Homovrijscéne GTST leidt tot veel commotie?!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:23

Ik sluit me helemaal bij Mas aan. Om 8 uur is op een andere zender het Journaal te zien, met beelden die in mijn ogen wèl gruwelijk zijn; dode mensen, oorlog, ellende. En dat is echt, de werkelijkheid. Hoor je niemand over.
Maar als er op het andere net om die tijd een soap is waarin mensen (m/m of m/v) met elkaar vrijen, iets dat toch mooi zou moeten zijn (of het nou liefde is of alleen plezier :+ ) ontstaat er commotie. Ik begrijp er niks van.

Mintgroen

Re: Homovrijscéne GTST leidt tot veel commotie?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:57

Ja, inderdaad! En ik ken ook zat kinderen van 10 jaar en jonger die op de Playstation spelletjes spelen van 18+.. En dan bedoel ik oorlogsspelletjes enzo ;) Dat vind ik ook een stukkie erger dan.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:18

Films als Turks fruit en Brandende liefde kon 30 jaar geleden wel, maar anno nu een soap met twee zoenende jongens is nieuws. Tja......En tuurlijk was er veel ophef uit bepaalde hoeken van de sameleving op dit soort films, maar als ik naar een tiener film ga als loverboy met mijn dochter, zie ik ook prostitutie, drugs en drank voorbij komen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:55

Nou ik kijk nooit GTST.. Maar wilde wel even weten waar die commotie nou over ging..
Was voorbereid op het ergste :') En heb echt zoiets van: 'was dat het nou?'
Ze zoenen wat, en je ziet een ontbloot bovenlichaam. Verder helemaal niets.

Blijkbaar is NL toch nog niet zo tolerant als ik dacht.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:11

In het kader van de aard van deze discussie: LZP > NM

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:40

Zoals hier al eerder gezegd is vind ik beelden van bebloede mensen, oorlog, natuurrampen en andere drama's veel schokkender voor jonge kijkers. Bovendien kun je op youtube tegenwoordig ook al een amerikaanse obductie bijwonen. Dus waar maken we ons eigenlijk druk om..

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:45

Doe mij nog maar zo'n plaatje uit Brokeback Mountain :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 03:09

Het interesseert mijn geen bal dat ze dat uitzenden hoor. Hoort in deze maatschappij, ik hoef er zelf niet naar te kijken, maar snap de commotie dan weer niet, kijk je even de andere kant op.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:11

Nu bij Life4You hebben ze het er wederom over. Ghehe. 'Lucas' zegt ook dat het hem echt niets interesseert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:37

Mindim schreef:
Het interesseert mijn geen bal dat ze dat uitzenden hoor. Hoort in deze maatschappij, ik hoef er zelf niet naar te kijken, maar snap de commotie dan weer niet, kijk je even de andere kant op.

maarja als je zegt dat je even de andere kant op kijkt, wordt dat ook weer niet getolereerd... ' Wat homo's zijn toch zeker zoo normaal, als je dan je hoofd omdraait omdraait is dat toch zo erg en anti-gay ' ... En dan hebben we het over tolerantie :') ...

Ik heb echt niets tegen homo's, en ik kan er wel tegen. Maar ik kan me wel voorstellen dat zulke seksueel getinte scenes bepaalde gevoelen op kunnen wekken :') (en dan probeer ik het tactisch te omschrijven :') ) En dat dat bij 2 mannen in een bed andere gevoelens zijn, dan bij een man en een vrouw. Zou toch moeten kunnen, dat mensen het gewoon niet fijn vinden om te zien?

Niet dat er dan commotie over moet ontstaan en dat ze 't maar gewoon niet uit moeten zenden ofzo. Maar dat je niet eens mag zeggen dat je het niet prettig om te zien vind en je hoofd omdraait... Vind ik een beetje omgedraaide wereld :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:02

Maar die bepaalde gevoelens/beelden die mensen erbij krijgen.. 9 van de 10 keer hoor ik opmerkingen over een bepaald standje ;) Alsof hetero's dat niet uitproberen, die kunnen dat net zo goed ;) Dus waarom zou je daar over doen dat dat vies is enzo....

Maargoed, ik blijf erbij dat ik het nu juist leuk vind om GTST te kijken. Dit is echt iets wat in de maatschappij speelt en dat merk je nu dus ook aan alle commotie.. Ik denk dat er aardig wat jongens (en meisjes ook denk ik) misschien eerder uit de kast durven te komen of er makkelijker over kunnen praten. Ik vind het wel goed :) Is weer is wat anders dan allemaal moorden en vreemdgaan enzo, haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:13

ik vind het ook een boeiende verhaallijn hoor, je hoort mij ook niet klagen.

Maar ik zie niet in waarom mensen die het niet fijn vinden om te aanschouwen, ookal zijn ze er in essentie niet echt op tegen, zich daarover moeten verantwoorden. Het gaat er imo niet om waarom ze het niet fijn vinden om te kijken als 2 mannen bepaalde dingen met elkaar doen, waar ze bij een heterostel geen problemen mee zouden hebben... Maar het erom dát ze het niet fijn vinden. Dan mogen ze toch gewoon de andere kant op draaien zonder daar allemaal verklaringen daarvoor te mogen geven? Zolang ze personen maar in hun waarde laten.

Als iemand 't niet fijn vindt om een sekscène met een heterostel te aanschouwen, en daarom z'n hoofd omdraait... Dan gaan mensen echt niet zitten van ' jeezes wat een schande dat je hetero's zo discrimineert' ofzo. Dus dat geeft wel iets aan over de hypocrisie van mensen wat mij betreft :P

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:20

Blijkbaar is het dan 'erger' als 2 mannen zoenen dan 2 vrouwen.
Er zijn in GTST al een paar keer lesbische vrouwen geweest (bv Laura een paar jaar geleden)
Die zoenden ook, maar daar is nooit commotie over geweest.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:06

dat vinden heteromannen geil en daarom wordt er niets van gezegd ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:15

Ik hoor iedereen roepen dat ze toch wel verwacht hadden dat Anno 2011 de homo-taboe toch wel doorbroken of verdwenen zou moeten zijn.
Tja, dat is nou precies waarom GTST er voor kiest om deze scene('s/verhaallijn) uit te zenden. Het is zelfs zo, dat de homo-haat juist weer steeds erger word!

Het is eigenlijk belachelijk, waarom mag iemand niet gewoon zijn wie hij of zij is!?

Trouwens, ik ben zelf van mening, dat er af en toe te veel vrij/zoenscenes in GTST zijn, ongeacht of het man/man of man/vrouw of vrouw/vrouw is!
Maar dat is natuurlijk ieders eigen mening.
Zelf vind ik het niet storend om 2 mannen te zien.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:25

Ah ze moeten toch ook wat als iedereen al met iedereen in bed heeft gelegen, getrouwd is geweest en/of een buitenechtelijk kind heeft? :')

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:17

Heb echt gelachen toen ik in de krant las dat er zoveel commotie was ontstaan hierover. :D
Ge-wel-dig dat mensen zich om zoiets druk kunnen maken.
Als je het vies vind of whatever, kijk dan lekker de andere kant op of zap weg.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:42

Of het nu om homo's, lesbies of hetro's gaat ik stoor me er in het openbaar behoorlijk aan als ze uitgebreidt op straat met elkaar staan te zoenen, dan denk ik boek een kamer. Dat het in een serie gebeurt vindt ik dus ook minder, ook als het om een man en vrouw zou gaan, maar om je daar nu zo druk om te maken.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:28

Haha ik heb genoten van de scene :D Vind het nou niet bepaald een straf om naar het ontblote lichaam van "Lucas" te kijken :=

Ik vind het een goede zaak dat er juist ook eens zo'n scene wordt gemaakt ipv altijd maar man-vrouw.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:41

Als lesbische of homo word je anders veel vaker geconfronteerd met hetero seks.. sorry ik hoef dat ook niet te zien... Ik maak daar geen probleem van zolang dat subtiel in beeld wordt gebracht zonder al te ranzige details. Mocht het je te veel worden zap je toch gewoon weg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:40

Femke_L schreef:
Trouwens, ik ben zelf van mening, dat er af en toe te veel vrij/zoenscenes in GTST zijn
Ik ben van mening dat er teveel GTST op de televisie is. Ongeacht welke scene/verhaallijn er wordt gedraaid. :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:57

Ik kwam net op dit topic. :)
Heb het globaal doorgelezen, gezien dit onderwerp dicht bij me ligt. :Y)
Aan de ene kant snap ik de commotie wel. Vreemd genoeg.
Het is een tafereel wat afwijkt van de standaard. Meestal zijn de dingen die toch afwijken van de standaard gewoon raar om te zien.
Eenvoudigweg omdat je er niet van jongs af aan mee geconfrontreerd wordt over het algemeen. Dan ben je toch al snel geneigd om dingen als 'niet normaal'/'niet okay' te beschouwen.

Jammer, maar helaas. En ik denk wel dat je daarover kunt vallen, dat je ervoor kunt strijden dat het anders of beter wordt..
Maar er blijven altijd wel mensen die er sceptisch tegenover staan.
Ook hen kun je maar het beste respecteren om hun mening vind ik. :)
Ik leef toch mijn leven en zij het hunne.
Zolang ik niet al teveel met hen te maken heb, heb ik er geen problemen mee dat zij een heel afwijkend referentiekader hebben die heel anders is dan dat van mij.

Opstootjes over dingen in de media, opmerkingen die je soms tegenkomt als je een keer uitgaat oid..
Natuurlijk steekt dat, maar ik denk dat als je achter je geaardheid staat, je je op een gegeven moment wel deels afsluit hiervoor.

Je bent zoals je bent en daarin kan niemand je tegenhouden. Als jij gelukkig bent, wie is een ander dan nog om te zeggen dat het smerig is, dat het niet hoort..

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:36

Kennelijk zijn we in dit land niet zo tolerant als we doen voorkomen.. jammer

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 01:06

Ik hoef het persoonlijk niet te zien maar de mensen moeten zelf maar weten wat ze doen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 01:07

Nuja, ik weet niet. Ik wordt ook naar als ik 2 mannen bezig zie op tv. Gadverdamme, alleen de gedachte al. :')

Dessalniettemin vind ik homo's geweldig, een zoen kan me ook niet deren maar that's it.
Get a room. *\o/*