Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
foxy80 schreef:Aerdenhout, het is niet leuk om te horen, maar ongelukken gebeuren inderdaad, ook met hele lieve kleine puppies, schattige kinderen, gewaardeerde grootouders etc.
Familie in kwestie heeft alle recht op verdriet, daar niet van, maar het publiekelijke afbranden van een onbekende die de hand "zou hebben" in de dood van het diertje maakt het er niet beter op.
xx_Horsiex schreef:foxy80 schreef:Aerdenhout, het is niet leuk om te horen, maar ongelukken gebeuren inderdaad, ook met hele lieve kleine puppies, schattige kinderen, gewaardeerde grootouders etc.
Familie in kwestie heeft alle recht op verdriet, daar niet van, maar het publiekelijke afbranden van een onbekende die de hand "zou hebben" in de dood van het diertje maakt het er niet beter op.
En jij hebt blijkbaar een bord voor je hoofd want je verdedigt deze man terwijl JIJ ook niet eens weet of dit wel een ongeluk was, hoe kun je dat zo maar aannemen? Is dit soms een bekende van jou? Of vind je het soms normaal om dieren te schoppen?
Als je persoonlijk wilt worden kun je het krijgen, maar ik laat me niet goedkoop noemen omdat JIJ de dingen door een roze bril bekijkt.
foxy80 schreef:Ik verdedig niks, ik probeer objectief te blijven. JIJ weet ook niet of dit wel een opzettelijke daad was, hoe kan jij dat zomaar aannemen? Omdat een eenzijdig artikel je dat idee geeft? En hoe durf jij te insinueren dat ik het normaal zou vinden om dieren te schoppen??? Wie is er nou persoonlijk?
Ok, je reacties zijn niet goedkoop, ze zijn hoogstens gemakkelijk. Want positief blijven in dit bokt vol zwartkijkers kost meer energie dan mee te huilen met de rest van de wolven.
KNOOP HEM OP! Beter zo???
foxy80 schreef:xx_Horsiex schreef:
En jij hebt blijkbaar een bord voor je hoofd want je verdedigt deze man terwijl JIJ ook niet eens weet of dit wel een ongeluk was, hoe kun je dat zo maar aannemen? Is dit soms een bekende van jou? Of vind je het soms normaal om dieren te schoppen?
Als je persoonlijk wilt worden kun je het krijgen, maar ik laat me niet goedkoop noemen omdat JIJ de dingen door een roze bril bekijkt.
Ik verdedig niks, ik probeer objectief te blijven. JIJ weet ook niet of dit wel een opzettelijke daad was, hoe kan jij dat zomaar aannemen? Omdat een eenzijdig artikel je dat idee geeft? En hoe durf jij te insinueren dat ik het normaal zou vinden om dieren te schoppen??? Wie is er nou persoonlijk?
Ok, je reacties zijn niet goedkoop, ze zijn hoogstens gemakkelijk. Want positief blijven in dit bokt vol zwartkijkers kost meer energie dan mee te huilen met de rest van de wolven.
xx_Horsiex schreef:foxy80 schreef:
Ik verdedig niks, ik probeer objectief te blijven. JIJ weet ook niet of dit wel een opzettelijke daad was, hoe kan jij dat zomaar aannemen? Omdat een eenzijdig artikel je dat idee geeft? En hoe durf jij te insinueren dat ik het normaal zou vinden om dieren te schoppen??? Wie is er nou persoonlijk?
Er valt niks positiefs aan te blijven aan iemand die dieren schopt! Jij vindt dit blijkbaar normaal want het enige wat je zegt is dat hij een botte hork is, nou iemand die dieren schopt heeft dus een steekje los hoor! Een botte hork is iemand die lompe opmerkingen maakt maar niet iemand die een puppy schopt! En je kan mijn reactie als makkelijk bestempelen maar wat zijn die van jou dan? Simpel? Door een roze bril geschreven?
Fiffill schreef:xx_Horsiex schreef:
Er valt niks positiefs aan te blijven aan iemand die dieren schopt! Jij vindt dit blijkbaar normaal want het enige wat je zegt is dat hij een botte hork is, nou iemand die dieren schopt heeft dus een steekje los hoor! Een botte hork is iemand die lompe opmerkingen maakt maar niet iemand die een puppy schopt! En je kan mijn reactie als makkelijk bestempelen maar wat zijn die van jou dan? Simpel? Door een roze bril geschreven?![]()
sorry hoor, maar tegenwoordig moet je meteen met de ergste benamingen, scheldwoorden of martelideeën komen om iets heel erg te vinden? Laat me niet lachen.
Fiffill schreef:![]()
sorry hoor, maar tegenwoordig moet je meteen met de ergste benamingen, scheldwoorden of martelideeën komen om iets heel erg te vinden? Laat me niet lachen.
foxy80 schreef:Je doet mij alvast lachen![]()
En Horsie, jij noemt dat ziek, ik noem dat een botte hork. Ik ga mijn taalgebruik niet aanpassen naar jouw standaard en smaak.
Fiffill schreef:Zo, als we het dan toch over standaarden gaan hebben, je zet je zelf wel goed te kijk op deze manier met zo'n persoonlijke aanval...Kom op mensen, hier moet toch normaal over te praten zijn.
secricible schreef:Dit verhaal heeft zo 2 kanten.
Voorop staat dat de reactie van deze man echt niet door de beugel kan: als je een ongeluk veroorzaakt, per ongeluk of expres neem je je verantwoordelijkheid, basta. Ik kan me voorstellen dat je door de schrik onvriendelijk reageert, maar desalniettemin ren je niet door en regel je dit met dat gezin. Ik vind zijn reactie dan ook door en door laf. Vraag me af wat hij gedaan had als er geen media-aandacht op af was gekomen...
En mocht dit expres zijn, dan is dit echt te walgelijk voor woorden en zouden ze die man een flinke straf moeten geven, maar ik kan het me gewoon echt echt echt niet voorstellen, dat iemand dit expres doet. In mijn goedheid, ga ik er dan ook gewoon vanuit dat het per ongeluk is geweest: hondje heeft bij zijn voeten gelopen en heeft daarbij een schop te pakken gekregen. Voor zo'n kleintje genoeg om aan te overlijden.
Wat ik begrijp uit reacties van mensen die er in de buurt wonen is het geen losloopgebied. WAAROM loopt deze hond dan los? WAAROM moet iedereen zijn hond los laten lopen in gebieden waar het niet mag? Een pup is vrolijk en dartel en kent nog geen gevaar en als je dan ook nog zo'n klein beessie hebt, dan hoor je daar ontzettend goed voor uit te kijken en het gewoon aan de lijn te houden als hij niet op eigen terrein is (i.m.o. hoor je zo'n kleine pup zelfs in een losloopgebied niet los te gooien...)
Als hardloper kan ik me dan ook voorstellen ,zeker als er vaker honden daar los lopen, dat je geen zin meer hebt om voor iedere hond die mee rent te moeten stoppen en dat je denkt "niet alweer". En als je dan ook nog geen hondenliefhebber bent kan ik me voorstellen dat je zelfs denkt "moet ik alweer stoppen voor zo'n vlooienbaal die niet onder controle is en hier niet eens los mag lopen". En eerlijk gezegd zou ik dan best kunnen begrijpen dat zo iemand nijdig wordt..
De telegraaf is helaas goed in het opblazen van berichten en het is moeilijk om op basis van dit bericht te bepalen wat er is gebeurt: heeft die man gericht geschopt, heeft hij uberhaupt geschopt of is het beest hem gewoon onder zijn voeten gelopen? Daarbij kun je niet uitgaan van de waarneming van een partijdig familielid, zeker niet van een 11-jarig kind. Misschien heeft deze man een huppel opzij gedaan om de hond te proberen te ontwijken, wie zal dat zeggen? Je kan je afvragen hoe hard deze man de hond geraakt heeft, of dat hij de hond gewoon verkeerd heeft geraakt?
Verder is de vraag of dit een losloopgebied was. Met zo weinig informatie kan je geen schuld op iemand leggen en lijkt het me dan ook onterecht om deze hardloper zo te veroordelen...
Fiffill schreef:Stukje over goedkoop gevonden, zo te lezen was dat gericht aan Miepie. En dan nog, als de een persoonlijk wordt mag ik het ook? Ja, da's een fijne manier van discussieren... daar sta je dan toch boven...
Enfin Horsie, ik vraag me af waar jij het vandaan haalt dat Foxy geen hart heeft voor dieren. Alleen omdat ze, heel realistisch, zegt dat dit verhaal 2 kanten heeft en je er dus niet meteen vanuit kunt gaan dat wat er in dit artikel staat de waarheid is?
Citaat:Maar Boet, de kleine shih tzu van een half jaar, leeft niet meer.