Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:03

Aerdenhout, het is niet leuk om te horen, maar ongelukken gebeuren inderdaad, ook met hele lieve kleine puppies, schattige kinderen, gewaardeerde grootouders etc.

Familie in kwestie heeft alle recht op verdriet, daar niet van, maar het publiekelijke afbranden van een onbekende die de hand "zou hebben" in de dood van het diertje maakt het er niet beter op.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:06

foxy80 schreef:
Aerdenhout, het is niet leuk om te horen, maar ongelukken gebeuren inderdaad, ook met hele lieve kleine puppies, schattige kinderen, gewaardeerde grootouders etc.

Familie in kwestie heeft alle recht op verdriet, daar niet van, maar het publiekelijke afbranden van een onbekende die de hand "zou hebben" in de dood van het diertje maakt het er niet beter op.

En jij hebt blijkbaar een bord voor je hoofd want je verdedigt deze man terwijl JIJ ook niet eens weet of dit wel een ongeluk was, hoe kun je dat zo maar aannemen? Is dit soms een bekende van jou? Of vind je het soms normaal om dieren te schoppen?

Als je persoonlijk wilt worden kun je het krijgen, maar ik laat me niet goedkoop noemen omdat JIJ de dingen door een roze bril bekijkt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:09

Nee spijt me, maar echt zo hard schoppen naar een PUP gaat mij te ver!
Zelfs de pup van de grootste soort is nog klein in vergelijk met een man. Ik blijf er geen goed woord voor over hebben!
En als deze kerel zich aan gesproken voelt, wil ik best zijn verhaal horen, heel misschien dat ik van gedachten verander, al denk ik niet eigenlijk!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:11

Ik ga op basis van dit bericht (en al helemaal niet van een krant als de Telegraaf) er niet direct er vanuit dat hij gericht geschopt heeft eigenlijk. Wie weet liep het beestje gewoon tussen zijn voeten of kreeg hij een klap van zijn hiel... rechtvaardigt nog niet zijn opmerking en het weglopen, maar het hele dramatische verhaal schetst nu niet echt een duidelijk beeld.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:15

xx_Horsiex schreef:
foxy80 schreef:

En jij hebt blijkbaar een bord voor je hoofd want je verdedigt deze man terwijl JIJ ook niet eens weet of dit wel een ongeluk was, hoe kun je dat zo maar aannemen? Is dit soms een bekende van jou? Of vind je het soms normaal om dieren te schoppen?

Als je persoonlijk wilt worden kun je het krijgen, maar ik laat me niet goedkoop noemen omdat JIJ de dingen door een roze bril bekijkt.

Ik verdedig niks, ik probeer objectief te blijven. JIJ weet ook niet of dit wel een opzettelijke daad was, hoe kan jij dat zomaar aannemen? Omdat een eenzijdig artikel je dat idee geeft? En hoe durf jij te insinueren dat ik het normaal zou vinden om dieren te schoppen??? Wie is er nou persoonlijk?

Ok, je reacties zijn niet goedkoop, ze zijn hoogstens gemakkelijk. Want positief blijven in dit bokt vol zwartkijkers kost meer energie dan mee te huilen met de rest van de wolven.

KNOOP HEM OP! Beter zo???

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:17

foxy80 schreef:
Ik verdedig niks, ik probeer objectief te blijven. JIJ weet ook niet of dit wel een opzettelijke daad was, hoe kan jij dat zomaar aannemen? Omdat een eenzijdig artikel je dat idee geeft? En hoe durf jij te insinueren dat ik het normaal zou vinden om dieren te schoppen??? Wie is er nou persoonlijk?

Ok, je reacties zijn niet goedkoop, ze zijn hoogstens gemakkelijk. Want positief blijven in dit bokt vol zwartkijkers kost meer energie dan mee te huilen met de rest van de wolven.

:n

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:19

foxy80 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Er valt niks positiefs aan te blijven aan iemand die dieren schopt! Jij vindt dit blijkbaar normaal want het enige wat je zegt is dat hij een botte hork is, nou iemand die dieren schopt heeft dus een steekje los hoor! Een botte hork is iemand die lompe opmerkingen maakt maar niet iemand die een puppy schopt! En je kan mijn reactie als makkelijk bestempelen maar wat zijn die van jou dan? Simpel? Door een roze bril geschreven?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:20

Dit verhaal heeft zo 2 kanten.

Voorop staat dat de reactie van deze man echt niet door de beugel kan: als je een ongeluk veroorzaakt, per ongeluk of expres neem je je verantwoordelijkheid, basta. Ik kan me voorstellen dat je door de schrik onvriendelijk reageert, maar desalniettemin ren je niet door en regel je dit met dat gezin. Ik vind zijn reactie dan ook door en door laf. Vraag me af wat hij gedaan had als er geen media-aandacht op af was gekomen...

En mocht dit expres zijn, dan is dit echt te walgelijk voor woorden en zouden ze die man een flinke straf moeten geven, maar ik kan het me gewoon echt echt echt niet voorstellen, dat iemand dit expres doet. In mijn goedheid, ga ik er dan ook gewoon vanuit dat het per ongeluk is geweest: hondje heeft bij zijn voeten gelopen en heeft daarbij een schop te pakken gekregen. Voor zo'n kleintje genoeg om aan te overlijden.

Wat ik begrijp uit reacties van mensen die er in de buurt wonen is het geen losloopgebied. WAAROM loopt deze hond dan los? WAAROM moet iedereen zijn hond los laten lopen in gebieden waar het niet mag? Een pup is vrolijk en dartel en kent nog geen gevaar en als je dan ook nog zo'n klein beessie hebt, dan hoor je daar ontzettend goed voor uit te kijken en het gewoon aan de lijn te houden als hij niet op eigen terrein is (i.m.o. hoor je zo'n kleine pup zelfs in een losloopgebied niet los te gooien...)
Als hardloper kan ik me dan ook voorstellen ,zeker als er vaker honden daar los lopen, dat je geen zin meer hebt om voor iedere hond die mee rent te moeten stoppen en dat je denkt "niet alweer". En als je dan ook nog geen hondenliefhebber bent kan ik me voorstellen dat je zelfs denkt "moet ik alweer stoppen voor zo'n vlooienbaal die niet onder controle is en hier niet eens los mag lopen". En eerlijk gezegd zou ik dan best kunnen begrijpen dat zo iemand nijdig wordt..

De telegraaf is helaas goed in het opblazen van berichten en het is moeilijk om op basis van dit bericht te bepalen wat er is gebeurt: heeft die man gericht geschopt, heeft hij uberhaupt geschopt of is het beest hem gewoon onder zijn voeten gelopen? Daarbij kun je niet uitgaan van de waarneming van een partijdig familielid, zeker niet van een 11-jarig kind. Misschien heeft deze man een huppel opzij gedaan om de hond te proberen te ontwijken, wie zal dat zeggen? Je kan je afvragen hoe hard deze man de hond geraakt heeft, of dat hij de hond gewoon verkeerd heeft geraakt?
Verder is de vraag of dit een losloopgebied was. Met zo weinig informatie kan je geen schuld op iemand leggen en lijkt het me dan ook onterecht om deze hardloper zo te veroordelen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:24

xx_Horsiex schreef:
foxy80 schreef:

Er valt niks positiefs aan te blijven aan iemand die dieren schopt! Jij vindt dit blijkbaar normaal want het enige wat je zegt is dat hij een botte hork is, nou iemand die dieren schopt heeft dus een steekje los hoor! Een botte hork is iemand die lompe opmerkingen maakt maar niet iemand die een puppy schopt! En je kan mijn reactie als makkelijk bestempelen maar wat zijn die van jou dan? Simpel? Door een roze bril geschreven?

_O- _O- sorry hoor, maar tegenwoordig moet je meteen met de ergste benamingen, scheldwoorden of martelideeën komen om iets heel erg te vinden? Laat me niet lachen. :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:26

Jij blijft maar aannemen dat die man naar de hond geschopt (dus opzettelijk geraakt) heeft terwijl daar geen bewijs voor is.
En ja ik zegt dat hij hoogstens een botte hork genoemd kan worden, want het is niet bewezen dat hij de hond express geschopt heeft, laat staan dat je kan zeggen dat hij mentaal niet in orde is. Je kent de man in kwestie niet eens!

En ik ben niet simpel, noch zweverig, ik probeer gewoon mijn verstand te gebruiken om te verklaren hoe dit kan. De gemakkelijke oplossing is te roepen dat meneer ze niet alle 5 op een rij heeft. Nu jij weer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:27

Gedverdemme, wat een walgelijk verhaal.
Ik zou het niet in mijn hoofd durven halen om weg te lopen nadat zoiets was gebeurd.

Of deze man het nu opzettelijk heeft gedaan of niet, je hebt echt geen hart als je zoiets doet (zo reageren tegen een kind nota bene en dan weglopen)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:28

Fiffill schreef:
xx_Horsiex schreef:

_O- _O- sorry hoor, maar tegenwoordig moet je meteen met de ergste benamingen, scheldwoorden of martelideeën komen om iets heel erg te vinden? Laat me niet lachen. :')

Dat zeg ik helemaal niet, maar iemand die eerst een puppy dodelijk verwond en vervolgens nog durft te zeggen dat het de schuld is van de eigenaren is i.m.o meer dan een botte hork..

@Foxy80, ik noem het ziekelijk dat iemand zo'n achterlijke reactie kan geven nadat hij zojuist die puppy dodelijk getroffen heeft, ( en dan laat ik er nog buiten of dit bewust of onbewust is )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:30

De reactie van de man vind ik niet goed te praten, maar om er direct van uit te gaan dat hij het dier expres dood heeft getrapt - dat kun je uit dit bericht niet goed opmaken...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:31

Fiffill schreef:

Je doet mij alvast lachen :') _O-

En Horsie, jij noemt dat ziek, ik noem dat een botte hork. Ik ga mijn taalgebruik niet aanpassen naar jouw standaard en smaak.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:33

foxy80 schreef:
Je doet mij alvast lachen :') _O-

En Horsie, jij noemt dat ziek, ik noem dat een botte hork. Ik ga mijn taalgebruik niet aanpassen naar jouw standaard en smaak.

Dat hoeft ook niet, want die standaard haal je toch niet meid. Dat is namelijk iets voor mensen die WEL om dieren geven, het intresseert jou blijkbaar geen hol dat er hier een onschuldig beestje de dupe van is, terwijl het blijkbaar wel ontzettend erg is dat de meneer in kwestie beschuldigt wordt van iets waar het ook nog zo van kan zijn dat hij er schuldig aan is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:34

Zo, als we het dan toch over standaarden gaan hebben, je zet je zelf wel goed te kijk op deze manier met zo'n persoonlijke aanval... :n Kom op mensen, hier moet toch normaal over te praten zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:35

Fiffill schreef:
Zo, als we het dan toch over standaarden gaan hebben, je zet je zelf wel goed te kijk op deze manier met zo'n persoonlijke aanval... :n Kom op mensen, hier moet toch normaal over te praten zijn.

Ik word alleen persoonlijk als andere dat worden, en nogmaals, ik laat me niet voor goedkoop of makkelijk uitmaken omdat ik een andere mening heb dan haar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:36

Meisjes van 11 kunnen een enorme fantasie hebben als er iets is gebeurd wat ze niet durven te vertellen.
Zolang de dader niet is gevonden kan het kind alles vertellen. Er zijn genoeg verhalen van meisjes die zeggen misbruikt te zijn, enz.

Oordeel niet voordat je de waarheid kent, deze heeft geen 2, maar zelfs 3 kanten. Haar verhaal, zijn verhaal en de waarheid.
Laatst bijgewerkt door Storm op 10-04-11 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:36

Fiffill schreef:

lees een stukje terug zou ik zeggen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:38

secricible schreef:
Dit verhaal heeft zo 2 kanten.

Voorop staat dat de reactie van deze man echt niet door de beugel kan: als je een ongeluk veroorzaakt, per ongeluk of expres neem je je verantwoordelijkheid, basta. Ik kan me voorstellen dat je door de schrik onvriendelijk reageert, maar desalniettemin ren je niet door en regel je dit met dat gezin. Ik vind zijn reactie dan ook door en door laf. Vraag me af wat hij gedaan had als er geen media-aandacht op af was gekomen...

En mocht dit expres zijn, dan is dit echt te walgelijk voor woorden en zouden ze die man een flinke straf moeten geven, maar ik kan het me gewoon echt echt echt niet voorstellen, dat iemand dit expres doet. In mijn goedheid, ga ik er dan ook gewoon vanuit dat het per ongeluk is geweest: hondje heeft bij zijn voeten gelopen en heeft daarbij een schop te pakken gekregen. Voor zo'n kleintje genoeg om aan te overlijden.

Wat ik begrijp uit reacties van mensen die er in de buurt wonen is het geen losloopgebied. WAAROM loopt deze hond dan los? WAAROM moet iedereen zijn hond los laten lopen in gebieden waar het niet mag? Een pup is vrolijk en dartel en kent nog geen gevaar en als je dan ook nog zo'n klein beessie hebt, dan hoor je daar ontzettend goed voor uit te kijken en het gewoon aan de lijn te houden als hij niet op eigen terrein is (i.m.o. hoor je zo'n kleine pup zelfs in een losloopgebied niet los te gooien...)
Als hardloper kan ik me dan ook voorstellen ,zeker als er vaker honden daar los lopen, dat je geen zin meer hebt om voor iedere hond die mee rent te moeten stoppen en dat je denkt "niet alweer". En als je dan ook nog geen hondenliefhebber bent kan ik me voorstellen dat je zelfs denkt "moet ik alweer stoppen voor zo'n vlooienbaal die niet onder controle is en hier niet eens los mag lopen". En eerlijk gezegd zou ik dan best kunnen begrijpen dat zo iemand nijdig wordt..

De telegraaf is helaas goed in het opblazen van berichten en het is moeilijk om op basis van dit bericht te bepalen wat er is gebeurt: heeft die man gericht geschopt, heeft hij uberhaupt geschopt of is het beest hem gewoon onder zijn voeten gelopen? Daarbij kun je niet uitgaan van de waarneming van een partijdig familielid, zeker niet van een 11-jarig kind. Misschien heeft deze man een huppel opzij gedaan om de hond te proberen te ontwijken, wie zal dat zeggen? Je kan je afvragen hoe hard deze man de hond geraakt heeft, of dat hij de hond gewoon verkeerd heeft geraakt?
Verder is de vraag of dit een losloopgebied was. Met zo weinig informatie kan je geen schuld op iemand leggen en lijkt het me dan ook onterecht om deze hardloper zo te veroordelen...

Ben ikhet helemaal mee eens.
En kijk is naar de gemiddelde hardloper, die heeft oordopjes in tegenwoordig (althans, de gene die ik zie lopen).
Dan hoor je dus niet iemand die van een afstandje (want dat neem ik aan, anders had de vrouw haar hond al eerder gepakt) vraagt of je wil stoppen.
En zo'n hondje is erg klein. Ik kan me ook voorstellen dat een hardloper de hond niet gezien zou kunnen hebben. Je denkt te struikelen en wellicht trap je daarmee de hond al dood. En de telegraaf kan van een mug een olifant maken, en de eigenaresse natuurlijk ook.

Ben benieuwd naar het verhaal van de hardloper/trimmer. Denk dat dat verhaal heel anders is.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik echt niet opzij ga voor een hond als deze ergens loopt waar die niet los mag :n noem me een dierenbeul, maar de hond moet lekker opzij gaan als ik door het park wandel. Als ze aangelijnd zijn (op een normale manier) dan ga ik eromheen, als er 2 of meer honden flink aanhet ravotten zijn in een losloop gebied, prima dan loop ik er omheen.

Maar als ik weer is een flapdrol tegenkom die zn hond "illegaal" los heeft die mij voor mn voeten loopt (en dan uit enthousiastme voor mn voeten blijft lopen) tja, dan ga ik niet meer uitkijken. Ik loop gewoon door en wanneer mijn been tegen de hond komt gaat die vanzelf wel opzij.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:40

Stukje over goedkoop gevonden, zo te lezen was dat gericht aan Miepie. En dan nog, als de een persoonlijk wordt mag ik het ook? Ja, da's een fijne manier van discussieren... daar sta je dan toch boven...

Enfin Horsie, ik vraag me af waar jij het vandaan haalt dat Foxy geen hart heeft voor dieren. Alleen omdat ze, heel realistisch, zegt dat dit verhaal 2 kanten heeft en je er dus niet meteen vanuit kunt gaan dat wat er in dit artikel staat de waarheid is?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:42

@Fifill: ik reageer er daarom ook niet meer op, mensen die hun argumenten niet kunnen hardmaken gaan immers schelden en persoonlijk worden uit onmacht

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:42

Wat een reacties weer, vooral de reacties van de 'dierenvrienden' die in nogal asociale bewoordingen andere mensen asociaal noemen :')

Natuurlijk, hartstikke triest dat een hondje dood getrapt is. Maar een hond van 6 maanden is in mijn ogen echt geen pup meer, die mag echt wel onder appel staan. En als dat dan niet zo is, dan hoort ie gewoon niet los te lopen, punt uit.

Het verhaal is nogal eenzijdig, de media doet echt niet meer aan hoor en wederhoor. Triest.

Ben heel benieuwd hoe dit nu écht zit.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:44

Fiffill schreef:
Stukje over goedkoop gevonden, zo te lezen was dat gericht aan Miepie. En dan nog, als de een persoonlijk wordt mag ik het ook? Ja, da's een fijne manier van discussieren... daar sta je dan toch boven...

Enfin Horsie, ik vraag me af waar jij het vandaan haalt dat Foxy geen hart heeft voor dieren. Alleen omdat ze, heel realistisch, zegt dat dit verhaal 2 kanten heeft en je er dus niet meteen vanuit kunt gaan dat wat er in dit artikel staat de waarheid is?

Ik zeg niet dat dit verhaal geen twee kanten heeft, misschien heeft hij inderdaad de puppy onbewust geraakt en was het gewoon een ongeluk waarop hij ontzettend bot reageerde, maar het is wel voor die mensen dat ze hun huisdier verloren hebben en erg voor het beestje dat hier de dupe is, maar ik kan niet uit haar berichten opmaken dat zij dat enigzings betreurt. Misschien was mijn reactie wel te fel, maar ik hou er niet van als mensen andere meningen dan die van hun goedkoop of makkelijk bestempelen.

@ Wendy, naar mijn weten was de pup 3,5 maand.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:47

Lezen!

Uit de OP
Citaat:
Maar Boet, de kleine shih tzu van een half jaar, leeft niet meer.

Hij was 3,5 maand bij die mensen in huis, maar hij was dus al een half jaar oud.