Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jesito schreef:Ik weet ook wel dat dat soort dingen gebeuren, maar ik vraag me af hoe ze zo vroeg in zoiets kunnen belanden.
Ik speelde op die leefdtijd op straat en speelde stoeprandje of verstoppertje.
En tuurlijk werd er wel eens gesproken over een piemeltje, maar dat was zo onschuldig ten opzichte van dit.
yarrah schreef:Met 11 jaar zwanger worden heeft niets te maken met normale seks. Ik heb gisteren meteen gezegd toen ik dit hoorde dat het waarschijnlijk om een zedenmisbruik zou gaan. Wat vanmorgen in de krant werd dat bevestigd. Iets waar scholen ook niet zomaar achter kunnen komen. Dus strenger maken heeft volgens mij geen zin.... misschien moeten ze zelfs wat opener zijn en dat kinderen die misbruikt worden gemakelijk met de docenten daarover kunnen praten. Misschien is het een idee om vertrouwensartsen aan te stellen.
Ik ben blij dat het meisje bij de juiste mensen zit en dat ze de juiste en de beste hulp krijgt.
xDramaQueen schreef:lijkt me stug.. kranten worden in de nacht gedrukt
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... isje.dhtml
dit is van 7 uur vanochtend en daar staat toch echt geen bevestiging.
xDramaQueen schreef:lijkt me stug.. kranten worden in de nacht gedrukt
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... isje.dhtml
dit is van 7 uur vanochtend en daar staat toch echt geen bevestiging.
yarrah schreef:Met 11 jaar zwanger worden heeft niets te maken met normale seks. Ik heb gisteren meteen gezegd toen ik dit hoorde dat het waarschijnlijk om een zedenmisbruik zou gaan. Wat vanmorgen in de krant werd dat bevestigd. Iets waar scholen ook niet zomaar achter kunnen komen. Dus strenger maken heeft volgens mij geen zin.... misschien moeten ze zelfs wat opener zijn en dat kinderen die misbruikt worden gemakelijk met de docenten daarover kunnen praten. Misschien is het een idee om vertrouwensartsen aan te stellen.
Ik ben blij dat het meisje bij de juiste mensen zit en dat ze de juiste en de beste hulp krijgt.
Debbie schreef:OMG! Eerst dacht ik: Heb je dr weer een!
Maar dat artikel.. ben je met je basisschool klasje een dagje uit!
Wat zullen die ouders hebben gedacht? Die denken dat het kind leuk een dagje weg is met school en dan worden ze ineens gebeld
dat hun basisschool kind zelf een kind heeft gebaard!! Halllooo![]()
Zie de juf van die klas ook al leuk thuis komen 's avonds. Manlief: Hoe was de excursie met de kinderen vandaag? Juf: Nou... :')
EngeltjeS schreef:Ja, de grootste vraag vind ik: Wie is de vader?
Scholen moeten (in mijn ogen) strenger worden in lessen, en kinderen nog kind laten zijn.
EngeltjeS schreef:Mambo, ja daar heb je ook een punt hoor. Ik val soms een beetje te direct in een topichahaha
Maar ja, de ouders.
Nu achteraf lees je dat de biologische moeder is overleden, en haar stiefmoeder is uit huis. Maar over de vader wordt niks verteld...
Het is enorm moeilijk om na te gaan wat de 'veroorzaker' heeft gedaan, en welke gevolgen het geeft. Het meisje slaat nu haar hele jeugd over, of die is bij deze omgegooid.
Goh... Het is gewoon niet te bevatten
Citaat:Jongste moeder ooit 5 jaar
AMSTERDAM - Het twaalfjarige meisje uit Groningen dat vorige week beviel tijdens een schoolreisje, heeft aan voorgangsters geen gebrek. In Nederland komt zo’n jonge zwangerschap zelden voor, maar wereldwijd zijn verschillende leeftijdsgenootjes te vinden die ook moeder zijn.
De jongste moeder ter wereld is Lina Medina uit Peru. Zij was nog maar vijf jaar toen ze beviel van een zoon Gerardo. Lina werd door haar ouders naar het ziekenhuis gebracht omdat haar buik maar bleef groeien. Lina is geboren met een afwijkend hormoonsysteem. Ze was nog maar acht maanden oud toen ze ging menstrueren. De Peruaanse Lina en zoon Gerardo groeiden op als broer en zus.
Mum-Zi uit Nigeria staat bekend als de jongste grootmoeder ter wereld. Ze werd op haar achtste moeder en op haar zeventiende oma.
September 2008: Een Australisch meisje (12) heeft toestemming gekregen van het hooggerechtshof voor abortus. De zwangerschap en geboorte zouden een gevaar zijn voor het meisje, dat het lichaam had van een negenjarige.
Februari 2009: Een Braziliaans meisje (9) raakt zwanger van een tweeling, na jarenlange verkrachting door haar stiefvader.
April 2009: Een Brits meisje (12) bevalt van een gezonde zoon. Het meisje zei maar één keer seks te hebben gehad met een jongen op school.
Juli 2009: Een Pools meisje (13) raakt zwanger tijdens een vakantie in Egypte. Volgens haar moeder komt de zwangerschap door verdwaald sperma in het zwembad.
Oktober 2009: Een bejaarde man van 86 jaar in Roemenië wordt ervan beschuldigd zijn buurmeisje (11) zwanger te hebben gemaakt.
November 2009: Een meisje (11) in Bulgarije is op haar trouwdag enkele weken te vroeg bevallen.
Maart 2010: In Duitsland wordt een meisje (12) aangehouden dat hoogzwanger achter het stuur van een gestolen auto zit. Haar vriendinnetje van 13 is ook zwanger.
November 2010: Een Spaans/Roemeens meisje (10) baart een baby. De vader van het kind is ook minderjarig.