Voor iedereen die durft te "doemdenken"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:12

ik denk dat deze tabel wel even interessant is voor mensen die geloven dat we de wereld aan het ver**** zijn.
Aardbevinden worden niet in gang gezet door olieboringen maar door convergerende en divergerende platen, die kracht is vele malen groter dan zo'n nietig boortje.
(dit gaat dus tot 2.5 mil jaar terug)
Afbeelding
ik heb nog een andere tabel waar ook de paleomagnetische tijdschaal op staat. die staat sinds begin cromerien al op normaal.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:11

Ook al zouden we de uitstoot gelijk houden aan de uitstoot van 2 jaar terug verandert het zo minimaal dat het niet direkt verschil maakt. Sommige gassen blijven heel lang in de atmosfeer hangen. Methaan bijvoorbeeld hangt wel 50 jaar in de atmosfeer, waar het dus 50 jaar na plaatsing/lossen nog steeds schade aanricht.

Overigens denk ik er niet zo extreem over als jij voorstelt. Dagboeken van ouderen geven namelijk duidelijk aan dat sneeuwval, regen, droogte en temperatuur elkaar al jaren afwisselen 50 jaar terug bijvoorbeeld hadden ze ook rustig meerdere zomers van 28-30 graden en zachte winters, welke op hun beurt weer omdraaiden van extreme kou tot extreme hitte. Vindt dat dat hele gedoe in het midden-oosten hier toch echt niet aan toe gerekend kan worden.

Citaat:
De ergste natuurramp in de geschiedenis van de Verenigde Staten wat dodental betreft, was het gevolg van een orkaan die op 8 september 1900 de eilandstad Galveston (Texas) trof. Door vloedgolven kwamen in de stad zelf tussen de 6000 en 8000 mensen om het leven en in omliggende gebieden nog eens 4000, terwijl er zo’n 3600 huizen werden verwoest. Eigenlijk bleef niet één menselijk bouwwerk in Galveston onbeschadigd.

Dit is dus al een tijdje terug geweest en heeft nog steeds de meeste slachtoffers in de VS gemaakt, bendenoorlogen niet meegerekend. Op elke natuurramp heeft de natuur een antwoord of oplossing en heeft zich met alles altijd hersteld. Er is zelfs een documentaire op t.v. geweest met verschillende wetenschappers over het broeikaseffect. Dit broeikaseffect zou niet zo extreem wezen als iedereen doet geloven. Er zijn een paar mensen die onwijs veel geld met deze "reclame" verdienen en daardoor zou veel overdreven worden of neit goed uitgevoerd/gefraudeerd. Denk daarbij maar aan het opwarmen van de aarde, dat is neit zo gek he als je de meetpunten van de meest koude plaatsen weghaalt en niet mee meet, maar alleen de warmere plaatsen.

Overigens was een tijd terug op national geographic een docu over wat er gebeurd als de aarde stopt met draaien, dat was gewoon te komisch. Ze wisten nu dat als de aarde stopt met draaien er een groep onderzoekers was die zich zouden opsplitsen, 12 mannen en 2 vrouwen(jah het adam en eva verhaal gaat ook hier weer op :D ), de ene groep zou naar het noorden trekken op zoek naar land en de ander in het zuiden. Richting het noorden was land met zoet water en richting het zuiden land met alleen maar zout water. Die vrouw had het voor het uitkiezen en een nieuwe inteelt generatie was geboren. _/-\o_

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:44

Taffje schreef:
De Maya’s beschrijven 21 december 2012 als de overgang naar een nieuwe bewustere wereld. Een wereld van verandering, harmonie en wedergeboorte. Deze wereld zal voorafgegaan worden aan een periode van chaos, verwardheid en onrust, zowel in de wereld al voor wat betreft de aarde.

Dus nee, ik geloofniet dat de aarde aan zijn eind is.

_/-\o_

Mensen denken dat de maya's zeggen 'de wereld eindigd in 2012'.
Nee, een tijdperk eindigd. De kalender eindigd. En, zoals altijd, is het einde ook een begin.
En een beetje bewustwording kunnen we allemaal denk ik heel goed gebruiken :)

Sabinee__

Re: Voor iedereen die durft te "doemdenken"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:21

Ik ben bovenal heel erg benieuwd naar hoe het worden gaat .. :)

Quebelle

Re: Voor iedereen die durft te "doemdenken"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:27

De overstromingen van Australië
De bosbranden van Australië
De zware aardbeving in Nieuw-Zeeland
De zware sneeuwval in Amerika
De zware sneeuwval in Turkije...
En een record aantal dagen geen regering in Belgie _O-

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:29

Quebelle schreef:
En een record aantal dagen geen regering in Belgie _O-

aaah, komt dat door het broeikaseffect? ;)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:34

ik hoor net op twitter dat er een aardbeving is geweest in Thailand?
ongeveer 3 uur geleden ofso :\