Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Waar zeg ik dat er wat op tegen is slimmerik? Je bent weer eens lekker suggestief bezig, vandaar![]()
Jammer....
janouk schreef:Het zou mooier zijn als standaard in ons schoolsysteem EHBO lessen en reanimeerlessen werden opgenomen.Zeker voor de mensen die graag vooraan staan bij ongelukken. En kinderen en pubers staan vaak vooraan en zijn er vaak al eerder bij dan de hulpdiensten.
Dan kan je namelijk ook iets zinnigs bijdragen; je hebt dan geleerd wat je kan doen en wat je vooral niet moet doen.
Ondanks dat er vaak veel mensen staan te kijken, zijn er helaas weinig mensen die zinnig meehelpen bij een ongeluk.
Ik heb mijn zoon van jongsaf aan les gegeven in EHBO en hij is nu 16 en heeft een EHBO diploma. Zodat hij weet wat hij doen moet als hij of zijn vrienden iets overkomt of als ze getuige zijn van een ongeluk. Niets zo vervelend als je alleen bij een ongeluk bent en je weet niet wat je doen moet. Machteloos.
Hij helpt dan ook geregeld op het voetbalveld bij verstuikingen etc. Hij weet wat hij doen of laten moet.
Ook altijd handig in de omgang met dieren.
stef schreef:dat vind jij rommulus, ik doe er niemand kwaad mee
slimmerik schreef:Ik denk om erachter te komen wat er mis is met ramptoerisme dat je je moet kunnen verplaatsen in de slachtoffers van de ramp. Als je dat niet kunt kom je er pas achter als jezelf slachtoffer bent.
MamboBeach schreef:slimmerik schreef:Ik denk om erachter te komen wat er mis is met ramptoerisme dat je je moet kunnen verplaatsen in de slachtoffers van de ramp. Als je dat niet kunt kom je er pas achter als jezelf slachtoffer bent.
Ja, en als bepaalde 'ramptoeristen' er niet zouden zijn zouden ze ook niet kunnen helpen...
slimmerik schreef:stef schreef:Ik heb ooit in een ver verleden jeugd EHBO gehad, maar ok, Je moet een diploma hebben om te mogen kijken op afstand Nee, t is me helemaal duidelijk.
Ramptoerisme is (helaas) niet verboden. Maar je gaf in een eerdere post aan dat je ook graag wilt helpen. Dus " op" naar Oranje Kruis en je aanmelden voor een cursus zou ik zeggen.