Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:12

doet me sterk denken aan de massamoord in de UK... al was dat wel een graadje erger, iemand was compleet ontspoort en liep door zijn wijk straal 5 km ofzo rond te schieten, in 1 uur al 12 dode, en het waren er dacht ik 20 geworden.... hij was ook gekleed in een legeroutfit

Gracia

pfff hoe bizar kan het zijn...
het is hier gewoon vlakbij gebeurd....

Kim90

ah gadver wat erg, en wat dichtbij. Er gebeuren de laatste tijd zo veel verschrikkelijke dingen, lijkt wel of de wereld steeds verrotter wordt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Jezus zeg. :\ Vreselijk! Heb er geen woorden voor verder..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:13

Was dit nou een Militair? of had die jongen nou gewoon een camouflagebroek aan, eens waren camouflagebroeken in de mode..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:13

Frozenstar schreef:
Eleionomae schreef:
het staat er wel een beetje raar, maar zo bot als sommige van bovenstaande berichten hoeft ook niet.
Als deze man idd een ex militair was met bijbehorend trauma, dan kan hij er indd niets aan doen dat hij zo totaal getript is met dit als gevolg.. Dan ligt de fout bij de afbouw van defensie en niet bij deze jongen, maar dat maakt het niet minder belachelijk dat hij zomaar zn geweer leeg heeft geschoten op weerloze mensen... :n

Dit ben ik niet met je eens. Er zijn ook veel mensen die later pas last krijgen hier van en geen hulp zoeken. Je kan makkelijk daar zeggen dat je nergens last van hebt als je op gesprek zit na een uitzending.

Dus om nu Defensie de schuld te geven is ook een beetje krom, vind je niet? Er is nog niet eens duidelijk wat er aan de hand is.. Misschien wordt dat gezegd dat hij een een ex-militair is omdat hij een camouflage broek aan had..

Was ook meer om even het bericht van TheHorseInn wat te nuanceren, iedereen viel daar over, terwijl het dus niet persé helemaal die man zijn schuld hoeft te zijn. ik zeg toch dat als hij het indd zou zijn? ik noem hem toch niet direct een militair? En ja ik vind de fout dan uiteindelijk wel bij defensie liggen, maar dat is mijn mening en als jij dat krom vind, vind ik dat prima :j

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:15

Er wordt wel heel makkelijk aangenomen dat hij een ex-militair was door sommige mensen... Allleen omdat hij een camouflagebroek aanhad? Die kun je gewoon in de winkel kopen hoor!

Maar dat het een zieke daad is staat vast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:16

In mijn ogen blijf je altijd zelf verantwoordelijk voor je daden. Ook als het niet goed met je gaat heb je een keuze.

Het is zo onwerkelijk, dit soort dingen hoor je in Amerika en zo... -O-

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:17

Rock schreef:
Heftig Eva_vanO, collega's van je zusjes dus?

Alle medewerkers van AH zijn gelukkig ongedeerd.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:18

Rock schreef:
In mijn ogen blijf je altijd zelf verantwoordelijk voor je daden. Ook als het niet goed met je gaat heb je een keuze.

uiteindelijk wel, ik keur het ook absoluut niet goed wat hij heeft gedaan, maar er kan wel zo veel meer achter zitten wat hem hier toe heeft gebracht (wel of geen ex militair). Maar dat is een heel andere discussie op zich :j

Laten we ons nu vooral focussen op de doden en gewonden

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:19

Rock schreef:

in zekere zin wel natuurlijk, maar zoals ik al zei, mensen denken niet meer helder na :)
Ik heb gezien hoe een vrouw van 21 jaar van 9 hoog ofzo van een flat sprong. ze sprong tijdens de pauze van de middelbare school die vlak naast de school was en veel kinderen hebben het zien gebeuren, was om 12 uur smiddags gebeurd... zij dacht ook niet meer helder na :n Al is zoiets natuurlijk wel anders als wat er nu gebeurd is in Alphen... heb geen idee waarom mensen levens met zich mee zouden willen nemen. Bij een millitair kan ik me indenken dat die psychotisch geworden is en dacht dat die op vijandig gebied was ofzo... maar verder weet ik het ook echt niet :n

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:20

TheHorseInn schreef:
bizar.....
Maar bekijk het eens vanaf de andere kant.
De kant van de man.
Wat heeft de wereld allemaal wel niet tegen hem gedaan?
Hij deed dit denk ik ook niet voor zijn lolletje.

Wij zijn misschien wel net zo ziek bezig als die man deed!

Uuuh pardon?
Hoe veel iemand ook meegemaakt moge hebben, dat is geen excuus om je geweer op onbekenden te richten?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:21

camouflagebroeken kun je idd gewoon overal kopen.

Als iemand PTSS heeft hoeft dit nog niet te betekenen dat diegene totaal is doorgedraaid.
Je kan er een redelijk normaal leven mee leiden.

Militairen die terug komen uit oorlogsgebied krijgen eerst een tussenstop met de daarbij behorende psygische begeleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:22

Maar voor je op dat punt bent... Ik snap dat als je eenmaal zo ver heen bent dat je niet meer weet wat je doet... maar zoiets gaat niet van de ene op de andere dag...

Ik vind het echt onbegrijpelijk :n

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:23

lifaya schreef:
Rock schreef:

in zekere zin wel natuurlijk, maar zoals ik al zei, mensen denken niet meer helder na :)
Ik heb gezien hoe een vrouw van 21 jaar van 9 hoog ofzo van een flat sprong. ze sprong tijdens de pauze van de middelbare school die vlak naast de school was en veel kinderen hebben het zien gebeuren, was om 12 uur smiddags gebeurd... zij dacht ook niet meer helder na :n Al is zoiets natuurlijk wel anders als wat er nu gebeurd is in Alphen... heb geen idee waarom mensen levens met zich mee zouden willen nemen. Bij een millitair kan ik me indenken dat die psychotisch geworden is en dacht dat die op vijandig gebied was ofzo... maar verder weet ik het ook echt niet :n

dat klopt idd, mensen die bijv zelfmoord plegen, krijgen eenn overdosis van arenaline in hun lichaam een sort vergiftiging waardoor ze de daad kunnen doen

maar andere mensen mee nemen.. isgewoon ziek en zie ik niet meer al zelfmoord

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:23

Je bent dan heel ver.. je kunt hier met je verstand gewoon niet bij.. je bent psygisch echt ver als je tot zoiets in staat bent...

Relien

Re: Alphen a/d rijn.Zelfmoord in overvolle winkelcentrum 4 doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:25

pff ik hoorde het net pas echt heftig.. wat lopen er toch idioten rond op deze aardbol.. vraag me af wat de reden was van deze man.. echt niet normaal meer

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:26

Pff het moet toch ook niet gekker worden zeg. Wat een debielen lopen er toch op de wereld.

Heel veel sterkte voor iedereen die hier bij betrokken is...

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:30

Vreselijk... Kreeg koude rillingen toen ik het hoorde. Het zou je maar overkomen, van het ene op het andere moment complete chaos... Ben benieuwd naar het verhaal erachter, hoe kom je erop om onschuldige mensen van 't leven en vrienden/ familie te beroven. Walgelijk.

Sterkte aan alle betrokkenen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:34

Verschrikkelijk gewoon :n

In Amerika lijkt het allemaal zover weg, maar hier gebeurd het in dezelfde provincie...

Gecondoleert aan de nabestaanden van de slachtoffers

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:34

Voordat iemand op het punt is een geweer op anderen leeg te schieten is er al wel een hele hoop vooraf gebeurt ja, blijkt uit de schietverhalen uit de VS. Maar in de VS kom je ook heel wat makkelijker aan een wapen als in NL

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:35

Ik belde een paar uurtjes geleden m'n ouders die in Alphen wonen, m'n pa dacht om te vragen of ze nog leefden. Gelukkig had ik het nieuws niet gezien/gehoord tot dat moment, had toch weer even stress gescheeld!
Echt vreselijk wat er is gebeurd, heel veel sterkte voor alle nabestaanden, echt bizar dat zoiets zo dicht bij ook voor komt!

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:35

Ik heb er geen woorden voor.
Veel sterkte voor de nabestaande en de betrokkenen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:36

verschrikkelijk, geen woorden voor. :n

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:37

je moet inderdaad best wel ver heen zijn om dit te kunnen doen. Denk ook niet dat er hierbij ptss het verschil bij maakt...