Ex-vrouw Marc Dutroux kan vervroegd vrijkomen uit gevangenis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 00:34

Weet niet of ik het mag zeggen maar ik hoop stiekem dat iemand op z'n tijd eigen rechtertje gaat spelen, die vrouw heeft het recht niet vrolijk verder te leven na wat ze gedaan heeft

Mijn hart gaat uit naar de slachtoffers
Laatst bijgewerkt door Merell123 op 29-08-12 01:16, in het totaal 1 keer bewerkt

maaike1994

Re: Ex-vrouw Marc Dutroux kan vervroegd vrijkomen uit gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 01:06

Ik vind het ook vreselijk! Ik snap echt niet waarom ze haar hebben vrijgelaten. Ze heeft nooit spijt betuigd aan de slachtoffers. Ik vind ze even schuldig als Dutroux zelf. En nu mogen wij ( belastingbetalers) nog mee betalen voor haar 'veiligheid' in dat klooster, hoeveel was het? 4000 per dag ofzo??

En het ergste vanal, zij gaat nu in dat klooster voedselpakketten enal gaan klaarmaken, terwijl ze gvd zelf die 2 kinderen heeft laten verhongeren!!!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:42

Er zat gisteren bij Knevel en vd Brink een Belgische hoogleraar waar ik het eigenlijk niet anders dan mee eens kon zijn. Er bestaat in België een wet (vanaf 1888 ofzo?!) dat je na uitzitten van eenderde van je straf in aanmerking komt voor 'vervroegde vrijlating'. Daar zitten heel wat eisen aan en je bent niet gewoon 'vrij' maar moet je aan bepaalde voorwaarden houden. Het recht om dit aan te vragen is er voor iedereen, dus ook voor deze vrouw. Wil je dat veranderen moet je de wet in de basis veranderen voor toekomstige gevallen. Moreel en recht moet gescheiden blijven en staat ook geheel los van vergeving (krijgen).

Van mij mag ze ook wegrotten in een klein kamertje hoor, maar als dit de spelregels zijn gelden ze voor iedereen. Net zoals dat zij in de cel ook recht heeft op gezondheidszorg. Zij is ook echt niet de enige die ooit iets gruwelijks heeft gedaan, wel een van de weinige met zo veel media aandacht. Nu is ze onder voorwaarden vrij en heeft ze ook een verbod om in bepaalde gebieden te komen (volgens mij de provincies van de nabestaanden). Als ze haar straf helemaal uitgezeten zou hebben, was ze echt vrij en kon ze er bij wijze van spreken náást gaan wonen. Je hebt dan veel minder 'grip' op iemand.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:48

En dan moet je weten dat in principe Dutroux volgend jaar ook een aanvraag kan indienen voor vervroegde vrijlating, ik vin d het gewoon hallucinant!

Het gaat me niet enkel op deze zaak, van mijn part zouden misdadigers van deze soort misdrijven hun straf tot de laatste minuut moeten uitzitten, 30 jaar is 30 jaar, levenslang is levenslang, punt!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:08

Remember schreef:
Er zat gisteren bij Knevel en vd Brink een Belgische hoogleraar waar ik het eigenlijk niet anders dan mee eens kon zijn. Er bestaat in België een wet (vanaf 1888 ofzo?!) dat je na uitzitten van eenderde van je straf in aanmerking komt voor 'vervroegde vrijlating'. Daar zitten heel wat eisen aan en je bent niet gewoon 'vrij' maar moet je aan bepaalde voorwaarden houden. Het recht om dit aan te vragen is er voor iedereen, dus ook voor deze vrouw. Wil je dat veranderen moet je de wet in de basis veranderen voor toekomstige gevallen. Moreel en recht moet gescheiden blijven en staat ook geheel los van vergeving (krijgen).

Van mij mag ze ook wegrotten in een klein kamertje hoor, maar als dit de spelregels zijn gelden ze voor iedereen. Net zoals dat zij in de cel ook recht heeft op gezondheidszorg. Zij is ook echt niet de enige die ooit iets gruwelijks heeft gedaan, wel een van de weinige met zo veel media aandacht. Nu is ze onder voorwaarden vrij en heeft ze ook een verbod om in bepaalde gebieden te komen (volgens mij de provincies van de nabestaanden). Als ze haar straf helemaal uitgezeten zou hebben, was ze echt vrij en kon ze er bij wijze van spreken náást gaan wonen. Je hebt dan veel minder 'grip' op iemand.

Maar weet je wat het kl* is? En dat heb ik blijkbaar al veel eerder geschreven.

Deze wet is eigenlijk om het even kort te zeggen voor misdadigers die eens in hun leven eens een misstap hebben gedaan, na jaren inzien dat ze fout waren een een soort van barmhartige kans op een nieuw leven krijgen. Hij is niet bedoelt voor recidivisten.

En daar knelt het schoentje. Michel Martin IS een recidivist. Zij heeft eind jaren tachtig met Marc Dutroux verschillende kinderen ontvoerd en verkracht(wel niet vastgehouden zoals nu). Zij is veroordeeld geworden voor een celstraf. Ze is vrijgelaten, en ondanks wat er gebeurd was blééf ze bij Dutroux. Ze wist dus heel goed wat voor een man ze had en ze bleef bij hem, sterker nog ze hielp hem bij deze drama's ook nog eens!
Alleen..de eerste veroordeling was door de correctionele rechtbank(omdat er niemand vermoord was). Deze is door de assisenrechtbank. Dus, volgens de wet heeft Martin voor deze gebeurtenis nooit iets fout gedaan, daar wordt gewoon de ogen voor gesloten. Moest er toevallig bij de eerste reeks verkrachtingen tot Asssisen zijn geraakt, dan zou Martin plots géén kans hebben gekregen want dan had de rechter beoordeeld dat ze al een kans heeft gehad en die verprutst heeft. Begrijpe wie begrijpe kan.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:20

Dan is het zaak dat nav dit geval de wetgeving hierop aangepast gaat worden, want dan is dit (sowieso overigens in zo'n geval wat zo veel moreel verzet oplevert) een hele ongelukkige maas in de wet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:23

Dé oplossing: laat Mme. Martin gewoon los op de markt van Brussel en laat het volk het uitzoeken ;) Degene die haar om zeep helpt is een Belgische volksheld en over 6 jaar loopt die ook alweer gewoon terug rond :+

In een kelder stoppen en nooit meer aan denken, dat mogen ze er voor mijn part mee doen!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:27

Dutroux kan binnenkort een aanvraag indienen, maar bij hem zal dat toch nog heel anders lopen en ik denk dat de kans onbestaande is dat hij vrijkomt. Daar zijn veel meer voorwaarden aan vebonden en de politici zullen daar ook hun stokje voor steken.

In een kelder is ze van weinig nut. Laat ze zich maar kapot werken om de nabestaanden hun schadevergoeding te betalen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:30

Tieneke schreef:
In een kelder is ze van weinig nut. Laat ze zich maar kapot werken om de nabestaanden hun schadevergoeding te betalen.

Hoho Tieneke, dat doet ze dan weer wel. Niet vergeten dat ze 5 euro per maand bijeenwerkt om de schadevergoeding voor de slachtoffers te betalen :+ .

De kans dat Dutroux ooit vrijkomt is nihil, maar ik verbaas me over niks meer. Wie weet, over een jaar of 20, als de nieuwe generatie niet meer heeft meegeleefd met de tijd en niet meer het besef heeft van de impact van de hele zaak...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:36

Ja, je hebt gelijk, ze werkt zich natuurlijk te pletter :+

Foei foei, en dan kost het de staat (ons dus) nog eens 120 000 euro per maand voor haar bescherming. We kunnen beter de kinderen in ons land beschermen voor zo'n bedrag per maand, daar heeft de bevolking meer aan.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:38

30 jaar is 30 jaar. Niks vervroegd vrij wat een onzin en dat na 7 jaar al!!! Hopen dat iemand er ´per ongeluk´ overheenrijdt ofzo

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:41

Ik kan me echt niet voorstellen dat ze "genoegen" neemt met dat klooster. Daar is ze veel te geslepen voor. Ik vermoed dat we ooit gaan horen dat ze verdwenen is en dat ze vermomd het land heeft verlaten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:51

ik vind het ook te triest voor woorden , zeker naar de familie van de kinderen toe en de kinderen die het wel overleefd hebben .
maar de grote schuldige dat ze mag vrijkomen is wel de staat en regering ..ze hebben verdorie 15 jaar de tijd gehad om de wet te herzien of te veranderen zodat het nu niet had moeten gebeuren
wat ik schandalig vind is dat dit allemaal gebeurt met onze centen ..dit grapje aan beveiliging etc gaat 45.000 € per maand kosten bovenop het geld dat ze ons al in die 15 jaar heeft gekost ..snap echt niet dat men dat ervoor over heeft terwijl er zoveel Belgen in nood zitten ..dan denk ik waarom zet men zo'n moordenaars ( en dan heb ik het echt over degene waar geen enkele twijfel over schuldig zijn bestaat ) niet gewoon op zo'n klein eiland midden in de oceaan af en trek je plan maar ( soort Robinson expeditie zonder enige vorm van hulp ) :o
heb ergens gelezen dat Dutroux niet op deze wet kan rekenen daar ie 3x levenslang heeft gekregen ..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:53

Hup weg met die vieze smerige vreselijke stuk vreten. Van mij mogen ze gelyncht worden in het openbaar.

Dan zijn we alweer verschoond van dat stuk uitschot.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:35

Vreselijk
Levends lang is levends lang
en de straf uitzitten

Moordenaars of medeplichte mogen van mij aan de ''schandepaal'' en daar lekker eerst vernederd en gepijnigd worden lekker wat iedereen wilt en dan martelen op de zelfde manier wat zij bij die mensen hebben gedaan heel simpel

weet je wat mensen in een gevangenis kosten....
en dan hebben ze het daar heus niet slecht
belachelijk geef mij maar de doodstraf maar dan wel pas als het schuld bewezen hebben

levens lang in de gevangenis bestaat overigens niet dat zijn gewoon 10tallen jaren

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:37

Jawel, echt levenslang bestaat wel. Dutroux heeft bijvoorbeeld echt levenslang gekregen. De maximumstraf voor niet levenslang is wel maar tot 30 jaar(de straf die Michelle dus heeft gekregen).

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:44

In nederland dacht ik dat levends lang maar 20 of 25 jaar was

normaal noemen ze in BE 30 jaar ook levenslang toch?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:45

Nee, in België is levenslang effectief levenslang. Op Wikipedia staat het interessant uitgelegd, van verschillende landen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:48

Wat ik me dan afvraag
Wat heeft het dan voor zin om deze mensen in de gevangenis te duwen als toch al bekend is dat ze tot hun dood daar moeten blijven ze kosten de staat (dus ook ons) 100den euro's pergevangenen dacht 300 tot 400 perdag
Waarom dan niet de doodstraf als het toch allemaal bewezen is

Of iig lekker alles bij elkaar in een cel stoppen zonder eten enz dat ze maar letterlijk en figuurlijk door de stront zakken en elkaar uitslachten scheelt een hoop geld werk en het eten kun je beter aan mensen geven die het hard nodig hebben

of ben ik nu egoistisce

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:51

Omdat dat een keuze is die een regering maakt en omdat daar dan morele bezwaren bij komen kijken. Iemand ombrengen omdat hij anderen heeft omgebracht, oog om oog en tand om tand... Ik vind persoonlijk dat een mens niet het leven van een ander mens (goed of slecht) in handen mag nemen, maar daar heeft ieder z'n mening over.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:12

Ragdollcat schreef:
Hup weg met die vieze smerige vreselijke stuk vreten. Van mij mogen ze gelyncht worden in het openbaar.

Dan zijn we alweer verschoond van dat stuk uitschot.

Zo is het maar net. }:)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:29

Gentlegiant schreef:
Wat ik me dan afvraag
Wat heeft het dan voor zin om deze mensen in de gevangenis te duwen als toch al bekend is dat ze tot hun dood daar moeten blijven ze kosten de staat (dus ook ons) 100den euro's pergevangenen dacht 300 tot 400 perdag
Waarom dan niet de doodstraf als het toch allemaal bewezen is

Of iig lekker alles bij elkaar in een cel stoppen zonder eten enz dat ze maar letterlijk en figuurlijk door de stront zakken en elkaar uitslachten scheelt een hoop geld werk en het eten kun je beter aan mensen geven die het hard nodig hebben

of ben ik nu egoistisce

Ja.
Omdat het altijd kan dat er een fout gemaakt is in de rechtszaak en een onschuldig iemand is opgesloten en je met jouw instelling dus net zèlf iemand vermoord hebt.

Dat mensen zoals een Dutroux of een Janssen geen 2e kans verdienen, daar ben ik het mee eens.
Dat er mensen zijn die levenslang gekregen hebben, na 10 jaar ècht beseffen dat ze verkeerd zijn en het willen goedmaken, is ook een feit.
En deze zouden, mits voorwaarden (!) vrij moeten kunnen komen. Kunnen ze ook belastingen betalen en iets mee bijdragen aan de maatschappij.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:34

ja beetje in de tuin van de nonnen gaan harken en biertje brouwen :+
ze moet op kosten van de maatschappij blijven leven en uitkering aanvragen want ze mag(kan ) niet zomaar ergens gaan werken en de kost verdienen ..dus belastingen zal ze nog zo snel niet hoeven te betalen ..dus neen voor de maatschappij zal ze niks meer kunnen betekenen ..in die 15 jaar had ze 268 € oid bijeen gespaard om de slachtoffers te vergoeden .. :(:)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:38

Ik weet het.
En ze weet het potverdomme énorm goed, anders had ze de erfenis van haar moeder niet overgedragen naar haar kinderen.
Alleen al daarom ben ik het niet akkoord met haar vrijlaten, wèrken moet ze doen.

Ik gaf alleen een beetje nuance aan de post boven me;)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 15:48

Ik vind dat we haar naar een werkkamp moeten sturen in Siberië, daar waar de Pussy Riots naar toe zijn of zo.
In elk geval weg van België.

Mss hadden ze ze beter vogelvrij verklaard, was hte klusje allang geklaard geweest. Geen kosten meer (OCMW en een pensioen, raar maar waar) en iedereen zou gerust zijn.