Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fuego3 schreef:19LindA83 schreef:Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat mensen echt denken dat dit een poging is geweest een leven te beeindigen. Ik val nu enorm in herhaling maar je leven effectief beeindigen heb je betere methodes voor. Dat doe je door bijv. voor een trein te gaan staan (succes bijna altijd gegarandeerd), jezelf te verhangen op een plek en tijdstip waarvan je weet dat er voorlopig niemand komt hetzelfde geld voor overdosis van wat dan ook.
Of wanneer je ernstig ziek bent gewoon een verzoek om euthenasie doen.
Wanneer je echt dood wil dan ga je jezelf niet midden op de dam op een druk tijdstip in de fik zetten, dan wil je hulp, of ben je de weg heel erg kwijt
Electra63 schreef:Ja, dus hij/zij verdient niet de onrespectvolle opmerkingen, die hier door sommigen geplaatst worden.
19LindA83 schreef:dank je wel fuego3 en Cerilene...
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat deze meneer het niet verdient heeft dat er zo respectloos wordt gedacht over zijn daad en dat het zeker niet moet gezien worden als eigen schuld....
Nog even en mensen helpen hun medemens in nood niet meer en staan er dan bij met de woorden: ''net goed voor hem, moet ie dat maar niet doen.''
19LindA83 schreef:dank je wel fuego3 en Cerilene...
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat deze meneer het niet verdient heeft dat er zo respectloos wordt gedacht over zijn daad en dat het zeker niet moet gezien worden als eigen schuld....
Nog even en mensen helpen hun medemens in nood niet meer en staan er dan bij met de woorden: ''net goed voor hem, moet ie dat maar niet doen.''
Elma_ schreef:Sja en wat is respect.. In jou ogen is het miss respectloos dat er zo hard gesproken word.. Maar het is niet respectloos wat hij deze omstanders aandoet? Heb het idee dat je echt 1 kant van het verhaal bekijkt.. beetje zwart-wit
joostvangestel schreef:Nog even over mijn opmerking over die jassen:
Ik zou ze de kost niet willen geven die er zo over denken. Ik zou er ook zomaar met mijn jas op af gegaan zijn, geen probleem. Ik denk wel dat er juist op de dam veel mensen zijn die wel even nadenken voordat ze een jas gaan opofferen voor de eerste de beste voorbijganger die zichzelf in de fik steekt. Zoiets van: Net een nieuwe jas gekocht op de PC voor 1000 Euro en heb ik nou wel zin om die op te offeren?
Ik zou er zelf niet over twijfelen, gewoon doen. Maar van de 1000-en mensen die er normaal op de dam lopen, hoeveel zouden dat niet denken?
Overigens zijn er hele revoluties begonnen met mensen die zichzelf in de brand gestoken hebben.
LizzyLover schreef:Cheetahfan schreef:Je hoort ook ergens op het filmpje "Wat een mongol, een focking psychopaat!"
Maar dan vraag ik me af, waarom zou je dit gaan filmen?Ik zie zelfts iemand op het monument zitten, koffie drinkend!
Wat moet je anders doen ? Omdat zoiets gebeurt moet maar iedereen in paniek raken ? Der staan zat mensen om die man heen, en zoiezo ik had die man ook niet geholpen.
xDonja schreef:Elma_ schreef:ja nogmaals, dat mag jij vinden.. maar ik heb ECHT geen respect voor mensen die op zulke manieren omstanders een trauma bezorgen.. en heb nu wel genoeg gepost ook denk ik.. val in herhaling
Hij hoeft het toch niet expres die mensen hebben willen traumatiseren?
doom schreef:joostvangestel schreef:Nog even over mijn opmerking over die jassen:
Ik zou ze de kost niet willen geven die er zo over denken. Ik zou er ook zomaar met mijn jas op af gegaan zijn, geen probleem. Ik denk wel dat er juist op de dam veel mensen zijn die wel even nadenken voordat ze een jas gaan opofferen voor de eerste de beste voorbijganger die zichzelf in de fik steekt. Zoiets van: Net een nieuwe jas gekocht op de PC voor 1000 Euro en heb ik nou wel zin om die op te offeren?
Ik zou er zelf niet over twijfelen, gewoon doen. Maar van de 1000-en mensen die er normaal op de dam lopen, hoeveel zouden dat niet denken?
Overigens zijn er hele revoluties begonnen met mensen die zichzelf in de brand gestoken hebben.
Ben het hier eigenlijk best mee eens. Als ik net een dure jas heb gekocht, wil ik met alle liefde deze uit doen om deze man te redden maar ik wil zeker wel mijn geld er voor terug...![]()
Valt me op dat er veel wisselende reacties zijn over het zien van het filmpje, nou heb ik er geen geluid bij misschien dat dat scheelt. Maar ik zie eigenlijk alleen maar iets in de fik staan, weet wel dat het een mens is gezien de tekst erbij. maar verder vind ik het filmpje niet schrikbarend ofzo... Misschien dat het met geluid aan anders is..
Cerilene_ schreef:Uiteraard is het heel naar voor de omstanders, vreselijk als zoiets voor je ogen gebeurd, maar het lijkt wel of sommigen ervan uitgaan dat deze man dit gedaan heeft om die omstanders eens even lekker te pesten.
Ik heb ook zelf gezien hoe mensen met psychische problemen de link met de realiteit volledig bijster kunnen raken en echt niet meer weten waar ze mee bezig zijn, laat staan wat dat doet met anderen. Waarschijnlijk hetzelfde verhaal als iemand die volledig wanhopig is en om die reden de realiteit uit het oog verliezen.
Elma_ schreef:Denk dat je dan even mijn vorige posts ook moet lezen, je haalt nu alleen dit eruit, maar zoals ik al heb gezegd: als je ZO harrie in de warrie bent, moet je gewoon hulp zoeken, vertrouwenspersonen zoeken. En als je dan echt niet meer wil, rijd dan van de klifziet niemand je
Niet op deze manier zoveel mensen erbij betrekken