Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Remember schreef:Er zat gisteren bij Knevel en vd Brink een Belgische hoogleraar waar ik het eigenlijk niet anders dan mee eens kon zijn. Er bestaat in België een wet (vanaf 1888 ofzo?!) dat je na uitzitten van eenderde van je straf in aanmerking komt voor 'vervroegde vrijlating'. Daar zitten heel wat eisen aan en je bent niet gewoon 'vrij' maar moet je aan bepaalde voorwaarden houden. Het recht om dit aan te vragen is er voor iedereen, dus ook voor deze vrouw. Wil je dat veranderen moet je de wet in de basis veranderen voor toekomstige gevallen. Moreel en recht moet gescheiden blijven en staat ook geheel los van vergeving (krijgen).
Van mij mag ze ook wegrotten in een klein kamertje hoor, maar als dit de spelregels zijn gelden ze voor iedereen. Net zoals dat zij in de cel ook recht heeft op gezondheidszorg. Zij is ook echt niet de enige die ooit iets gruwelijks heeft gedaan, wel een van de weinige met zo veel media aandacht. Nu is ze onder voorwaarden vrij en heeft ze ook een verbod om in bepaalde gebieden te komen (volgens mij de provincies van de nabestaanden). Als ze haar straf helemaal uitgezeten zou hebben, was ze echt vrij en kon ze er bij wijze van spreken náást gaan wonen. Je hebt dan veel minder 'grip' op iemand.
Tieneke schreef:In een kelder is ze van weinig nut. Laat ze zich maar kapot werken om de nabestaanden hun schadevergoeding te betalen.
Gentlegiant schreef:Wat ik me dan afvraag
Wat heeft het dan voor zin om deze mensen in de gevangenis te duwen als toch al bekend is dat ze tot hun dood daar moeten blijven ze kosten de staat (dus ook ons) 100den euro's pergevangenen dacht 300 tot 400 perdag
Waarom dan niet de doodstraf als het toch allemaal bewezen is
Of iig lekker alles bij elkaar in een cel stoppen zonder eten enz dat ze maar letterlijk en figuurlijk door de stront zakken en elkaar uitslachten scheelt een hoop geld werk en het eten kun je beter aan mensen geven die het hard nodig hebben
of ben ik nu egoistisce