Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Miss_Malfoy schreef:Verder ben ik een geboren zeeuw, weet al heel mijn leven niet beter dan op een eiland te wonen. Ik woonde op 5 min fietsen van de zee af op 0,9 meter beneden nap. Valt me eigenlijk nog best mee.
Zoek eens op ´watersnoodramp 1953´
Daar betaalt NL nóg op af, op de Deltawerken.
Die zijn trouwens nooit afgerond want het was allemaal al weer vergeten; te lang goed gegaan om dat geld nog uit te geven...
Kwestei van een keer wat hoog water waardoor de stormvloedkeringen dicht moeten én wat extra water door de grote rivieren.
Komen weer ineens hele woonwijken tot de ontdekking dat ze wornen op plekken die onder water gezet moeten kunnen worden.
Niet dat dit wat uitmaakt 15 jaar later is iedereen dat weer vergeten en hoppa, weer een vergunning voor een nieuwe wijk.
Chiqa schreef:Qimm schreef:Antwoord op je vraag: ja.
ogen open, ogen dicht. Als hte komt dan komt het. Maar ik zeg, eerst zien, dan geloven. De wereld zou al tig keer vergaan zijn en we zijn er nog gewoon. Men laat zich graag gek maken, ik doe daar niet aan mee
En tóch vind je het nodig om jezelf gerust te stellen met de woorden 'eerst zien dan geloven' en het is maar de telegraaf, sneeuwbalhysterie ..dus vind je reactie behoordelijk tegenstrijdig
joostvangestel schreef:HC: denk aan de beroemde woorden: "we have nothing to fear but fear itself"
Je druk maken over dingen die misschien kunnen gebeuren is je leven weggooien aan de angst. Doe er iets aan, of anders doe er niks aan en leef rustig verder. Bang zijn voor dingen waar je niets aan kunt veranderen en misschien zelfs nooit gebeuren heeft gewoon geen zin.
joostvangestel schreef:1. HC: denk aan de beroemde woorden: "we have nothing to fear but fear itself"
Je druk maken over dingen die misschien kunnen gebeuren is je leven weggooien aan de angst. Doe er iets aan, of anders doe er niks aan en leef rustig verder. Bang zijn voor dingen waar je niets aan kunt veranderen en misschien zelfs nooit gebeuren heeft gewoon geen zin.
2. Qimm: de winter van 2010 was voor Nederlanders denk ik wel redelijk extreem. Dat zullen we wel merken aan de energierekening. Jammer dat bouwers hier nog steeds niet weten wat isolatie is. Als hier fatsoenlijk gebouwd zou worden, zouden we heel veel energie kunnen sparen.
joostvangestel schreef:HC: denk aan de beroemde woorden: "we have nothing to fear but fear itself"
Je druk maken over dingen die misschien kunnen gebeuren is je leven weggooien aan de angst.