Levend schildpadje aan je sleutelbos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:03

marielle231 schreef:
Kay_Kim schreef:
dit vind ik erg maar nog nie zo erg als de bonsai kittens ooit van gehoord? ze steken kittens in glazen potten en ze geven ze eten via een buisje zo groeien ze in de vorm van de pot tik maar eens in in google verschrikkelijk

Dat met de bonsaikittens was niet echt ;)

Krijg ik na 5 jaar te horen :+ Toen maakte ik me er heel erg druk om!!!

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:04

jeetje zeg dit is zo ziek! :oo
die arme beestjes. :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:05

Op de site van bonsaikittens staat dat ze stuiteren als je ze laat vallen. Wacht, ik herhaal het nog een keer: Er staat dat ze stuiteren :')

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:07

:r
Wat wonen er toch vreselijke mensen op deze aardbol! :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:08

Hey alles stuitert toch als je maar hard genoeg gooit? :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:08

*\o/* De sleutelhangers staan op dealerextreme! Ik heb er 5 gekocht voor 10 euro :D :D

Anoniem

Re: Levend schildpadje aan je sleutelbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:09

Dan ben je genaaid want ze waren toch maar 0,50 euro waard?

Urbanus

Ja maar ik kan ze nergens goedkoper vinden ;( en ik verkoop ze hier tóch met winst door. Iedereen op mijn facebook wilt er 1!

Figaro

Tsss, volgens de OP zou je er 10 voor 5 euro moeten kunnen kopen. Dat is nou eens een kat in de zak, eeh vis in een zakje.
-edit- spuit 11

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:10

Anthea schreef:
ja, het is maar goed dat koeien en varkens aan bomen groeien

MarcoBorsato schreef:
Anthea schreef:
hoezo, waar komen ze dan vandaan? doe niet zo slim jonge

Uit de supermarkt. Duuuuuh

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:11

MarcoBorsato schreef:
*\o/* De sleutelhangers staan op dealerextreme! Ik heb er 5 gekocht voor 10 euro :D :D

dealerextreme, dacht jij toevallig aan een erectie ofzo?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:11

Figaro schreef:
Tsss, volgens de OP zou je er 10 voor 5 euro moeten kunnen kopen. Dat is nou eens een kat in de zak, eeh vis in een zakje.
-edit- spuit 11

Ja again, nergens goedkoper, en ik wil ze per sé hebben. Bovendien is dealerextreme een betrouwbare website

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:14

Ik hoop maar dat de levertijd korter is dan een maand, anders zijn ze al dood als je ze krijgt en dat is sielugh.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:15

2 weken meestal...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:16

RoosIris schreef:
comeback schreef:
Sonja, dat filmpje lijkt me anders behoorlijk echt :S

harry potter films lijken ook echt....maar dat is het ook niet :)

:( Nietus. :P

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:17

@Figaro: :=

Zit er wel 'vers water met voedingsmiddelen' meegeleverd? :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:18

hahahahaha, hoop dat het een grap is. Dit kan toch niet die beesies overleven nog geen dag.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:23

Ik denk nog steeds dat het opzich wel mogelijk is om een vis in een bepaalde samenstelling van water wel een tijdje in leven te houden hoor.. Ik kan best geloven dat hier iets voor is ontwikkeld.

2 maand lijkt me alleen wel érg lang :P .

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:34

Bij mij bleven die goudvissen vroeger in een mooie grote kom, vers water en genoeg eten niet eens twee maanden in leven, laat staan in zo'n zakje! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:35

ik vind het een lastige.
Bonsai wist ik altijd al dat het nep was.
Maar deze staat op NRC en op NOS headlines, dus dan zijn die er ook behoorlijk ingetuind.

Dat zou wel een mooie grap zijn

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:37

@Myrthe92: je mag ze tegenwoordig niet meer in grote ronde kommen houden wat dan worden ze gek/zwemmen ze zich zelf dood dus dat zou het wel zijn geweest :=

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:43

Afbeelding
Hier een foto van de muis die in mijn biologieboek stond. Die scheen nog enkele weken te hebben geleefd. (buisje in luchtpijp) Alleen al de stress zouden ze toch niet overleven? Ik zou het alleen wel raar vinden als zoiets in een leerboek gezet wordt terwijl het niet waar is.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:45

Verdorie, had je dat niet 16 jaar geleden kunnen zeggen! En ik elke maand wéér een goudvisje begraven in de tuin.. :') Alles bij elkaar hebben die vissen m'n ouders een fortuin gekost!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:49

Myrthe92: het zijn GOUDvissen dus als ze je ouders een fortuin hebben gekost... graaf ze op want als ze 16 jaar onder de grond liggen is het goud geworden! :=
Ik dacht vroeger altijd dat ze dan goud poepten

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:50

Vloeistof ademen.

Halverwege de jaren 70 ontdekt Dr. J. Kylstra , een wetenschapper van de Universiteit van Buffalo (USA) dat een zoutoplossing verzadigd kan worden met zuurstof. Kylstra experimenteerde met muizen in een recompressie kamer van de US Navy om te zien of zij de oplossingen konden in en uit ademen en daarbij genoeg zuurstof uit de vloeistof opnamen om te overleven. In eerste instantie raakte de muizen in shock omdat deze dachten te verdrinken, eenmaal enkele malen geademd te hebben in de vloeistof konden deze wel 18 uur in deze vloeistof overleven, maar koolstofdioxide werd niet snel genoeg verwijderd uit het systeem, en werd snel opgebouwd tot een giftige niveau. Voordat mensen deze vloeistof kunnen ademen moet dit probleem opgelost worden.

In 1966 experimenteerde Dr. Leland Clark and Dr. Golan met het zelfde principe echter zij ontdekte dat zuurstof en koolstofdioxide zeer snel oplossen in fluorkoolwaterstof. Leland Clark realiseerde dat, als de alveolen van de longen zuurstof kunnen trekken uit de vloeistof en koolstofdioxide afgeven in de vloeistof, dieren gewoon kunnen ademhalen in deze vloeistof. Eerst testend op verdoofde muizen, verlamde hij tijdelijk elke muis en plaatste een buis in zijn luchtpijp, deze zorgde ervoor dat er geen lucht de longen in kan en geen vloeistof uit. De vloeistof werd elke minuut zo'n 6 keer vervangen. De meeste dieren die langer dan een uur in de vloeistof werden gehouden leefde nog enkele weken, voordat ze uiteindelijk bezweken aan longschade. De autopsie liet zien dat de longen verstopt waren als ze ineenstorten ,maar opgeblazen zagen zij er verder normaal uit.

Zoals in de studies van Kylstra, had Clark problemen toe te schrijven aan de grootte van de luchtroutes van de dieren. De uiterst kleine grootte beperkte de hoeveelheid vloeistof die in de longen kon krijgen. Om dat en andere redenen, neigde de kooldioxide om in het systeem op te bouwen en kon niet snel genoeg worden verwijderd. Dr. Clark ontdekte dat de tijdsduur de muizen in de vloeistof konden overleven direct betrekking werd gehad op de fluorkoolwaterstofs temperatuur: hoe kouder de vloeistof, hoe lager het ademhalingsritme, dat kooldioxideopbouw verhinderde. De enige manier was om onderkoeling in de dieren te veroorzaken. Met deze techniek bereikte hij meeste succes, de dieren overleefde meer dan 20 uur ademend een vloeistof van 18ºC. Alle dieren in de vroegste studies leden long aan schade, maar of dat aan giftige onzuiverheden in fluorkoolwaterstof of de chemische interactie van fluorkoolwaterstof met de long, of één of ander onbekend effect was, was alsnog onbekend.

Deze geheimzinnigheid van de longschade, en probleem van koolstofdioxideverwijdering, en de lichaamsweefsels die fluorkoolwaterstof neigen te behouden, zouden moeten worden opgelost alvorens het proces over menselijke onderwerpen zou kunnen worden geprobeerd. Ook is fluorkoolwaterstof dichter en kleveriger dan lucht. Dit verhoogt weerstand en zo de inspanning nodig om te ademen.

Later werd de techniek van het ademen van vloeistoffen constant verbeterd en geraffineerd.
De laatste jaren overleven heel veel dieren de testen, dit hoofdzakelijk doordat er een verbetering is geweest aan de koolstofdioxide verwijdering. De huidige gebruikte vloeistoffen kunnen meer dan 65 ml zuurstof en 228 ml koolstofdioxide per 100 ml oplossen
In de vroege jaren '90 werd dit proces ontwikkeld :

Het dier werd verdoofd.
Het dier werd op de rug gelegd, en een buis wordt in de luchtpijp geplaatst, zodat de vloeistof erdoor naar binnen kan.
Een bloedsteekproef werd genomen. De temperatuur van de vloeistof werd hieraan aangepast. Het was niet meer noodzakelijk om de dieren te laten onderkoelen.
Fluorkoolwaterstof werd ingedruppeld in de dierlijke longen door de buis .
Daarna werd een 3-liter reservoir gevuld met fluorkoolwaterstof. De vloeistof werd door een pomp een reeks machines gedreven die de vloeistof verwarmde, de vloeistof oxideerde (zuurstof inbrengen) en de koolstofdioxide uit de vloeistof nam. Een computer controleerde de ademhaling (18 ml vloeistof per seconde) pompend de vloeistof in de dierlijke longen, er weer uit, in het reservoir en weer terug. Zodat er een cyclus van 6 ademhalingen per minuut ontstaan.
Aan het eind van de test, werd het dier ongeveer 15 seconden overgeheld en kon de fluorkoolwaterstof uit de longen lopen. Dit kan in de film The Abyss worden gezien waar Ensign Monk de vloeistof uit de longen van de rat afvoerde: in de film, ademde de rat echt vloeistof.

Deze tests van de vroege jaren '90 waren succesvol: honden zouden ongeveer 2 uur kunnen leven in fluorkoolwaterstof; na verwijdering waren de honden gewoonlijk lichtjes buiten adem, maar dat herstelde na enkele dagen. Toen de dieren onderzocht waren, waren de bevindingen milde oedeem en wat het bloedingen, duidelijk een verbetering over de longschade van vroegere tests.

bron : duikclub nemo :')