Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Beli schreef:We staan niet alleen stil bij de doden van de oorlog maar ook bij de mensen die hun leven hebben gegeven in de oorlogen die nu gaande zijn.
Als je het niet eens op kan brengen een maal per jaar 2 minuten stil te staan bij het fijt dat er duizende mensen zijn die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid.....
Anthea schreef:2 minuten stilte is geen verplichting he.Als je dat net vergeet of bezig bent met iets dan is dat nog echt geen schande. Wil ook niet zeggen dat je er verder niet aan hebt gedacht.
Anthea schreef:Ik vind het niet iets om verdrietig over te zijn eerlijk gezegd. Ben het simpelweg vergeten, gaat niemand dood van..
Ojajoh schreef:Anthea schreef:Ik vind het niet iets om verdrietig over te zijn eerlijk gezegd. Ben het simpelweg vergeten, gaat niemand dood van..
gatver wat vind ik dit weer lekker respectloos!
ik doe er elk jaar aan mee,waar ik ook ben het maakt mij geen moer uit, van mij part hang ik op mn kop, maar ik doe mee!
heb zelf indo bloed in verre voorouders, en mijn man is joods...
Heino schreef:Pfff er wordt wel heel erg gevallen over Anthea zeg! Leven en laten leven.. Laten we iedereen vooral de vrijheid geven om al dan niet iets aan dodenherdenking te doen..
Heino schreef:Pfff er wordt wel heel erg gevallen over Anthea zeg! Leven en laten leven.. Laten we iedereen vooral de vrijheid geven om al dan niet iets aan dodenherdenking te doen..
Heino schreef:[naam] schreef:de kans groter wordt dat er weer zoiets kan gebeuren.
Het gebeurt al. Maar zo subtiel dat mensen het vaak niet merken
Dodenherdenking verandert daar helaas echt niets aan
Heino schreef:Zeker niet op kleinere schaal, alleen subtieler. Vooroordelen hebben zo veel impact, maar zijn tegelijkertijd ook zo subtiel dat je je vaak niet bewust bent van vooroordelen. Mensen worden tegen elkaar uitgespeeld, waardoor iedereen juist verder van elkaar afdrijft ipv naar elkaar toe groeit. En daar verandert een dodenherdenking helaas niets aan. Ik begrijp dat mensen er veel waarde aan hechten, maar tegelijkertijd heb ik er moeite mee dat de vrijheid van anderen langzaam afgepakt wordt, zonder dat er iets aan gedaan wordt.
Cayenne schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind het zo belangrijk om te blijven herinneren dat er zo veel mensen zijn gestorven voor onze vrijheid. Dat vrijheid niet iets vanzelfsprekends is. Ik vind dat we nooit meer mogen vergeten hoe dit is gebeurd, hoe het kon gebeuren...
en het gebeurd nog steeds. Op dit moment worden er nog steeds oorlogen uitgevochten en dat zal vermoedelijk altijd zo blijven.
Op 4 mei gedenk ik niet alleen de slachtoffers die voor ons zijn gevallen, maar de mensen die over de hele wereld zijn overleden door oorlogen/hongersnood/toedoen van de mensheid op welke manier dan ook- en die nog zullen vallen.