vlees/vis te eten vanwege de manier waarop er met dieren wordt omgegaan. Eet het al ruim 10 jaar niet meer, mis het ook niet.
Dat het ook nog eens goed is voor het milieu vind ik minder van belang, maar is dan mooi meegenomen.
_Tara_ schreef:OldSkipper schreef:Tja en jouw vader schiet prachtige herten neer voor de lol....Nee dan ben je goed bezig...
Jagers hebben vaak veel en veel meer verstand van en liefde voor de natuur dan de gemiddelde mens. Duidelijk een opmerking van iemand die geen idee heeft wat jagen inhoudt...
geerke schreef:volgens mij verhoogt het eten van vlees de kans op darmkanker.....vlees is helemaal zo gezond niet.
Ja...1x in de week voor de nodige b12.
Granen zijn trouwens ook niet gezond....niet voor mensen en ook niet voor paarden.
Je wordt er dik van en er zit veel te veel zetmeel in.
esther_sonja schreef:Wij eten ook elke dag vlees of vis..Eigenlijk vinden we allemaal dat het lekkerst van de hele maaltijd..
Joolien schreef:Ik wil best veranderen, geen vlees eten wordt het niet voor mij, ik vind het veels te lekker. Maar als er biologisch vlees komt wat net zoveel kost als gewoon vlees ga ik meteen over op biologisch en dat is hetzelfde met groente. Nu laat ook simpelweg mijn portemonnee het niet toe. En nee niet weer een excuus of afschuiving
OldSkipper schreef:Een ziek aangereden dier mag je zeker uit zijn lijden verlossen. Maar een mooi gezond dier afknallen omdat er "teveel" zijn (er zijn er niet te veel, wij mensen pikken te veel ruimte in!) gaat er bij mij echt niet in als 'liefde voor de natuur"
OldSkipper schreef:Tja en jouw vader schiet prachtige herten neer voor de lol....Nee dan ben je goed bezig...
_Tara_ schreef:OldSkipper schreef:Tja en jouw vader schiet prachtige herten neer voor de lol....Nee dan ben je goed bezig...
Jagers hebben vaak veel en veel meer verstand van en liefde voor de natuur dan de gemiddelde mens. Duidelijk een opmerking van iemand die geen idee heeft wat jagen inhoudt...
OldSkipper schreef:Een ziek aangereden dier mag je zeker uit zijn lijden verlossen. Maar een mooi gezond dier afknallen omdat er "teveel" zijn (er zijn er niet te veel, wij mensen pikken te veel ruimte in!) gaat er bij mij echt niet in als 'liefde voor de natuur"
phormicola schreef:Ik vind dat als je minstens 1 dier hebt doodgeschoten dat je dan meer recht hebt om vlees te eten dan iemand die lekker z'n vleesje koopt in de buurtsuper en dan gaat lopen verkondigen dat jagen helemaal fout is
Ik heb ooit, in mijn vega jaren, een kip geslacht onder toezicht. Dan sta je dichterbij je vleesconsumptie dan de meeste anderen.
Sabinee__ schreef:Ja hoor, ik eet elke dag vlees of kip. ( Vis lust ik niet )![]()
En ik durf het haast niet te zeggen, maar het kan me ook vrij weinig schelen ..
Adil schreef:picobello schreef:Ik vind het (persoonlijk!) moreel onverantwoord om vlees/vis te eten vanwege de manier waarop er met dieren wordt omgegaan. Eet het al ruim 10 jaar niet meer, mis het ook niet.
Dat het ook nog eens goed is voor het milieu vind ik minder van belang, maar is dan mooi meegenomen.
Nou nou, dat vind ik nog al wat! Eet je kaas? Drink je melk? Eet je eieren? Van welk materiaal is jouw zadel? En je schoenen (en nu niet over bijproduct beginnen, want bijproducten zijn niet zo onschuldig als men denkt)? Weet jij hoeveel insecten jij doodt op een stuk van 10 kilometer met de auto? Ga je wel eens naar het circus of de dierentuin? etc.
Niemand is perfect...
Kana schreef:Mischien een stomme vraag, maar wat gebeurd er eigenlijk met een aangereden hert? Als het dier niet ziek was is het vlees goed, en een beter leven kon het dier niet gehad hebben in de wildernis.